Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
6a język polski
TEMAT 1: Co? Gdzie? Kiedy? Jak?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z podręcznika str. 272-273 przygotuj czytelną notatkę o okoliczniku.
- Wykonaj ćw.4 str. 274
- Wykonaj zadania na stronie
https://epodreczniki.pl/a/o-kazdej-okolicznosci---okolicznik/D1GTsuQQe
TEMAT 2: Dosłowne i metaforyczne odczytanie wiersza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiersz Matematycy podręcznik str. 275
- Zapisz w zeszycie informację o wyrazach wieloznacznych
- Wykonaj polecenie 1 z podręcznika str. 276
TEMAT 3: Powtórzenie wiadomości o częściach mowy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotuj się do powtórki korzystając ze strony:
https://gwo.pl/strony/3071/seo_link:materialy-dla-wszystkich-interaktywna-gramatyka
6b język polski
TEMAT 1 Co? Gdzie? Kiedy? Jak? - okolicznik
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z podręcznika str. 272-273 przygotuj czytelną notatkę o okoliczniku.
- Wykonaj ćw.4 str. 274
- Wykonaj zadania na stronie
https://epodreczniki.pl/a/o-kazdej-okolicznosci---okolicznik/D1GTsuQQe
TEMAT 2: Dosłowne i metaforyczne odczytanie wiersza
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiersz Matematycy podręcznik str. 275
- Zapisz w zeszycie informację o wyrazach wieloznacznych
- Wykonaj polecenie 1 z podręcznika str. 27.
TEMAT 3: Powtórzenie wiadomości o poznanych częściach mowy
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotuj się do powtórki korzystając ze strony:
https://gwo.pl/strony/3071/seo_link:materialy-dla-wszystkich-interaktywna-gramatyka
6c język polski
TEMAT 1: Najmłodsza laureatka Pokojowej Nagrody Nobla.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przed lekcją: wyszukaj informacje na temat historii Nagrody Nobla oraz polskich laureatów tej nagrody (możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub sporządzić krótką notatkę).
- Przeczytaj tekst “Która to Malala” (podr. s. 292).
- Odpowiedz pisemnie na pytanie z zad. 1/294.
- Zdjęcie tematu wyślij do końca tygodnia (jak zawsze) w aplikacji MsTeams (6c – j. polski – zadania) lub mailem.
TEMAT 2: W walce o wolność.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przed lekcją: przygotuj informacje o stanie wojennym w Polsce (1981r.) oraz o powstaniu NSZZ Solidarność.
- Porozmawiaj z Dziadkami, może pamiętają stan wojenny i opowiedzą Ci jakieś ciekawostki o tym okresie (przygotuj się do omówienia ich na lekcji)
- Przeczytaj tekst “Tajemnica człowieka z blizną” (podręcznik s. 296).
- Zdjęcie tematu wyślij do końca tygodnia (jak zawsze) w aplikacji MsTeams (6c – j. polski – zadania) lub mailem.
TEMAT 3: Dopełnienie i sposoby jego wyrażania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj definicje z podręcznika (str. 277/278).
- Zapisz i wyślij zad. 2/277 i 3/278
6d język polski
TEMAT 1: Przydawka i sposoby jej wyrażania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami na temat przydawki- podręcznik str. 261- 263.
- Wykonaj zad.4 ze str. 263 (podręcznik).
- W Ćwiczeniach wykonaj zad. 4 na str. 85- 86 i zad. 5 na str. 87.
TEMAT 2: Poświęcić się dla nauki- życie Marii Skłodowskiej- Curie i Piotra Curie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst G. Pauszer- Klonowskiej “W szopie przy ulicy Lhomond” (podręcznik str. 267- 271).
- W dowolnej formie stwórz notatkę o Marii i Piotrze Curie.
- Zapisz pozytywne i negatywne skutki pracy naukowca.
TEMAT 3: Najważniejsze naukowe odkrycia XX i XXI w.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Dla chętnych - wyszukaj w rożnych źródłach informacje o naukowych odkryciach XX i XXI w. i zrób notatkę.
6e język polski
TEMAT 1: Każdy się czegoś boi – wiersz Joanny Kulmowej.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiersz Joanny Kulmowej “Nie mów, że się nie boisz”.
