Tematy 4.05.-8.05.
PONIEDZIAŁEK 4.05. W SZKOLE DLA PSZCZÓŁEK
1.Przygotuj do pracy podręcznik i ćwiczenia w linie, w kratkę oraz zeszyt w linie.
2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Przeczytaj razem z nauczycielem opowiadanie „W szkole dla pszczółek” i ciekawostki o pszczołach. Pamiętaj o prawidłowej intonacji.
4.Obejrzyj 2 odcinki filmików o przygodach małej pszczółki.
5.Znajdź w tekście opowiadania przykłady zdań oznajmujących, pytających i wykrzyknikowych.
- Obejrzyj prezentację o ciekawostkach z życia pszczół przygotowaną przez nauczyciela.
7.Przypomnij sobie cechy charakterystyczne budowy ciała owada na przykładzie pszczoły i szerszenia.
8.Uzupełnij ćwiczenia na stronie 19 pod kierunkiem nauczyciela – podpisz ilustracje, ponumeruj kolejne wydarzenia. Za każdym razem sprawdź wykonana pracę z filmikiem po wyłączeniu pauzy.
9.Utrwal sobie rodzaje zdań, zrób to razem z nauczycielem.
10.Poćwicz czytanie zdań z prawidłową intonacją.
11.Wyszukaj w wyrazach cząstki ul.
- Rozwiąż zadania matematyczne pod kierunkiem nauczyciela. Mierz odcinki, porównuj ich długość, Wykonuj działania na dodawanie i odejmowanie w zakresie 20. Porządkuj liczby według podanej zasady.
Praca samodzielna:
Ze względu na ROWEROWY MAJ popracuj samodzielnie w brązowych książkach na stronach 50 i 51 – mam do ciebie zaufanie nie musisz przesyłać pracy.
Zapisz w zeszycie od j. polskiego 3 zdania na temat pszczół. Każde z nich powinno się kończyć w inny sposób . ! ? – to jest praca na ocenę.
- gdyby to były zdania o mnie to pewnie napisałabym tak:
Kasia nie może iść do fryzjera.
Czy Kasia ma niebieskie oczy?
Kasiu, ale ta serwetka jest ładna!
Zajrzyj do Aplikacji Teams.
Linki do filmików omawianych na zajęciach
https://www.youtube.com/watch?v=5LVIbB3uvXM
https://www.youtube.com/watch?v=rpFyQfnSMXY
WTOREK 05.05. KOLORY WIOSNY
1.Przygotuj do pracy podręcznik, ćwiczenia matematyczne oraz zeszyt w linie.
- Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
- Wysłuchaj opowiadania czytanego przez nauczyciela „To ja, żaba” Maria Ewa Letki
4.Rozwiąż quiz z pytaniami dotyczącymi wysłuchanego tekstu.
- Napisz w zeszycie słowo wiosna na środku kartki, otocz je pętlą. Dorysuj promyki. 6.Uzupełnij schemat swoimi skojarzeniami z wiosną.
7.Rozwiązuj razem z nauczycielem zadania tekstowe proste i złożone, zadania nietypowe brakiem danych.
9.Poćwicz razem z nauczycielem rozwiązywanie zadań metodą prób i błędów.
Praca samodzielna:
Wykonaj swoje ulubione ćwiczenia w brązowej książce strony 58 i 59.
Do oceny prześlij nauczycielowi swoją mapę myśli.
Pamiętaj o ruchu, propozycje ćwiczeń mają rodzice w linkach do zajęć ruchowych.
Pamiętaj o codziennym spotkaniu w Aplikacji Teams – do usłyszenia i zobaczenia.
ŚRODA 6.05. PTASIE RODZINY
1.Przygotuj do pracy podręcznik, ćwiczenia w linię.
- Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Czytaj za nauczycielem opowiadanie Tomasza Szweda „Kto puka”
Sprawdzaj czy nie popełniam błędów, jeżeli tak specjalnie się zdarzy to zareaguj i popraw mnie.
4.Oglądaj prezentację o ptasich gniazdach przygotowaną przez nauczyciela i słuchaj uważnie opowiadania nauczyciela. Ta wiedza przyda Ci się do rozwiązania testu, który znajdziesz w aplikacji Teams.
5.Czytaj razem z nauczycielem tekst ze strony 20 i 21.
- Na podstawie opowiadania „Kto puka?” uzupełnij zdania wyrazami z ramki.Sprawdź czy wykonałeś ćwiczenie poprawnie.
- Przeczytaj zdania i podkreśl to, które pasuje do ilustracji.
8.Zastanów się jakie odgłosy wydają ptaki? Połącz ze sobą odpowiednie wyrazy.
- Przyjrzyj się ilustracjom i połącz ptaki z gniazdami. Pokoloruj na odpowiednie kolory kółka przy rysunku.
Praca samodzielna
Przy okazji spaceru rozejrzyj się i poszukaj ptasich gniazd. Zaobserwuj jak wygląda gniazdo i kto w nim mieszka. Czy ptak wysiaduje już jajka?
