KLASA 0

Polecam zajęcia dla dzieci: "Mocni w Duchu" dzieciom

 https://youtu.be/CkeP3Npgspc


KLASA 1

Kochani, zadanie na nadchodzący tydzień.
Proszę o odsłuchanie historii z YouTube :Mocni w Duchu Dzieciom. Uczone głowy. Jaś i Bóg.
W miarę możliwości nauczmy się piosenki ( na końcu) odcinka, a co ważniejsze odmawiajmy modlitwę: Ojcze nasz. Papież Franciszek prosi o wspólne odmówienie: Ojcze nasz jutro o godz. 12.00 ...zadanie wykonajmy; cały świat z Ojcem Świętym będzie prosił najlepszego Ojca za chorych i zatrzymanie pandemii.


KLASA 2

PRACA DLA UCZNIA -23 – 27 marca

 

  1. Droga krzyżowa Pana Jezusa

 

Szczęść Boże.

Zachęcam, aby rozważyć Drogę Krzyżową (można w wybrany dzień, np.w piątek po południu).

Proszę, aby dziecko wykonało rysunek jednej , dowolnie wybranej ze stacji Drogi Krzyżowej.

Format A4, kartka z bloku rysunkowego, technika dowolna.

Rysunek proszę przechować w teczce do naszego spotkania w szkole.

 

Okiem Mamy – Droga Krzyżowa dla Dzieci „Co znaczy dla mnie – mieć miłosierne serce”

 

Stacja I „Pan Jezus na śmierć skazany”
Mieć miłosierne serce to znaczy kochać szczerze. Panie Jezu, Ty kochasz mnie szczerze, dlatego potrafisz z miłości do mnie przyjąć niesprawiedliwe oskarżenia, nie masz winy, a jednak się nie bronisz. Ja tak często nie potrafię przyznać się do winy, oskarżam innych, kłamię, kombinuję jak uniknąć kary. Teraz, wstydzę się tego.

Panie Jezu, naucz mnie szczerości i odwagi w przyznawaniu się do winy.

Stacja II „Pan Jezus bierze krzyż na ramiona swoje”

Mieć miłosierne serce to znaczy kochać wyrozumiale, to znaczy widzieć w drugim człowieku dobro, mimo, tego, że czasami jest dla mnie przykry.

Ja często złoszczę się na innych, kiedy nie są dla mnie mili. Od dziś chcę tak jak Ty, widzieć w każdym dobro i zawsze dobrze mówić o moich kolegach, rodzeństwie, nauczycielach i tych z którymi spotykam się na co dzień.

Panie Jezu, naucz mnie wyrozumiałości.

Stacja III ”Pierwszy upadek Pana Jezusa”.

Mieć miłosierne serce to znaczy umieć przebaczać.

Drogi Jezu, mimo tego, że bardzo trudna była dla Ciebie ta droga, na której cierpiałeś za mnie, chcesz przebaczać wszystkie moje niewierności. Ja tak często nie potrafię pierwszy wyciągnąć ręki na zgodę, chowam w swoim sercu urazę, nie chcę pogodzić się z kolegą, który mnie przezywał. Głupio upieram się i tkwię przy swojej racji.

Panie Jezu, naucz me serce wybaczać.

Stacja IV „Pan Jezus spotyka swą matkę”

Mieć miłosierne serce to znaczy kochać, najdroższy Jezu, Twoja Matka Maryja idzie obok Ciebie.

Jej droga jest także drogą miłości i poświęcenia. W pełni oddała się Bogu, urodziła Ciebie. Swoją troskliwością i opiekuńczością przybliża mnie do Twojego Serca. Ja tak często zapominam o najbliższych. Nie pomagam mamie i tacie, jestem wygodny, przecież i tak sami sobie poradzą. Tak rzadko mówię im: kocham cię, myśląc tylko o sobie.

Panie Jezu, naucz mnie troskliwości.

Stacja V „Szymon Cyrenejczyk pomaga nieść krzyż Jezusowi”

Mieć miłosierne serce to znaczy kochać z wiarą i siłą. Drogi Jezu, w Twoim sercu jest miejsce dla każdego. Nikt nie jest Ci obojętny. Szymon, który nie chciał Ci pomóc, przez samo bycie obok Ciebie odkrył, jak bardzo jest kochany. Nie musisz nic mówić, by Ci uwierzył i poszedł za Tobą. Ja też chcę iść razem z Tobą by doświadczyć twojej miłosiernej miłości.

