Zadania na środę (25.03)
Temat: Wiosna nad rzeką
- otwórz podręcznik cz. 3 na str. 46-47
- obejrzyj ilustrację i przeczytaj tekst (najlepiej na głos i 2-3 razy)
- szczególnie przyjrzyj się wyrazom z rz i ż , które są na marginesach stron
- otwórz ćwiczenia – edukacja polonistyczna str. 36-37 – czytaj powoli i dokładnie polecenia lub skorzystaj z mojej podpowiedzi:
Pamiętaj o wykorzystaniu zielonego koloru !
1) napisz wyrazy z „ż” i podpisz obrazki
2) uzupełnij zdania podanymi wyrazami
3) wpisz podane w ramce wyrazy do krzyżówki – podpowiedzią są obrazki oraz ilość liter w okienkach
4) Ułóż z rozsypanki wyrazowej zdania i je zapisz w liniaturze:
PAMIĘTAJ O WIELKIEJ LITERZE I KROPCE !
Uwaga:
- podczas pisania nie zapominaj o ćwiczeniu ręki, palców – umiesz to robić J
- kiedy poczujesz zmęczenie, wstań od biurka – zrób kilka wdechów, pajacyków, skłonów, lub innych prostych ćwiczeń,
- nie zapominaj o wietrzeniu pokoju, ale rób to pod kontrolą rodziców lub opiekunów
- otwórz zeszyt do kaligrafii str. 45
- napisz słowa i zdania (najpierw je przeczytaj)
- nie musisz pisać liter, ani pośladach
- znajdź dodatkową kartę pracy „ukryte hasło (3b)
- wykonaj obliczenia, w razie problemu skorzystaj z liczmanów
- przepisz na dole wyniki rosnąco, czyli od najmniejszego do największego razem z odpowiadającymi literami
- przeczytaj hasło i staraj się o tym nie zapominać
PRACA DODATKOWA –dla chętnych
- książka dzień odkrywców str. 48-49
- matzoo proponuję : dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 z przekroczeniem progu lub bez ( w zależności od tego jak sobie radzisz z liczeniem)
Zadania na czwartek (26.03)
Temat: My chcemy wiosny!
- otwórz podręcznik cz. 3 na str. 48
- przeczytaj tekst (najlepiej na głos i 2-3 razy)
- w zeszycie do polskiego napisz zdania z ćw. 2 str. 49
- każdego dnia napisz w zeszycie datę
- otwórz ćwiczenia – edukacja polonistyczna str. 38-39 – czytaj powoli i dokładnie polecenia lub skorzystaj z mojej podpowiedzi:
Pamiętaj o wykorzystaniu zielonego koloru !
1) podkreśl w tekście i napisz wyrazy z „rz”
- skreśl zdania, które nie pasują do ilustracji
2) ułóż wyrazy z liter znajdujących się w słoikach, napisz je
3) porównaj ilustracje, na drugim obrazku dorysuj brakujące elementy
Uwaga:
- podczas pisania nie zapominaj o ćwiczeniu ręki, palców – umiesz to robić J
- kiedy poczujesz zmęczenie, wstań od biurka – zrób kilka wdechów, pajacyków, skłonów, lub innych prostych ćwiczeń,
- nie zapominaj o wietrzeniu pokoju, ale rób to pod kontrolą rodziców lub opiekunów
- otwórz zeszyt do kaligrafii str. 46
- napisz słowa i zdania (najpierw je przeczytaj)
- nie musisz pisać liter, ani pośladach
- znajdź dodatkową kartę pracy „dodawanie i odejmowanie z okienkami”
- w wolnej chwili obejrzyj film „Wiosna, jej zwiastuny” https://www.youtube.com/watch?v=1hMBunlTUSM
PRACA DODATKOWA –dla chętnych
- dodatkowa karta pracy „jeż- wyrazy z ż”
- matzoo proponuję : dodawanie i odejmowanie w zakresie 20 z przekroczeniem progu lub bez ( w zależności od tego jak sobie radzisz z liczeniem)
Zadania na piątek (27.03)
Temat: Postępowanie ze zwierzętami
- obejrzyj (jeśli masz taką możliwość) film edukacyjny „Mój przyjaciel Rex”
https://www.youtube.com/watch?v=zJmng2j3g8A
- otwórz podręcznik cz. 3 na str. 51
- przyjrzyj się ilustracjom i zastanów się, które dzieci we właściwy sposób obchodzą się ze zwierzętami?
- przeczytaj tekst na str. 50 (najpierw po cichu a potem na głos)
- oceń postępowanie dziewczynek, pomyśl, czy Ty postępowałbyś tak samo?
- otwórz ćwiczenia – edukacja polonistyczna str. 40 - 41 – czytaj powoli i dokładnie polecenia lub skorzystaj z mojej podpowiedzi:
1) ponumeruj ilustrację zgodnie z kolejnością wydarzeń w opowiadaniu „Wściekły chomik”, spróbuj własnymi słowami opowiedzieć tę historię
2) uzupełnij zdanie podanymi wyrazami
3) narysuj lub napisz jakie jest Twoje ulubione zwierzę
- w zeszycie do polskiego napisz pełnymi zdaniami odpowiedzi na te 3 pytania (jak nie masz zwierzątka, możesz sobie je wymyślić – uruchom wyobraźnię)
4) popraw błędy i napisz pod zwierzętami właściwe nazwy
5) pokoloruj na zielono wyrazy, które mają podobne znaczenie
6) pod każdym obrazkiem podkreśl właściwy podpi
Uwaga:
- podczas pisania nie zapominaj o ćwiczeniu ręki, palców – umiesz to robić J
- kiedy poczujesz zmęczenie, wstań od biurka – zrób kilka wdechów, pajacyków, skłonów, lub innych prostych ćwiczeń,
- nie zapominaj o wietrzeniu pokoju, ale rób to pod kontrolą rodziców lub opiekunów
- znajdź dodatkową kartę pracy „dodawanie i odejmowanie z okienkami”
- wykonaj obliczenia, w razie problemu skorzystaj z liczmanów
PRACA DODATKOWA –dla chętnych
- książka i płyta do muzyki str. 63 piosenka „Maszeruje wiosna”