PRACA DLA UCZNIA - 23 MARCA
STRONA 1 DLA UCZNIÓW CHCĄCYCH PRACOWAĆ W E-PODRĘCZNIKU
STRONA 2 DLA UCZNIÓW, KTÓRZY MAJĄ PROBLEM Z URUCHOMIENIEM STRONY
www.epodreczniki.pl/edukacja wczesnoszkolna/wiosna/klasa2
- Wybrać-- klasa 2
- W lewym rogu ikona z ,,chmurką” (spis treści)
- Wybierz po lewej stronie ikonkę z ,,koszykiem” Blok 24:,, Jesteśmy pomysłowi” i klikamy na pasku obok ikonkę ,,miś” temat: 106 ,,Czasopisma dla dzieci”
- Zaczynamy od pierwszego kółeczka –wprowadzenie: czytamy tekst lub słuchamy .
- Przechodzimy do drugiego ćwiczenia, Czytamy polecenie, u góry strony.
- Otwieramy polecenia (w prawym górnym rogu ikona ,,biret”- polecenia uzupełniające
- O czym musisz pamiętać, pisząc tytuły czasopism?
- Czym się różni tygodnik od miesięcznika?
odpowiedzi zapisujemy w zeszycie
- 3 zadanie, Czytamy polecenie, u góry strony. Oglądamy ilustracje
- odpowiadamy na pytania;
- Jakie informacje można zdobyć po przeczytaniu tych czasopism?
- Jakie czasopisma dla dzieci czytasz? Jakich informacji w nich szukasz?
odpowiedzi zapisujemy w zeszycie
- 4 zadanie Czytamy polecenie, u góry strony.
- Zapisz tytuły tych czasopism i książek w zeszycie – Pamiętaj o wielkiej literze w tytułach oraz cudzysłowie. TYTUŁY CZASOPISM PODKREŚL ZIELONYM KOLOREM
- 5 zadanie
- Kliknij na kostkę i przeczytaj polecenie u góry kartki i wykonaj.
- Sprawdź poprawność --kliknij w prawym dolnym rogu ikonkę z karteczką)
- Wybierz 2 zdania i postaraj się napisać je z pamięci.
Po wykonaniu zadania, zamknij ,,krzyżykiem”
- 6 zadanie- Czytamy polecenie, u góry strony.
- Wyrazy z niebieskiego wózka ułóż w kolejności alfabetycznej.
zapisz w zeszycie
- 7 zadanie – przeczytaj tekst.
(praca plastyczna) J miłej pracy
- Zaprojektuj okładkę własnego czasopisma. Nadaj mu tytuł i zaproponuj nagłówki, które będą informowały o jego zawartości.
JEŻELI MASZ PROBLEM ŻEBY SKORZYSTAĆ Z E-PODRĘCZNIKA WYKONAJ PONIŻSZE ZADANIA
1.Przeczytaj sylaby. Powstałe wyrazy zapisz do zeszytu.
ty - god - nik
mie - sięcz - nik
kwar - tal - nik
rocz –nik
Powstałe nazwy oznaczają częstotliwość ukazywania się czasopism.
2.Odpowiedz na pytanie;
- Czym się różni tygodnik od miesięcznika?
Odpowiedź zapisz w zeszycie.
3.Przeczytaj nazwy tytułów czasopism i książek dla dzieci.
,,Świerszczyk’’, ,,Miś’’, ,,Mały Artysta’’,,, Karolcia’’, ,,Ciuchcia’’,
,,Jaś i Małgosia’’
- Zapisz tytuły tych czasopism i książek w zeszycie – Pamiętaj o wielkiej literze w tytułach oraz cudzysłowie. TYTUŁY CZASOPISM PODKREŚL ZIELONYM KOLOREM
- Jakie czasopisma dla dzieci czytasz? Jakich informacji w nich szukasz?
Odpowiedzi zapisz w zeszycie.
- Przeczytaj kilka razy zdania. Potem napisz je z pamięci do zeszytu. (zwróć uwagę na trudności ortograficzne)
- Patrycja czyta czasopismo dla dzieci. Tomek lubi czytać książki o kosmosie.
- Ułóż w kolejności alfabetycznej wyrazy; zapisz w zeszycie.
- opowiadania, łamigłówki, listy, wiersz, gry, zabawy, ciekawostki, doświadczenia, konkursy;
- (praca plastyczna) J miłej pracy
- Zaprojektuj okładkę własnego czasopisma. Nadaj mu tytuł i zaproponuj nagłówki, które będą informowały o jego zawartości.
