PONIEDZIAŁEK 27.04

Temat:  Woda źródłem życia.

  1. Otwórz książkę do matematyki na stronie 35. Przeczytaj treść zadania 1, obejrzyj ilustracje, zastanów się, w jaki sposób możesz rozwiązać to zadanie? Zapisz w zeszycie w kratkę rozwiązanie. Najpierw napisz „Lekcja” i datę  27.04.20. Dla chętnych zadanie 2.
  2. Otwórz ćwiczenia do matematyki na stronach 46 - 47 i rozwiąż zadania.
  3. A teraz czas na zadania polonistyczne.

    Wysłuchaj wiersz J. Brzechwy „Żaba”

       https://youtu.be/e_0Tgqbdy6Y

  1. Otwórz czytankę na stronie 4 i samodzielnie przeczytaj tekst  pt. „Żaba”.

    Spróbuj odpowiedzieć na pytania pod tekstem:

   Z jakiego powodu żaba poszła do doktora?

   Co zalecił jej lekarz?

   Dlaczego żaba zamieniła się w garstkę proszku?

   Do czego roślinom i zwierzętom potrzebna jest woda?

  1. Otwórz ćwiczenia do polskiego na stronach 4 - 5 i uzupełnij: Przeczytaj i podkreśl zdania, wybierz i zapisz zdania.
  1. Obejrzyj zdjęcia i powiedz, do czego ludzie potrzebują wody.
    Może pomoże ci filmik o wodzie?
    https://youtu.be/XwPK0mCWq2Y
         
  2. Wysłuchaj piosenki.
    Pobaw się przy muzyce.
    Wskazany ruch, taniec.
    https://youtu.be/DwwpCoM0sHg
  3. Czas na porcję ćwiczeń: kilka skłonów, przysiady, wymachy ramion, pajacyki, rowerek, nożyce.
    Pobaw się również i poćwicz podczas piosenki: https://youtu.be/LNouuY9zrKQ
  4. Na końcu czytanki w części 3 znajdują się teksty do nauki czytania.
    Zacznij od strony 76 „Ósmego maja o ósmej rano”. Naucz się płynnie czytać ten tekst.

Pamiętaj, ucz się kolejnych tekstów.                     

 


WTOREK 28.04 

Temat:  Woda źródłem życia.

  1. Otwórz czytankę na stronie 6 i przeczytaj tekst. 
  1. Dzisiaj poznasz nową literę. Będzie to spółgłoska miękka ”Ź, ź”(źródło) 
  1. Obejrzyj filmik o czystej wodzie: 

              https://youtu.be/plQ8rCApNIQ 

  1. Przeczytaj wyrazy z boku strony, podziel na sylaby.
  1. Przeczytaj jeszcze raz cały tekst i wyszukaj wyrazy z nową literą. 
  1. Otwórz ćwiczenia polonistyczne na stronie 6 i ćwicz pisanie nowej litery i wyrazów z tą literą. 

    Następnie uzupełnij pozostałe ćwiczenia na stronie 7 – obejrzyj ilustrację, wybierz odpowiednie wyrazy i zapisz zdanie, pokoloruj odpowiednie wyrazy. 

  1. Możesz zrobić sobie przerwę, odpocząć lub zjeść. 
  1. Po przerwie czas na dalsze działania. 

Obejrzyj opowieść Skrzata o jeziorze. https://youtu.be/kW0v7yvcLZA 

Otwórz zeszyt w linie, zapisz słowo „Lekcja”, z prawej strony kartki zapisz dzisiejszą datę 28.04.20                                                                                    

Uzupełnij i zapisz zdania:           

Źrebak biegnie

Źródło wybija …

Mama późno ... 

Ułóż samodzielnie zdanie ze zmiękczeniem „ź” i zapisz w zeszycie. 

  1. Otwórz ćwiczenia matematyczne na stronach 48 i 49 i oblicz zadania z zegarami. 

W załączniku masz dodatkową kartę pracy z zegarami.

Pamiętasz odczytywanie godzin?

         


ŚRODA  29.04

Temat: Wiosenny ogródek. 

  1. Otwórz czytankę na stronie 7 i przeczytaj tekst. 
  1. Dzisiaj poznasz nową literę. Będzie to spółgłoska miękka ”Zi, zi” (zielony) 
  1. Przeczytaj wyrazy z boku strony, podziel na sylaby. 
  1. Przeczytaj jeszcze raz cały tekst ze stron 6 i 7, wyszukaj 3 wyrazy z „ź” i 6 wyrazów „zi” i zapisz te wyrazy w zeszycie w linie. Ale najpierw napisz słowo”Lekcja”, a w prawym rogu datę: 29.04.20
    Ułóż jedno zdanie ze zmiękczeniem „ź” i jedno ze zmiękczeniem „zi”.
    Następnie ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej i zapisz w zeszycie :

    pojedziemy, narty. Zimą, na

        samochodzik, Ulubiony, kolor. zielony, Adama, ma 

  1. Otwórz ćwiczenia polonistyczne na stronach 8 i 9 i ćwicz pisanie nowej litery, sylab i wyrazów. 

     W  ćwiczeniu 3 przepisz zdania o koziołku Dyziu. 

  1. Zrób sobie przerwę, zjedz albo pobaw się przy muzyce. 

                https://youtu.be/1MZovZPTP7I    

  1. Otwórz ćwiczenia do matematyki na stronach 41- 43 i oblicz zadania. 

     Powodzenia, na pewno dasz radę! 


CZWARTEK  30.04

Temat: Wędrówka kropli wody.

  1. Otwórz książkę do matematyki na stronach 31 - 32 i obejrzyj ilustracje. Zastanów się, co robią dzieci? Czego używają do mierzenia?   Następnie na str. 34  przyjrzyj się ilustracjom i odczytaj z linijek długości poszczególnych kredek. 

    Zapisz wyniki pomiarów w zeszycie. 

  1. Otwórz ćwiczenia do matematyki na str. 57 i oblicz zadanie 8. 
  1. A teraz czas na na dalsze działania. Dzisiaj dowiesz się, jak wędruje kropla wody.

Obejrzyj filmik: https://youtu.be/4Pcvil1sVJ8

Otwórz czytankę na str. 8, obejrzyj ilustrację i przeczytaj informacje od 1 do 6.

Spróbuj odpowiedzieć na pytania pod tekstem.                                   

  1. Otwórz ćwiczenia polonistyczne na str. 11 i uzupełnij całą stronę; obejrzyj ilustrację, uzupełnij zdanie, pokoloruj odpowiednie wyrazy.  
  1. Wysłuchaj piosenki, pobaw się przy muzyce. 

               https://youtu.be/YZMJWz_me6g 

  1. Otwórz brązowe ćwiczenia „Dzień Odkrywców” na stronach 56 – 57 i wykonaj ćwiczenia.             

                     POZDRAWIAM WAS, ŻYCZĘ MIŁEGO WEEKENDU!