poniedziałek 27 kwietnia
Temat: Dzień odkrywców. Potrafimy udzielić pomocy.
- obejrzyj filmik (jeśli możesz)
https://www.youtube.com/watch?v=5i6ngsLmULo
https://www.youtube.com/watch?v=cKLEZ_tx-ZU
- język polski / środowisko – przeczytaj uważnie w podręczniku s. 66 i 67 tekst informacyjny, obejrzyj ilustracje i zwróć uwagę na zasady udzielania pierwszej pomocy, gdy się ktoś zrani, zadławi, oparzy, ma krwotok z nosa. Jeśli możesz przećwicz z domownikiem przedstawione sposoby udzielania pierwszej pomocy.
- przypomnij zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej służącej wezwaniu pomocy – na podstawie tekstu i własnych doświadczeń, przećwicz to z rodzeństwem, rodzicem (kiedyś takie ćwiczenie już na lekcji robiliśmy)
- GDY DZWONISZ
- Przedstaw się i powiedz ile masz lat
- Powiedz co się stało i kto potrzebuje pomocy
- Podaj miejsce zdarzenia (miejscowość, ulica)
- Odpowiadaj szczegółowo na pytania
- Nie rozłączaj się pierwszy
- ćwiczenia s. 72 i 73 zad.1 - 4 - Dzień odkrywców (sprawdzasz i utrwalasz swoją wiedzę) – rozszyfrowywanie wyrazów, plątaninka, uzupełnianie tekstu z lukami, przypomnienie numerów telefonów alarmowych, powtórzenie jak należy zachować się w razie wypadku.
-matematyka - Waga i ważenie, obliczenia ciężaru, dekagram.
- zapisz do zeszytu, że 1 kilogram = 100 dekagramów
1 kg = 100 dag
Pamiętaj masz odważniki: 1 dag, 2 dag, 5 dag, 10 dag, 20 dag, 50 dag, 1 kg, 2kg i 5kg
z nich możesz ważyć np.24 dag = 20 dag + 2 dag + 2 dag lub
24 dag = 10 dag + 10 dag +20 dag + 2 dag + 1 dag+1dag
- podręcznik s. 26 zad.1 ( ustnie). Popatrz ile ważą owoce, patrz na odważniki ( waga szalkowa musi być w równowadze)
- wykonaj zad 2. s. 26 do zeszytu (tak rozpisuj jak pokazywałam wyżej)
- ćwiczenia s. 39 zad. 1 i 2 (połącz, odczytaj ciężar odważników i zapisz)
- ćwiczenia s. 39 zad. 3- jeśli masz obliczyć ile zostało to odejmij od tego co było, to co zużyto, jeśli chcesz obliczyć ile było, dodaj do siebie to co zostało i co zużyto.
- plastyka - przygotuj plakat z numerem alarmowym– wybierz jeden numer alarmowy, narysuj kontury cyfr i wyklej go kolorowym papierem (wydzieranka)
Wtorek 28 kwietnia
Temat: Układamy opowiadanie
-język polski – podręcznik s. 60 - ustne i pisemne redagowanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej, z wykorzystaniem podanych czasowników i pytań.
Sztuka pisania – opowiadanie
Opowiadanie, to przedstawienie czegoś własnymi słowami, jest to forma wypowiedzi przed-
stawiająca wydarzenia, które są najczęściej w ułożone w kolejności chronologicznej i w czasie przeszłym
- zgromadzenie i zapisanie na kartce słownictwa określającego czas i następstwo czasowe
- pewnego dnia, w środę rano, na początku, najpierw, następnie, potem, po chwili, później, na koniec, ta przygoda zakończyła się…..( używaj tych zwrotów na początku zdań, postaraj się nie powtarzać wyrazów)
- zwrócenie uwagi na kompozycję opowiadania -
- Wstęp (Od czego się zaczęło?) – wstęp jest krótki
- Rozwinięcie (Co wydarzyło się później?) – jest to najdłuższa część
- Zakończenie (Jak zakończyła się przygoda?) – jest to też krótka część
- ustalenie, co powinny zawierać poszczególne części – pomogą Ci w tym pytania zapisane w podręczniku (wstęp – kolor zielony, rozwinięcie – kolor żółty, zakończenie – kolor niebieski).
- ustne opowiadanie przygody Helenki na podstawie ilustracji z wykorzystaniem pytań pomocniczych i słownictwa oraz z zastosowaniem słownictwa określającego następstwo czasowe. Pomyśl jakie uczucia towarzyszyły dziewczynce. Opowiedz przygodę Helenki.
- indywidualne pisanie opowiadania na podstawie historyjki obrazkowej – praca w zeszycie (napisz najpierw na brudno, przeczytaj pracę, sprawdź i przepisz do zeszytu)
- każdą z części (3) zaznacz w postaci akapitu, czyli takiego przesunięcia zdania w linijce. Opowiadanie do oceny.
