KLASA 5a

TEMAT 1: Warsztat aktora 1.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. 1-3 s. 345-347 (podręcznik, podczas lekcji).

TEMAT 2: Warsztat aktora 2.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje o akcencie w języku polskim (s. 347 podręcznik).
  2. 4-5/347-348 (podręcznik).
  3. Ćwiczenia – zrób pisemnie ćwiczenia od s. 119.

TEMAT 3: Jak powstaje film?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst „Jak powstaje film? (podręcznik s. 349 – podczas lekcji).
  2. 1, 3/ 351 (podręcznik, podczas lekcji).

 

KLASA 5C

TEMAT 1: Co należy umieścić w ogłoszeniu?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykorzystaj materiał zamieszczony na stronie: https://epodreczniki.pl/a/smocza-jame-sprzedam/DvQFov1Yt
  2. Zadania wykonaj on-line.
  3. W Ćwiczeniach wykonaj zad. 1 na str. 123, na str. 124 zad. 2, 3.

TEMAT 2: Zapraszamy do świata sztuki.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z materiałem na stronie: https://epodreczniki.pl/a/sluchamy-poezji-i-okreslamy-nastroj-wiersza/D5hL26oyS
  2. Zadania wykonaj ustnie i on-line.
  3. Lub wykonaj w Ćwiczeniach zad.1, 2, 3 na str. 122- 123.

TEMAT 3: Tworzyć za pomocą słów.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z materiałem na stronie: https://www.youtube.com/watch?v=OWg2CsFc-6s
  2. https://www.youtube.com/watch?v=0iHps7JBeHM
  3. https://www.youtube.com/watch?v=cFziZh2nyz8

KLASA 5D

TEMAT 1: Czego nauczyliśmy się w klasie piątej?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Powtórzenie zagadnień omawianych na lekcjach języka polsiego w klasie piątej.

TEMAT 2: Nasze wakacyjne plany.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Opowiedz o swoich wakacyjnych planach - wypowiedź ustna lub pisemna.

TEMAT 3: Bezpieczne wakacje.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z zasadami bezpiecznego letniego wypoczynku.
  2. Stwórz mem na omawiany temat.

KLASA 5E

TEMAT 1: To już wiemy i potrafimy!

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Podręcznik s. 383-386 (skorzystaj z otrzymanego kodu dostępu)
  2. Zadania wykonamy podczas lekcji zdalnej.
  3. Zapisz w zeszycie, jaki zakres materiału budzi Twoje wątpliwości.

TEMAT 2: Twórca i jego dzieło. Kino, teatr, muzeum.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Rozmawiamy o różnych aspektach sztuki i zasadach zachowania w placówkach kultury.
  2. Co Cię zachwyca w dziele sztuki? Jaka dziedzina sztuki jest Ci najbliższa?
  3. Dlaczego chodzisz do teatru, kina czy muzeum? Odpowiedź zapisz w zeszycie.

TEMAT 3: Czym jest tolerancja?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Pracujemy na str. 300 (skorzystaj z otrzymanego kodu dostepu).
  2. Ułóż do poznanego tekstu trzy kluczowe pytania. Zapisz je w zeszycie.
  3. Ustnie podczas lekcji wykonamy zad. 1a oraz 2 b-c/302

KLASA 5F

TEMAT 1: Podsumowanie całorocznej pracy na języku polskim.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wspólnie zastanawiamy się nad pozytywami i niedociągnięciami na lekcjach języka polskiego.
  2. Planujemy przyszły rok szkolny – lista lektur, formy wypowiedzi pisemnych.

TEMAT 2: Nasze fascynacje literackie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Prezentowanie utworów, które uczniowie czytają w czasie wolnym.
  2. Dlaczego warto czytać? - uzasadnienie pisemnie.

TEMAT 3: Związki frazeologiczne – piszemy opowiadanie

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wypisanie związków frazeologicznych pochodzenia mitologicznego i biblijnego.
  2. Objaśnienie związków.
  3. Napisanie opowiadania z dialogiem na temat: Zdarzyło się to w trakcie upalnego, lipcowego popołudnia...

