ZADANIA NA ŚRODĘ 25 MARCA
Temat : Szukamy wiosny
- Proszę przeczytajcie w podręczniku na str. 42 wiersz W. Broniewskiego pt. „ Pierwiosnek”.
- Spróbujcie odpowiedzieć na pytania :
Jakie oznaki w wiosny są opisane w wierszu?
- Dlaczego pierwiosnkowi podobało się na świecie?
- Co wam się podoba wiosną?
- Jakie zmiany w przyrodzie najbardziej lubicie?
- Spróbujcie ustnie opisać pierwiosnek.
- Proszę wyszukajcie w wierszu nazwy ptaków i roślin.
- Zapiszcie te nazwy w zeszycie w linie;
- ułóżcie dwa zdania z wybranymi wyrazami
- wykonajcie ilustrację w zeszycie.
- Na stronach 44 – 45 ( w podręczniku ) obejrzyjcie zdjęcia i przeczytajcie podpisy.
Spróbujcie odpowiedziec na pytanie :
Dlaczego ptaki budują gniazda wiosną ?
- Wykonajcie pracę w ćwiczeniach na str. 34 Rozpoznajcie i nazwijcie kwiaty.
Rozpoznajcie zwierzęta: które budzą się ze snu zimowego,a które przybywają z ciepłych krajów?
- Na stronie 35 uzupełnijcie rysunek zgodnie z opisem.
- Będąc na krótkim spacerze z Rodzicem zaobserwuj zmiany jakie zachodzą w przyrodzie;
przyjrzyj się drzewom, krzewom, kwiatom, zwierzętom itp.
- Swoje obserwacje zanotuj w zeszycie w linie.
- Wykonaj pracę plastyczną z obserwacji na spacerze.
UWAGA : obserwację można prowadzić z okna, z książek, z laptopa.
- W ćwiczeniach matematycznych wykonajcie wszystkie obliczenia na str. 24
- Pamiętajcie o codziennej gimnastyce i zabawach muzycznych. Ruch jest ważny i pląsy do
wesołych melodii. Słuchajcie piosenek i uczcie się ich na pamięć. Płyta z ćwiczeń muzycznych
powinna być w waszym domu.
ZADANIA NA CZWARTEK 26 MARCA
Temat : Wiosna nad rzeką
- Dzisiaj poznacie nowy dwuznak, będzie to „ Rz” „rz” ( rzeka ).
W podręczniku na stronie 46 - 47 odczytajcie wyrazy. Zwróćcie uwagę, jedne wyrazy piszemy z
„ż” inne z „rz”.
- W ćwiczeniach na str. 38 ćwiczcie staranne pisanie liter i wyrazów z tymi literami.
- Przeczytajcie tekst ze strony 47.
Wyszukajcie w tekście wyrazy z „rz”
- W ćwiczeniu na str. 38 mamy następujące zadanie : dobieramy zdania do ilustracji i zapisujemy
w liniaturze.
- Układamy ustnie zdania z wyrazami ułożonymi z podanych liter.
Dla chętnych : zapis zdań w zeszycie.
- Przeczytajcie tekst z podręcznika na stronie 48 pt. „My chcemy wiosny!”
Wyszukajcie w tekście fragment, który nawiązuje do tematu zajęć.
Spróbujcie opowiedzieć : Co widzicie na ilustracji?
Jak wygląda wiosna nad rzeką?
- Wykonajcie pracę plastyczną i namalujcie farbami na temat : „ Wiosna nad rzeką”.
Pracę można wykonać również kredkami pastelowymi.
- Dla utwalenia nowej litery należy systamatycznie, codziennie kilka liniatur ćwiczyć starannie
pismo w ćwiczeniach kaligraficznych.
- Pobawcie się z Rodzicami lub rodzeństwem w zabawę : prawda czy fałsz ?
Wiosną często pada śnieg i jest mroźno. Wiosną topi się lód i rzekami płynie kra.
Wiosną ptaki odlatują do ciepłych krajów. Skowronek jest zwiastunem wiosny.
Przebiśnieg to kwiat, który kwitnie zimą, gdy jest dużo śniegu.
Pierwiosnki to zwierzęta, które pierwsze budzą się ze snu zimowego.
