PLAN PRACY 26-27 marca 2020 r.

Czwartek, 26 marca

PODRĘCZNIKI SZKOLNE

  1. W zeszycie do języka polskiego zapisujemy datę i temat: W poszukiwaniu wiosny.
  2. Czytamy wiersz „Wiosenne przebudzenie” – podręcznik s.51.
  • Ustnie odpowiadamy na następujące pytania (na podstawie wiersza):

- Jakie zwierzęta obudziła wiosna? (Wiosna obudziła: jeże, ….)

- Wymień nazwy pierwszych wiosennych roślin. (Pierwsze wiosenne rośliny to: krokusy, ….)

  1. W ćwiczeniach do edukacji polonistycznej wykonujemy:
  • ćw. 1 (bez kropki) s. 60,
  • ćw. 2 s. 60

Komentarz

Niżej przedstawiam proponowane odpowiedzi, aby dzieci, które podejmą same próbę rozwiązania, mogły sobie sprawdzić. Oczywiście nie musi być „słowo w słowo” tak samo jak u mnie, chodzi o sens.

Dzieciom, które będą miały problem z tym ćwiczeniem, proponuję napisać moje propozycje w przypadkowej kolejności, a dzieci same dopasują pytania do odpowiedzi.

- Kiedy przychodzisz, Wiosno?

- Czy zdarzyło się kiedyś, że zimowe śpiochy przegapiły Twoje nadejście?

- Jak reagują ptaki na Twoje nadejście?

  • Ćw. 3 + kropka s.60

POSŁUCHAJ MUZYKI

  • Jeśli masz teraz taką możliwość (jeśli nie, to nic nie szkodzi, posłuchasz późniejJ) - otwórz dowolną przeglądarkę internetową,
  • Na pasek adresu skopiuj link:

https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=Z_tk-AhlA1o

 

  • To koncert skrzypcowy pt. „Wiosna” – z cyklu „Cztery pory roku”. Jego autorem jest włoski skrzypek i kompozytor Antonio Vivaldi.
  • Odpowiedz ustnie na pytania:

- O czym myślałeś (myślałaś) słuchając i patrząc na zdjęcia?

- Jakie instrumenty udało Ci się usłyszeć?

- Wymień nazwy 4 kwiatów, które zobaczyłeś słuchając muzyki.

 

 

  1. W zeszycie do matematyki wpisujemy datę i temat: Mnożenie liczb w zakresie 100.
  • Wpisujemy do zeszytu poniższe przykłady – rozkładamy liczbę dwucyfrową na dwa składniki – pełne dziesiątki i jedności:

16 = 10 + 6                     37 = ………………

28 = 20 + 8                     59 = ………………

45 = 40 + …..                  77 = ……………….

63 = ……. + 3                  98 = ……………..

  • Otwieramy podręcznik do matematyki na s. 22 i oglądamy przedstawioną tam prezentację – czyli zad. 1 i 2

Komentarz: takie działania pokazywałam dzieciom już w pierwszym półroczu jako ciekawostkę, zrobiliśmy kilka takich przykładów, dzieci bardzo dobrze już wtedy sobie poradziły.

  • Po obejrzeniu prezentacji w podręczniku próbujemy samodzielnie – wykonujemy ćw. 1 s. 26 w ćwiczeniach do matematyki.
  • Ćw. 2 s. 26 – nad lub pod każdą ramką zapisujemy działanie (dzieci wiedzą, o co chodzi, bo często tak coś zapisujemy w ćwiczeniach) - ile kosztuje komplet, np. talerzyk i filiżanka 8 + 10 = 18 itd.
  • Ćw. 2 kropka s.26, obliczamy: 3 · 18 = 3 · 10 + 3 · 8 = 54 zł itd.
  • Ćw. 3 s. 26 – dla chętnych

DLA CHĘTNYCH

  • E-podręcznik: Blok 23 „Witaj, wiosno!”, temat 109 – Ptasie gniazda.

Piątek, 27 marca

PODRĘCZNIKI SZKOLNE

  • W ćwiczeniach do edukacji polonistycznej wykonujemy ćw. 4 s. 61 (fioletowa sasanka….)
  • ćw. 5 s. 61 – można dokończyć opowiadanie w ćwiczeniach, a jeśli ktoś ma taką możliwość, to proszę przepisać wstęp, dopisać swoje rozwinięcie (4 - 5 zdań) oraz zakończenie (1 – 2 zdania) w Microsoft Word i przysłać do mnie (do 31.03):

dorotanowek-reszke@wp.pl

Pamiętajcie o akapitach! J

 

CZAS NA GIMNASTYKĘ J

  • Jeśli masz teraz taką możliwość (jeśli nie, to nic nie szkodzi, zrobisz to późniejJ) - otwórz dowolną przeglądarkę internetową,
  • Na pasek adresu skopiuj link:

https://www.youtube.com/watch?v=InxomdEHL8M

  • Poćwicz razem z dziećmi J

DLA CHĘTNYCH

E-podręcznik: Blok 23 „Witaj, wiosno!”, temat 110 – Kolory wiosny.