KLASY IV i V

Zadanie 1 – ZAPOZNAJ SIĘ Z PRZEPISAMI GRY W KOSZYKÓWKĘ.

Proszę zapoznać się lub przypomnieć podstawowe zasady obowiązujące w koszykówce.

Mecz koszykówki - przepisy

W koszykówkę grają dwie (2) drużyny, po pięciu (5) zawodników każda. Celem każdej z drużyn jest zdobywanie punktów za celne rzuty do kosza przeciwników i zapobieganie zdobywaniu punktów przez drużynę przeciwną.

  • Podczas meczu do gry piłką używa się wyłącznie rąk. Piłkę można podawać, rzucać, zbijać, toczyć lub kozłować w dowolnym kierunku, nie przekraczając ograniczeń określonych w niniejszych przepisach.
  • Zawodnikowi nie wolno biegać z piłką, umyślnie jej kopać lub blokować jakąkolwiek częścią nogi albo uderzać piłki pięścią. Jednakże, przypadkowy kontakt z piłką lub jej dotknięcie jakąkolwiek częścią nogi, nie jest błędem.
  • Kosz jest zdobyty, kiedy żywa piłka wpada do kosza od góry i zostaje w nim lub przez niego przechodzi.                          
  • Uznaje się, że piłka jest w koszu, kiedy jakakolwiek jej część znajduje się wewnątrz kosza i poniżej poziomu obręczy.

Punkty są przyznawane drużynie atakującej kosz przeciwników, do którego wpadła piłka, w następujący sposób: 

  • Kosz z rzutu wolnego zalicza się jako jeden (1) punkt.
  • Rzut z pola rzutów za dwa (2) punkty, zalicza się jako dwa (2) punkty.
  • Kosz z rzutu z pola rzutów za trzy (3) punkty, zalicza się jako trzy (3) punkty.
  • Kosz zalicza się jako dwa (2) punkty, jeśli podczas ostatniego lub jedynego rzutu wolnego, po tym, jak piłka dotknęła obręczy, została legalnie dotknięta przez zawodnika ataku lub obrony, zanim wpadła do kosza.
  • Jeżeli zawodnik nieumyślnie wrzuca piłkę do własnego kosza, dwa (2) punkty zostają zapisane

Faul osobisty

Faul osobisty, to nielegalne zetknięcie zawodnika z przeciwnikiem, niezależnie od tego czy piłka jest żywa czy martwa.

Zawodnik nie może trzymać, blokować, pchać, szarżować, podstawiać nogi lub utrudniać poruszania się przeciwnika używając dłoni, wyciągniętej ręki, łokcia, barku, biodra, nogi, kolana lub stopy, bądź ciała odchylonego do pozycji innej niż „normalna” (poza własnym cylindrem), ani też pozwalać sobie na grę niebezpieczną, czy też brutalną.

Jeżeli faul zostaje popełniony na zawodniku niebędącym w akcji rzutowej:

  •  Gra zostaje wznowiona wprowadzeniem piłki przez drużynę poszkodowaną najbliżej miejsca naruszenia przepisów.

Jeżeli faul zostaje popełniony na zawodniku będącym w akcji rzutowej, to temu zawodnikowi zostaną przyznane rzuty wolne w następującej liczbie:

  • Jeżeli rzut z gry jest celny, to punkty zostają zaliczone i dodatkowo przyznany jest jeden (1) rzut wolny.
  • Jeżeli rzut z pola rzutów za dwa (2) punkty jest niecelny - dwa (2) rzuty wolne.
  • Jeżeli rzut z pola rzutów za trzy (3) punkty jest niecelny - trzy (3) rzuty wolne.

Zadanie 2 – WZMACNIAJ MIĘŚNE BRZUCHA.

Zadanie polega na regularnym (od środy do piątku) wykonywaniu ćwiczeń wzmacniających mięsnie brzucha. Poniżej są podane adresy do filmów, po obejrzeniu których należy wybrać ćwiczenia i wykonywać w opisany poniżej sposób.

Wybieramy trzy ćwiczenia i każde z tych ćwiczeń wykonujemy w 3 seriach po 15 powtórzeń. W przypadku ćwiczeń gdzie ćwiczymy naprzemiennie np. lewa, prawa strona należy wykonać 30 powtórzeń.

