Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

6a język polski

TEMAT 1: Co? Gdzie? Kiedy? Jak?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Korzystając z podręcznika str. 272-273 przygotuj czytelną notatkę o okoliczniku.
  2. Wykonaj ćw.4 str. 274
  3. Wykonaj zadania na stronie

https://epodreczniki.pl/a/o-kazdej-okolicznosci---okolicznik/D1GTsuQQe

TEMAT 2: Dosłowne i metaforyczne odczytanie wiersza.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj wiersz Matematycy podręcznik str. 275
  2. Zapisz w zeszycie informację o wyrazach wieloznacznych
  3. Wykonaj polecenie 1 z podręcznika str. 276

TEMAT 3: Powtórzenie wiadomości o częściach mowy.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przygotuj się do powtórki korzystając ze strony:

https://gwo.pl/strony/3071/seo_link:materialy-dla-wszystkich-interaktywna-gramatyka


6b język polski

TEMAT 1 Co? Gdzie? Kiedy? Jak? - okolicznik

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Korzystając z podręcznika str. 272-273 przygotuj czytelną notatkę o okoliczniku.
  2. Wykonaj ćw.4 str. 274
  3. Wykonaj zadania na stronie

 https://epodreczniki.pl/a/o-kazdej-okolicznosci---okolicznik/D1GTsuQQe

TEMAT 2: Dosłowne i metaforyczne odczytanie wiersza

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj wiersz Matematycy podręcznik str. 275
  2. Zapisz w zeszycie informację o wyrazach wieloznacznych
  3. Wykonaj polecenie 1 z podręcznika str. 27.

TEMAT 3: Powtórzenie wiadomości o poznanych częściach mowy

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przygotuj się do powtórki korzystając ze strony:

https://gwo.pl/strony/3071/seo_link:materialy-dla-wszystkich-interaktywna-gramatyka


6c język polski

TEMAT 1: Najmłodsza laureatka Pokojowej Nagrody Nobla.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją: wyszukaj informacje na temat historii Nagrody Nobla oraz polskich laureatów tej nagrody (możesz je wydrukować i wkleić do zeszytu lub sporządzić krótką notatkę).
  2. Przeczytaj tekst “Która to Malala” (podr. s. 292).
  3. Odpowiedz pisemnie na pytanie z zad. 1/294.
  4. Zdjęcie tematu wyślij do końca tygodnia (jak zawsze) w aplikacji MsTeams (6c – j. polski – zadania) lub mailem.

TEMAT 2: W walce o wolność.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją: przygotuj informacje o stanie wojennym w Polsce (1981r.) oraz o powstaniu NSZZ Solidarność.
  2. Porozmawiaj z Dziadkami, może pamiętają stan wojenny i opowiedzą Ci jakieś ciekawostki o tym okresie (przygotuj się do omówienia ich na lekcji)
  3. Przeczytaj tekst “Tajemnica człowieka z blizną” (podręcznik s. 296).
  4. Zdjęcie tematu wyślij do końca tygodnia (jak zawsze) w aplikacji MsTeams (6c – j. polski – zadania) lub mailem.

TEMAT 3: Dopełnienie i sposoby jego wyrażania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj definicje z podręcznika (str. 277/278).
  2. Zapisz i wyślij zad. 2/277 i 3/278

6d język polski

TEMAT 1: Przydawka i sposoby jej wyrażania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacjami na temat przydawki- podręcznik str. 261- 263.
  2. Wykonaj zad.4 ze str. 263 (podręcznik).
  3. W Ćwiczeniach wykonaj zad. 4 na str. 85- 86 i zad. 5 na str. 87.

TEMAT 2: Poświęcić się dla nauki- życie Marii Skłodowskiej- Curie i Piotra Curie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst G. Pauszer- Klonowskiej “W szopie przy ulicy Lhomond” (podręcznik str. 267- 271).
  2. W dowolnej formie stwórz notatkę o Marii i Piotrze Curie.
  3. Zapisz pozytywne i negatywne skutki pracy naukowca.

TEMAT 3: Najważniejsze naukowe odkrycia XX i XXI w.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Dla chętnych - wyszukaj w rożnych źródłach informacje o naukowych odkryciach XX i XXI w. i zrób notatkę.

