PONIEDZIAŁEK 27.04.     WIOSENNA ŁĄKA

1. Przygotuj do pracy podręcznik i ćwiczenia w linie oraz zeszyt w linie.

2. Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3. Przypomnij sobie nazwy roślin charakterystycznych dla łąki.

4. Wysłuchaj czytanego przez nauczyciela wiersza „Wiosenna łąka”.

5. Wyszukaj w wierszu rymy.

6. Uzupełnij ćwiczenia pod kierunkiem nauczyciela – nadaj tytuły ilustracjom, pokoloruj rośliny i zwierzęta, o których jest mowa w wierszu, podpisz obrazki. Ułóż fragment łąki z elementów i przyklej go w wyznaczonym miejscu.

7. Przypatrz się graficznemu sposobowi rysowania łąki zaprezentowanego przez nauczyciela w kolejnych krokach.

8. Spróbuj stworzyć własną łąkę za pomocą linii, kresek.

9. Ćwicz czytanie – przeczytaj opis łąki narysowanej przez nauczyciela, zatrzymaj się przy trudnościach ortograficznych i zastanów się, czy potrafisz je uzasadnić.

10. Spróbuj patrząc na swoją narysowaną łąkę napisać kilka (minimum 5) zdań na jej temat. Pamiętaj o wyróżnieniu trudności ortograficznych zgodnie z zasadami „kolorowej ortografii” ż na zielono, ó na czerwono, h na brązowo.

Praca samodzielna:

Narysuj łąkę według instrukcji nauczyciela

Napisz kilka zdań o swojej łące

Zdjęcia obu prac przyślij nauczycielowi

Zajrzyj do Aplikacji Teams i spróbuj rozwiązać test, który przygotował dla Ciebie nauczyciel.


WTOREK 28.04.     W KWIECISTYM NASTROJU

1. Przygotuj do pracy podręcznik, ćwiczenia matematyczne oraz zeszyt w linie.

2. Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3. Wykonaj quiz ze znajomości wiosennych kwiatów.

4. Obejrzyj wiosenne kwiaty w podręczniku na stronie 15.

5. Spójrz na kwiaty w prezentacji i znajdź cechy wspólne i różnice między nimi.

6. Zgromadź słownictwo do opisu wybranego kwiatu-pracuj zgodnie ze wskazówkami nauczyciela.

7. Przyjrzyj się prawidłowej budowie opisu. Spróbuj razem z nauczycielem wypełnić treścią jej 4 części.

8. Wybierz dowolny kwiat do opisu i uzupełnij zaproponowany przez nauczyciela tekst z lukami.

9. Ćwicz razem z nauczycielem obliczenia pieniężne w ćwiczeniach od matematyki str. 41 oraz w zaproponowanych zadaniach.

Praca samodzielna:

Zrelaksuj się słuchając Walca kwiatów Piotra Czajkowskiego. Możesz swojemu relaksowi nadać ruch i wyrazić emocje, które towarzyszą temu utworowi.  https://www.youtube.com/watch?v=cgRXar2UxVM

Opisz wybrany kwiat w zeszycie w linie. (praca na ocenę)

Wykonaj samodzielnie ćwiczenia matematyczne w zaszycie ćwiczeń strona 42.

Pamiętaj o ruchu, propozycje ćwiczeń mają rodzice w linkach do zajęć ruchowych.

Pamiętaj o codziennym spotkaniu w Aplikacji Teams – do usłyszenia i zobaczenia. 


ŚRODA 29.04.     JAK SIĘ NIE DAĆ PRZECHYTRZYĆ „Ń”

1. Przygotuj do pracy podręcznik, ćwiczenia matematyczne oraz zeszyt w linie i w kratkę.

2. Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3. Czytaj tekst ze strony 10 i 11.