Np.: Ćwiczenie 1, mięsień prosty brzucha – unoszenie klatki piersiowej. Połóż się na ziemi z dłońmi za głową, aby odciążyć kark. Napnij górną część mięśni brzucha (powyżej pępka), aby unieść barki, a następnie łopatki. Wróć do pozycji wyjściowej, kładąc łopatki, a następnie barki na macie.

Wykonaj 3 serie ćwiczenia po 15 powtórzeń!
Wg schematu wykonaj pozostałe dwa ćwiczenia!
Proszę pamiętać o wcześniejszym rozgrzaniu się!

Przykładowa rozgrzewka:

Ćwiczenia wzmacniające mieśnie brzucha:

Zadanie 3 – WYKONAJ TEST SPRAWNOŚCI

Krzysztof Zuchora opracował test, który sprawdza ogólną sprawność fizyczną. Mogą go stosować dzieci, jak również młodzież, osoby dorosłe i starsze. Tak więc śmiało może go zrobić cała rodzina i przekonać się na jakim poziomie jest jej sprawność fizyczna. Za wyborem tego testu przemawia wiele pozytywnych cech. Ćwiczenia nie są skomplikowane, lecz przygotowanie kondycyjne, jest wymagane, choć w znikomym stopniu.

Przed wykonaniem testu należy zrobić rozgrzewkę i przygotować stoper. Pamiętajcie aby odcinek lędźwiowy pleców był cały czas przyklejony do podłogi!

Test należy wykonać w piątek oraz przesłać wyniki do swoich nauczycieli wychowania fizycznego!

Krzysztof Zuchora opracował test, który sprawdza ogólną sprawność fizyczną. Mogą go stosować dzieci, jak również młodzież, osoby dorosłe i starsze. Tak więc śmiało może go zrobić cała rodzina i przekonać się na jakim poziomie jest jej sprawność fizyczna. Za wyborem tego testu przemawia wiele pozytywnych cech. Ćwiczenia nie są skomplikowane, lecz przygotowanie kondycyjne, jest wymagane, choć w znikomym stopniu.

SIŁA MIĘŚNI BRZUCHA

Połóż się na plecach, wykonuj „nożyce poziome/ poprzeczne” tak długo, jak Ci się uda.

K/M

1 pkt – 10 sek./ 30 sek.
2 pkt – 30 sek./ 1 min
3 pkt – 1 min./ 1,5 min
4 pkt – 1,5 min./ 2 min
5 pkt – 2 min./ 3 min
6 pkt – 3 min./ 4 min

Zadanie 4 – OPISZ JAKIE MA ZNACZENIE AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA DLA ZDROWIA.

W kilku zdaniach lub w punktach postaraj się odpowiedzieć na pytanie jaki jest wpływ aktywności na zdrowie. Prace proszę wysłać w piątek do swoich nauczycieli wychowania fizycznego razem z wynikiem z testu Zuchory dotyczącym siły mięśni brzucha.


KLASY VI i VII

Zadanie 1 – ZAPOZNAJ SIĘ Z PRZEPISAMI GRY W KOSZYKÓWKĘ.

Proszę zapoznać się lub przypomnieć podstawowe zasady obowiązujące w koszykówce.

Mecz koszykówki - przepisy

W koszykówkę grają dwie (2) drużyny, po pięciu (5) zawodników każda. Celem każdej z drużyn jest zdobywanie punktów za celne rzuty do kosza przeciwników i zapobieganie zdobywaniu punktów przez drużynę przeciwną.

  • Podczas meczu do gry piłką używa się wyłącznie rąk. Piłkę można podawać, rzucać, zbijać, toczyć lub kozłować w dowolnym kierunku, nie przekraczając ograniczeń określonych w niniejszych przepisach.
  • Zawodnikowi nie wolno biegać z piłką, umyślnie jej kopać lub blokować jakąkolwiek częścią nogi albo uderzać piłki pięścią. Jednakże, przypadkowy kontakt z piłką lub jej dotknięcie jakąkolwiek częścią nogi, nie jest błędem.
  • Kosz jest zdobyty, kiedy żywa piłka wpada do kosza od góry i zostaje w nim lub przez niego przechodzi.                          
  • Uznaje się, że piłka jest w koszu, kiedy jakakolwiek jej część znajduje się wewnątrz kosza i poniżej poziomu obręczy.