Panie Jezu, naucz mnie wierności i wytrwałości.

Stacja VI „Pan Jezus przyjmuje pomoc Weroniki”

Mieć miłosierne serce to znaczy kochać odważnie.

Drogi Jezu, Weronika podbiega do Ciebie i ociera Twoją umęczoną twarz z potu i kurzu. Tylko ona jedna, przeciwko niej – cały tłum. Ja także często nie mam odwagi, by stać w obronie słabszego. Chowam głowę w piasek, uciekam przed odpowiedzialnością.

Panie Jezu, napełnij me serce odwagą.

Stacja VII “Pan Jezus upada po raz drugi”

Mieć miłosierne serce to znaczy kochać bezinteresownie.

Drogi Jezu, po kolejnym upadku czujesz się jeszcze słabszy. Wokół nie ma chętnych do pomocy. Mnie także zdarza się beztrosko mijać potrzebujących, a przecież wystarczy przyjacielski gest, miłe słowo, by napełnić czyjeś serce otuchą.

Panie Jezu, naucz mnie bezinteresowności.

Stacja VIII "Pan Jezus pociesza płaczące niewiasty”

Mieć miłosierne serce to znaczy kochać z ufnością.

Drogi Jezu, te kobiety tak głośno szlochają. Idą za Tobą jęcząc, bo nie wierzą, że Twoje cierpienie ma sens. Ja także czasami, jak one, zapominam o tym, co najważniejsze, o codziennej modlitwie i rozmowie z Tobą, która tak umacnia.

Panie Jezu, napełnij mnie ufnością.

Stacja IX “Pan Jezus po raz trzeci upada”

Mieć miłosierne serce to znaczy kochać wytrwale.

Drogi Jezu, ponownie upadasz pod ciężarem krzyża. Ja także upadam, gdy grzeszę. Wtedy jestem daleko od Ciebie, od Twojego kochającego Serca. Błądzę, wtedy czuję, że jestem słaby i bezbronny, póki nie dotknie mnie Twoje miłosierdzie. Od Ciebie uczę się wytrwałości.

Panie Jezu, napełnij mnie wytrwałością, by podnosić się z upadku.

Stacja X “Pan Jezus z szat obnażony”

Mieć miłosierne serce to znaczy kochać ze współczuciem.

Drogi Jezu, stoisz obnażony przed tłumem. Ludzie śmieją się, kpią, żartują. Niektórzy patrzą obojętnie, machają ręką i wracają do swoich obowiązków. Nic, zupełnie nic ich nie obchodzisz. Ja także czasami wyśmiewam tych, którym coś się nie udało, często obgaduję tych, których nie lubię.

Panie Jezu, naucz mnie współczucia.

Stacja XI “Pan Jezus zostaje przybity do krzyża”

Mieć miłosierne serce to znaczy kochać pokornie.

Drogi Jezu, kochającym sercem spoglądasz na ludzi zebranych wokół krzyża. Jest w Tobie tyle spokoju. Nie unosisz się pychą, nie prosisz o wdzięczność. Mnie zdarza się przechwalać osiągnięciami w konkursach, sportowymi dokonaniami, wywyższać nad kolegami, nosić głowę wysoko podniesioną do góry, śmiać się głośno z osób, które są słabsze ode mnie.

Panie Jezu, naucz me serce pokory.

Stacja XII “Pan Jezus umiera na krzyżu”

Mieć miłosierne serce to znaczy kochać ofiarnie.

Drogi Jezu, wypisałeś mnie na swoich dłoniach, wyryłeś raną na Twoim boku. Bolała Cię miłość dl mnie, dlatego jestem jej tak pewny. Swoje uczucie do mnie poświadczyłeś śmiercią. Tak postępuje, kto prawdziwie kocha. Ja czasami nie jestem w stanie zrezygnować z najprostszych przyjemności, spełniam swoje zachcianki, wciąż chcę więcej.

Panie Jezu, naucz me serce ofiarności.

Stacja XIII “Ciało Pana Jezusa zostaje oddane Maryi”

Mieć miłosierne serce to znaczy kochać z oddanie.

Drogi Jezu, Twoja Matka Maryja jest przy Tobie aż do śmierci. Ja czasami, gdy już mi się nie chce, nie wypełniam próśb rodziców i swoich obowiązków. Nie przykładam się do zadań domowych, pracuję niedbale, byle jak, nie dbam o dziadków, którzy są słabi i schorowani.

