Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
7a język polski
TEMAT 1: W służbie Małego Sabotażu - A.Kamiński “Kamienie na szaniec”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wyszukaj w słowniku języka polskiego hasła: sabotaż, mały sabotaż, dywersja i w skrócie zapisz wyjaśnienia tych pojęć - https://sjp.pwn.pl/.
- Uzupełnij załączoną kartę pracy (jej lewą część). Korzystaj z lektury. Autorem karty pracy jest Sylwia Oszczyk.
TEMAT 2: Akcje dywersyjne – A. Kamiński “Kamienie na szaniec”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z książki, dokończ uzupełnianie karty pracy (prawa część) - wypisz wszystkie akcje dywersyjne, w jakich wzięli udział główni bohaterowie książki.
- Opisz jedną wybraną akcję - środkowa część karty pracy.
TEMAT 3: Akcja pod Arsenałem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij i zapisz w punktach okoliczności aresztowania Rudego.
- Kiedy akcja się odbyła, gdzie, kto był dowódcą, kto uczestniczył, na czym polegała - opracuj notatkę, opierając się na tych pytaniach.
- Możesz obejrzeć fragment lub cały film J. Łomnickiego pt.: “Akcja pod Arsenałem” - https://youtu.be/ZYYnWf9r-PQ.
- ZADANIE DLA CHĘTNYCH: Przedstaw w formie komiksu fragment Akcji pod Arsenałem.
- Prześlij kartę pracy i ewentualnie komiks (np. zdjęcie lub wykonany w jakiejś aplikacji).
7b język polski
TEMAT 1: Droga Balladyny do władzy (Juliusz Słowacki “Balladyna”).
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj uważnie materiały źródłowe do lekcji..
- Zrób notatkę w zeszycie. Zapisz to, co uznasz za ważne.
- Wykonaj schemat i prześlij go nauczycielowi.
TEMAT 2: Charakterystyka porównawcza Aliny i Balladyny.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z materiałami źródłowymi do lekcji. Przeczytaj wszystko uważnie.
- Sporządź plan charakterystyki.
- Napisz charakterystykę porównawczą bohaterek utworu i prześlij na adres email.
TEMAT 3: Oglądamy różne adaptacje teatralne “Balladyny”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wysłuchaj i obejrzyj fragmenty różnych adaptacji scenicznych “Balladyny”. Linki w załączniku.
- Zapoznaj się ze słuchowiskiem radiowym, teatrem z lalkami, wersją przygotowaną przez młodzież gimnazjalną oraz słynną adaptacją Teatru Narodowego w reż. Adama Hanuszkiewicza.
- Zadanie dla chętnych: Zaprojektuj charakteryzację postaci, kostiumy, dekorację wnętrz. Narysuj lub opisz.
7c język polski
TEMAT 1: Jak należy traktować rozmówcę? O etyce słowa.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wpisz w wyszukiwarkę: Hejt w internecie, co o nim myślimy?. https://wyborcza.pl/10,82983,19049960,hejt-w-internecie-co-o-nim-myslimy.html?disableRedirects=true. W kilku zdaniach odpowiedz na pytanie w zeszycie.
- Przeczytaj tekst z podręcznika (s.195 - Kultura wypowiedzi. Etyka słowa.)
- Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 68-70 (Etyka słowa).
TEMAT 2: Sprawdź siebie – czytanie ze zrozumieniem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst w podręczniku str. 204 –205.
- Samodzielnie wykonaj zadania od1-7, znajdujące się pod tekstem, odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie.
- Przypomnij sobie i utrwal znaczenie słów: epitet, porównanie, przenośnia, wyrazy dźwiękonaśladowcze.
TEMAT 3: Czytanie ze zrozumieniem – sprawdź siebie (cd.).
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst w podręczniku str. 204 – 205.
- Samodzielnie wykonaj zadania 8 –14, znajdujące się pod tekstem, odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie.
- Powtórz i utrwal podstawowe pojęcia ze słowotwórstwa: podstawa słowotwórcza, temat słowotwórczy, formant, wyraz podstawowy i wyraz pochodny (podręcznik str. 123, 131,142).
7d język polski
TEMAT 1: Droga Balladyny do władzy (Juliusz Słowacki “Balladyna”).
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj uważnie materiały źródłowe do lekcji..
- Zrób notatkę w zeszycie. Zapisz to, co uznasz za ważne.
- Wykonaj schemat i prześlij go nauczycielowi.
TEMAT 2: Charakterystyka porównawcza Aliny i Balladyny.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z materiałami źródłowymi do lekcji. Przeczytaj wszystko uważnie.
- Sporządź plan charakterystyki.
- Napisz charakterystykę porównawczą bohaterek utworu i prześlij na adres email.
TEMAT 3: Oglądamy różne adaptacje teatralne “Balladyny”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wysłuchaj i obejrzyj fragmenty różnych adaptacji scenicznych “Balladyny”. Linki w załączniku.
- Zapoznaj się ze słuchowiskiem radiowym, teatrem z lalkami, wersją przygotowaną przez młodzież gimnazjalną oraz słynną adaptacją Teatru Narodowego w reż. Adama Hanuszkiewicza.
- Zadanie dla chętnych: Zaprojektuj charakteryzację postaci, kostiumy, dekorację wnętrz. Narysuj lub opisz.
7e język polski
TEMAT 1: Jak należy traktować rozmówcę? O etyce słowa.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wpisz w wyszukiwarkę: Hejt w internecie, co o nim myślimy?
- https://wyborcza.pl/10,82983,19049960,hejt-w-internecie-co-o-nim-myslimy.html?disableRedirects=true. W kilku zdaniach odpowiedz na pytanie w zeszycie.
- Przeczytaj tekst z podręcznika (s.195 - Kultura wypowiedzi. Etyka słowa.)
- Wykonaj zadania w ćwiczeniach str. 68-70 (Etyka słowa).
TEMAT 2: Sprawdź siebie – czytanie ze zrozumieniem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst w podręczniku str. 204 –205.
- Samodzielnie wykonaj zadania od1-7, znajdujące się pod tekstem, odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie.
- Powtórz i utrwal znaczenie słów: epitet, porównanie, przenośnia, wyrazy dźwiękonaśladowcze.
TEMAT 3: Czytanie ze zrozumieniem – sprawdź siebie (cd.).
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst w podręczniku str. 204 – 205.
- Samodzielnie wykonaj zadania 8 –14, znajdujące się pod tekstem, odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie.
- Powtórz i utrwal podstawowe pojęcia ze słowotwórstwa: podstawa słowotwórcza, temat słowotwórczy, formant, wyraz podstawowy i wyraz pochodny (podręcznik str. 123, 131,142).