KLASA 5a
TEMAT 1: Warsztat aktora 1.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- 1-3 s. 345-347 (podręcznik, podczas lekcji).
TEMAT 2: Warsztat aktora 2.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje o akcencie w języku polskim (s. 347 podręcznik).
- 4-5/347-348 (podręcznik).
- Ćwiczenia – zrób pisemnie ćwiczenia od s. 119.
TEMAT 3: Jak powstaje film?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst „Jak powstaje film? (podręcznik s. 349 – podczas lekcji).
- 1, 3/ 351 (podręcznik, podczas lekcji).
KLASA 5C
TEMAT 1: Co należy umieścić w ogłoszeniu?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykorzystaj materiał zamieszczony na stronie: https://epodreczniki.pl/a/smocza-jame-sprzedam/DvQFov1Yt
- Zadania wykonaj on-line.
- W Ćwiczeniach wykonaj zad. 1 na str. 123, na str. 124 zad. 2, 3.
TEMAT 2: Zapraszamy do świata sztuki.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z materiałem na stronie: https://epodreczniki.pl/a/sluchamy-poezji-i-okreslamy-nastroj-wiersza/D5hL26oyS
- Zadania wykonaj ustnie i on-line.
- Lub wykonaj w Ćwiczeniach zad.1, 2, 3 na str. 122- 123.
TEMAT 3: Tworzyć za pomocą słów.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z materiałem na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=OWg2CsFc-6s
- https://www.youtube.com/watch?v=0iHps7JBeHM
- https://www.youtube.com/watch?v=cFziZh2nyz8
KLASA 5D
TEMAT 1: Czego nauczyliśmy się w klasie piątej?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Powtórzenie zagadnień omawianych na lekcjach języka polsiego w klasie piątej.
TEMAT 2: Nasze wakacyjne plany.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Opowiedz o swoich wakacyjnych planach - wypowiedź ustna lub pisemna.
TEMAT 3: Bezpieczne wakacje.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z zasadami bezpiecznego letniego wypoczynku.
- Stwórz mem na omawiany temat.
KLASA 5E
TEMAT 1: To już wiemy i potrafimy!
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Podręcznik s. 383-386 (skorzystaj z otrzymanego kodu dostępu)
- Zadania wykonamy podczas lekcji zdalnej.
- Zapisz w zeszycie, jaki zakres materiału budzi Twoje wątpliwości.
TEMAT 2: Twórca i jego dzieło. Kino, teatr, muzeum.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Rozmawiamy o różnych aspektach sztuki i zasadach zachowania w placówkach kultury.
- Co Cię zachwyca w dziele sztuki? Jaka dziedzina sztuki jest Ci najbliższa?
- Dlaczego chodzisz do teatru, kina czy muzeum? Odpowiedź zapisz w zeszycie.
TEMAT 3: Czym jest tolerancja?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Pracujemy na str. 300 (skorzystaj z otrzymanego kodu dostepu).
- Ułóż do poznanego tekstu trzy kluczowe pytania. Zapisz je w zeszycie.
- Ustnie podczas lekcji wykonamy zad. 1a oraz 2 b-c/302
KLASA 5F
TEMAT 1: Podsumowanie całorocznej pracy na języku polskim.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wspólnie zastanawiamy się nad pozytywami i niedociągnięciami na lekcjach języka polskiego.
- Planujemy przyszły rok szkolny – lista lektur, formy wypowiedzi pisemnych.
TEMAT 2: Nasze fascynacje literackie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Prezentowanie utworów, które uczniowie czytają w czasie wolnym.
- Dlaczego warto czytać? - uzasadnienie pisemnie.
TEMAT 3: Związki frazeologiczne – piszemy opowiadanie
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wypisanie związków frazeologicznych pochodzenia mitologicznego i biblijnego.
- Objaśnienie związków.
- Napisanie opowiadania z dialogiem na temat: Zdarzyło się to w trakcie upalnego, lipcowego popołudnia...
KLASA 5G
TEMAT 1: To już wiemy i potrafimy!