Punkty są przyznawane drużynie atakującej kosz przeciwników, do którego wpadła piłka, w następujący sposób: 

  • Kosz z rzutu wolnego zalicza się jako jeden (1) punkt.
  • Rzut z pola rzutów za dwa (2) punkty, zalicza się jako dwa (2) punkty.
  • Kosz z rzutu z pola rzutów za trzy (3) punkty, zalicza się jako trzy (3) punkty.
  • Kosz zalicza się jako dwa (2) punkty, jeśli podczas ostatniego lub jedynego rzutu wolnego, po tym, jak piłka dotknęła obręczy, została legalnie dotknięta przez zawodnika ataku lub obrony, zanim wpadła do kosza.
  • Jeżeli zawodnik nieumyślnie wrzuca piłkę do własnego kosza, dwa (2) punkty zostają zapisane

Faul osobisty

Faul osobisty, to nielegalne zetknięcie zawodnika z przeciwnikiem, niezależnie od tego czy piłka jest żywa czy martwa.

Zawodnik nie może trzymać, blokować, pchać, szarżować, podstawiać nogi lub utrudniać poruszania się przeciwnika używając dłoni, wyciągniętej ręki, łokcia, barku, biodra, nogi, kolana lub stopy, bądź ciała odchylonego do pozycji innej niż „normalna” (poza własnym cylindrem), ani też pozwalać sobie na grę niebezpieczną, czy też brutalną.

Jeżeli faul zostaje popełniony na zawodniku niebędącym w akcji rzutowej:

  •  Gra zostaje wznowiona wprowadzeniem piłki przez drużynę poszkodowaną najbliżej miejsca naruszenia przepisów.

Jeżeli faul zostaje popełniony na zawodniku będącym w akcji rzutowej, to temu zawodnikowi zostaną przyznane rzuty wolne w następującej liczbie:

  • Jeżeli rzut z gry jest celny, to punkty zostają zaliczone i dodatkowo przyznany jest jeden (1) rzut wolny.
  • Jeżeli rzut z pola rzutów za dwa (2) punkty jest niecelny - dwa (2) rzuty wolne.
  • Jeżeli rzut z pola rzutów za trzy (3) punkty jest niecelny - trzy (3) rzuty wolne.

Zadanie 2 – WZMACNIAJ MIĘŚNE BRZUCHA.

Zadanie polega na regularnym (od środy do piątku) wykonywaniu ćwiczeń wzmacniających mięsnie brzucha. Poniżej są podane adresy do filmów, po obejrzeniu których należy wybrać ćwiczenia i wykonywać w opisany poniżej sposób.

Wybieramy cztery ćwiczenia i każde z tych ćwiczeń wykonujemy w 3 seriach po 15 powtórzeń. W przypadku ćwiczeń gdzie ćwiczymy naprzemiennie np. lewa, prawa strona należy wykonać 30 powtórzeń.

Np.: Ćwiczenie 1, mięsień prosty brzucha – unoszenie klatki piersiowej. Połóż się na ziemi z dłońmi za głową, aby odciążyć kark. Napnij górną część mięśni brzucha (powyżej pępka), aby unieść barki, a następnie łopatki. Wróć do pozycji wyjściowej, kładąc łopatki, a następnie barki na macie.

Wykonaj 3 serie ćwiczenia po 15 powtórzeń!
Wg schematu wykonaj pozostałe dwa ćwiczenia!
Proszę pamiętać o wcześniejszym rozgrzaniu się!

Przykładowa rozgrzewka:

Ćwiczenia wzmacniające mieśnie brzucha:

Zadanie 3 – WYKONAJ TEST SPRAWNOŚCI

Krzysztof Zuchora opracował test, który sprawdza ogólną sprawność fizyczną. Mogą go stosować dzieci, jak również młodzież, osoby dorosłe i starsze. Tak więc śmiało może go zrobić cała rodzina i przekonać się na jakim poziomie jest jej sprawność fizyczna. Za wyborem tego testu przemawia wiele pozytywnych cech. Ćwiczenia nie są skomplikowane, lecz przygotowanie kondycyjne, jest wymagane, choć w znikomym stopniu.

Przed wykonaniem testu należy zrobić rozgrzewkę i przygotować stoper. Pamiętajcie aby odcinek lędźwiowy pleców był cały czas przyklejony do podłogi!

Test należy wykonać w piątek oraz przesłać wyniki do swoich nauczycieli wychowania fizycznego!

