Poniższe treści są realizowane podczas 4 jednostek lekcyjnych.

Temat: Dodawanie i odejmowanie – wprowadzenie.

W podręczniku znajduje się część teoretyczna na stronach 168-169.

Liczbę dodatnią kojarzymy z zyskiem (np. otrzymanymi pieniędzmi, czymś co dostaliśmy).

Liczbę ujemną kojarzymy ze stratą (np. długiem, wydatkiem).

Na rozgrzewkę wysłuchaj lekcji:

https://pistacja.tv/film/mat00158-dodawanie-liczb-calkowitych?playlist=466

Lekcja opowiada o dodawaniu liczb całkowitych.

Co należy zapamiętać?

Dodawanie liczb całkowitych to łączenie zysków i strat. Zastanawiamy się czy po połączeniu będziemy mieli zysk (liczbę dodatnią) czy stratę (liczbę ujemną).

Wykonaj:

zadanie 1a strona 170 w podręczniku  oraz ćwiczenie 1 ze strony 64 w zeszycie ćwiczeń.

Następnie posłuchaj o odejmowaniu liczb całkowitych:

https://pistacja.tv/film/mat00159-odejmowanie-liczb-calkowitych?playlist=466

Co należy zapamiętać?

Odjąć liczbę ujemną to znaczy dodać liczbę przeciwną.

Wykonaj:

zadanie 1b strona 170 w podręczniku oraz ćwiczenie 2 ze strony 64 w zeszycie ćwiczeń.

 

Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych.

Wykonaj na rozgrzewkę ćwiczenie z zeszytu ćwiczeń: 3 i 4 strona 65 oraz 9 strona 66.

Jeżeli napotkałaś/napotkałeś trudności wysłuchaj lekcji z Pistacji jeszcze raz.

Wykonaj z podręcznika zadanie 2 str. 170.

Wykonaj kartę pracy Dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych i prześlij rozwiązania do nauczyciela. Informacja, że zadania są  dobrze rozwiązane, jest przepustką do następnej lekcji. Dostaniesz potwierdzenie od nauczyciela, że możesz rozpocząć kolejna lekcję. Gdy nadal są problemy – skontaktuj się z nauczycielem matematyki za pomocą e-maila lub w aplikacji Teams.

 

Temat: Dodawanie i odejmowanie liczb dodatnich i ujemnych.

 

Jeżeli opanowałaś/opanowałeś już dodawanie i odejmowanie liczb całkowitych, pora włączyć do gry ułamki: zwykłe i dziesiętne.

Pamiętaj! Działania na liczbach dodatnich i ujemnych wykonujemy podobnie, jak na samych liczbach dodatnich – wcześniej jednak zastanawiamy się, czy mamy do czynienia z zyskiem (+) czy stratą (-).

Na rozgrzewkę wykonaj zadanie 5 i 6  strona 65 w zeszycie ćwiczeń.

Pomyśl: Jaki będzie wynik gdy dodamy do siebie dwie liczby przeciwne? A jaki gdy odejmiemy dwie liczby przeciwne?

Wykonaj zadanie 8 strona 66 w zeszycie ćwiczeń.

Czy były problemy? Jeżeli tak skontaktuj się z nauczycielem.

Następnie wykonaj zadania:

obowiązkowe: zeszyt ćwiczeń zadanie 7 str 65, zadanie 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17 strona 66-67

dla chętnych: podręcznik 8 i 9 strona 171 oraz zeszyt ćwiczeń zadanie 18 i 19 strona 67

dla super aktywnych: pozostałe ćwiczenia z tego tematu z zeszytu ćwiczeń (64-67) oraz podręcznika (str. 170-171).

Jeżeli nie jesteś pewien swojej wiedzy, możesz się sprawdzić!

Na stronie www.matzoo.pl w zadaniach dla klasy 6 jest temat „Liczby dodatnie i liczby ujemne”. Przejdź na stronę i wykonaj dowolne z siedmiu zadań. Jeżeli masz kłopot, skontaktuj się z nauczycielem.

 

Praca domowa:

Proszę wykonaj Kartę pracy Praca domowa i odeślij ją nauczycielowi zamin rozpoczniesz pracę nad kolejnym tematem. Staraj się nie przekroczyć terminu 6 kwietnia 2020 r.

 

Pamiętaj! Rozkładaj pracę równomiernie. Lepiej zajrzeć częściej do matematyki niż zostawić na ostatnia chwilę.

Załączniki znajdują się na dole strony.