Poniższe treści są realizowane podczas 4 jednostek lekcyjnych.
Temat: Dodawanie i odejmowanie – wprowadzenie.
W podręczniku znajduje się część teoretyczna na stronach 168-169.
Liczbę dodatnią kojarzymy z zyskiem (np. otrzymanymi pieniędzmi, czymś co dostaliśmy).
Liczbę ujemną kojarzymy ze stratą (np. długiem, wydatkiem).
Na rozgrzewkę wysłuchaj lekcji:
https://pistacja.tv/film/mat00158-dodawanie-liczb-calkowitych?playlist=466
Lekcja opowiada o dodawaniu liczb całkowitych.
Co należy zapamiętać?
Dodawanie liczb całkowitych to łączenie zysków i strat. Zastanawiamy się czy po połączeniu będziemy mieli zysk (liczbę dodatnią) czy stratę (liczbę ujemną).
Wykonaj:
zadanie 1a strona 170 w podręczniku oraz ćwiczenie 1 ze strony 64 w zeszycie ćwiczeń.
Następnie posłuchaj o odejmowaniu liczb całkowitych:
https://pistacja.tv/film/mat00159-odejmowanie-liczb-calkowitych?playlist=466
Co należy zapamiętać?
Odjąć liczbę ujemną to znaczy dodać liczbę przeciwną.
Wykonaj:
zadanie 1b strona 170 w podręczniku oraz ćwiczenie 2 ze strony 64 w zeszycie ćwiczeń.
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych.
Wykonaj na rozgrzewkę ćwiczenie z zeszytu ćwiczeń: 3 i 4 strona 65 oraz 9 strona 66.
Jeżeli napotkałaś/napotkałeś trudności wysłuchaj lekcji z Pistacji jeszcze raz.
Wykonaj z podręcznika zadanie 2 str. 170.
Wykonaj kartę pracy Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych i prześlij rozwiązania do nauczyciela. Informacja, że zadania są dobrze rozwiązane, jest przepustką do następnej lekcji. Dostaniesz potwierdzenie od nauczyciela, że możesz rozpocząć kolejna lekcję. Gdy nadal są problemy – skontaktuj się z nauczycielem matematyki za pomocą e-maila lub w aplikacji Teams.
Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb dodatnich i ujemnych.
Jeżeli opanowałaś/opanowałeś już dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych, pora włączyć do gry ułamki: zwykłe i dziesiętne.
Pamiętaj! Działania na liczbach dodatnich i ujemnych wykonujemy podobnie, jak na samych liczbach dodatnich – wcześniej jednak zastanawiamy się, czy mamy do czynienia z zyskiem (+) czy stratą (-).
Na rozgrzewkę wykonaj zadanie 5 i 6 strona 65 w zeszycie ćwiczeń.
Pomyśl: Jaki będzie wynik gdy dodamy do siebie dwie liczby przeciwne? A jaki gdy odejmiemy dwie liczby przeciwne?
Wykonaj zadanie 8 strona 66 w zeszycie ćwiczeń.
Czy były problemy? Jeżeli tak skontaktuj się z nauczycielem.
Następnie wykonaj zadania:
obowiązkowe: zeszyt ćwiczeń zadanie 7 str 65, zadanie 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17 strona 66-67
dla chętnych: podręcznik 8 i 9 strona 171 oraz zeszyt ćwiczeń zadanie 18 i 19 strona 67
dla super aktywnych: pozostałe ćwiczenia z tego tematu z zeszytu ćwiczeń (64-67) oraz podręcznika (str. 170-171).
Jeżeli nie jesteś pewien swojej wiedzy, możesz się sprawdzić!
Na stronie www.matzoo.pl w zadaniach dla klasy 6 jest temat „Liczby dodatnie i liczby ujemne”. Przejdź na stronę i wykonaj dowolne z siedmiu zadań. Jeżeli masz kłopot, skontaktuj się z nauczycielem.
Praca domowa:
Proszę wykonaj Kartę pracy Praca domowa i odeślij ją nauczycielowi zamin rozpoczniesz pracę nad kolejnym tematem. Staraj się nie przekroczyć terminu 6 kwietnia 2020 r.
Pamiętaj! Rozkładaj pracę równomiernie. Lepiej zajrzeć częściej do matematyki niż zostawić na ostatnia chwilę.
Załączniki znajdują się na dole strony.