4. Wyszukaj w tekście wyrazów z ń i ni, podaj je nauczycielowi.

5. Przyjrzyj się psotności ń i łatwości z jaką zamienia się w ni.

6. Pisz literę ń i wyrazy w ćwiczeniach na stronie 14.

7. Dopasuj wyrazy do ich schematów i podpisz ilustracje.

8. Znajdź wyrazy w różnych położeniach, otaczaj pętlą według warunków podanych przez nauczyciela.

9. Uzupełnij tekst z lukami odpowiednimi wyrazami i sprawdź poprawność wykonania zadania.

10. Przeczytaj razem z nauczycielem tekst z czytanki ze strony 66.

11. Wykonaj zestaw ćwiczeń: podaj dłoni dłoń, podrap się w prawą i lewą skroń, rzuć niewidzialny kamień lewą i prawą ręką, nadszedł słoń zatrzymaj go obiema rękami, schowaj oczy przed słońcem, nadmuchaj ostrożnie bańkę mydlaną, wyciągnij łańcuch z kotwicą, stań na prawej a potem na lewej nodze, powąchaj kaczeńce, użyj niewidzialny grzebień w celu poprawienia fryzury, zjedz obiema rękami wyposażonymi w łyżeczki budyń. Powtórz zestaw ćwiczeń ruchowych w dowolnym momencie zajęć. ;-)

12. Przeczytaj tekst z lukami razem z nauczycielem i uzupełnij go wpisując ń lub ni.

13. Wyczaruj rysunek, malunek, którego bohaterem będzie Twoja dłoń na podstawie przykładów prac znajdujących się w prezentacji.

14. Rozwiąż zadania pod kierunkiem nauczyciela.

15. Przypomnij sobie co to są liczby parzyste i nieparzyste, pogrupuj je razem z nauczycielem.

Praca samodzielna

Poćwicz pisanie zmiękczeń ń i ni w Kaligrafii str.51.

Poćwicz czytanie, masz do wyboru strony 10 i 11 lub 66. Sprawdzę tę umiejętność przez Aplikację Teams lub telefonicznie – daj znać, że jesteś już gotowy.

Pośpiewaj sobie a przy okazji naucz się całego alfabetu, teraz już możesz, bo cały poznałeś.

https://www.youtube.com/watch?v=cqjrbYpPuns 


CZWARTEK 30.04.   CZY TO CZAS NA KOSZENIE TRAWY? CO W TRAWIE PISZCZY? DALSZY CIĄG ZMIĘKCZEŃ – NI.

1. Przygotuj do pracy podręcznik, ćwiczenia  w linie i zestaw kserówek.

2. Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.

3. Obejrzyj prezentację o łące.

4. Wysłuchaj opowiadania nauczyciela o cechach charakterystycznych łąki, roślinach i zwierzętach zamieszkujących to miejsce.

5. Przeczytaj wspólnie z nauczycielem wiersz „Dyzio Marzyciel”.

6. Przyjrzyj się pracom na łące, sposobom koszenia traw i stawiania stogów.

7. Nazwij czynności wykonywane przez rolnika, ułóż je w odpowiedniej kolejności.

8. Uzupełnij zdania odpowiednimi wyrazami.

9. A teraz czas na relaks, ćwicz razem ze swoim nauczycielem.

10. Uzupełnij pod kierunkiem nauczyciela ćwiczenia związane ze zmiękczeniem ni.

11. Wykonaj pracę w programie Paint. Najpierw stwórz galerię 5 roślin, potem kopiuj je. Pamiętaj o możliwości ich obracania w poziomie – używaj zaznaczenia prostokątnego przezroczystego. Możesz używać poznanych skrótów klawiaturowych. Potem stwórz galerię zwierząt charakterystycznych dla łąki. Kopiuj i przenoś – tym razem możesz pobawić się ich rozmiarami. Praca gotowa – bij sobie brawo!

Praca samodzielna

Wykonaj ćwiczenie w kserówkach – zmiękczenia, kolorowanka ze strony 22.

Pracuj w programie Paint – Łąka – praca na ocenę.

Cudownie i pomysłowo spędź MAJÓWKĘ i pomyśl o majowych świętach

1 Maja

2 Maja

3 Maja