PONIEDZIAŁEK 27.04
Temat: Woda źródłem życia.
- Otwórz książkę do matematyki na stronie 35. Przeczytaj treść zadania 1, obejrzyj ilustracje, zastanów się, w jaki sposób możesz rozwiązać to zadanie? Zapisz w zeszycie w kratkę rozwiązanie. Najpierw napisz „Lekcja” i datę 27.04.20. Dla chętnych zadanie 2.
- Otwórz ćwiczenia do matematyki na stronach 46 - 47 i rozwiąż zadania.
- A teraz czas na zadania polonistyczne.
Wysłuchaj wiersz J. Brzechwy „Żaba”
- Otwórz czytankę na stronie 4 i samodzielnie przeczytaj tekst pt. „Żaba”.
Spróbuj odpowiedzieć na pytania pod tekstem:
Z jakiego powodu żaba poszła do doktora?
Co zalecił jej lekarz?
Dlaczego żaba zamieniła się w garstkę proszku?
Do czego roślinom i zwierzętom potrzebna jest woda?
- Otwórz ćwiczenia do polskiego na stronach 4 - 5 i uzupełnij: Przeczytaj i podkreśl zdania, wybierz i zapisz zdania.
- Obejrzyj zdjęcia i powiedz, do czego ludzie potrzebują wody.
Może pomoże ci filmik o wodzie?
https://youtu.be/XwPK0mCWq2Y - Wysłuchaj piosenki.
Pobaw się przy muzyce.
Wskazany ruch, taniec.
https://youtu.be/DwwpCoM0sHg - Czas na porcję ćwiczeń: kilka skłonów, przysiady, wymachy ramion, pajacyki, rowerek, nożyce.
Pobaw się również i poćwicz podczas piosenki: https://youtu.be/LNouuY9zrKQ - Na końcu czytanki w części 3 znajdują się teksty do nauki czytania.
Zacznij od strony 76 „Ósmego maja o ósmej rano”. Naucz się płynnie czytać ten tekst.
Pamiętaj, ucz się kolejnych tekstów.
WTOREK 28.04
Temat: Woda źródłem życia.
- Otwórz czytankę na stronie 6 i przeczytaj tekst.
- Dzisiaj poznasz nową literę. Będzie to spółgłoska miękka ”Ź, ź”(źródło)
- Obejrzyj filmik o czystej wodzie:
- Przeczytaj wyrazy z boku strony, podziel na sylaby.
- Przeczytaj jeszcze raz cały tekst i wyszukaj wyrazy z nową literą.
- Otwórz ćwiczenia polonistyczne na stronie 6 i ćwicz pisanie nowej litery i wyrazów z tą literą.
Następnie uzupełnij pozostałe ćwiczenia na stronie 7 – obejrzyj ilustrację, wybierz odpowiednie wyrazy i zapisz zdanie, pokoloruj odpowiednie wyrazy.
- Możesz zrobić sobie przerwę, odpocząć lub zjeść.
- Po przerwie czas na dalsze działania.
Obejrzyj opowieść Skrzata o jeziorze. https://youtu.be/kW0v7yvcLZA
Otwórz zeszyt w linie, zapisz słowo „Lekcja”, z prawej strony kartki zapisz dzisiejszą datę 28.04.20
Uzupełnij i zapisz zdania:
Źrebak biegnie …
Źródło wybija …
Mama późno ...
Ułóż samodzielnie zdanie ze zmiękczeniem „ź” i zapisz w zeszycie.
- Otwórz ćwiczenia matematyczne na stronach 48 i 49 i oblicz zadania z zegarami.
W załączniku masz dodatkową kartę pracy z zegarami.
Pamiętasz odczytywanie godzin?
ŚRODA 29.04
Temat: Wiosenny ogródek.
- Otwórz czytankę na stronie 7 i przeczytaj tekst.
- Dzisiaj poznasz nową literę. Będzie to spółgłoska miękka ”Zi, zi” (zielony)
- Przeczytaj wyrazy z boku strony, podziel na sylaby.
- Przeczytaj jeszcze raz cały tekst ze stron 6 i 7, wyszukaj 3 wyrazy z „ź” i 6 wyrazów „zi” i zapisz te wyrazy w zeszycie w linie. Ale najpierw napisz słowo”Lekcja”, a w prawym rogu datę: 29.04.20
Ułóż jedno zdanie ze zmiękczeniem „ź” i jedno ze zmiękczeniem „zi”.
Następnie ułóż zdania z rozsypanki wyrazowej i zapisz w zeszycie :
pojedziemy, narty. Zimą, na
samochodzik, Ulubiony, kolor. zielony, Adama, ma
- Otwórz ćwiczenia polonistyczne na stronach 8 i 9 i ćwicz pisanie nowej litery, sylab i wyrazów.
W ćwiczeniu 3 przepisz zdania o koziołku Dyziu.
- Zrób sobie przerwę, zjedz albo pobaw się przy muzyce.
https://youtu.be/1MZovZPTP7I
- Otwórz ćwiczenia do matematyki na stronach 41- 43 i oblicz zadania.
Powodzenia, na pewno dasz radę!
CZWARTEK 30.04
Temat: Wędrówka kropli wody.
- Otwórz książkę do matematyki na stronach 31 - 32 i obejrzyj ilustracje. Zastanów się, co robią dzieci? Czego używają do mierzenia? Następnie na str. 34 przyjrzyj się ilustracjom i odczytaj z linijek długości poszczególnych kredek.
Zapisz wyniki pomiarów w zeszycie.
- Otwórz ćwiczenia do matematyki na str. 57 i oblicz zadanie 8.
- A teraz czas na na dalsze działania. Dzisiaj dowiesz się, jak wędruje kropla wody.
Obejrzyj filmik: https://youtu.be/4Pcvil1sVJ8
Otwórz czytankę na str. 8, obejrzyj ilustrację i przeczytaj informacje od 1 do 6.
Spróbuj odpowiedzieć na pytania pod tekstem.
- Otwórz ćwiczenia polonistyczne na str. 11 i uzupełnij całą stronę; obejrzyj ilustrację, uzupełnij zdanie, pokoloruj odpowiednie wyrazy.
- Wysłuchaj piosenki, pobaw się przy muzyce.
- Otwórz brązowe ćwiczenia „Dzień Odkrywców” na stronach 56 – 57 i wykonaj ćwiczenia.
POZDRAWIAM WAS, ŻYCZĘ MIŁEGO WEEKENDU!