Krzysztof Zuchora opracował test, który sprawdza ogólną sprawność fizyczną. Mogą go stosować dzieci, jak również młodzież, osoby dorosłe i starsze. Tak więc śmiało może go zrobić cała rodzina i przekonać się na jakim poziomie jest jej sprawność fizyczna. Za wyborem tego testu przemawia wiele pozytywnych cech. Ćwiczenia nie są skomplikowane, lecz przygotowanie kondycyjne, jest wymagane, choć w znikomym stopniu.

SIŁA MIĘŚNI BRZUCHA

Połóż się na plecach, wykonuj „nożyce poziome/ poprzeczne” tak długo, jak Ci się uda.

K/M

1 pkt – 10 sek./ 30 sek.
2 pkt – 30 sek./ 1 min
3 pkt – 1 min./ 1,5 min
4 pkt – 1,5 min./ 2 min
5 pkt – 2 min./ 3 min
6 pkt – 3 min./ 4 min

Zadanie 4 – OPISZ JAKA JEST ZALEŻNOŚĆ POMIĘDZY ZDROWIEM A AKTYWNOŚCIĄ FIZYCZNĄ.

Postaraj się odpowiedzieć w kilku zdaniach lub w punktach. Prace proszę wysłać w piątek do swoich nauczycieli wychowania fizycznego razem z wynikiem z testu Zuchory dotyczącym siły mięśni brzucha.


KLASY VIII

Zadanie 1 – ZAPOZNAJ SIĘ Z PRZEPISAMI GRY W KOSZYKÓWKĘ.

Proszę zapoznać się lub przypomnieć podstawowe zasady obowiązujące w koszykówce.

Mecz koszykówki - przepisy

W koszykówkę grają dwie (2) drużyny, po pięciu (5) zawodników każda. Celem każdej z drużyn jest zdobywanie punktów za celne rzuty do kosza przeciwników i zapobieganie zdobywaniu punktów przez drużynę przeciwną.

  • Podczas meczu do gry piłką używa się wyłącznie rąk. Piłkę można podawać, rzucać, zbijać, toczyć lub kozłować w dowolnym kierunku, nie przekraczając ograniczeń określonych w niniejszych przepisach.
  • Zawodnikowi nie wolno biegać z piłką, umyślnie jej kopać lub blokować jakąkolwiek częścią nogi albo uderzać piłki pięścią. Jednakże, przypadkowy kontakt z piłką lub jej dotknięcie jakąkolwiek częścią nogi, nie jest błędem.
  • Kosz jest zdobyty, kiedy żywa piłka wpada do kosza od góry i zostaje w nim lub przez niego przechodzi.                          
  • Uznaje się, że piłka jest w koszu, kiedy jakakolwiek jej część znajduje się wewnątrz kosza i poniżej poziomu obręczy.

Punkty są przyznawane drużynie atakującej kosz przeciwników, do którego wpadła piłka, w następujący sposób: 

  • Kosz z rzutu wolnego zalicza się jako jeden (1) punkt.
  • Rzut z pola rzutów za dwa (2) punkty, zalicza się jako dwa (2) punkty.
  • Kosz z rzutu z pola rzutów za trzy (3) punkty, zalicza się jako trzy (3) punkty.
  • Kosz zalicza się jako dwa (2) punkty, jeśli podczas ostatniego lub jedynego rzutu wolnego, po tym, jak piłka dotknęła obręczy, została legalnie dotknięta przez zawodnika ataku lub obrony, zanim wpadła do kosza.
  • Jeżeli zawodnik nieumyślnie wrzuca piłkę do własnego kosza, dwa (2) punkty zostają zapisane

Faul osobisty

Faul osobisty, to nielegalne zetknięcie zawodnika z przeciwnikiem, niezależnie od tego czy piłka jest żywa czy martwa.

Zawodnik nie może trzymać, blokować, pchać, szarżować, podstawiać nogi lub utrudniać poruszania się przeciwnika używając dłoni, wyciągniętej ręki, łokcia, barku, biodra, nogi, kolana lub stopy, bądź ciała odchylonego do pozycji innej niż „normalna” (poza własnym cylindrem), ani też pozwalać sobie na grę niebezpieczną, czy też brutalną.

Jeżeli faul zostaje popełniony na zawodniku niebędącym w akcji rzutowej:

  •  Gra zostaje wznowiona wprowadzeniem piłki przez drużynę poszkodowaną najbliżej miejsca naruszenia przepisów.