KLASA 5G

TEMAT 1: To już wiemy i potrafimy!

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Podręcznik s. 383-386 (skorzystaj z otrzymanego kodu dostępu)
  2. Zadania wykonamy podczas lekcji zdalnej.
  3. Zapisz w zeszycie, jaki zakres materiału budzi Twoje wątpliwości.

TEMAT 2: Twórca i jego dzieło. Kino, teatr, muzeum.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Rozmawiamy o różnych aspektach sztuki i zasadach zachowania w placówkach kultury.
  2. Co Cię zachwyca w dziele sztuki? Jaka dziedzina sztuki jest Ci najbliższa?
  3. Dlaczego chodzisz do teatru, kina czy muzeum? Odpowiedź zapisz w zeszycie.

TEMAT 3: Czym jest tolerancja?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Pracujemy na str. 300 (skorzystaj z otrzymanego kodu dostepu).
  2. Ułóż do poznanego tekstu trzy kluczowe pytania. Zapisz je w zeszycie.
  3. Ustnie podczas lekcji wykonamy zad. 1a oraz 2 b-c/302

KLASA 5H

TEMAT 1: Powtórzenie wiadomości o częściach zdania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zdanie rozwinięte i nierozwinięte – ćwiczenia on-line: https://view.genial.ly/5e80f0cd7fd6910db4804cb3/presentation-zdanie-rozwiniete-i-nierozwiniete
  2. Przydawka, okolicznik, dopełnienie – ćwiczenia on-line: https://epodreczniki.pl/a/przydawki-okoliczniki-i-dopelnienia-wzbogacaja-wypowiedzenia/DfSuGuhPC

TEMAT 2: Mitologia źródłem związków frazeologicznych.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Ćwiczenia on-line: https://view.genial.ly/5e82de62a8bed70dad09e91b/presentation-mitologiczne-zwiazki-frazeologiczne
  2. Z powyższych mitologizmów wybierz pięć i ułóż z nimi krótką historyjkę pt. “Mam już dość komputera!”.

TEMAT 3: Piątek, 26 czerwca – zakończenie roku szkolnego.


KLASA 5I

TEMAT 1: Żyć podróżami.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wyobraź sobie podróż, którą chciałbyś/chciałabyś przeżyć (dokąd pojedziesz, w jaki sposób będziesz podróżować, co zwiedzisz, co zobaczysz?)
  2. Zaplanuj wymarzoną podróż.
  3. Opisz ją w formie opowiadania lub planu wydarzeń (do wyboru).

TEMAT 2: Zdrowe przepisy na małe desery.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnij sobie jak napisać przepis kulinarny: https://epodreczniki.pl/b/jak-napisac-dobry-przepis-na-ulubiona-potrawe/P19k0blVN
  2. Wymyśl i zapisz przepis na deser składający się z samych zdrowych produktów.

   Wykonaj ilustrację swojego deseru.

 

TEMAT 3: Powtarzamy wiedzę o środkach stylistycznych.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnij sobie jakie środki stylistyczne poznałeś/poznałaś w tym roku szkolnym.
  2. Wykonaj ćwiczenia str. 122 i 123.
  3. Wykonaj polecenia interaktywne: https://epodreczniki.pl/a/jak-jest-jak/D4MpSw5qY

KLASA 5J

TEMAT 1: Jak powstają głoski?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z materiałem na stronie: http://koperniczek.pl/index.php/humor-ii/2-uncategorised/173-co-wiesz-o-fonetyce
  2. Wykonaj w zeszycie ćwiczenia na stronach: 119-121.

TEMAT 2: Co to jest nastrój wiersza? Jak nazywać emocje?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wysłuchaj uważnie informacji dotyczących określania nastrojów wierszy: https://epodreczniki.pl/a/sluchamy-poezji-i-okreslamy-nastroj-wiersza/D5hL26oyS
  2. Wykonaj on-line ćwiczenia znajdujące się pod prezentowanymi informacjami.
  3. Zastanów się, jaki nastrój może towarzyszyć uczniom kończącym rok szkolny. Narysuj w zeszycie kilka emotikonów ilustrujących te emocje.