Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
5a język polski
TEMAT 1: Mityczne źródło nieszczęść - puszka Pandory.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przed lekcją: przypomnij sobie, kim był Prometeusz.
- Przeczytaj tekst “Puszka Pandory” (podręcznik str. 274)
- Sporządź w zeszycie plan wydarzeń (szczegółowy, w postaci równoważników zdań).
- Zdjęcie tematu wyślij do końca tygodnia (jak zawsze) w aplikacji MsTeams (5a – j. polski – zadania) lub mailem.
TEMAT 2: Porozmawiajmy o samotności.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst pt. Juniper Berry (podręcznik s. 284)
- Przemyśl zad. 1/284 (nie zapisuj).
- Zapisz w zeszycie schemat z zad. 2a/284 oraz tabelkę z zad. 3a/264.
- Zdjęcie tematu wyślij (jak zawsze) do końca tygodnia w aplikacji MsTeams (5a – j. polski – zadania) lub mailem.
TEMAT 3: Wykres zdania pojedynczego – utrwalenie wiadomości.
ZADANIA DLA UCZNIA:
1.Wykonaj ćwiczenia w zeszycie ćwiczeń na stronach 101-102 (kontynuacja).
5c język polski
TEMAT 1: Czas na bajkę.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj utwory: “Kruk i lis”, “Lis i kozieł”, “Trzcina i oliwka”, “Pszczoła i szerszeń”, ”Syn i ojciec” (podręcznik str. 223- 225).
- Przeczytaj informacje zawarte w ramce na str. 226 w podręczniku.
- Wykonaj zad. 1 b) ze str. 226 w podręczniku.
TEMAT 2: Jaki utwór nazywamy bajką?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami na temat bajki (podręcznik str. 226).
- W Ćwiczeniach przeczytaj bajkę “Paweł i Gaweł” (str. 88) i wykonaj zad. 1 i 2 na str. 89.
- Napisz bajkę zgodnie ze wskazówkami w zad. 3 na str. 227 w podręczniku.
TEMAT 3: Poznajemy związki wyrazowe w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami w ramkach na str. 239 i 240 w podręczniku.
- W Ćwiczeniach wykonaj zad. 1 na str. 94, zad. 2 na str. 95, zad. 6 na str. 97.
5d język polski
TEMAT 1: Powtórzenie wiadomości o wypowiedzeniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij wiadomości na temat wypowiedzenia i jego rodzajów - podr. Strona 208.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 78 -79
TEMAT 2: Zdanie a równoważnik zdania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij wiadomości na temat tego, czym się różni zdanie od równoważnika zdań - podręcznik str. 208.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 80-82
TEMAT 3: Co to jest zdani pojedyncze?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacją na temat zdań pojedynczych rozwiniętych i nierozwiniętych - podręcznik str. 228-229
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 91-92.
Czytaj dowolną książkę (jako lekturę nieobowiązkową) - termin 4 maja. Jeżeli nie masz pomysłu na tytuł, podpowiem podczas lekcji on-line.
5e język polski
TEMAT 1: W drodze. Mit o Odyseuszu. Jan Parandowski.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “Tułaczka Odyseusza” s. 148-156.
- W postaci równoważników zdań zapisz plan wydarzeń do tekstu, czyli etapy tułaczki Odyseusza.
TEMAT 2: Tułaczka Odyseusza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Pracujemy z tekstem, który poznaliśmy na ostatniej lekcji (s. 148-156).
- Do zeszytu wpisz rozwiązanie zad. 1/157.
- Osobom, które nie mogą z nami pracować, prześlę zadania przez e-mail.
TEMAT 3: Przyimek jest despotą!
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zajrzyj do “notesu zajęć” i podręcznika (s. 184).
- 4/185
5f język polski
TEMAT 1: Budowa zdania pojedynczego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje z podręcznika s. 260 (niebieska ramka)
- W zeszycie wykonaj zad. 3/261. Ne wysyłaj.
- Z zeszytu ćwiczeń wykonaj zad.1, 2, 3, s. 101. Nie wysyłaj.
TEMAT 2: Zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte - powtórzenie.
ZADANIA DLA UCZNIA
1.Zapisz wszystkie pytania, wątpliwości, trudności na jakie natknąłeś/natknęłaś się w czasie pracy nad zdaniami.
2.Wyjaśnienia w czasie spotkania na Teams.
3.Wykonaj zamieszczą w plikach kartę pracy.
TEMAT 3: Zdania pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte - sprawdzian.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zaloguj się do aplikacji Teams 30.04. trakcie lekcji j. polskiego
- Wykonaj zamieszczony tam sprawdzian - pamiętaj masz 45 min czasu.
- Niczego nie zapisuj i nie przesyłaj - sprawdzian zapisze się, gdy minie czas na rozwiązanie.
5g język polski
TEMAT 1: W drodze. Mit o Odyseuszu. Jan Parandowski.
ZADANIA DLA UCZNIA:
1.Przeczytaj tekst “Tułaczka Odyseusza” s. 148-156.
2.W postaci równoważników zdań zapisz plan wydarzeń do tekstu, czyli etapy tułaczki Odyseusza.
TEMAT 2: Tułaczka Odyseusza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Pracujemy z tekstem, który poznaliśmy na ostatniej lekcji (s. 148-156).
- Do zeszytu wpisz rozwiązanie zad. 1/157.
- Osobom, które nie mogą z nami pracować, prześlę zadania przez e-mail.
TEMAT 3: Przyimek jest despotą!
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zajrzyj do “notesu zajęć” i podręcznika (od s. 184).
- 4/185 wykonaj w zeszycie.