6e język polski

TEMAT 1: Każdy się czegoś boi – wiersz Joanny Kulmowej.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj wiersz Joanny Kulmowej “Nie mów, że się nie boisz”.
  2. Zastanów się nad przesłaniem utworu, a szczególnie nad myślą zawartą w ostatniej zwrotce wiersza. Dyskusja nad tym problemem odbędzie się na lekcji on-line.
  3. Co to jest anafora? Zapisz w zeszycie definicję ze str. 250 wraz z przykładem.

TEMAT 2: Co zrobić, by obudzić śpiących rycerzy? - legenda według Jana Kasprowicza.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj legendę “O śpiących rycerzach w Tatrach”.
  2. Przypomnij sobie cechy legendy jako gatunku literackiego.
  3. Napisz plan wydarzeń w legendzie.
  4. Na lekcji on-line zredagujemy notatkę oraz wykonamy zadanie 3. i 4. ze str. 254.

TEMAT 3: Przydawka i sposoby jej wyrażania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacjami na temat przydawki - podręcznik str. 261- 263.
  2. Wykonaj zadanie 4. ze str. 263.

6f język polski

TEMAT 1: Przydawka i sposoby jej wyrażania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacjami na temat przydawki- podręcznik str. 261- 263.
  2. Wykonaj zad. 4 ze str. 263 (podręcznik).
  3. W Ćwiczeniach wykonaj zad. 4 na str. 85- 86 i zad. 5 na str. 87.

TEMAT 2: Poświęcić się dla nauki- życie Marii Skłodowskiej- Curie i Piotra Curie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst G. Pauszer- Klonowskiej “W szopie przy ulicy Lhomond” (podręcznik str. 267- 271).
  2. W dowolnej formie stwórz notatkę o Marii i Piotrze Curie.
  3. Zapisz pozytywne i negatywne skutki pracy naukowca.

TEMAT 3: Najważniejsze naukowe odkrycia XX i XXI w.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wyszukaj w różnych źródłach informacje o naukowych odkryciach XX i XXI w. i zrób notatkę.

6g język polski

TEMAT 1: Wysyłanie e-maili z załączonymi pracami – zasady.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Pobierz załącznik: 6G_język polski_mail_zasady (na dole strony są PLIKI DO POBRANIA).
  2. Wydrukuj załącznik i powieś nad biurkiem.
  3. Jeśli nie możesz wydrukować – zrób zdjęcie lub przepisz do zeszytu.
  4. Przeczytaj treść tego załącznika ZAWSZE przed wysłaniem do mnie czegokolwiek.

UWAGA! Zasady dokładnie omówimy podczas lekcji.

TEMAT 2: Życie Marii Skłodowskiej-Curie i Piotra Curie jako obraz poświęcenia się dla nauki.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst “W szopie przy ulicy Lhomond” – podręcznik, s. 267.
  2. Podręcznik, s. 271, polec. 1. (Notatka w dowolnej formie: wyliczenia w punktach, mapa myśli, tekst ciągły...)
  3. Praca samodzielna – podręcznik, s. 271, polec. 2. Przyślij zdjęcie do czwartku (30 kwietnia) na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl
  4. W wolnej chwili obejrzyj film dokumentalny o Marii Skłodowskiej-Curie: https://www.cda.pl/video/130674563

TEMAT 3: Okolicznik i sposoby jego wyrażania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. “Niebieskie ramki” - podręcznik, s. 272, 273.
  2. Zeszyt ćwiczeń, s. 88/89, polec. 1, 2.
  3. Ćwiczenia na stronie: https://epodreczniki.pl/a/o-kazdej-okolicznosci---okolicznik/DILp6Vwnk

      UWAGA! Nie przepisuj do zeszytu poleceń ze strony internetowej, tylko je wykonaj.


6h język polski

TEMAT 1: Wyrazy poza związkami w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj definicje (podręcznik str. 309).
  2. Zrób i wyślij do końca tygodnia zdjęcia (ćwiczenia s. 101)

TEMAT 2: Trudna droga do poznania samego siebie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst “Córka czarownic” (podręcznik str. 310).
  2. Zapisz zad. 1/314 i 2/315 oraz 4/315.
  3. Zdjęcie tematu wyślij do końca tygodnia (jak zawsze) w aplikacji MsTeams (6h – j. polski – zadania) lub mailem.

TEMAT 3: O tym, jak w “Bajkach robotów” maszyna cyfrowa walczyła ze smokiem.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj bajkę, jeśli ją pamiętasz, to przeczytaj jeszcze raz (podręcznik str. 302).
  2. Zapisz w zeszycie cechy literatury fantastycznonaukowej (str. 307) i wyślij zdjęcie notatki (do końca tygodnia).