Jeżeli faul zostaje popełniony na zawodniku będącym w akcji rzutowej, to temu zawodnikowi zostaną przyznane rzuty wolne w następującej liczbie:

  • Jeżeli rzut z gry jest celny, to punkty zostają zaliczone i dodatkowo przyznany jest jeden (1) rzut wolny.
  • Jeżeli rzut z pola rzutów za dwa (2) punkty jest niecelny - dwa (2) rzuty wolne.
  • Jeżeli rzut z pola rzutów za trzy (3) punkty jest niecelny - trzy (3) rzuty wolne.

Zadanie 2 – WZMACNIAJ MIĘŚNE BRZUCHA.

Zadanie polega na regularnym (od środy do piątku) wykonywaniu ćwiczeń wzmacniających mięsnie brzucha. Poniżej są podane adresy do filmów, po obejrzeniu których należy wybrać ćwiczenia i wykonywać w opisany poniżej sposób.

Wybieramy pięć ćwiczeń i każde z tych ćwiczeń wykonujemy w 3 seriach po 15 powtórzeń. W przypadku ćwiczeń gdzie ćwiczymy naprzemiennie np. lewa, prawa strona należy wykonać 30 powtórzeń.

Np.: Ćwiczenie 1, mięsień prosty brzucha – unoszenie klatki piersiowej. Połóż się na ziemi z dłońmi za głową, aby odciążyć kark. Napnij górną część mięśni brzucha (powyżej pępka), aby unieść barki, a następnie łopatki. Wróć do pozycji wyjściowej, kładąc łopatki, a następnie barki na macie.

Wykonaj 3 serie ćwiczenia po 15 powtórzeń!
Wg schematu wykonaj pozostałe dwa ćwiczenia!
Proszę pamiętać o wcześniejszym rozgrzaniu się!

Przykładowa rozgrzewka:

Ćwiczenia wzmacniające mieśnie brzucha:

Zadanie 3 – WYKONAJ TEST SPRAWNOŚCI

Krzysztof Zuchora opracował test, który sprawdza ogólną sprawność fizyczną. Mogą go stosować dzieci, jak również młodzież, osoby dorosłe i starsze. Tak więc śmiało może go zrobić cała rodzina i przekonać się na jakim poziomie jest jej sprawność fizyczna. Za wyborem tego testu przemawia wiele pozytywnych cech. Ćwiczenia nie są skomplikowane, lecz przygotowanie kondycyjne, jest wymagane, choć w znikomym stopniu.

Przed wykonaniem testu należy zrobić rozgrzewkę i przygotować stoper. Pamiętajcie aby odcinek lędźwiowy pleców był cały czas przyklejony do podłogi!

Test należy wykonać w piątek oraz przesłać wyniki do swoich nauczycieli wychowania fizycznego!

Krzysztof Zuchora opracował test, który sprawdza ogólną sprawność fizyczną. Mogą go stosować dzieci, jak również młodzież, osoby dorosłe i starsze. Tak więc śmiało może go zrobić cała rodzina i przekonać się na jakim poziomie jest jej sprawność fizyczna. Za wyborem tego testu przemawia wiele pozytywnych cech. Ćwiczenia nie są skomplikowane, lecz przygotowanie kondycyjne, jest wymagane, choć w znikomym stopniu.

SIŁA MIĘŚNI BRZUCHA

Połóż się na plecach, wykonuj „nożyce poziome/ poprzeczne” tak długo, jak Ci się uda.

K/M

1 pkt – 10 sek./ 30 sek.
2 pkt – 30 sek./ 1 min
3 pkt – 1 min./ 1,5 min
4 pkt – 1,5 min./ 2 min
5 pkt – 2 min./ 3 min
6 pkt – 3 min./ 4 min

Zadanie 4 – WYMIEŃ CZYNNIKI KTÓRE WPŁYWAJĄ POZYTYWNIE I NEGATYWNIE NA ZDROWIE I SAMOPOCZUCIE. WSKAŻ TE NA KTÓRE MOŻESZ MIEĆ WPŁYW.

Postaraj się odpowiedzieć w kilku zdaniach lub w punktach. Prace proszę wysłać w piątek do swoich nauczycieli wychowania fizycznego razem z wynikiem z testu Zuchory dotyczącym siły mięśni brzucha.