5h język polski
TEMAT 1: Wysyłanie e-maili z załączonymi pracami – zasady.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Pobierz załącznik: 5H_język polski_mail_zasady (na dole strony są PLIKI DO POBRANIA).
- Wydrukuj załącznik i powieś nad biurkiem.
- Jeśli nie możesz wydrukować – zrób zdjęcie lub przepisz do zeszytu.
- Przeczytaj treść tego załącznika ZAWSZE przed wysłaniem do mnie czegokolwiek.
UWAGA! Zasady dokładnie omówimy podczas lekcji.
TEMAT 2: Jak zbudować Kupścia? Instrukcja.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “Kupść” – podręcznik, s. 244.
- Podręcznik, s. 249, polec. 1, 2.
- “Żółta ramka” – podręcznik, s. 249.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 98/99, polec. 1, 2. Przyślij zdjęcie tylko polecenia 2. Pamiętaj: instrukcję napisz w punktach, zastosuj równoważniki zdań (Przynieść..., Postawić...) lub zdania rozkazujące (Przynieś..., Postaw...). Termin: do czwartku (30 kwietnia). Adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl
TEMAT 3: Grupa podmiotu i grupa orzeczenia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- “Niebieskie ramki” – podręcznik, s.255, 256.
- Podręcznik, s. 256, polec. 4.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 99/100, polec, 1, 2, 3.
- Dla chętnych – polecenia:1, 2, 4, 5 na stronie: https://epodreczniki.pl/a/zwiazek-zwiazkowi-nierowny-tu-poboczny-a-tam-glowny/DrGE2NOan
5i język polski
TEMAT 1: Zaimek, czyli ten, który lubi zastępować.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami o zaimku i zapisz w zeszycie – podręcznik, ramki s. 174 i 176.
- Wykonaj zadania z podręcznika: 1, 2 i 5 (ustnie) oraz 3 a (ustnie), b (w zeszycie).
- W ćwiczeniach wykonaj polecenia: 1 i 2 s. 69.
Wykonaj ćwiczenie interaktywne: https://wordwall.net/resource/1116128/znajd%C5%BA-zaimek-
TEMAT 2: Odmieniamy zaimki.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje dotyczące odmiany zaimka - podręcznik, s. 180.
- Wykonaj z podręcznika zadania : 1 i 2 (ustnie), 3 (w zeszycie), s. 179.
- W ćwiczeniach wykonaj polecenia: 3 i 4, s. 70.
Sprawdź swoją wiedzę o zaimkach wykonując zadania ze strony: https://epodreczniki.pl/a/nie-ma-niezastapionych-czyli-o-zaimku/DYKvnq2rY
TEMAT 3: Jak zbudować Kupścia?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst z podręcznika, s. 244.
- Przeczytaj jak poprawnie napisać instrukcję, s. 250 i wykonaj w zeszycie zadanie 6.
5j język polski
TEMAT 1: Kilka słów o zdrowym odżywianiu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst w podręczniku (P 257) i wykonaj ćwiczenie w podręczniku - ćw. 1 str. 258 (P 1/258). Zwróć uwagę na czynność, którą powinieneś wykonać - ODSZUKAJ.
- Wysłuchaj wywiadu dotyczącego zasad odżywiania dzieci i młodzieży:
- Dokładnie obejrzyj piramidę umieszczoną pod okienkiem z nagraniem wywiadu oraz przeczytaj zapisane niżej informacje o zasadach zdrowego odżywiana. Zastanów się, czy Twoja dieta jest zdrowa, czy są w niej elementy, które należałoby zmienić.
- Wspólnie układamy konkurs klasowy na temat zdrowego odżywiania – zaproponuj / ułóż trzy pytania wraz z czterema odpowiedziami (ABCD). Wskaż właściwe odpowiedzi. Zadanie umieść w Zadaniach na Teamsie Klasa VJ_SP 19 lub prześlij na adres: a.sliwinska@sp19.edu.gdansk.pl do wtorku 28.04.2020 r.
Przykład wykonania zadania 4:
PYTANIE: 1) Dlaczego nie powinno się używać zbyt dużej ilości soli do przyprawiania potraw?
A) sól jest zbyt ostra
B) powoduje choroby, min. nadciśnienie
C) pogarsza wygląd dania
D) znacznie zwiększa apetyt
ODPOWIEDŹ: 1B
TEMAT 2: Przepisy kulinarne.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij sobie zasady redagowania przepisów kulinarnych: https://epodreczniki.pl/a/film/D57EUbwdF
- Wykonaj zadania interaktywne, które znajdują się pod krótkim filmem z powyższego linku (zad. dod.)
- Zapoznaj się z kartą pracy 5J język polski Wiesz M. Strzałkowskiej. Przeredaguj ten tekst – napisz przepis kulinarny na sałatkę wiosenną z zachowaniem zasad prawidłowego układania przepisów kulinarnych (pamiętaj o jego częściach - składniki i sposób przygotowania oraz o zachowaniu jednolitych form czasowników we wszystkich wypowiedzeniach).
TEMAT 3: Wykresy zdań pojedynczych - ćwiczenia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- W podanych zdaniach podkreśl orzeczenia (2 linie) i podmioty (1 linia).
- Wykonaj wykresy zdań.
- Zakreśl i podpisz grupy podmiotu i orzeczenia.
- Otocz pętlą związek główny zdania.
ZDANIA:
A) Moja rodzina dba o zdrowe odżywianie.
B) Dzieci z naszej klasy lubią spacery.
UWAGA! Czytamy lekturę: J. Verne W 80 dni dookoła świata TERMIN: 18 maja 2020 r.
https://wolnelektury.pl/szukaj/?q=w+80+dni