- matematyka – Odejmowanie w zakresie 100 bez przekraczania progu dziesiątkowego
- podręcznik s. 29 zad. 1 – przyjrzyj się jak odejmujemy, możesz robić to w pamięci, odejmuj tylko jedności np.48-4=40+(8-4)=40-4=44, pamiętaj w pamięci odejmij tylko jedności, a dziesiątki będą bez zmian
- wykonaj do zeszytu zad. 2, 3, 4, 5 (pamiętaj w zad. 3 i 4 do zeszytu zapisz pytania, potem działania i odpowiedzi)
- ćwiczenia s. 42 zad.1, zad. 4 (do zeszytu)
- sprawdzanie odejmowania przy pomocy dodawania czyli:
np.36-4=32, bo 32+4=36 (przypomnij sobie już takie działania mieliśmy, wracasz ze znakiem przeciwnym i masz sprawdzenie)
- wych. fizyczne – ćwiczenia gimnastyczne na dywanie: turlanie się, czołganie się, skłony tułowia w siadzie i z przysiadu, ćwiczenia przygotowujące do przewrotu.
- ćwiczenia kształtujące skoczność: skoki jednonóż, skoki obunóż, w prawo i w lewo, nad rozciągniętą skakanką, pajacyki, skoki przez przeszkody.
środa 29 kwietnia
Temat: Najważniejszy jest uśmiech
- matematyka – Porównywanie różnicowe (o tyle mniej to odejmujesz, o tyle więcej to dodajesz)
- wykonaj z podręcznika s. 30 zad. 7 (w zeszycie) i 8 ustnie
- pamiętaj przy pytaniach o ile ktoś jest starszy czy młodszy wykonujesz działania odejmowania i odpowiadasz na pytania
- ćwiczenia s. 43 zad. 1, 2 (działania do zeszytu); utrwalenie pojęć: odjemna to pierwsza liczba w odejmowaniu, odjemnik to druga liczba w odejmowaniu, różnica to wynik odejmowania, suma to wynik dodawania
- 3, 4 (pytanie do zadania, działanie i odpowiedź w zeszycie), zad. 5 i 6 (dla chętnych)
– język polski - przeczytaj lub poproś kogoś o przeczytanie tekstu w podręczniku s. 68-69 „Zosia i fiołkowy kapelusz”
- zastanów się i odpowiedz na pytania (ustnie) pod tekstem 1, 2, 3 s. 69
- wykonaj w ćwiczeniach s. 74 zad. 1. – Pamiętaj, aby na pytania odpowiadać pełnym zdaniem, na początku zdania pamiętaj o wielkiej literze, a na końcu o kropce.
- wykonaj 2 s. 74 (kropki nie musisz robić) – Jaka była Zosia zanim dostała kapelusz, a jaka później?
- Poćwiczymy teraz ortografię i interpunkcję
Przypomnienie zasady pisowni rz po spółgłoskach b i p.
- wykonaj w ćwiczeniach zad. 3 s. 75 – zapisz utworzone wyrazy („rz” na zielono, a spółgłoskę przed „rz” napisz na niebiesko, bo spółgłoski zaznaczaliśmy na niebiesko – pamiętasz) zad. z kropką do zeszytu
Przypomnienie zasady stawiania przecinków przed spójnikami: bo, ponieważ, więc, ale.
- wykonaj do zeszytu 4 s. 75 z ćwiczeń (przepisując powstałe zdania pamiętaj o przecinkach przed wyrazami: więc, dlatego, ponieważ, ale, bo)
- muzyka – utrwalamy piosenkę „Podwórko pod chmurką”
- posłuchaj melodię „Skowronek” graną na skrzypcach
https://www.youtube.com/watch?v=ZuYyPXJE65s
- poznaj budowę skrzypiec
https://www.youtube.com/watch?v=cnU1iqBF65I
czwartek 30 kwietnia
Temat: Wiosna w sadzie
- polski – piękne czytanie wiersza „Sad rozkwita”, podręcznik s. 70, zad. 1 i 2 ustnie
- wskazywanie w wierszu rymujących się wyrazów, tworzenie własnych rymów i zapisywanie ich w zeszytach, ćwiczenia zad. 1 s.76
- ćwiczenia s. 76 zad. 2-odróżnianie rzeczowników w l. pojedynczej i mnogiej, zad.3-tworzenie rodzin wyrazów
- Od kwiatu do owocu-poznanie etapów powstawania owocu, podręcznik s.71,
- pisownia wyrazu pszczoła- w wyrazie pszczoła po p piszemy Pamiętaj, to wyjątek!
- ćwiczenia s. 77 i 78- numerowanie obrazków we właściwej kolejności, uzupełnianie notatki, układanie zdań z rozsypanek wyrazowych
- matematyka – Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 bez przekroczenia progu dziesiątkowego, obliczenia pieniężne.
- podręcznik s. 31 zad. 1 (działania w zeszycie) Gdy brakuje ceny towaru to od kwoty jaką zapłacono za zakupy odejmujemy kwotę towaru, którego koszt jest podany.
- 2 – przeczytaj, zapoznaj się, zrób ustnie
- wykonaj zad. 3 i 4 w zeszycie – pamiętaj w przypadku pytań o ile więcej, o ile mniej wykonujemy odejmowanie
zrz matematyka- ćwiczenia s. 41