Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

7a język polski  

TEMAT 1: Dramat i jego wyróżniki. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przypomnij, czym jest dramat i jakie są cechy charakterystycznego dla tego rodzaju literackiego. 
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćw. - str. 28-29. 

TEMAT 2: Opis przeżyć. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zapoznaj się z kompozycją opisu przeżyć - podr. Str. 156. 
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - st. 48-49. 

TEMAT 3: Gatunki satyryczne. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przypomnij cechy gatunkowe satyry. 
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 61 – 63. 

Czytaj książkę pt.: “Oskar i pani Róża” - termin omawiania 4 maja. 

7b język polski 

TEMAT 1: Kiedy stawiamy przecinek w wypowiedzeniu? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Uważnie przeczytaj informacje w podręczniku na str. 316 i 317: Przecinek w zdaniu pojedynczym i złożonym. 
  2. Wykonaj zadanie 2. ze str. 317. 
  3. Przeczytaj tekst “Wiązka patyków” na str. 317, przemyśl i zapisz w zeszycie, jakie ogólne przesłanie niesie ten tekst. Pamiętaj o przecinkach w swojej wypowiedzi. (Zadanie 4. str. 317). 

TEMAT 2: Stereotypy w rodzinie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Uważnie przeczytaj utwór Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego “Teatrzyk Zielona Gęś. Szczęście rodzinne” na str. 194. 
  2. Zastanów się, z czego może się śmiać czytelnik tego dramatu meteorologicznego. Napisz kilkuzdaniowa wypowiedź na ten temat. 
  3. Zastanów się nad przykładami niesprawiedliwych stereotypów. Na czym polega ich krzywdzący charakter? 

TEMAT 3: Budowa zdania pojedynczego - powtórzenie wiadomości. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Części zdania str. 226 - powtórz i zapamiętaj. 
  2. Wykonaj zadanie 3. str. 227. 
  3. Ćwicz sporządzanie wykresów zdań pojedynczych, powoli przygotowuj się do kartkówki 😊 

Czytaj książkę “Oskar i pani Róża”. Termin 11 maja. 

7c język polski  

TEMAT 1: Szkoła pisania. Opis przeżyć. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj informacje na temat opisu przeżyć, podręcznik s. 156. 
  2. Sporządź notatkę graficzną na temat opisu przeżyć (zapisz najważniejsze informacje w zeszycie). 
  3. Zapisz w zeszycie w słupku alfabet, następnie dopisz nazwę uczuć i emocji rozpoczynających się daną literą. Jeżeli nie da się podać wyrazu na którąś z liter, przekreślamy ją w zeszycie. (Wykonaj zadanie jak najszybciej i zapisz ile czasu potrzebowałeś na wykonanie tego zagadnienia – najlepszy czas wygrywa). 

TEMAT 2: Redagujemy opisy przeżyć. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Wybierz trzy emotikony, które najbardziej ci się podobają, narysuj je w zeszycie i przy każdym emotikonie zapisz jakie uczucia przedstawia. Można podawać sytuacje z życia, w których człowiek może doznać takiego uczucia. 
  2. Przeczytaj zadanie 1 z podręcznika, s. 157 i odpowiedz ustnie na pytania zawarte w tym zadaniu. 
  3. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 48-49, zad. 1,2,3. 

TEMAT 3: Redagujemy opisy przeżyć. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 50-51, zad.4,5,6. 
  2. Wybierz jedną z sytuacji i napisz w zeszycie opis przeżyć. 
  •  Wygrane zawody lub konkurs. 
  •  Występ przed publicznością. 
  •  Koncert. 
  •  Zagubienie się w nieznanym miejscu. 

7d język polski  

TEMAT 1: Kiedy stawiamy przecinek w wypowiedzeniu? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Uważnie przeczytaj informacje w podręczniku na str. 316 i 317: Przecinek w zdaniu pojedynczym i złożonym. 
  2. Wykonaj zadanie 2. ze str. 317. 
  3. Przeczytaj tekst “Wiązka patyków” na str. 317, przemyśl i zapisz w zeszycie, jakie ogólne przesłanie niesie ten tekst. Pamiętaj o przecinkach w swojej wypowiedzi. (Zadanie 4. str. 317). 

TEMAT 2: Stereotypy w rodzinie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Uważnie przeczytaj utwór Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego “Teatrzyk Zielona Gęś. Szczęście rodzinne” na str. 194. 
  2. Zastanów się, z czego może się śmiać czytelnik tego dramatu meteorologicznego. Napisz kilkuzdaniowa wypowiedź na ten temat. 
  3. Zastanów się nad przykładami niesprawiedliwych stereotypów. Na czym polega ich krzywdzący charakter? 

TEMAT 3: Budowa zdania pojedynczego - powtórzenie wiadomości. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Części zdania str. 226 - powtórz i zapamiętaj. 
  2. Wykonaj zadanie 3. str. 227. 
  3. Ćwicz sporządzanie wykresów zdań pojedynczych, powoli przygotowuj się do kartkówki 😊 

Czytaj książkę “Oskar i pani Róża”. Termin 11 maja. 

7e język polski  

TEMAT 1: Szkoła pisania. Opis przeżyć.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj informacje na temat opisu przeżyć, podręcznik s. 156. 
  2. Sporządź notatkę graficzną na temat opisu przeżyć (zapisz najważniejsze informacje w zeszycie). 
  3. Zapisz w zeszycie w słupku alfabet, następnie dopisz nazwę uczuć i emocji rozpoczynających się daną literą. Jeżeli nie da się podać wyrazu na którąś z liter, przekreślamy ją w zeszycie. (Wykonaj zadanie jak najszybciej i zapisz ile czasu potrzebowałeś na wykonanie tego zagadnienia – najlepszy czas wygrywa). 

TEMAT 2: Redagujemy opisy przeżyć. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wybierz trzy emotikony, które najbardziej ci się podobają, narysuj je w zeszycie i przy każdym emotikonie zapisz jakie uczucia przedstawia. Można podawać sytuacje z życia, w których człowiek może doznać takiego uczucia. 
  2. Przeczytaj zadanie 1 z podręcznika, s. 157 i odpowiedz ustnie na pytania zawarte w tym zadaniu. 
  3. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 48-49, zad. 1,2,3. 

TEMAT 3: Redagujemy opisy przeżyć. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 50-51, zad.4,5,6. 
  2. Wybierz jedną z sytuacji i napisz w zeszycie opis przeżyć. 
  • Wygrane zawody lub konkurs. 
  • Występ przed publicznością. 
  • Koncert. 
  • Zagubienie się w nieznanym miejscu.