PRACA DLA UCZNIA - 23 MARCA

STRONA 1 DLA UCZNIÓW CHCĄCYCH PRACOWAĆ W E-PODRĘCZNIKU

STRONA 2 DLA UCZNIÓW, KTÓRZY MAJĄ PROBLEM Z URUCHOMIENIEM STRONY

www.epodreczniki.pl/edukacja wczesnoszkolna/wiosna/klasa2

  1. Wybrać-- klasa 2
  2. W lewym rogu ikona z ,,chmurką” (spis treści)
  3. Wybierz po lewej stronie ikonkę z ,,koszykiem” Blok 24:,, Jesteśmy pomysłowi” i klikamy na pasku obok ikonkę ,,miś” temat: 106 ,,Czasopisma dla dzieci”
  4. Zaczynamy od pierwszego kółeczka –wprowadzenie: czytamy tekst lub słuchamy .
  5. Przechodzimy do drugiego ćwiczenia, Czytamy polecenie, u góry strony.
  6. Otwieramy polecenia (w prawym górnym rogu ikona ,,biret”- polecenia uzupełniające
  • O czym musisz pamiętać, pisząc tytuły czasopism?
  • Czym się różni tygodnik od miesięcznika?

odpowiedzi zapisujemy  w zeszycie

  1. 3 zadanie, Czytamy polecenie, u góry strony. Oglądamy ilustracje
  2. odpowiadamy na pytania;
  • Jakie informacje można zdobyć po przeczytaniu tych czasopism?
  • Jakie czasopisma dla dzieci czytasz? Jakich informacji w nich szukasz?

 odpowiedzi zapisujemy  w zeszycie

 

  1. 4 zadanie Czytamy polecenie, u góry strony.
  • Zapisz tytuły tych czasopism i książek w zeszycie – Pamiętaj o wielkiej literze w tytułach oraz cudzysłowie. TYTUŁY CZASOPISM PODKREŚL ZIELONYM KOLOREM

      

  1. 5 zadanie
  2. Kliknij na kostkę i przeczytaj polecenie u góry kartki i wykonaj.
  3. Sprawdź poprawność --kliknij w prawym dolnym rogu ikonkę z karteczką)
  • Wybierz 2 zdania i postaraj się napisać je z pamięci.

Po wykonaniu zadania, zamknij ,,krzyżykiem”

  1. 6 zadanie- Czytamy polecenie, u góry strony.
  • Wyrazy z niebieskiego wózka ułóż w kolejności alfabetycznej.

zapisz w zeszycie

  1. 7 zadanie – przeczytaj tekst.

 

            (praca plastyczna) J miłej pracy

  • Zaprojektuj okładkę własnego czasopisma. Nadaj mu tytuł i zaproponuj nagłówki, które będą informowały o jego zawartości.

 

JEŻELI MASZ PROBLEM ŻEBY SKORZYSTAĆ Z E-PODRĘCZNIKA WYKONAJ PONIŻSZE ZADANIA

 

 

 

1.Przeczytaj sylaby. Powstałe wyrazy  zapisz do zeszytu.

ty - god - nik
mie - sięcz - nik
kwar - tal - nik
rocz –nik

Powstałe nazwy oznaczają częstotliwość ukazywania się czasopism.

2.Odpowiedz na pytanie;

  • Czym się różni tygodnik od miesięcznika?

Odpowiedź zapisz w zeszycie.

3.Przeczytaj nazwy tytułów czasopism i książek dla dzieci.

 

,,Świerszczyk’’, ,,Miś’’, ,,Mały Artysta’’,,, Karolcia’’, ,,Ciuchcia’’,

,,Jaś i Małgosia’’

 

  • Zapisz tytuły tych czasopism i książek w zeszycie – Pamiętaj o wielkiej literze w tytułach oraz cudzysłowie. TYTUŁY CZASOPISM PODKREŚL ZIELONYM KOLOREM

 

  1. Jakie czasopisma dla dzieci czytasz? Jakich informacji w nich szukasz?

Odpowiedzi zapisz w zeszycie.

 

  1. Przeczytaj kilka razy zdania. Potem napisz je z pamięci do zeszytu. (zwróć uwagę na trudności ortograficzne)

 

  • Patrycja czyta czasopismo dla dzieci. Tomek lubi czytać książki o kosmosie.