PRACA DLA UCZNIA - 24 MARCA
STRONA 1 DLA UCZNIÓW CHCĄCYCH PRACOWAĆ W E-PODRĘCZNIKU
STRONA 2 DLA UCZNIÓW, KTÓRZY MAJĄ PROBLEM Z URUCHOMIENIEM STRONY
www.epodreczniki.pl/edukacja wczesnoszkolna/wiosna/klasa2
- Wybrać-- klasa 2
- W lewym rogu ikona z ,,chmurką” (spis treści)
- Wybierz po lewej stronie ikonkę z ,,koszykiem” Blok 24:,, Jesteśmy pomysłowi” i klikamy na pasku obok ikonkę ,,kostka” temat: 109 ,,Szkolna gazetka”
- Zaczynamy od pierwszego kółeczka –wprowadzenie: czytamy tekst lub słuchamy .
- Przechodzimy do 2 ćwiczenia. Czytamy polecenie i oglądamy ilustracje u góry strony.
- Zapisz w zeszycie nazwy zawodów osób, które pracują przy tworzeniu, opracowaniu i produkcji książek.
- 3 zadanie. Rzuć kostką i wykonaj zadanie
- Zapisz do zeszytu wyrazy z ćwiczenie (które zawierają trudność ortograficzną) wyjaśniając ich pisownię np.drukarz-drukarski- zaznacz kolorem wymianę.
Ułóż 1 zdanie z wybranym wyrazem z ćwiczenia i zapisz
- 4 zadanie. Przeczytaj tekst i wyszukaj 5 czasowników. Pamiętaj czasowniki odpowiadają na pytanie (Co robi? Co robią? Co się z kimś lub czymś dzieje?)
- Zapisz czasowniki w zeszycie.
- 5 zadanie. Kliknij na kostkę i oblicz. Sprawdź poprawność --kliknij w prawym dolnym rogu ikonkę z karteczką)
Przeczytaj tekst, a dowiesz się o tym, jaką drogę musi przejść książka, aby trafić do księgarni.
Po wykonaniu zadania, zamknij ,,krzyżykiem”
- 6 zadanie- Czytamy polecenie, u góry strony.
- A teraz wstań. Odejdź od biurka lub stołu i zrób 10 przysiadów. Potem 5 skłonów do przodu, po 3 skłony do bokówJ
1.Przeczytaj poniższe informacje;
Autor pisze książkę. Redaktor ocenia książkę przysłaną przez autora. Ilustrator wykonuje ilustracje do książki. Korektor poprawia błędy w napisanym tekście. Książki trafiają do księgarń, a stad do domów i bibliotek.
- Zapisz w zeszycie nazwy zawodów osób, które pracują przy tworzeniu, opracowaniu i produkcji książek.
2.Przeczytaj wyrazy i wyrażenia. Połącz odpowiednio kolorowymi liniami , aby wyjaśnić pisownię wyrazów.
książka kaczka dziennikarska
dziennikarz talent pisarski
zbiór zbiorek opowiadań
pisarz stara księga
drukarz farba drukarska
- Zapisz do zeszytu wyrazy z ćwiczenie (które zawierają trudność ortograficzną) wyjaśniając ich pisownię np.drukarz-drukarski- zaznacz kolorem wymianę.
Ułóż 1 zdanie z wybranym wyrazem z ćwiczenia i zapisz
- Przeczytaj tekst i wyszukaj 5 czasowników. Pamiętaj czasowniki odpowiadają na pytanie (Co robi? Co robią? Co się z kimś lub czymś dzieje?)
,,Wycieczka do zoo”
W tym roku szkolnym, 23 marca, nasza klasa pojechała na wycieczkę do warszawskiego zoo. Największe wrażenie zrobiły dla nas małpy. Szybko skakały z gałęzi na gałąź, bawiły się bardzo wesoło. Wszystkim podobały się tez kolorowe papugi. Na koniec wzięliśmy udział w konkursie wiedzy o zwierzętach egzotycznych. Zdobyliśmy drugie miejsce i w nagrodę otrzymaliśmy album ze zwierzętami. To była wspaniała wycieczka.
- Zapisz czasowniki w zeszycie.
- Oblicz przykłady.
27+6= 13+9= 29+3= 17+9=
25+7= 22+12= 16+15= 15+17=
A teraz wstań. Odejdź od biurka lub stołu i zrób 10 przysiadów. Potem 5 skłonów do przodu, po 3 skłony do bokówJ
Zadania dla klasy 2e – 25 marca 2020r.
Uwaga:
Żeby otworzyć niebieskie linki, wystarczy je w całości zaznaczyć, kopiować i otworzyć w pustej stronie przeglądarki google.
