Edukacja przedszkolna

  • Utrwalanie kształtu poznanych liter. Rozpoznawanie liter i czytanie prostych wyrazów, analiza i synteza  sylabowa oraz głoskowa;
  • Wprowadzenie litery Ff- analiza i synteza głosek w słowach. Dzielenie przykładowych słów na głoski i sylaby;
  • Polskie symbole narodowe – omówienie w oparciu o ilustracje;
  • Warszawa – stolica Polski (praca z mapą Polski, symbole Warszawy);
  • Polskie krajobrazy – omówienie zróżnicowania terenów Polski na podstawie albumów i źródeł internetowych;
  • Doskonalenie umiejętności klasyfikowania przedmiotów na podstawie różnych cech;

Zadania do wykonania: 

  • KP 4.5a i 5b,
  • KP 4.8b, 9a, 10a
  • KP 4. 11a
  • 4 12a, 12b
  • 4 11b, 13a i 13b
  • Kropki i kreski- litera Ff;
  • przygotowane karty pracy (wedle uznania);
  • CZYTANIE- MINIMUM 15 MINUT DZIENNIE! ROZPOZNAWANIE POZNANYCH LITER, ŁĄCZNIE W SYLABY, CZYTANIE PROSTYCH SŁÓW/ CZYTANEK!

 


Język angielski

  • Let’s go to the park. Powtórzenie słów: in, on, under, between, beside, behind, in front of. Ćwiczenie określania przedmiotów za pomocą poznanych słów. Wprowadzenie słów: a bench , a park, a ball. Opisywanie co się znajduje na ilustracji. Zabawy na placu zabaw.

Zadania do wykonania: 

  • Powtórz słówka in, on, under, between, beside, behind, in front of w zabawach (określanie miejsca różnych przedmiotów w domu).
  • KA (karty pracy angielski)- karta nr 8 (na końcu książki)- określ położenie jajek, kurczaczków oraz królików.
  • Zapoznaj się z nowymi słowami: a bench , a park, a ball .
  • KA (karty pracy angielski) str.42-43. Opisz co się dzieje na obrazku. Określaj położenie przedmiotów za pomocą poznanych słów in, on, under. Uzupełnij obrazek odpowiednimi naklejkami.
  • Obejrzyj filmik i powiedz co możemy robić na placu zabaw/ w parku: https://www.youtube.com/watch?v=EMQC0GaP3hU


Zajęcia umuzykalniające

Rytmizacja paluszkowa „Maszeruje wiosna”

  1. Przygotuj kartkę z kolorowymi kółeczkami. (link poniżej)

Jeśli nie masz drukarki, poproś kogoś starszego by pomógł Ci namalować odpowiednią ilość kółek, tak jak na kartce z wzorem.

  1. Włącz piosenkę „Maszeruje wiosna” i dotknij każdego z kółeczek w odpowiednim tempie. Pomoże Ci w tym załączony filmik: https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/03/ezgif.com-rotate.mp4?_=2

Kartka z kółeczkami: https://panimonia.pl/wp-content/uploads/2020/03/Maszeruje-wiosna-rytmizacja-paluszkowa.pdf

Piosenka: https://www.youtube.com/watch?v=yNLqW1kp9Pw