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Podręcznik s. 383-386 (skorzystaj z otrzymanego kodu dostępu)
- Zadania wykonamy podczas lekcji zdalnej.
- Zapisz w zeszycie, jaki zakres materiału budzi Twoje wątpliwości.
TEMAT 2: Twórca i jego dzieło. Kino, teatr, muzeum.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Rozmawiamy o różnych aspektach sztuki i zasadach zachowania w placówkach kultury.
- Co Cię zachwyca w dziele sztuki? Jaka dziedzina sztuki jest Ci najbliższa?
- Dlaczego chodzisz do teatru, kina czy muzeum? Odpowiedź zapisz w zeszycie.
TEMAT 3: Czym jest tolerancja?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Pracujemy na str. 300 (skorzystaj z otrzymanego kodu dostepu).
- Ułóż do poznanego tekstu trzy kluczowe pytania. Zapisz je w zeszycie.
- Ustnie podczas lekcji wykonamy zad. 1a oraz 2 b-c/302
KLASA 5H
TEMAT 1: Powtórzenie wiadomości o częściach zdania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zdanie rozwinięte i nierozwinięte – ćwiczenia on-line: https://view.genial.ly/5e80f0cd7fd6910db4804cb3/presentation-zdanie-rozwiniete-i-nierozwiniete
- Przydawka, okolicznik, dopełnienie – ćwiczenia on-line: https://epodreczniki.pl/a/przydawki-okoliczniki-i-dopelnienia-wzbogacaja-wypowiedzenia/DfSuGuhPC
TEMAT 2: Mitologia źródłem związków frazeologicznych.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Ćwiczenia on-line: https://view.genial.ly/5e82de62a8bed70dad09e91b/presentation-mitologiczne-zwiazki-frazeologiczne
- Z powyższych mitologizmów wybierz pięć i ułóż z nimi krótką historyjkę pt. “Mam już dość komputera!”.
TEMAT 3: Piątek, 26 czerwca – zakończenie roku szkolnego.
KLASA 5I
TEMAT 1: Żyć podróżami.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wyobraź sobie podróż, którą chciałbyś/chciałabyś przeżyć (dokąd pojedziesz, w jaki sposób będziesz podróżować, co zwiedzisz, co zobaczysz?)
- Zaplanuj wymarzoną podróż.
- Opisz ją w formie opowiadania lub planu wydarzeń (do wyboru).
TEMAT 2: Zdrowe przepisy na małe desery.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij sobie jak napisać przepis kulinarny: https://epodreczniki.pl/b/jak-napisac-dobry-przepis-na-ulubiona-potrawe/P19k0blVN
- Wymyśl i zapisz przepis na deser składający się z samych zdrowych produktów.
Wykonaj ilustrację swojego deseru.
TEMAT 3: Powtarzamy wiedzę o środkach stylistycznych.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij sobie jakie środki stylistyczne poznałeś/poznałaś w tym roku szkolnym.
- Wykonaj ćwiczenia str. 122 i 123.
- Wykonaj polecenia interaktywne: https://epodreczniki.pl/a/jak-jest-jak/D4MpSw5qY
KLASA 5J
TEMAT 1: Jak powstają głoski?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z materiałem na stronie: http://koperniczek.pl/index.php/humor-ii/2-uncategorised/173-co-wiesz-o-fonetyce
- Wykonaj w zeszycie ćwiczenia na stronach: 119-121.
TEMAT 2: Co to jest nastrój wiersza? Jak nazywać emocje?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wysłuchaj uważnie informacji dotyczących określania nastrojów wierszy: https://epodreczniki.pl/a/sluchamy-poezji-i-okreslamy-nastroj-wiersza/D5hL26oyS
- Wykonaj on-line ćwiczenia znajdujące się pod prezentowanymi informacjami.
- Zastanów się, jaki nastrój może towarzyszyć uczniom kończącym rok szkolny. Narysuj w zeszycie kilka emotikonów ilustrujących te emocje.