 

  1. Ułóż w kolejności alfabetycznej wyrazy; zapisz w zeszycie.
  • opowiadania, łamigłówki, listy, wiersz, gry, zabawy, ciekawostki, doświadczenia, konkursy;

 

  1. (praca plastyczna) J miłej pracy
  • Zaprojektuj okładkę własnego czasopisma. Nadaj mu tytuł i zaproponuj nagłówki, które będą informowały o jego zawartości.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRACA DLA UCZNIA - 24 MARCA

STRONA 1 DLA UCZNIÓW CHCĄCYCH PRACOWAĆ W E-PODRĘCZNIKU

STRONA 2 DLA UCZNIÓW, KTÓRZY MAJĄ PROBLEM Z URUCHOMIENIEM STRONY

www.epodreczniki.pl/edukacja wczesnoszkolna/wiosna/klasa2

  1. Wybrać-- klasa 2
  2. W lewym rogu ikona z ,,chmurką” (spis treści)
  3. Wybierz po lewej stronie ikonkę z ,,koszykiem” Blok 24:,, Jesteśmy pomysłowi” i klikamy na pasku obok ikonkę ,,kostka” temat: 109 ,,Szkolna gazetka”
  4. Zaczynamy od pierwszego kółeczka –wprowadzenie: czytamy tekst lub słuchamy .
  5. Przechodzimy do 2 ćwiczenia. Czytamy polecenie i oglądamy ilustracje u góry strony.
  • Zapisz w zeszycie nazwy zawodów osób, które pracują przy tworzeniu, opracowaniu i produkcji książek.

 

  1. 3 zadanie. Rzuć kostką i wykonaj zadanie
  • Zapisz do zeszytu wyrazy z ćwiczenie (które zawierają trudność ortograficzną) wyjaśniając ich pisownię np.drukarz-drukarski- zaznacz kolorem wymianę.

Ułóż 1 zdanie z wybranym wyrazem z ćwiczenia i zapisz

 

  1. 4 zadanie. Przeczytaj tekst i wyszukaj 5 czasowników. Pamiętaj czasowniki odpowiadają na pytanie (Co robi? Co robią? Co się z kimś lub czymś dzieje?)
  • Zapisz czasowniki w zeszycie.
  1. 5 zadanie. Kliknij na kostkę i oblicz. Sprawdź poprawność --kliknij w prawym dolnym rogu ikonkę z karteczką)

Przeczytaj tekst, a dowiesz się o tym, jaką drogę musi przejść książka, aby trafić do księgarni.

Po wykonaniu zadania, zamknij ,,krzyżykiem”

  1. 6 zadanie- Czytamy polecenie, u góry strony.
  2. A teraz wstań. Odejdź od biurka lub stołu i zrób 10 przysiadów. Potem 5 skłonów do przodu, po 3 skłony do bokówJ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Przeczytaj poniższe informacje;

Autor pisze książkę. Redaktor ocenia książkę przysłaną przez autora. Ilustrator wykonuje ilustracje do książki. Korektor poprawia błędy w napisanym tekście. Książki trafiają do księgarń, a stad do domów i bibliotek.

  • Zapisz w zeszycie nazwy zawodów osób, które pracują przy tworzeniu, opracowaniu i produkcji książek.

2.Przeczytaj wyrazy i wyrażenia. Połącz odpowiednio kolorowymi liniami , aby wyjaśnić pisownię wyrazów.

książka                                              kaczka dziennikarska

dziennikarz                                       talent pisarski

zbiór                                                  zbiorek opowiadań

pisarz                                                 stara księga

drukarz                                              farba drukarska

  • Zapisz do zeszytu wyrazy z ćwiczenie (które zawierają trudność ortograficzną) wyjaśniając ich pisownię np.drukarz-drukarski- zaznacz kolorem wymianę.

Ułóż 1 zdanie z wybranym wyrazem z ćwiczenia i zapisz

  1. Przeczytaj tekst i wyszukaj 5 czasowników. Pamiętaj czasowniki odpowiadają na pytanie (Co robi? Co robią? Co się z kimś lub czymś dzieje?)

,,Wycieczka do zoo”

W tym roku szkolnym, 23 marca, nasza klasa pojechała na wycieczkę do warszawskiego zoo. Największe wrażenie zrobiły dla nas małpy. Szybko skakały z gałęzi na gałąź, bawiły się bardzo wesoło. Wszystkim podobały się tez kolorowe papugi. Na koniec wzięliśmy udział w konkursie wiedzy o zwierzętach egzotycznych. Zdobyliśmy drugie miejsce i w nagrodę otrzymaliśmy album ze zwierzętami. To była wspaniała wycieczka.

  • Zapisz czasowniki w zeszycie.
  1. Oblicz przykłady.

27+6=                                     13+9=                         29+3=                         17+9=

25+7=                                     22+12=                       16+15=                       15+17=

A teraz wstań. Odejdź od biurka lub stołu i zrób 10 przysiadów. Potem 5 skłonów do przodu, po 3 skłony do bokówJ

 

 

 

 

Zadania dla klasy 2e – 25 marca 2020r.

 

Uwaga:

Żeby otworzyć niebieskie linki, wystarczy je w całości zaznaczyć, kopiować i otworzyć w pustej stronie przeglądarki google.

