Zadania na środę (25.03)

Temat: Wiosna nad rzeką

  • otwórz podręcznik cz. 3 na str. 46-47
  • obejrzyj ilustrację i przeczytaj tekst (najlepiej na głos i 2-3 razy)
  • szczególnie przyjrzyj się wyrazom z rz i ż , które są na marginesach stron
  • otwórz ćwiczenia – edukacja polonistyczna str. 36-37 – czytaj powoli i dokładnie polecenia lub skorzystaj z mojej podpowiedzi:

                  Pamiętaj o wykorzystaniu zielonego koloru !

1) napisz wyrazy z „ż” i podpisz obrazki

2) uzupełnij zdania podanymi wyrazami

3) wpisz podane w ramce wyrazy do krzyżówki – podpowiedzią są obrazki oraz ilość liter w okienkach

4) Ułóż z rozsypanki wyrazowej zdania i je zapisz w liniaturze:

                    PAMIĘTAJ O WIELKIEJ LITERZE I KROPCE !

Uwaga:

 - podczas pisania nie zapominaj o ćwiczeniu ręki, palców – umiesz to robić J

- kiedy poczujesz zmęczenie, wstań od biurka – zrób kilka wdechów, pajacyków, skłonów, lub innych prostych ćwiczeń,

- nie zapominaj o wietrzeniu pokoju, ale rób to pod kontrolą rodziców lub opiekunów

  • otwórz zeszyt do kaligrafii str. 45

- napisz słowa i zdania (najpierw je przeczytaj)

- nie musisz pisać liter, ani pośladach

  • znajdź dodatkową kartę pracy „ukryte hasło (3b)

- wykonaj obliczenia, w razie problemu skorzystaj z liczmanów

- przepisz na dole wyniki rosnąco, czyli od najmniejszego do największego razem z odpowiadającymi literami

- przeczytaj hasło i staraj się o tym nie zapominać

PRACA DODATKOWA –dla chętnych

- książka dzień odkrywców str. 48-49

- matzoo  proponuję :  dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 z przekroczeniem progu lub bez ( w zależności od tego jak sobie radzisz z liczeniem)

Zadania na czwartek  (26.03)

Temat: My chcemy wiosny!

  • otwórz podręcznik cz. 3 na str. 48
  • przeczytaj tekst (najlepiej na głos i 2-3 razy)
  • w zeszycie do polskiego napisz zdania z ćw. 2 str. 49

- każdego dnia napisz w zeszycie datę

  • otwórz ćwiczenia – edukacja polonistyczna str. 38-39 – czytaj powoli i dokładnie polecenia lub skorzystaj z mojej podpowiedzi:

                  Pamiętaj o wykorzystaniu zielonego koloru !

1) podkreśl w tekście i napisz wyrazy z „rz”

- skreśl zdania, które nie pasują do ilustracji

2) ułóż wyrazy z liter znajdujących się  w słoikach, napisz je

3) porównaj ilustracje, na drugim obrazku dorysuj brakujące elementy

Uwaga:

 - podczas pisania nie zapominaj o ćwiczeniu ręki, palców – umiesz to robić J

- kiedy poczujesz zmęczenie, wstań od biurka – zrób kilka wdechów, pajacyków, skłonów, lub innych prostych ćwiczeń,

- nie zapominaj o wietrzeniu pokoju, ale rób to pod kontrolą rodziców lub opiekunów

  • otwórz zeszyt do kaligrafii str. 46

- napisz słowa i zdania (najpierw je przeczytaj)

- nie musisz pisać liter, ani pośladach

  • znajdź dodatkową kartę pracy „dodawanie i odejmowanie z okienkami”
  • w wolnej chwili obejrzyj film „Wiosna, jej zwiastuny” https://www.youtube.com/watch?v=1hMBunlTUSM

 

PRACA DODATKOWA –dla chętnych

- dodatkowa karta pracy „jeż- wyrazy z ż”

- matzoo  proponuję :  dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 z przekroczeniem progu lub bez ( w zależności od tego jak sobie radzisz z liczeniem)

Zadania na piątek  (27.03)

Temat: Postępowanie ze zwierzętami

  • obejrzyj (jeśli masz taką możliwość) film edukacyjny „Mój przyjaciel Rex”

https://www.youtube.com/watch?v=zJmng2j3g8A

  • otwórz podręcznik cz. 3 na str. 51

- przyjrzyj się ilustracjom i zastanów się, które dzieci we właściwy sposób obchodzą  się ze zwierzętami?

  • przeczytaj tekst na str. 50 (najpierw po cichu a potem na głos)
  • oceń postępowanie dziewczynek, pomyśl, czy Ty postępowałbyś tak samo?
  • otwórz ćwiczenia – edukacja polonistyczna str. 40 - 41 – czytaj powoli i dokładnie polecenia lub skorzystaj z mojej podpowiedzi:

 

1) ponumeruj ilustrację zgodnie z kolejnością wydarzeń w opowiadaniu „Wściekły chomik”, spróbuj własnymi słowami opowiedzieć tę historię

2) uzupełnij zdanie  podanymi wyrazami

3) narysuj lub napisz jakie jest Twoje ulubione zwierzę

- w zeszycie do polskiego napisz pełnymi zdaniami odpowiedzi na te 3 pytania (jak nie masz zwierzątka, możesz sobie je wymyślić – uruchom wyobraźnię)

4) popraw błędy i napisz pod zwierzętami właściwe nazwy

5) pokoloruj na zielono wyrazy, które mają podobne znaczenie

6) pod każdym obrazkiem podkreśl właściwy podpi

Uwaga:

 - podczas pisania nie zapominaj o ćwiczeniu ręki, palców – umiesz to robić J

- kiedy poczujesz zmęczenie, wstań od biurka – zrób kilka wdechów, pajacyków, skłonów, lub innych prostych ćwiczeń,

- nie zapominaj o wietrzeniu pokoju, ale rób to pod kontrolą rodziców lub opiekunów

  • znajdź dodatkową kartę pracy „dodawanie i odejmowanie z okienkami”

- wykonaj obliczenia, w razie problemu skorzystaj z liczmanów

PRACA DODATKOWA –dla chętnych

- książka i płyta do muzyki str. 63 piosenka „Maszeruje wiosna”