Poniedziałek 27 IV - temat: „Dzień odkrywców. Potrafimy udzielić pomocy”

Język polski - podręcznik s. 66,67 czytanie ze zrozumieniem tekstów informacyjnych zapoznających ze sposobem udzielania pierwszej pomocy w wypadku zranienia, krwotoku z nosa, oparzenia, zadławienia, przegrzania, ćw. 1, 2 wyjaśnij na czym polega pierwsza pomoc (ćwicz z rodzeństwem lub rodzicem); Przypomnij sobie numery alarmowe, aby wezwać pomoc przez telefon napisz w zeszycie wypowiedzi osoby dzwoniącej na pogotowie ratunkowe wg pytań: Jak się nazywasz? Co się stało? Jaki jest adres miejsca wypadku -ćwiczenia s. 72, 73 wykonaj zadania „Dnia odkrywców”, zwróć uwagę na przedmioty, które powinny znaleźć się w apteczce.

matematyka – ćwiczenia s. 41 , w zad. 3 możesz zapytać o wiek ciocię, mamę lub starszą siostrę; s. 42

WF – Ćwiczenia ogólnorozwojowe – zabawy naśladowcze - bądź ratownikiem medycznym i ratuj poszkodowanych ( zakładaj bandaż, sprawdzaj, czy osoba poszkodowana jest przytomna, układaj poszkodowanego w pozycji bocznej bezpiecznej itp.) 


Wtorek 28 IV - temat: „Najważniejszy jest uśmiech”.

Język polski - podręcznik s. 68, 69 ciche czytanie ze zrozumieniem opowiadania „Zosia i fiołkowy kapelusz”, ćw. 1, 2, 3 ustnie, ćw. 4 słowa babci zapisz w zeszycie (pamiętaj, że czyjąś wypowiedź/cudze słowa, tytuły zapisujemy używając cudzysłowu); ćwiczenia s. 74, 75

Dobry nastrój mam, bo zasady znam! – ćwiczenia ortograficzne i interpunkcyjne.

  • Przypomnienie zasady pisowni rz po spółgłoskach b, p i zapisanie utworzonych wyrazów.
  • Przypomnienie zasady stawiania przecinków przed spójnikami bo, ponieważ, więc, ale.
  • Tworzenie zdań złożonych – samodzielne przepisywanie zdań ze zwróceniem uwagi na przecinek przed spójnikami bo, ponieważ, więc, ale.
  • Zabawy słowami – doskonalenie pisowni wyrazów z rz po spółgłoskach.

Uczeń głośno wymienia spółgłoski b, p, d, t, g, k, ch, w, j, rodzic mówi Stop. Zadaniem ucznia jest zapisanie jak największej liczby wyrazów z rz po danej spółgłosce (np. trzeba, trzcina, trzy, trzoda…).

  • Dla chętnych - W celu utrwalenia pisowni tych wyrazów uczeń może ułożyć zdania z wybranymi słowami.

Plastyka - „Mój pogodny nastrój” – rysunek.

  • Swobodne wypowiedzi dzieci na temat sytuacji wprawiających je w dobry nastrój.
  • Rysowanie autoportretu w pogodnym nastroju.

Środa 29 IVtemat : „Wiosna w sadzie”

Język polski - podręcznik s.70 głośne czytanie wiersza „Sad rozkwita” z zachowaniem właściwej interpunkcji i intonacji, ćw. 1, 2 ustnie – zwróć uwagę na poetycki opis drzew owocowych, wskaż fragmenty opisujących ich wygląd i zachowanie ptaka;

  • Wskaż w wierszu rymujące się wyrazy.
  • Tworzenie własnych rymów i zapisywanie ich w zeszycie.

ćwiczenia s. 76, odróżnianie rzeczowników w liczbie pojedynczej i mnogiej; poznawanie pisowni wyrazu „pszczoła”, tworzenie rodzin wyrazów kwiat, ogród, sad, owoc i ich zapisywanie.

Środowisko – podręcznik s. 71 czytanie ze zrozumieniem tekstu informacyjnego „Od kwiatu do owocu”, ćwiczenia s. 77, 78 (uzupełnione karty proszę sfotografować i przesłać do nauczyciela na pocztę)

Technika - „Kwitnące drzewa” – wykonanie pracy plastyczno - technicznej techniką wyklejanki.

  • Oglądanie ilustracji i zdjęć przedstawiających wiosenny sad, rozmowa na temat dominującej kolorystyki. Porównywanie koron drzew do kolorowych fryzur.
  • Wykonanie pracy plastyczno-technicznej zgodnie z instrukcją.

– Przygotuj: karton, nożyczki, klej, białą lub różową bibułę, zielony i brązowy papier, kredki,

niebieską farbę.

– Pomaluj karton niebieską farbą i poczekaj, aż wyschnie.

– Wytnij z zielonego papieru trawę, a z brązowego pnie drzew. Z bibuły wytnij koła, które będą koronami drzew.

– Przyklej wszystko do pomalowanego kartonu. Resztę bibuły porwij na kawałki, zgnieć i poprzyklejaj do koron drzew.

– Na pniach możesz dorysować korę, a na trawie kwitnące mlecze.

WF - Zabawy bieżne, skoczne z wykorzystaniem wybranego sprzętu sportowego lub domowego (bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan, slalom między

rozłożonymi woreczkami, cwał bokiem po obwodzie kwadratu, skoki jednonóż, skoki obunóż w prawo i w lewo nad rozciągniętą skakanką, podskoki pajacyka). 


Czwartek 30 IV  - temat: „Wiosna w polu i w ogrodzie”.

  1. polski/środowisko – podręcznik s. 72 swobodne wypowiedzi na temat zmian w przyrodzie, jakie zaszły wiosną w okolicy oraz wiosennych prace w polu i w ogrodzie – na podstawie zdjęć i własnych doświadczeń; ćwiczenia s. 79

Matematyka – podręcznik s. 29, 30

  • Analiza ilustracji obrazującej odejmowanie wewnątrz dziesiątki – obliczenia w zakresie 100.
  • Ćwiczenia w odejmowaniu liczb w zakresie 100 (bez przekraczania progu dziesiątkowego) – samodzielne zapisywanie różnic, rozwiązywanie i układanie zagadek o liczbach, porównywanie liczb, wskazywanie liczby mniejszej, większej, ustawianie liczb w ciągu malejącym, sprawdzanie odejmowania za pomocą dodawania, odejmowanie kilku liczb.
  • Utrwalenie układu pozycyjnego cyfr w zapisie liczb dwucyfrowych, tworzenie ciągów wg podanej zasady, rozwiązywanie zagadek matematycznych.
  • Rozwiązywanie zadań tekstowych: obliczenia kalendarzowe, pieniężne, porównywanie i obliczanie wieku osób, układanie treści zadania do podanego działania.

WF - Zabawy równoważne z wykorzystaniem wybranego sprzętu sportowego lub domowego (przejście po rozłożonej na ziemi skakance, przechodzenie przez szarfę sposobem od dołu i od góry).

Zajęcia Rozwijające Zainteresowania (ZRZ) – dla uczniów zapisanych na zajęcia – Wykorzystanie technik multimedialnych – skorzystaj ze strony matematycznej dla dzieci www.matzoo.pl