Mam nadzieję, że dacie radę!

Dzień dobry!

Plan na dziś jest taki….:-)               Temat dnia: Dbamy o wzrok.

1.Przypomnij sobie jakie mamy zmysły? W ubiegłym tygodniu były ćwiczenia w epodręczniku.

  1. Teraz otwórz podręcznik j. polski cz.3 str.40-41-przeczytaj głośno wiersz pt. ,,Sowa”
  2. Zapisz w zeszycie temat dnia, dzisiejszą datę i odpowiedz pisemnie pełnym zdaniem na pytania (nie musisz przepisywać pytań) dotyczące tego tekstu. (nie piszemy w klasie, ani w domuJ)
  • Jaka była sowa, o której mowa w wierszu i co jej się przydarzyło? (możesz użyć słów; mądra, uczona, uparta, nierozsądna)
  • W jakich warunkach należy czytać książki?-napisz zasady
  1. Teraz przejdź do ćwiczeń str. 51
  • Wykonaj ćw. 1, 2 i 3- bądź spostrzegawczy ćw. 3 ma ,,kropeczkę”, a wiesz doskonale co to oznacza- proszę wykonaj je.:-)
  1. Za nim wykonasz następne ćwiczenie, zrób sobie małą przerwę: SPÓJRZ za okno, popatrz na drzewa lub obiekty, które są widoczne z Twojego okna. W domu, popatrz na kwiaty w doniczkach. (rób często takie przerwy, bo nasze OCZY, w ten sposób odpoczywają)
  2. Teraz trochę ortografii – KRZYŻÓWKA –ćw. 4 str. 52

PAMIĘTASZ zasadę, że ,, ó” wymienia się na ,,o”.

  • Polecenie przy kropeczce zrób według przykładu

wór – worek

wózek – wozy itd.(i tak dalej)

  1. Ćwiczenie 5 jest na myślenie i spostrzegawczość – bądź uważny/a

NAUCZ SIĘ DZISIAJ PIĘKNIE CZYTAĆ WIERSZA ,,SOWA”  (w dowolnym dla Ciebie czasie) i jeżeli rodzice znajdą chwilkę czasu, przeczytaj Im.

Jeżeli chcesz dowiedzieć się, jak widzą zwierzęta, możesz obejrzeć filmJ

https://wklasie.uniwersytetdzieci.pl/scenariusz/czy-wszystkie-zwierzeta-widza-tak-samo

ZANIM  ZACZNIESZ MAT EMATYKĘ

Wykonaj 10 pajacyków, przysiadów, podskoków obunóż, możesz włączyć ulubioną  muzykęJ

  1. Teraz czas na matematykę
  2. Ćwiczenia str. 24- zad.1 PRZECZYTAJ UWAŻNIE POLECENIE, podkreśl sobie dane – napisz działanie (pamiętaj, że w działaniu powinny być liczby, o których mowa w treści zadania)
  • Przeczytaj ciąg dalszy zadania- napisz działania za pomocą mnożenie UWAŻAJ! Tu bierzemy pod uwagę liczbę pięter i wysokość 5cm
  1. Przeczytaj polecenia kolejnych zadań i wykonaj.

 Przy 4 zadaniu musisz najpierw policzyć ile kosztuje 1 pudełko, potem już wiesz-wystarczy pomnożyć. Pamiętaj o mianach (zł)

BRAWO!  Zadania wykonane? J

Pamiętaj, żeby codziennie utrwalać tabliczkę mnożenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania dla klasy 2e – 26 marca 2020r.

 

Uwaga:

Żeby otworzyć niebieskie linki, wystarczy je w całości zaznaczyć, kopiować i otworzyć w pustej stronie przeglądarki google.

Mam nadzieję, że dacie radę!

Dzień dobry!

Plan na dziś jest taki….:-)               Temat dnia: Dbamy o zęby.

  1. Zanim przejdziemy do podręcznika, jeżeli możesz wysłuchaj piosenki i potańcz w rytm muzykiJ

https://www.youtube.com/watch?v=ULcCm5PZwzI ,,Szczotka pasta…

  1. Otwórz podręcznik j. polski str. 42- przeczytaj wiersz ,,O krasnalkowym zębie

 i o dobrej radzie”

  • Odpowiedz na 1 pytanie z podręcznika, które jest pod wierszem.

Zapisz w zeszycie temat dnia, dzisiejszą datę i odpowiedz pisemnie pełnym zdaniem  (nie musisz przepisywać pytań) dotyczące tego tekstu.

