PLAN PRACY 26-27 marca 2020 r.
Czwartek, 26 marca
PODRĘCZNIKI SZKOLNE
- W zeszycie do języka polskiego zapisujemy datę i temat: W poszukiwaniu wiosny.
- Czytamy wiersz „Wiosenne przebudzenie” – podręcznik s.51.
- Ustnie odpowiadamy na następujące pytania (na podstawie wiersza):
- Jakie zwierzęta obudziła wiosna? (Wiosna obudziła: jeże, ….)
- O jakich roślinach wspomina autor wiersza? (Autor wspomina w wierszu o: krokusach, ….)
- W ćwiczeniach do edukacji polonistycznej wykonujemy:
- ćw. 1 (bez kropki) s. 60,
- ćw. 2 s. 60
Komentarz
Niżej przedstawiam proponowane pytania, aby dzieci, które same podejmą próbę ułożenia pytań, mogły sobie sprawdzić. Oczywiście nie musi być „słowo w słowo” tak samo jak u mnie, najważniejszy jest sens.
Dzieciom, które będą miały problem z tym ćwiczeniem, proponuję napisać niżej podane pytania w przypadkowej kolejności, a dzieci same dopisują do właściwych odpowiedzi.
- Kiedy przychodzisz, Wiosno?
- Czy zdarzyło się kiedyś, że zimowe śpiochy przegapiły Twoje nadejście?
- Jak reagują ptaki na Twoje nadejście?
- Ćw. 3 s. 60
POSŁUCHAJ MUZYKI
- Jeśli masz teraz taką możliwość (jeśli nie, to nic nie szkodzi, posłuchasz późniejJ) - otwórz dowolną przeglądarkę internetową,
- Na pasek adresu skopiuj link:
https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=Z_tk-AhlA1o
lub jeśli posiadasz w domu płytę CD z utworem „Wiosna” Antonio Vivaldiego, włącz i posłuchaj.
- To koncert skrzypcowy pt. „Wiosna” – z cyklu „Cztery pory roku”. Jego autorem jest włoski skrzypek i kompozytor Antonio Vivaldi.
- Odpowiedz ustnie na pytania:
- O czym myślałeś (myślałaś) słuchając i patrząc na zdjęcia?
- Jakie instrumenty udało Ci się usłyszeć?
- Wymień nazwy 4 kwiatów, które zobaczyłeś słuchając muzyki.
- W zeszycie do matematyki wpisujemy datę i temat: Mnożenie liczb w zakresie 100.
- Wpisujemy do zeszytu poniższe przykłady – rozkładamy liczbę dwucyfrową na dwa składniki – pełne dziesiątki i jedności:
16 = 10 + 6 37 = ………………
28 = 20 + 8 59 = ………………
45 = 40 + ….. 77 = ……………….
63 = ……. + 3 98 = ……………..
- Otwieramy podręcznik do matematyki na s. 22 i oglądamy przedstawioną tam prezentację – czyli zad. 1 i 2
Komentarz: takie działania pokazywałam dzieciom już w pierwszym półroczu jako ciekawostkę, zrobiliśmy kilka takich przykładów, dzieci dobrze już wtedy sobie poradziły.
- Po obejrzeniu prezentacji w podręczniku próbujemy samodzielnie wykonać ćw. 1 s. 26 w ćwiczeniach do matematyki.
- Ćw. 2 s. 26 – nad lub pod każdą ramką z obrazkiem zapisujemy działanie (dzieci wiedzą, bo często tak zapisujemy w ćwiczeniach) - ile kosztuje komplet, np. talerzyk i filiżanka 8 + 10 = 18 itd.
- Ćw. 2 (kropka) s.26, obliczamy: 3 · 18 = 3 · 10 + 3 · 8 = 54 zł itd.
- Ćw. 3 s. 26 – dla chętnych
DLA CHĘTNYCH
- E-podręcznik: Blok 23 „Witaj, wiosno!”, temat 109 – Ptasie gniazda.
Piątek, 27 marca
PODRĘCZNIKI SZKOLNE
- W ćwiczeniach do edukacji polonistycznej wykonujemy ćw. 4 s. 61 (fioletowa sasanka….)
- ćw. 5 s. 61 – można dokończyć opowiadanie w ćwiczeniach (zrobić zdjęcie pracy i przesłać na podany niżej adres), a jeśli ktoś ma taką możliwość, to proszę przepisać wstęp, dopisać swoje rozwinięcie (4 - 5 zdań) oraz zakończenie (1 – 2 zdania) w Microsoft Word i przysłać do mnie (do 31.03):
ANNKOWA37@edu.gdansk.pl (gpe, poczta elektroniczna/office 365)
Pamiętajcie o akapitach! J Praca ta zostanie oceniona.
CZAS NA GIMNASTYKĘ J
- Jeśli masz teraz taką możliwość (jeśli nie, to nic nie szkodzi, zrobisz to późniejJ) - otwórz dowolną przeglądarkę internetową,
- Na pasek adresu skopiuj link:
https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M
- Poćwicz razem z dziećmi J
UWAGA: jeśli nie masz możliwości wykorzystania podanego linka możesz zrobić dowolne ćwiczenia ruchowe i zaprosić do ich wykonania rodzeństwo lub opiekunów.
DLA CHĘTNYCH
E-podręcznik: Blok 23 „Witaj, wiosno!”, temat 110 – Kolory wiosny.