Poobserwuj gniazdo sikorek - filmik
https://www.youtube.com/watch?v=v-XpcF9AMTQ
Obserwacja bocianów – on line
Sokoły – Gdańsk
https://www.youtube.com/watch?v=Y84ITefXsOs&feature=emb_rel_err
Pośpiewaj sobie a przy okazji naucz się całego alfabetu, teraz już możesz, bo cały poznałeś.
https://www.youtube.com/watch?v=cqjrbYpPuns
Dzisiaj nie musisz przysyłać swoich prac nauczycielowi.
CZWARTEK 7.05. PTASI KONCERT
1.Przygotuj do pracy podręcznik, ćwiczenia w linie i w kratkę, ćwiczenia z zajęć komputerowych i kwadratowa kartka do wykonania ptaka techniką origami.
- Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Rozgrzej swój umysł rozwiązując zadania – pułapki.
4.Wysłuchaj wiosennego śpiewu ptaków, znajdziesz go pod podanym linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=W5ACbMU15R4
5.Ułóż techniką origami chociaż jednego ptaka, poćwicz precyzję i cierpliwość.
6.Możesz dodatkowo wymyśleć swój wzór ptaka.
7.Przeczytaj tekst razem z nauczycielem str.22 i 23.
8.Wyszukaj w tekście zmiękczenia dź i dzi.
9.Uzupełnij wyrazy zaproponowane przez nauczyciela zmiękczeniami.
10.Zajrzyj do ćwiczeń od polskiego strona 23.
11.Ćwicz pisanie dź i wyrazów.
- Otocz pętlą te obrazki, w których nazwach słyszysz dź.
- Uzupełnij zadania wyrazami dobranymi z ramki.
- Zamknij oczy i posłuchaj dźwięków, które Cię otaczają. Zgadnij co lub kto wydaje te dźwięki.
- Wklej napisy z nazwami dźwięków w odpowiednie miejsca.
Zastanów się, który dźwięk zakłóca ciszę. Który dźwięk jest przyjazny, a który nieprzyjazny dla zwierząt żyjących w lesie.
- Ułóż z rozsypanki wyrazowej zdanie pasujące do ilustracji z poprzedniego ćwiczenia.
17.Pracuj pod kierunkiem nauczyciela w ćwiczeniach od matematyki na stronie 44.
- Otwórz książkę do zajęć komputerowych na stronie 46. Wysłuchaj informacji nauczyciela.
Wejdź na planetę 19 i wykonaj 2 ćwiczenia w programie Paint.
Praca samodzielna
Ćwicz płynność czytania, masz do wyboru strony 22 i 23 lub 68 i 69.
Oceń swoje możliwości – mierz siły na zamiary. To jest praca na ocenę. Odpytam osobiście.
PIĄTEK 8.05. SKRZYDLACI PRZYJACIELE
1.Przygotuj do pracy podręcznik i ćwiczenia w linie, w kratkę oraz zeszyt w linie.
2.Obejrzyj prezentację na kanale Youtube- link w poczcie rodziców.
3.Obejrzyj ilustracje przygotowane przez nauczyciela i zastanów się dlaczego możemy powiedzieć, że ptaki to nasi skrzydlaci przyjaciele.
4.Pracuj w ćwiczeniach w linie pod kierunkiem nauczyciela. Pamiętaj o sprawdzaniu poprawności wykonywania zadań.
5.Utwórz i zapisz sylaby ze zmiękczeniem dzi.
6.Podpisz rysunki wyrazami z ramki.
7.Uzupełnij podpisy pod obrazkami odpowiednimi sylabami.
8.Uzupełnij zdania wyrazami z ramki.
9.Wykonaj serię ćwiczeń gimnastycznych opierając się na filmikach przesłanych Ci przez nauczyciela.
Praca samodzielna:
Poćwicz pisanie w kaligrafii strona 52.
ZADANIA DLA CHCĄCYCH ROZWIJAĆ SWOJE ZAINTERESOWANIA
Zajrzyj pod ciekawe linki, które dla Ciebie wyszukałam. Znajdziesz tam wiele ciekawych zdań logicznych.
https://www.youtube.com/watch?v=RTQEMela60Y
https://zagadkowcy.wordpress.com/2014/06/18/zapalkowe-lamiglowki/
https://www.youtube.com/watch?v=Dvh9Q2fN0UU
A potem zmierz się z zadaniami, które omówiłam na filmiku dla Ciebie. Wrócimy do nich w przyszły piątek.
- Mężczyzna podróżował z lisem, gęsią i workiem zboża. Dotarł do rzeki i małej łódki, którą mógł przewozić po jednym. Nie mógł zostawić na brzegu lisa samego z gęsią, ani gęsi ze zbożem. W jaki sposób udało mu się bezpiecznie przekroczyć rzekę?
- Przed gęsią były dwie gęsi, dwie gęsi za gęsią i jedna gęś pośrodku. Ile w sumie było gęsi?
- Prowadzisz autobus na trasie Kraków - Gdynia. (Nie używaj kalkulatora!). W Katowicach wsiada do autobusu 8 osób, w Częstochowie 6 wysiada, 9 wsiada. W Łodzi 3 osoby wysiadają, 5 wsiada. We Włocławku 4 osoby wysiadają, 3 wsiadają. W Toruniu 6 osób wysiada, 2 wsiadają. W Gdańsku 3 wysiadają, a jedna wsiada. Dojechałeś do Gdańska. Jak ma na imię kierowca autobusu?