Poniższe treści są realizowane podczas 4 jednostek lekcyjnych.

Temat: Zamiana jednostek pola.

  1. Obejrzyj filmik:

https://pistacja.tv/film/mat00238-zamiana-jednostek-pola-przyklady?playlist=392

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Wypisz jednostki gruntowe, czyli hektar i ar. Zapisz, ile metrów kwadratowych
    ma 1 ha i 1 a oraz ile arów ma 1 hektar.
  3. Rozwiąż w zeszycie zad. 2, 3 i 4 str. 187 z podręcznika.
  4. Wykonaj ćwiczenia niebieskie ćw. 6 i 7 ze str. 48.

Uwaga:

Klasy, które mają już zrobione zadanie i ćwiczenia wykonują zadania z karty pracy 1 znajdującej się w załącznikach.

 

Temat: Pole równoległoboku – wprowadzenie.

  1. Obejrzyj pierwsze 5 minut i 20 sekundJ filmiku:

https://pistacja.tv/film/mat00240-pole-rownolegloboku-i-rombu

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przeczytaj w podręczniku str. 188 i 189.
  3. Narysuj w zeszycie dowolny równoległobok i podpisz jego jeden bok literą Dorysuj zielonym kolorem odcinek, który jest wysokością poprowadzoną do boku a i oznacz go literą h. Zapisz wzór na pole tego równoległoboku.
  4. Rozwiąż w zeszycie zad. 1 str. 189 z podręcznika.
  5. Wykonaj ćwiczenia niebieskie ze str. 49 i 50.

Uwaga:

Klasy, które mają już zrobione zadanie i ćwiczenia wykonują zad. 1, 2, 3 i 4 z karty pracy 2 znajdującej się w załącznikach.

 

Temat: Pole równoległoboku – ćwiczenia.

  1. Zapisz w zeszycie temat lekcji.
  2. Przypomnij sobie wzór na obliczanie pola równoległoboku.
  3. Rozwiąż w zeszycie zad. 7 i 8 str. 190 z podręcznika.

Pamiętaj, że każdy romb to równoległobok i obliczając jego pole, możemy też korzystać ze wzoru na pole równoległoboku.

  1. Wykonaj ćwiczenia niebieskie ze str. 51.

Uwaga:

Klasy, które mają już zrobione zadanie i ćwiczenia wykonują zad. 5, 6 i 7 z karty pracy 2 znajdującej się w załącznikach.

 

pliki do pobrania