Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
7a język polski
TEMAT 1: Dramat i jego wyróżniki.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij, czym jest dramat i jakie są cechy charakterystycznego dla tego rodzaju literackiego.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćw. - str. 28-29.
TEMAT 2: Opis przeżyć.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z kompozycją opisu przeżyć - podr. Str. 156.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - st. 48-49.
TEMAT 3: Gatunki satyryczne.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij cechy gatunkowe satyry.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 61 – 63.
Czytaj książkę pt.: “Oskar i pani Róża” - termin omawiania 4 maja.
7b język polski
TEMAT 1: Kiedy stawiamy przecinek w wypowiedzeniu?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uważnie przeczytaj informacje w podręczniku na str. 316 i 317: Przecinek w zdaniu pojedynczym i złożonym.
- Wykonaj zadanie 2. ze str. 317.
- Przeczytaj tekst “Wiązka patyków” na str. 317, przemyśl i zapisz w zeszycie, jakie ogólne przesłanie niesie ten tekst. Pamiętaj o przecinkach w swojej wypowiedzi. (Zadanie 4. str. 317).
TEMAT 2: Stereotypy w rodzinie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uważnie przeczytaj utwór Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego “Teatrzyk Zielona Gęś. Szczęście rodzinne” na str. 194.
- Zastanów się, z czego może się śmiać czytelnik tego dramatu meteorologicznego. Napisz kilkuzdaniowa wypowiedź na ten temat.
- Zastanów się nad przykładami niesprawiedliwych stereotypów. Na czym polega ich krzywdzący charakter?
TEMAT 3: Budowa zdania pojedynczego - powtórzenie wiadomości.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Części zdania str. 226 - powtórz i zapamiętaj.
- Wykonaj zadanie 3. str. 227.
- Ćwicz sporządzanie wykresów zdań pojedynczych, powoli przygotowuj się do kartkówki 😊
Czytaj książkę “Oskar i pani Róża”. Termin 11 maja.
7c język polski
TEMAT 1: Szkoła pisania. Opis przeżyć.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje na temat opisu przeżyć, podręcznik s. 156.
- Sporządź notatkę graficzną na temat opisu przeżyć (zapisz najważniejsze informacje w zeszycie).
- Zapisz w zeszycie w słupku alfabet, następnie dopisz nazwę uczuć i emocji rozpoczynających się daną literą. Jeżeli nie da się podać wyrazu na którąś z liter, przekreślamy ją w zeszycie. (Wykonaj zadanie jak najszybciej i zapisz ile czasu potrzebowałeś na wykonanie tego zagadnienia – najlepszy czas wygrywa).
TEMAT 2: Redagujemy opisy przeżyć.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wybierz trzy emotikony, które najbardziej ci się podobają, narysuj je w zeszycie i przy każdym emotikonie zapisz jakie uczucia przedstawia. Można podawać sytuacje z życia, w których człowiek może doznać takiego uczucia.
- Przeczytaj zadanie 1 z podręcznika, s. 157 i odpowiedz ustnie na pytania zawarte w tym zadaniu.
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 48-49, zad. 1,2,3.
TEMAT 3: Redagujemy opisy przeżyć.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 50-51, zad.4,5,6.
- Wybierz jedną z sytuacji i napisz w zeszycie opis przeżyć.
- Wygrane zawody lub konkurs.
- Występ przed publicznością.
- Koncert.
- Zagubienie się w nieznanym miejscu.
7d język polski
TEMAT 1: Kiedy stawiamy przecinek w wypowiedzeniu?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uważnie przeczytaj informacje w podręczniku na str. 316 i 317: Przecinek w zdaniu pojedynczym i złożonym.
- Wykonaj zadanie 2. ze str. 317.
- Przeczytaj tekst “Wiązka patyków” na str. 317, przemyśl i zapisz w zeszycie, jakie ogólne przesłanie niesie ten tekst. Pamiętaj o przecinkach w swojej wypowiedzi. (Zadanie 4. str. 317).
TEMAT 2: Stereotypy w rodzinie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uważnie przeczytaj utwór Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego “Teatrzyk Zielona Gęś. Szczęście rodzinne” na str. 194.
- Zastanów się, z czego może się śmiać czytelnik tego dramatu meteorologicznego. Napisz kilkuzdaniowa wypowiedź na ten temat.
- Zastanów się nad przykładami niesprawiedliwych stereotypów. Na czym polega ich krzywdzący charakter?
TEMAT 3: Budowa zdania pojedynczego - powtórzenie wiadomości.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Części zdania str. 226 - powtórz i zapamiętaj.
- Wykonaj zadanie 3. str. 227.
- Ćwicz sporządzanie wykresów zdań pojedynczych, powoli przygotowuj się do kartkówki 😊
Czytaj książkę “Oskar i pani Róża”. Termin 11 maja.
7e język polski
TEMAT 1: Szkoła pisania. Opis przeżyć.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje na temat opisu przeżyć, podręcznik s. 156.
- Sporządź notatkę graficzną na temat opisu przeżyć (zapisz najważniejsze informacje w zeszycie).
- Zapisz w zeszycie w słupku alfabet, następnie dopisz nazwę uczuć i emocji rozpoczynających się daną literą. Jeżeli nie da się podać wyrazu na którąś z liter, przekreślamy ją w zeszycie. (Wykonaj zadanie jak najszybciej i zapisz ile czasu potrzebowałeś na wykonanie tego zagadnienia – najlepszy czas wygrywa).
TEMAT 2: Redagujemy opisy przeżyć.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wybierz trzy emotikony, które najbardziej ci się podobają, narysuj je w zeszycie i przy każdym emotikonie zapisz jakie uczucia przedstawia. Można podawać sytuacje z życia, w których człowiek może doznać takiego uczucia.
- Przeczytaj zadanie 1 z podręcznika, s. 157 i odpowiedz ustnie na pytania zawarte w tym zadaniu.
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 48-49, zad. 1,2,3.
TEMAT 3: Redagujemy opisy przeżyć.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 50-51, zad.4,5,6.
- Wybierz jedną z sytuacji i napisz w zeszycie opis przeżyć.
- Wygrane zawody lub konkurs.
- Występ przed publicznością.
- Koncert.
- Zagubienie się w nieznanym miejscu.