- Ułóż zadanie ma tematyczne o zwiastunach wiosny i zapisz w zeszycie w kratkę.
- Pamiętaj o codziennej gimnastyce i zabawach muzycznych.
ZADANIA NA PIĄTEK 27 MARCA
Temat : Umiemy postępować ze zwierzętami.
- Wprowadzenie liczby 16.
Dzisiaj poznacie liczbę 16. W podręczniku na stronie 21 przyjrzyjcie się ilustracjom i
rozwiążcie kilka zadań. ( zad. 1, 2, 3 ).
- Praca w ćwiczeniach – na stronie 29 poćwiczcie zapis liczby 16.
Wykonajcie podane zadania; obliczcie prawidłowo i odczytajcie hasło.
- Na stronach 22 – 23 w podręczniku spróbujcie swoich sił w rozwiązywaniu zadań tekstowych
„ Pomyślę i rozwiążę „.
Przykład zadania : Tomek ma o 3 samochody więcej niż Olek. Olek ma o 2 samochody mniej niż
Paweł. O ile więcej samochodów od Pawła ma Tomek ?
- Jeśli macie maskotkę zwierzaka, to bardzo dobrze. Możecie po zajęciach pobawić się
z rodzeństwem albo sami. Teraz przeczytajcie tekst z czytanki ze str. 50 pt. „Wściekły chomik”.
Spróbujcie odpowiedzieć na kilka pytań :
Jak miała na imię główna bohaterka opowiadania?
Jakie zwierzątko było pod jej opieką?
Co mogło być powodem niespodziewanej reakcji chomika?
- Ponumerujcie ilustracje zgodnie z kolejnością zdarzeń – praca z ćwiczeniem na stronie 40.
- Spróbujcie opowiedzieć o przygodach dzieci z chomikiem na podstawie ułożonej historyjki
obrazkowej.
- Pamiętajcie : Zwierzęta nie są do zabawy ! Nauczmy się nimi właściwie opiekować.
- Zastanówmy się, co oznacza słowo „ wściekły „
Według słownika „ wściec się „ – zachorować na wściekliznę; potocznie – wpaść w gniew, złość.
- Pomyślmy, czy zawsze zwierzęta są miłe i przyjazne ?
Czy może ich zachowanie być agresywne i niebezpieczne?
Jak psy okazują wrogość ? - pokazują zęby, warczą, mogą ugryźć
Koty – prychają, drapią
Pamiętajcie : Zwierzęta to nie zabawki !
- Nie podchodzimy do obcych zwierząt i nie głaszczemy.
Tylko pluszowe zabawki głaszczemy i przytulamy.
- Możemy pobawić się z mamą i wymyślać scenki dramowe :
- Co powiedziałby chomik dzieciom z podwórka, gdyby potrafił mówić ?
- Jakie zabawy lubią chomiki?
- Jak pomóc zwierzątku domowemu, jeśli jest chore ?
- Spróbujcie ułożyć ustnie kilka zdań na temat swojego zwierzątka - „ Moje zwierzątko „.
Praca dla chętnych : Ułóż kilka zdań i zapisz w zeszycie w linie.
- Jak nazywa się twój zwierzak?
- Jak opiekujesz się swoim pupilem ?
- Co lubi robić ? Jak się zachowuje ?
- Co lubisz robić z nim? jak się bawisz ze zwierzaczkiem ?
- Zrób wspólnie z Rodzicami kilka zdjęć swojemu pupilowi, albo obejrzyj w albumie już
gotowe zdjęcia.
Możesz wykonać komiks o przygodach i zabawach twojego zwierzaka.
- Wykonaj pracę plastyczną dowolną techniką „ Moje zwierzątko „. Można również lepić z
plasteliny.
Dzieci, które nie mają własnego zwierzaka, mogą narysować swoje ulubione zwierzątko.
- W ćwiczeniach na str. 41 wykonajcie ćw. 4
Odpowiedzcie na pytanie : Co zrobić, jeśli zwierzę zachoruje?
- Wymyślcie scenkę - „ Z wizytą u weterynarza „.
- Można ułożyć dialog z weterynarzem.
- Można pobawić się w zabawy słowami i układać ze słowa WETERYNARZ nowo powstałe :
Wera, era, narty, tran itp.
POWODZENIA !