Mam nadzieję, że dacie radę!
Dzień dobry!
Plan na dziś jest taki….:-) Temat dnia: Dbamy o wzrok.
1.Przypomnij sobie jakie mamy zmysły? W ubiegłym tygodniu były ćwiczenia w epodręczniku.
- Teraz otwórz podręcznik j. polski cz.3 str.40-41-przeczytaj głośno wiersz pt. ,,Sowa”
- Zapisz w zeszycie temat dnia, dzisiejszą datę i odpowiedz pisemnie pełnym zdaniem na pytania (nie musisz przepisywać pytań) dotyczące tego tekstu. (nie piszemy w klasie, ani w domuJ)
- Jaka była sowa, o której mowa w wierszu i co jej się przydarzyło? (możesz użyć słów; mądra, uczona, uparta, nierozsądna)
- W jakich warunkach należy czytać książki?-napisz zasady
- Teraz przejdź do ćwiczeń str. 51
- Wykonaj ćw. 1, 2 i 3- bądź spostrzegawczy ćw. 3 ma ,,kropeczkę”, a wiesz doskonale co to oznacza- proszę wykonaj je.:-)
- Za nim wykonasz następne ćwiczenie, zrób sobie małą przerwę: SPÓJRZ za okno, popatrz na drzewa lub obiekty, które są widoczne z Twojego okna. W domu, popatrz na kwiaty w doniczkach. (rób często takie przerwy, bo nasze OCZY, w ten sposób odpoczywają)
- Teraz trochę ortografii – KRZYŻÓWKA –ćw. 4 str. 52
PAMIĘTASZ zasadę, że ,, ó” wymienia się na ,,o”.
- Polecenie przy kropeczce zrób według przykładu
wór – worek
wózek – wozy itd.(i tak dalej)
- Ćwiczenie 5 jest na myślenie i spostrzegawczość – bądź uważny/a
NAUCZ SIĘ DZISIAJ PIĘKNIE CZYTAĆ WIERSZA ,,SOWA” (w dowolnym dla Ciebie czasie) i jeżeli rodzice znajdą chwilkę czasu, przeczytaj Im.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak widzą zwierzęta, możesz obejrzeć filmJ
https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/czy-wszystkie-zwierzeta-widza-tak-samo
ZANIM ZACZNIESZ MAT EMATYKĘ
Wykonaj 10 pajacyków, przysiadów, podskoków obunóż, możesz włączyć ulubioną muzykęJ
- Teraz czas na matematykę
- Ćwiczenia str. 24- zad.1 PRZECZYTAJ UWAŻNIE POLECENIE, podkreśl sobie dane – napisz działanie (pamiętaj, że w działaniu powinny być liczby, o których mowa w treści zadania)
- Przeczytaj ciąg dalszy zadania- napisz działania za pomocą mnożenie UWAŻAJ! Tu bierzemy pod uwagę liczbę pięter i wysokość 5cm
- Przeczytaj polecenia kolejnych zadań i wykonaj.
Przy 4 zadaniu musisz najpierw policzyć ile kosztuje 1 pudełko, potem już wiesz-wystarczy pomnożyć. Pamiętaj o mianach (zł)
BRAWO! Zadania wykonane? J
Pamiętaj, żeby codziennie utrwalać tabliczkę mnożenia.
Zadania dla klasy 2e – 26 marca 2020r.
Uwaga:
Żeby otworzyć niebieskie linki, wystarczy je w całości zaznaczyć, kopiować i otworzyć w pustej stronie przeglądarki google.
Mam nadzieję, że dacie radę!
Dzień dobry!
Plan na dziś jest taki….:-) Temat dnia: Dbamy o zęby.
- Zanim przejdziemy do podręcznika, jeżeli możesz wysłuchaj piosenki i potańcz w rytm muzykiJ
https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI ,,Szczotka pasta…
- Otwórz podręcznik j. polski str. 42- przeczytaj wiersz ,,O krasnalkowym zębie
i o dobrej radzie”
- Odpowiedz na 1 pytanie z podręcznika, które jest pod wierszem.
Zapisz w zeszycie temat dnia, dzisiejszą datę i odpowiedz pisemnie pełnym zdaniem (nie musisz przepisywać pytań) dotyczące tego tekstu.
