Wakacje!

Edukacja przedszkolna

  • Moi przyjaciele. Przygotowanie do rozstania z przedszkolem i przedszkolnymi przyjaciółmi. Mój przyjaciel- rozmowa na temat przyjaciół, próba określania, kto to jest przyjaciel, czym różni się od kolegi, jak powinien zachowywać się przyjaciel, co to znaczy prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie, kto z was ma przyjaciela. Wskazanie sposobów na podtrzymanie kontaktu z przyjaciółmi z grupy.
  • Czas na wyjazd! „Pakujemy walizki”- dopasowywanie przedmiotów, które mogą się przydać na wakacjach do odpowiednich wakacyjnych miejsc. Próba uzasadniania dokonanych wyborów. Rozmowa o tym co należy zabrać ze sobą na wakacje w góry/ do lasu/ nad jezioro/ nad morze. Co się przyda, a co jest zbędne?

Wakacyjne przedmioty: piłka, aparat fotograficzny, kostium kąpielowy, zestaw foremek do piasku, klapki, buty do wspinaczki, namiot, okulary przeciwsłoneczne, apteczka pierwszej pomocy, czapka z daszkiem, butelka wody mineralnej, paletki do gry, krem do opalania, kanapka, latarka, koło do pływania, paletki do gry w babingtona, kalosze, namiot plażowy, opaska odblaskowa, mapa, materac, telefon komórkowy, środek na komary i kleszcze, płetwy, koc.

  • Moje wymarzone wakacje. Rozwijanie umiejętności decydowania o swoich zainteresowaniach, umiejętność podejmowania decyzji co do spędzania czasu wolnego. Rozmowa o miejscy, do którego dzieci chciałyby pojechać na wakacje. Rozwijanie precyzyjnych i bardziej uszczegółowionych wypowiedzi- rozmowa na temat kończącego się roku przedszkolnego- co najbardziej utkwiło Ci w pamięci z tego roku, który minął? Z kim najbardziej lubiłeś się bawić? Czym lubiłeś się bawić? Rozwijanie wyobraźni twórczej za sprawą samodzielnie wykonanej kartki.
  • Wakacje tuż, tuż – bezpieczeństwo na wyjeździe. Tworzenie krótkiej wypowiedzi na temat swoich wakacyjnych planów. Rozmowa o możliwych zagrożeniach w czasie wakacji, np.: udar słoneczny, wypadek drogowy i podawanie zachowań zapobiegających sytuacjom niebezpiecznym. Powtórzenie numerów alarmowych i odtworzenie sytuacji dzwonienia po pomoc. Podanie ważnych informacji, w tym nauka własnego adresu, numeru telefonu do rodziców oraz danych osobowych swoich i swoich rodziców.
  • Wakacje! Dzielenie się z innymi swoimi planami wakacyjnymi.

 

Zadania do wykonania: 

  • Koledzy i koleżanki- praca plastyczna. Wykonanie pamiątkowej planszy przedstawiającej wizerunki kolegów i koleżanek z grupy. Rysowane na dużej kartce swojego portretu i portretów rówieśników z grupy. Ustalenie imion dzieci oraz zapisanie ich pod portretami z pomocą rodziców.
  • 46a, KP4.46b
  • Wakacyjna walizka. Wybierz jedno z wakacyjnych miejsc, do których chciałbyś pojechać, narysuj walizkę, poszukaj w gazetach (lub narysuj) potrzebne Ci rzeczy i ubrania. Wypełnij walizkę potrzebnymi rzeczami.
  • Moje wymarzone wakacje-praca plastyczna. Wykonaj kartkę. Narysuj dookoła kartki ramkę. Wykonaj z kaszy maminej np. plaży, z kaszy gryczane góry. Z kolorowych gazet powydzieraj gotowe miejsca, połącz  i ponaklejaj wedle uznania.
  • Wykonaj wybrane karty pracy z zestawu kart pracy nr 1lub 2
  • KP4.47a, KP4.47b, KP4.48b
  • Moja wyspa- praca techniczna. Przygotuj materiały plastyczne i przyrodnicza- piasek, kamyki, patyczki, kawałki kory, piórka, plasteliną, rolkę po papierze toaletowym, plastikowe zakrętki, drobne koraliki. Z podanych materiałów przygotuj na jednorazowym, plastikowym talerzyku (lub na kartce papieru) wykonaj wakacyjną wyspę. 
  • CZYTANIE- MINIMUM 15 MINUT DZIENNIE! ROZPOZNAWANIE POZNANYCH LITER, ŁĄCZNIEW SYLABY, CZYTANIE PROSTYCH SŁÓW/ CZYTANEK!

 

Język angielski

 

  • Wild animals. Jakie dzikie zwierzęta znamy? Które z nich możemy zobaczyć w zoo? Nauka zwierząt z filmikiem.
  • Wild animals. Powtórzenie poznanych zwierząt z filmikiem. Nauka piosenki z wycieczce do zoo.

 

Zadania do wykonania:

  • Wild animals- powtarzaj nazwy zwierząt z filmikiem :

https://www.youtube.com/watch?v=CA6Mofzh7jo

  • Nauka piosenki:

https://www.youtube.com/watch?time_continue=20&v=OwRmivbNgQk&feature=emb_title

  • Praca plastyczna- wykonaj wybrane dzikie zwierzęta z użyciem plasteliny. Może to być praca przestrzenna lub „płaska”

Zajęcia umuzykalniające:

Posłuchaj wakacyjnej piosenki o statkach. Spróbuj zaśpiewać refren. https://youtu.be/baxb0XVBX8s