  • Przeczytaj sobie tekst informacyjny na str. 43

 

  1. Przejdź do ćwiczeń 1 i 2 str. 53. W ćw. 2 widzisz wyraz ,,ząb” w różnych formach UWAŻAJ na ,,ę
  2. ZANIM PRZEJDZIESZ DO KOLEJNYCH ĆWICZEŃ – otwórz ,,Potyczki ortograficzne” str. 52 przeczytaj informację (często przypominałam Wam o tym, że niektóre głoski słyszymy inaczej niż piszemy, ale jest na to rada)
  • Wykonaj ćw. 1 z tej strony (Jeżeli już robiliśmy to ćwiczenie w klasie, to przeczytaj i przypomnij sobie zasadę)
  1. Teraz wróć ponownie do ćwiczeń. str.54 i wykonaj ćw. 3 i 4.

 

TERAZ CHWILA RELAKSU- stań prosto, zrób 5 głębokich wdechów nosem i wydech ustami, możesz posłuchać muzyki i poruszać się w jej rymie.

Oczywiście przerwę na jedzonko tez można sobie zrobićJ

 

 

JEŻELI JUŻ JESTEŚ GOTOWA/Y DO DALSZEJ PRACY – ZAPRASZAMJ

TERAZ MATEMATYKA

  1. Otwórz ćwiczenia do matematyki str. 25- zaczynamy od zadania 2
  • Najpierw musisz obliczyć ile kosztuje 1 dżem (już wiesz, że trzeba wykonać dzielenie)
  • Potem wykonasz?
  • I już wiesz ile kosztuje miódJ

W podobny sposób robisz kolejne przykłady w tym zadaniu.

  1. Do zadania 3 na str. 26 możesz użyć liczmanów (kredki, patyczki, cokolwiek, co ułatwi Ci obliczanie)
  2. Teraz czas na zad. 4, zanim rozwiążesz zagadki przypomnij sobie

 

Np.      liczba              23 

cyfra 2 oznacza dziesiątki

cyfra 3 oznacza jedności

 

SUMA- to dodawanie

  • Teraz spróbuj rozwiązać zagadki
  1. Teraz wykonaj zad. 6
  2. 5 zadanie jest dla chętnych.
  3. Te przykłady są również dla chętnychJ *-gwiazdka to mnożenie

 

2*6=                            3*4=                            4*4=                            3*8=

 

2*7=                            4*6=                            2*9=                            4*8=

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zadania dla klasy 2e – 27 marca 2020r.

 

Uwaga:

Żeby otworzyć niebieskie linki, wystarczy je w całości zaznaczyć, kopiować i otworzyć w pustej stronie przeglądarki google.

Mam nadzieję, że dacie radę!

Dzień dobry!

Plan na dziś jest taki….:-)               Temat dnia: Odpoczynek jest ważny.

  1. Dziś zaczniemy od matematyki – przygotuj sobie ołówek i linijkę, a nawet małe lusterko.
  • Otwórz ćw. do matematyki na str. 27 i wykonaj zad. 4 (najpierw przystaw lusterko do osi symetrii i zobacz, jak wygląda dany rysunek w odbiciu) – dalej wykonaj według polecenia
  1. Teraz wykonaj zad. 3 – dokładnie zmierz ołówek(jego długość będzie potrzebna w działaniach), a potem wykonaj działania wg. Wzoru.

15cm:__= ___

  1. Teraz otwórz zeszyt do matematyki Zapisz w zeszycie temat, dzisiejszą datę; Temat: Mierzenie długości
  2. Zmierz swój ołówek, piórnik, zeszyt i narysuj w zeszycie 3 odcinki o takiej właśnie długości jak Twoje przedmioty.

PAMIETAJ – odcinek ma koniec i początek. (to są takie małe kreseczki po bokach)

 RYSUJ PRZY UŻYCIU LINIJKIJ

TERAZ CHWILĘ POGIMNASTYKUJ SIĘ; przysiady, podskoki, przeciąganie

 

  1. Zanim rozpoczniesz j. polski, jeżeli masz możliwość wejdź na stronę

https://www.youtube.com/watch?v=TLalNyxRiik

(spacer po lesie przy dźwiękach muzyki i świergotu ptaków) jeżeli masz słuchawki załóżJ

Jeżeli nie możesz skorzystać-połóż się na chwilę, zamknij oczy i wyobraź sobie las…)

 

  1. Otwórz podręcznik do j. polskiego str. 44, przeczytaj tekst ,,Dużo na głowie”
  • Odpowiedz na 1 pytanie

Zapisz w zeszycie temat dnia, dzisiejszą datę i odpowiedz pisemnie pełnym zdaniem  (nie musisz przepisywać pytań) dotyczące tego tekstu. Temat masz u góry strony.

  • Zapytaj rodziców w jaki sposób lubią odpoczywać, kiedy są przemęczeni pracą, obowiązkami w domu itd.
  1. Teraz przejdź do ćw. str. 55, wykonaj ćw. 1 i 2.

Mam nadzieje, że oprócz pracy, która Wam przygotowuję, Macie czas na czytanie swoich ulubionych książekJ