Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

7a język polski  

TEMAT 1: W służbie Małego Sabotażu - A.Kamiński “Kamienie na szaniec”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wyszukaj w słowniku języka polskiego hasła: sabotaż, mały sabotaż, dywersja i w skrócie zapisz wyjaśnienia tych pojęć - https://sjp.pwn.pl/. 
  2. Uzupełnij załączoną kartę pracy (jej lewą część). Korzystaj z lektury. Autorem karty pracy jest Sylwia Oszczyk. 

TEMAT 2: Akcje dywersyjne – A. Kamiński “Kamienie na szaniec”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Korzystając z książki, dokończ uzupełnianie karty pracy (prawa część) - wypisz wszystkie akcje dywersyjne, w jakich wzięli udział główni bohaterowie książki. 
  2. Opisz jedną wybraną akcję - środkowa część karty pracy. 

TEMAT 3: Akcja pod Arsenałem. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przypomnij i zapisz w punktach okoliczności aresztowania Rudego. 
  2. Kiedy akcja się odbyła, gdzie, kto był dowódcą, kto uczestniczył, na czym polegała - opracuj notatkę, opierając się na tych pytaniach. 
  3. Możesz obejrzeć fragment lub cały film J. Łomnickiego pt.: “Akcja pod Arsenałem” - https://youtu.be/ZYYnWf9r-PQ. 
  4. ZADANIE DLA CHĘTNYCH: Przedstaw w formie komiksu fragment Akcji pod Arsenałem. 
  5. Prześlij kartę pracy i ewentualnie komiks (np. zdjęcie lub wykonany w jakiejś aplikacji). 

7b język polski  

TEMAT 1: Droga Balladyny do władzy (Juliusz Słowacki “Balladyna”). 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj uważnie materiały źródłowe do lekcji.. 
  2. Zrób notatkę w zeszycie. Zapisz to, co uznasz za ważne. 
  3. Wykonaj schemat i prześlij go nauczycielowi. 

TEMAT 2: Charakterystyka porównawcza Aliny i Balladyny. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z materiałami źródłowymi do lekcji. Przeczytaj wszystko uważnie. 
  2. Sporządź plan charakterystyki. 
  3. Napisz charakterystykę porównawczą bohaterek utworu i prześlij na adres email. 

TEMAT 3: Oglądamy różne adaptacje teatralne “Balladyny”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wysłuchaj i obejrzyj fragmenty różnych adaptacji scenicznych “Balladyny. Linki w załączniku. 
  2. Zapoznaj się ze słuchowiskiem radiowym, teatrem z lalkami, wersją przygotowaną przez młodzież gimnazjal oraz słynną adaptacją Teatru Narodowego w reż. Adama Hanuszkiewicza. 
  3. Zadanie dla chętnych: Zaprojektuj charakteryzację postaci, kostiumy, dekorację wnętrz. Narysuj lub opisz. 

7c język polski  

TEMAT 1: Jak należy traktować rozmówcę? O etyce słowa. 

ZADANIA DLA UCZNIA:  

  1. Wpisz w wyszukiwarkę: Hejt w internecie, co o nim myślimy?. https://wyborcza.pl/10,82983,19049960,hejt-w-internecie-co-o-nim-myslimy.html?disableRedirects=true. W kilku zdaniach odpowiedz na pytanie w zeszycie. 
  2.  Przeczytaj tekst z podręcznika (s.195 - Kultura wypowiedzi. Etyka słowa.) 
  3. Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 68-70 (Etyka słowa). 

TEMAT 2: Sprawdź siebie – czytanie ze zrozumieniem. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Przeczytaj tekst w podręczniku str. 204 –205. 
  2.  Samodzielnie wykonaj zadania od1-7, znajdujące się pod tekstem, odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie. 
  3.  Przypomnij sobie i utrwal znaczenie słów: epitet, porównanie, przenośnia, wyrazy dźwiękonaśladowcze. 

TEMAT 3: Czytanie ze zrozumieniem – sprawdź siebie (cd.). 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Przeczytaj tekst w podręczniku str. 204 – 205. 
  2. Samodzielnie wykonaj zadania 8 –14, znajdujące się pod tekstem, odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie. 
  3. Powtórz i utrwal podstawowe pojęcia ze słowotwórstwa: podstawa słowotwórcza, temat słowotwórczy, formant, wyraz podstawowy i wyraz pochodny (podręcznik str. 123, 131,142). 

7d język polski  

TEMAT 1: Droga Balladyny do władzy (Juliusz Słowacki “Balladyna”). 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj uważnie materiały źródłowe do lekcji.. 
  2. Zrób notatkę w zeszycie. Zapisz to, co uznasz za ważne. 
  3. Wykonaj schemat i prześlij go nauczycielowi. 

TEMAT 2: Charakterystyka porównawcza Aliny i Balladyny. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z materiałami źródłowymi do lekcji. Przeczytaj wszystko uważnie. 
  2. Sporządź plan charakterystyki. 
  3. Napisz charakterystykę porównawczą bohaterek utworu i prześlij na adres email. 

TEMAT 3: Oglądamy różne adaptacje teatralne “Balladyny”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wysłuchaj i obejrzyj fragmenty różnych adaptacji scenicznych “Balladyny”. Linki w załączniku. 
  2. Zapoznaj się ze słuchowiskiem radiowym, teatrem z lalkami, wersją przygotowaną przez młodzież gimnazjalną oraz słynną adaptacją Teatru Narodowego w reż. Adama Hanuszkiewicza. 
  3. Zadanie dla chętnych: Zaprojektuj charakteryzację postaci, kostiumy, dekorację wnętrz. Narysuj lub opisz.  

7e język polski  

TEMAT 1: Jak należy traktować rozmówcę? O etyce słowa. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wpisz w wyszukiwarkę: Hejt w internecie, co o nim myślimy? 
  2.  https://wyborcza.pl/10,82983,19049960,hejt-w-internecie-co-o-nim-myslimy.html?disableRedirects=true. W kilku zdaniach odpowiedz na pytanie w zeszycie. 
  3.  Przeczytaj tekst z podręcznika (s.195 - Kultura wypowiedzi. Etyka słowa.) 
  4. Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 68-70 (Etyka słowa). 

TEMAT 2: Sprawdź siebie – czytanie ze zrozumieniem.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst w podręczniku str. 204 –205. 
  2.  Samodzielnie wykonaj zadania od1-7, znajdujące się pod tekstem, odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie. 
  3.  Powtórz i utrwal znaczenie słów: epitet, porównanie, przenośnia, wyrazy dźwiękonaśladowcze. 

TEMAT 3: Czytanie ze zrozumieniem – sprawdź siebie (cd.).  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Przeczytaj tekst w podręczniku str. 204 – 205. 
  2. Samodzielnie wykonaj zadania 8 –14, znajdujące się pod tekstem, odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie. 
  3.  Powtórz i utrwal podstawowe pojęcia ze słowotwórstwa: podstawa słowotwórcza, temat słowotwórczy, formant, wyraz podstawowy i wyraz pochodny (podręcznik str. 123, 131,142).