Poniedziałek 27.04
Temat : Układamy opowiadanie.
-język polski – podręcznik s. 60 - ustne i pisemne redagowanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej, z wykorzystaniem podanych czasowników i pytań.
Sztuka pisania – opowiadanie.
Opowiadanie, to przedstawienie czegoś własnymi słowami, jest to forma wypowiedzi przedstawiająca wydarzenia, które są najczęściej ułożone w kolejności chronologicznej, zazwyczaj w czasie przeszłym
- Zgromadzenie i zapisanie na kartce słownictwa określającego czas i następstwo czasowe,
- pewnego dnia, w środę rano, na początku, najpierw, następnie, potem, po chwili, później, na koniec, ta przygoda zakończyła się…..( używaj tych zwrotów na początku zdań, postaraj się nie powtarzać wyrazów)
- Zwrócenie uwagi na kompozycję opowiadania –
- Wstęp (Od czego się zaczęło?) – wstęp jest krótki
- Rozwinięcie (Co wydarzyło się później?) – jest to najdłuższa część
- Zakończenie (Jak zakończyła się przygoda?) – jest to też krótka część
- Ustalenie, co powinny zawierać poszczególne części – pomogą Ci w tym pytania zapisane w podręczniku (wstęp – kolor zielony, rozwinięcie – kolor żółty, zakończenie – kolor niebieski). Opowiadanie historyjki obrazkowej
- Ustne opowiadanie przygody Helenki na podstawie ilustracji z wykorzystaniem pytań pomocniczych i słownictwa oraz z zastosowaniem słownictwa określającego następstwo czasowe. Pomyśl jakie uczucia towarzyszyły dziewczynce. Opowiedz przygodę Helenki
- Indywidualne pisanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej – praca w zeszycie. (napisz na najpierw na brudno)
- Każdą z części (3) zaznacz w postaci akapitu, czyli takiego przesunięcia zdania w linijce. Opowiadanie do oceny.
-matematyka - Waga i ważenie, obliczenia ciężaru, dekagram.
- Zapisz do zeszytu, że 1 kilogram = 100 dekagramów
1 kg = 100dag
Pamiętaj masz odważniki 1 dag, 2 dag, 5 dag, 10 dag, 20 dag, 50 dag, 1 kg, 2kg i 5kg
dzięki nim możesz zważyć np.24 dag = 20dag + 2 dag + 2 dag lub
24 dag = 10 dag + 10 dag +20 dag + 2dag + 1 dag+1dag
- Podręcznik s. 26 zad.1 ( ustnie). Popatrz ile ważą owoce, patrz na odważniki ( waga szalkowa musi być w równowadze),
- Wykonaj zad 2.s.26 do zeszytu (tak rozpisuj jak pokazywałam wyżej)
- Ćwiczenia s. 39 zad. 1 i 2 (połącz, odczytaj ciężar odważników i zapisz)
- Ćw.3 s.39- jeśli masz obliczyć ile zostało- odejmij od tego co było, to co zużyto, jeśli chcesz obliczyć ile było - dodaj to co zostało i co zużyto.
- wf - ćwicz na dywanie: skoki, turlanie się, czołganie się, skłony tułowia w siadzie i z przysiadu, przeskakiwanie przez przeszkody, poskacz na skakance
Wtorek 28.04.
Temat: Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?
- język polski / środowisko - podręcznik s. 64, przeczytaj uważnie opowiadanie Zofii Staneckiej „Bardzo ważny telefon”, oceń zachowania głównego bohatera (ustnie), odpowiedz na pytania ćw. 1, 2, w ćw. 3, 4 przypomnij zasad prowadzenia rozmowy telefonicznej służącej wezwaniu pomocy – na podstawie tekstu i własnych doświadczeń, przećwicz to z telefonem i rodzeństwem, rodzicem (kiedyś takie ćwiczenie już na lekcji robiliśmy)
- GDY DZWONISZ
- Przedstaw się i powiedz ile masz lat
- Powiedz co się stało i kto potrzebuje pomocy
- Podaj miejsce zdarzenia (miejscowość, ulica)
- Odpowiadaj szczegółowo na pytania
- Nie rozłączaj się pierwszy
- ćwiczenia s. 71 ćw.1,2,3 - tworzenie zdań złożonych za pomocą spójników i(przed i nie stawiamy przecinka), dlatego, więc, że (PAMIĘTAJ : stawiamy przed tymi wyrazami przecinek). Zapis powstałe zdania z ćw. 2 w zeszycie. Przypomnienie znaków interpunkcyjnych na końcu zdań oznajmujących, pytających i rozkazujących. Przypomnij sobie rodzaje zdań i czym się kończą: oznajmujące (.), pytające(?), rozkazujące(!)