Panie Jezu, naucz mnie służyć innym z oddaniem.

Stacja XIV “Ciało Pana Jezusa zostaje złożone w grobie”

Mieć miłosierne serce to znaczy kochać cicho.

Drogi Jezu, Ty oddałeś całe swoje życie mnie, mojej rodzinie, najbliższym. Idąc na śmierć nie myślałeś o sobie. Zrezygnowałeś z ziemskiego życia dla każdego z nas. Teraz kochasz cicho, nic nie mówiąc. W ciszy wyczuwam Twoją bliskość. Ja czasami zapominam o tym, że miłość to codzienne obowiązki, które wytrwale wypełniam, nie narzekając, nie szukając wdzięczności.

Panie Jezu, naucz mnie kochać cicho.

 


KLASA 3

Temat: Mocne postanowienie poprawy drogą powrotu do Boga

Przygotuj do katechezy:

  • podręcznik "Jezus jest z nami '"
  • ćwiczenia "Jezus jest z nami "
  • jeśli posiadasz komputer to płytkę z wersją elektroniczną ,która znajduje się w ćwiczeniach

Tematy do realizacji /nauki /

  • temat w ćwiczeniach nr 34 str 68- 69  ten sam w podręczniku nr 34 lecz strony mają numerację  inna niż w ćwiczeniach str82-83

jeśli korzystasz  z wersją elektronicznej ,która znajduje się w ćwiczeniach na płytce

  1. Wybierz w podręczniku temat nr 34 str 82-83 uważnie przeczytaj tekst
  • po przeczytaniu tekstu katechezy postaraj się w myślach lub w rozmowie z rodzicem odpowiedzieć na pytania do refleksji z niebieskiej ramki"Zastanów się"

Wybierz w ćwiczeniach  temat nr 34 str 70 -71

  • W łącz płytkę /jeśli możesz / i kliknij ikonę strzałką aby otworzyć wybrany temat dziś temat 34 str 70 -71
  • na stronie pojawiają sie ćwiczenia -zadania do wykonania zdalnie
  • Te same polecenia wykonaj w ćwiczeniach wersja papierowa
  • Autorefleksja i zapisanie postanowień

My również, przygotowując się do spotkania z Panem Jezusem w sakramentach pokuty i Eucharystii, musimy się zastanowić nad tym, z czego będziemy

się chcieli poprawić.

  • Zadanie – utrwalaj tekst modlitwy -Spowiadam się Bogu Wszechmogącemu i wam bracia i ..
  • Zadanie do zeszytu dla uczniów ,którzy nie mają w domu podręcznika i ćwiczeń .

Zapisz !

1.Żal za grzech jest doskonały gdy wypływa z miłości do Boga i prowadzi do mocnego

postanowienia poprawy

2.Mocne postanowienie poprawy to zmiana postępowania na lepsze to chęć unikania grzechów i okazji do nich .

 


KLASA 4

Temat: GóRA I RóWNINA– MODLITWA I MOC

Przygotuj do katechezy w dniach 25-27 marca:

  • podręcznik "Miejsca pełne BOGActw"
  • ćwiczenia "Miejsca pełne BOGActw"
  • Temat do realizacji 32
  1. Przeczytaj z uwagą tekst z podręcznika str.76-77. Zwróć szczególną uwagę na ramkę z żaróweczką - Warto wiedzieć.
  2. Wykonaj zadania w ćwiczeniach do tematu nr 32 str. 66-67.

Uwagi:

Temat w ćwiczeniach "Góra i równina – modlitwa i moc" punkt pierwszy powtarzający wiadomości;
krzyżówka opiera się na wiadomościach z lekcji w klasach 1-3 i 4;
wykonując zadanie 3 pomyśl lub wróć do tekstu w podręczniku na str. 77;
zadanie 4 uzupełnij w oparciu o tekst z fragmentu Ewangelii Łukasza 6,12-13.17-1.


KLASA 5

Temat: Wizerunek Mistrza – św. Weronika.

  • Czytamy temat 46.
  • Odpowiadamy na pytania (ustnie):

W jakim celu Weronika wyszła na ulicę?
Co na niej zobaczyła?
Dlaczego postanowiła pomóc Jezusowi?
Czy wiedziała kim  jest  Jezus?
Dlaczego nie obawiała się reakcji żołnierzy i tłumu?
Co czuła gdy ocierała skrwawioną twarz Jezusa?