- Zastanów się nad przesłaniem utworu, a szczególnie nad myślą zawartą w ostatniej zwrotce wiersza. Dyskusja nad tym problemem odbędzie się na lekcji on-line.
- Co to jest anafora? Zapisz w zeszycie definicję ze str. 250 wraz z przykładem.
TEMAT 2: Co zrobić, by obudzić śpiących rycerzy? - legenda według Jana Kasprowicza.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj legendę “O śpiących rycerzach w Tatrach”.
- Przypomnij sobie cechy legendy jako gatunku literackiego.
- Napisz plan wydarzeń w legendzie.
- Na lekcji on-line zredagujemy notatkę oraz wykonamy zadanie 3. i 4. ze str. 254.
TEMAT 3: Przydawka i sposoby jej wyrażania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami na temat przydawki - podręcznik str. 261- 263.
- Wykonaj zadanie 4. ze str. 263.
6f język polski
TEMAT 1: Przydawka i sposoby jej wyrażania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacjami na temat przydawki- podręcznik str. 261- 263.
- Wykonaj zad. 4 ze str. 263 (podręcznik).
- W Ćwiczeniach wykonaj zad. 4 na str. 85- 86 i zad. 5 na str. 87.
TEMAT 2: Poświęcić się dla nauki- życie Marii Skłodowskiej- Curie i Piotra Curie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst G. Pauszer- Klonowskiej “W szopie przy ulicy Lhomond” (podręcznik str. 267- 271).
- W dowolnej formie stwórz notatkę o Marii i Piotrze Curie.
- Zapisz pozytywne i negatywne skutki pracy naukowca.
TEMAT 3: Najważniejsze naukowe odkrycia XX i XXI w.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wyszukaj w różnych źródłach informacje o naukowych odkryciach XX i XXI w. i zrób notatkę.
6g język polski
TEMAT 1: Wysyłanie e-maili z załączonymi pracami – zasady.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Pobierz załącznik: 6G_język polski_mail_zasady (na dole strony są PLIKI DO POBRANIA).
- Wydrukuj załącznik i powieś nad biurkiem.
- Jeśli nie możesz wydrukować – zrób zdjęcie lub przepisz do zeszytu.
- Przeczytaj treść tego załącznika ZAWSZE przed wysłaniem do mnie czegokolwiek.
UWAGA! Zasady dokładnie omówimy podczas lekcji.
TEMAT 2: Życie Marii Skłodowskiej-Curie i Piotra Curie jako obraz poświęcenia się dla nauki.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “W szopie przy ulicy Lhomond” – podręcznik, s. 267.
- Podręcznik, s. 271, polec. 1. (Notatka w dowolnej formie: wyliczenia w punktach, mapa myśli, tekst ciągły...)
- Praca samodzielna – podręcznik, s. 271, polec. 2. Przyślij zdjęcie do czwartku (30 kwietnia) na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl
- W wolnej chwili obejrzyj film dokumentalny o Marii Skłodowskiej-Curie: https://www.cda.pl/video/130674563
TEMAT 3: Okolicznik i sposoby jego wyrażania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- “Niebieskie ramki” - podręcznik, s. 272, 273.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 88/89, polec. 1, 2.
- Ćwiczenia na stronie: https://epodreczniki.pl/a/o-kazdej-okolicznosci---okolicznik/DILp6Vwnk
UWAGA! Nie przepisuj do zeszytu poleceń ze strony internetowej, tylko je wykonaj.
6h język polski
TEMAT 1: Wyrazy poza związkami w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj definicje (podręcznik str. 309).
- Zrób i wyślij do końca tygodnia zdjęcia (ćwiczenia s. 101)
TEMAT 2: Trudna droga do poznania samego siebie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “Córka czarownic” (podręcznik str. 310).
- Zapisz zad. 1/314 i 2/315 oraz 4/315.
- Zdjęcie tematu wyślij do końca tygodnia (jak zawsze) w aplikacji MsTeams (6h – j. polski – zadania) lub mailem.
TEMAT 3: O tym, jak w “Bajkach robotów” maszyna cyfrowa walczyła ze smokiem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj bajkę, jeśli ją pamiętasz, to przeczytaj jeszcze raz (podręcznik str. 302).
- Zapisz w zeszycie cechy literatury fantastycznonaukowej (str. 307) i wyślij zdjęcie notatki (do końca tygodnia).