- obejrzyj filmik (jeśli możesz)
https://www.youtube.com/watch?v=17DXQSW3wmU
- matematyka – odejmowanie w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego
- podręcznik s. 29. zad.1– przyjrzyj się jak odejmujemy, możesz robić to w pamięci, odejmuj tylko jedności np.48-4=40+(8-4)=40+4=44, pamiętaj w pamięci odejmij tylko jedności, a dziesiątki będą bez zmian
- wykonaj do zeszytu zad. 2, 3 i 4 (pamiętaj udzielaj odpowiedzi) i zad.5
- ćwiczenia s.42 zad.1, zad.4 (do zeszytu)
- sprawdzanie odejmowania przy pomocy dodawania czyli:
np.36-4=32, bo 32+4=36 (przypomnij sobie już takie działania wykonywaliśmy , wracasz ze znakiem przeciwnym i masz sprawdzenie)
- ćwiczenie 2 i 3 (do zeszytu) s. 29
Środa 29.04.
Temat: Dzień odkrywców. Potrafimy udzielić pomocy.
- obejrzyj filmik (jeśli możesz)
https://www.youtube.com/watch?v=5i6ngsLmULo
https://www.youtube.com/watch?v=cKLEZ_tx-ZU
- język polski / środowisko – przeczytaj uważnie w podręczniku s.66 i 67 tekst informacyjny, obejrzyj ilustracje i zwróć uwagę na zasady udzielania pierwszej pomocy, gdy się ktoś zrani, zadławi, oparzy, ma krwotok z nosa.
- ćwiczenia s. 72 i 73 zad.1- 4 (Dzień odkrywców sprawdzasz i utrwalasz swoją wiedzę – rozszyfrowywanie wyrazów, plątaninka, uzupełnianie tekstu z lukami), przypomnienie numerów telefonów alarmowych, powtórzenie jak należy zachować się w razie wypadku
- matematyka – Porównywanie różnicowe (o tyle mniej np. liczba to odejmujesz, o tyle więcej np. liczba to dodajesz)
- wykonaj z podręcznika s. 30 zad. 7 (w zeszycie) i 8 ustnie
- pamiętaj przy pytaniach o ile ktoś jest starszy czy młodszy wykonujesz działania odejmowania i odpowiadasz na pytania
- ćwiczenia s. 43 ćw. 1,2 (odjemna to pierwsza liczba w odejmowaniu, odjemnik to druga liczba w odejmowaniu, a wynik odejmowania to różnica – działania w zeszycie),
- ćwiczenia 3,4 (pytanie do zadania i działanie w zeszycie) oraz 5, 6 s.43
- plastyka - przygotuj plakat z numerami alarmowymi – wybierz numer alarmowy narysuj kontury numeru – duże i wyklej go kolorowym papierem (wydzieranka)
Czwartek 30.04.
Temat: Najważniejszy jest uśmiech.
- język polski – przeczytaj tekst w podręczniku s.68-69 „Zosia i fiołkowy kapelusz”
- zastanów się i odpowiedz na pytania (ustnie) pod tekstem 1,2,3 s.69
- wykonaj w ćwiczeniach s. 74 ćw 1. – pamiętaj, aby na pytania odpowiadać pełnym zdaniem, na początku zdania pamiętaj o wielkiej literze a na końcu o kropce.
- wykonaj ćw.2 s. 74 (kropki nie musisz robić) – jaka była Zosia zanim dostała kapelusz i jaka później
- Poćwiczymy teraz ortografię –
ZASADA: pisownia rz po spółgłoskach (ostatnio było po spółgłoskach „p” i „b”, ale to tylko część zasady).
ZAPISZ DO ZESZYTU CAŁĄ (na zielono); „Rz piszemy po spółgłoskach: b-p, d-t, g-k, ch, j, w. Wyjątki: pszczoła, bukszpan, pszenica, kształt, wszystko.
- wykonaj ćwiczenie 3 s.75 – zapisz utworzone wyrazy („rz” na zielono, a spółgłoskę przed „rz” napisz na niebiesko, bo spółgłoski zaznaczaliśmy na niebiesko – pamiętasz)
- wykonaj z „Potyczki ortograficzne” s. 46 (utworzysz wyrazy) oraz 49
- wykonaj do zeszytu ćw.4 s.75 (przepisując powstałe zdania pamiętaj o przecinkach przed wyrazami: więc, dlatego, ponieważ”, ale, bo)
- muzyka – utrwalamy piosenkę „Podwórko pod chmurką”
- obejrzyj w podręczniku z muzyki na s.71 zad.5 budowę skrzypiec – instrument smyczkowy
- posłuchaj melodię „Skowronek” graną na skrzypcach zad.6.– tu masz stronkę (posłuchaj jak grają skrzypce)
https://www.youtube.com/watch?v=ZuYyPXJE65s
- matematyka – Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 bez przekroczenia progu dziesiątkowego, obliczenia pieniężne.
- podręcznik s. 31 zad. 1 ( działania w zeszycie) Gdy brakuje ceny towaru to od kwoty jaką zapłacono za zakupy odejmujemy kwotę towaru, którego jest podany koszt.
- 2 – przeczytaj, zapoznaj się, zrób ustnie
- wykonaj zad. 3 i 4 w zeszycie(Gdy jest pytanie o ile mniej, czy o ile więcej to zawsze odejmujemy)
DLA OSÓB UCZĘSZCZAJĄCYCH NA ZRZ – z podręcznika z matematyki s.27 cała „Pomyślę i rozwiążę” i ćwicz mnożenie i dzielenie w zakresie 100.