  • Wykonujemy ćwiczenia do tematu.
  • Po wykonaniu ćwiczeń, po zastanowieniu się odpowiadamy samemu sobie lub rodzicom:

Czy mam odwagę udzielić pomocy, nawet wbrew niesprzyjającej opinii  otoczenia?
Dlaczego powinniśmy pomagać delikatnie i taktownie?
Dlaczego nie powinniśmy oczekiwać nagrody za pomoc?
Czy w najbliższym otoczeniu jest ktoś, kto pomocy potrzebuje?

  • W zeszycie (klasy, które zeszyt prowadzą) lub na kartce A4 zapisujemy temat.

Rysujemy chustę św. Weroniki z wizerunkiem Pana Jezusa.
Pod ilustracją odpowiadamy pisemnie  na pytania:

Czego uczy nas św. Weronika?
Co będzie naszą nagrodą za udzielenie pomocy?


KLASA 6

Temat: Noc zdrady - z Jezusem w Getsemani (temat 31, podręcznik s.102-104)

Chciałbym Tobie dzisiaj opowiedzieć o Judaszu. Judasz był jednym z dwunastu apostołów Pana Jezusa.  Mówi się o nim- „Iskariota”- ponieważ pochodził z wioski w Judei o nazwie Karioth lub był też synem Szymona Iskarioty. Pełnił funkcję skarbnika. To świadczy o zaufaniu jakim był obdarzany. Ewangelia mówi- trzymał trzos. Oznacza to sakiewkę albo dzisiejszy portfel czy też kartę płatniczą ( oczywiście w czasach Pana Jezusa nie było kart płatniczych).

Pan Jezus po ostatniej wieczerzy modlił się w ogrodzie Getsemani (ogrodzie zwanym inaczej oliwnym, rosły tam bowiem drzewa oliwne). Było tam ciemno i kiedy Judasz przybył tamże ze strażnikami przez pocałunek wskazał Jezusa. Pocałunek jest znakiem szacunku. Judasz zdradził Pana Jezusa za trzydzieści srebrników (moneta używana w czasach Jezusa). Stąd powstało powiedzenie „ judaszowy pocałunek” czyli zdradliwy, nieszczery czyn w którym nie ma szacunku i miłości.

Jezus zwrócił się do Judasza: „przyjacielu”. Traktował Judasza jako przyjaciela a nie wroga.

Co to znaczy być przyjacielem Jezusa?

Pan Jezus powiedział: (J 15,14):Wy jesteście przyjaciółmi moimi, jeżeli czynicie to, co wam przykazuję.

Przyjaciel Jezusa to ten kto:

  • zna naukę Pana Jezusa i według niej żyje
  • kto kocha ludzi jak Jezus. Ta miłość zobowiązuje nas do przebaczania bliźnim, pomocy cierpiącym, biednym, opuszczonym
  • kto staje w obronie prawdy
  • trwa na modlitwie z Jezusem( spotyka się z nim na modlitwie)

 Judasz nie prosił o przebaczenie Pana Jezusa, bo nie uwierzył w Niego jako Zbawiciela. Nie wierzył w Boże miłosierdzie

Zadanie domowe: pomyśl jak dbasz o przyjaźń z Jezusem?


KLASA 7

Zanotuj w zeszycie:

Temat: Potrzebna pamięć, żeby zachować tożsamość.

  1. Patriota – człowiek kochający swoja Ojczyznę, gotów do poświęceń dla niej.
  2. Patriotyzm – umiłowanie swojej Ojczyzny.

Zad. 1. Wymień 4 najważniejsze według Ciebie wydarzenia, które miały miejsce w historii Polski.

Zad. 2. Wymień 4 patriotów (bohaterów narodowych) i napisz krotko, czym sobie zasłużyli na ten tytuł.

Zad. 3. Zagadnienie patriotyzmu łączy się z wiara w Boga. Dlatego podczas rożnych uroczystości państwowych możemy usłyszeć hymn pt. „Boże coś Polskę”. Najpierw odsłuchaj tego hymnu pod adresem: https://www.youtube.com/watch?v=6_G9IKLynF8 

Następnie zapisz tekst refrenu oraz 2 zwrotek.


KLASA 8

Lekcja w pliku do pobrania.

pliki do pobrania