Poniższe treści są realizowane podczas 4 jednostek lekcyjnych.
Temat: Zamiana jednostek pola.
- Obejrzyj filmik:
https://pistacja.tv/film/mat00238-zamiana-jednostek-pola-przyklady?playlist=392
- Zapisz w zeszycie temat lekcji.
- Wypisz jednostki gruntowe, czyli hektar i ar. Zapisz, ile metrów kwadratowych
ma 1 ha i 1 a oraz ile arów ma 1 hektar. - Rozwiąż w zeszycie zad. 2, 3 i 4 str. 187 z podręcznika.
- Wykonaj ćwiczenia niebieskie ćw. 6 i 7 ze str. 48.
Uwaga:
Klasy, które mają już zrobione zadanie i ćwiczenia wykonują zadania z karty pracy 1 znajdującej się w załącznikach.
Temat: Pole równoległoboku – wprowadzenie.
- Obejrzyj pierwsze 5 minut i 20 sekundJ filmiku:
https://pistacja.tv/film/mat00240-pole-rownolegloboku-i-rombu
- Zapisz w zeszycie temat lekcji.
- Przeczytaj w podręczniku str. 188 i 189.
- Narysuj w zeszycie dowolny równoległobok i podpisz jego jeden bok literą Dorysuj zielonym kolorem odcinek, który jest wysokością poprowadzoną do boku a i oznacz go literą h. Zapisz wzór na pole tego równoległoboku.
- Rozwiąż w zeszycie zad. 1 str. 189 z podręcznika.
- Wykonaj ćwiczenia niebieskie ze str. 49 i 50.
Uwaga:
Klasy, które mają już zrobione zadanie i ćwiczenia wykonują zad. 1, 2, 3 i 4 z karty pracy 2 znajdującej się w załącznikach.
Temat: Pole równoległoboku – ćwiczenia.
- Zapisz w zeszycie temat lekcji.
- Przypomnij sobie wzór na obliczanie pola równoległoboku.
- Rozwiąż w zeszycie zad. 7 i 8 str. 190 z podręcznika.
Pamiętaj, że każdy romb to równoległobok i obliczając jego pole, możemy też korzystać ze wzoru na pole równoległoboku.
- Wykonaj ćwiczenia niebieskie ze str. 51.
Uwaga:
Klasy, które mają już zrobione zadanie i ćwiczenia wykonują zad. 5, 6 i 7 z karty pracy 2 znajdującej się w załącznikach.