- Przeczytaj sobie tekst informacyjny na str. 43
- Przejdź do ćwiczeń 1 i 2 str. 53. W ćw. 2 widzisz wyraz ,,ząb” w różnych formach UWAŻAJ na ,,ę”
- ZANIM PRZEJDZIESZ DO KOLEJNYCH ĆWICZEŃ – otwórz ,,Potyczki ortograficzne” str. 52 przeczytaj informację (często przypominałam Wam o tym, że niektóre głoski słyszymy inaczej niż piszemy, ale jest na to rada)
- Wykonaj ćw. 1 z tej strony (Jeżeli już robiliśmy to ćwiczenie w klasie, to przeczytaj i przypomnij sobie zasadę)
- Teraz wróć ponownie do ćwiczeń. str.54 i wykonaj ćw. 3 i 4.
TERAZ CHWILA RELAKSU- stań prosto, zrób 5 głębokich wdechów nosem i wydech ustami, możesz posłuchać muzyki i poruszać się w jej rymie.
Oczywiście przerwę na jedzonko tez można sobie zrobićJ
JEŻELI JUŻ JESTEŚ GOTOWA/Y DO DALSZEJ PRACY – ZAPRASZAMJ
TERAZ MATEMATYKA
- Otwórz ćwiczenia do matematyki str. 25- zaczynamy od zadania 2
- Najpierw musisz obliczyć ile kosztuje 1 dżem (już wiesz, że trzeba wykonać dzielenie)
- Potem wykonasz?
- I już wiesz ile kosztuje miódJ
W podobny sposób robisz kolejne przykłady w tym zadaniu.
- Do zadania 3 na str. 26 możesz użyć liczmanów (kredki, patyczki, cokolwiek, co ułatwi Ci obliczanie)
- Teraz czas na zad. 4, zanim rozwiążesz zagadki przypomnij sobie
Np. liczba 23
cyfra 2 oznacza dziesiątki
cyfra 3 oznacza jedności
SUMA- to dodawanie
- Teraz spróbuj rozwiązać zagadki
- Teraz wykonaj zad. 6
- 5 zadanie jest dla chętnych.
- Te przykłady są również dla chętnychJ *-gwiazdka to mnożenie
2*6= 3*4= 4*4= 3*8=
2*7= 4*6= 2*9= 4*8=
Zadania dla klasy 2e – 27 marca 2020r.
Uwaga:
Żeby otworzyć niebieskie linki, wystarczy je w całości zaznaczyć, kopiować i otworzyć w pustej stronie przeglądarki google.
Mam nadzieję, że dacie radę!
Dzień dobry!
Plan na dziś jest taki….:-) Temat dnia: Odpoczynek jest ważny.
- Dziś zaczniemy od matematyki – przygotuj sobie ołówek i linijkę, a nawet małe lusterko.
- Otwórz ćw. do matematyki na str. 27 i wykonaj zad. 4 (najpierw przystaw lusterko do osi symetrii i zobacz, jak wygląda dany rysunek w odbiciu) – dalej wykonaj według polecenia
- Teraz wykonaj zad. 3 – dokładnie zmierz ołówek(jego długość będzie potrzebna w działaniach), a potem wykonaj działania wg. Wzoru.
15cm:__= ___
- Teraz otwórz zeszyt do matematyki Zapisz w zeszycie temat, dzisiejszą datę; Temat: Mierzenie długości
- Zmierz swój ołówek, piórnik, zeszyt i narysuj w zeszycie 3 odcinki o takiej właśnie długości jak Twoje przedmioty.
PAMIETAJ – odcinek ma koniec i początek. (to są takie małe kreseczki po bokach)
RYSUJ PRZY UŻYCIU LINIJKIJ
TERAZ CHWILĘ POGIMNASTYKUJ SIĘ; przysiady, podskoki, przeciąganie
- Zanim rozpoczniesz j. polski, jeżeli masz możliwość wejdź na stronę
https://www.youtube.com/watch?v=TLalNyxRiik
(spacer po lesie przy dźwiękach muzyki i świergotu ptaków) jeżeli masz słuchawki załóżJ
Jeżeli nie możesz skorzystać-połóż się na chwilę, zamknij oczy i wyobraź sobie las…)
- Otwórz podręcznik do j. polskiego str. 44, przeczytaj tekst ,,Dużo na głowie”
- Odpowiedz na 1 pytanie
Zapisz w zeszycie temat dnia, dzisiejszą datę i odpowiedz pisemnie pełnym zdaniem (nie musisz przepisywać pytań) dotyczące tego tekstu. Temat masz u góry strony.
- Zapytaj rodziców w jaki sposób lubią odpoczywać, kiedy są przemęczeni pracą, obowiązkami w domu itd.
- Teraz przejdź do ćw. str. 55, wykonaj ćw. 1 i 2.
Mam nadzieje, że oprócz pracy, która Wam przygotowuję, Macie czas na czytanie swoich ulubionych książekJ