Poniedziałek 4 V- Temat: „Co słychać wiosną u zwierząt?”

J. polski – podręcznik s. 74, 75 - Przeczytaj głośno wiersz W. Chotomskiej ,,Dlaczego cielę ogonem miele?”, naucz się pięknie czytać, pamiętaj: wykonując zadanie w zeszycie zawsze zapisuj datę (4 maja 2020 r. lub 04.05.2020 r. lub 4 V 2020 r.)

ćw. 1 - Poniżej masz wyjaśnienie niektórych wyrazów, które występują w wierszu,

seradela- roślina pastewna, którą rolnicy sieją, jest pokarmem dla zwierząt.

decybel – w decybelach mierzymy poziom hałasu

furtka – wąskie przejście w ogrodzeniu zamykane najczęściej drzwiczkami

cielętnik - obora, zagroda lub pastwisko dla cieląt

tojad wilcze ziele -najsilniej trującą roślinę w Polsce

ćw. 2 - Wymień i zapisz w zeszycie, jakie zwierzęta rozmawiały o zachowaniu cielęcia?

ćw. 3 - Odpowiedz ustnie na pytanie, które jest zawarte w tytule wiersza.

ćw. 4 - Wyszukaj w wierszu wyrazy rymujące się z wyrazem cielę i zapisz je w zeszycie.

- ćwiczenia s. 80 – wykonuj zadania dokładnie i starannie.

Matematyka – podręcznik s. 31, zad. 1- przeczytaj polecenie, oblicz brakujące ceny, działania zapisz w zeszycie, do wybranej ilustracji ułóż treść zadania i zapisz w zeszycie, zad. 2 wykonaj ustnie, zad.3, 4  rozwiąż do zeszytu; ćwiczenia s. 43 – pracę w zeszycie i ćwiczeniach proszę sfotografować i przesłać na pocztę do wychowawcy.

WF – Ćwiczenia ogólnorozwojowe – wykonaj skłony do boku, zrób kilka przysiadów, potem przysiad podparty z wyskokiem, pajacyki, przysiad podparty z wyrzutem naprzemiennym nóg, leżenie na plecach i skłony do stóp. Pamiętaj podczas wykonywanie zadań rób przerwy na ćwiczenia.

 


Wtorek 5 V – „Chcę być mistrzem ortografii.”

J. polski – Aby zostać mistrzem ortografii musisz poznać dużo zasad pisowni wyrazów. Wiesz, że pisownię niektórych wyrazów trzeba zapamiętać, a niektóre można wyjaśnić. Dzisiaj będzie to zasada pisowni ,,rz” po spółgłoskach – takich spółgłosek jest dziewięć - p, b, d, t, g, k, j, ch, w. Powinniśmy znać tę zasadę, ponieważ wymawiając wyrazy słyszymy je inaczej niż piszemy. Sami sprawdźcie - powiedz: przebiśnieg, przejście, drzazga, trzepak, trzcina, drzwi; Poznaliśmy już pisownię wyrazów z dwiema spółgłoskami „b” i „p”. Dzisiaj zajmiemy się kolejnymi spółgłoskami, będą to: „d” i „t” – podręcznik s. 73, przeczytaj uważnie tekst, zapisz regułę i wykonaj ćw. 2 w zeszycie.

W zapamiętaniu różnych reguł pomagają wierszyki, przeczytaj poniższe wierszyki i

naucz się ich na pamięć:

  • „Już nigdy więcej się nie troskaj, pisz ,,rz” po tych spółgłoskach: p, b, d, t, g, k, j, ch, w.

Lecz są wyjątki, nie tajemnica: pszczoła, kształt i pszenica.”

  • ,,W mieście Pszczyna, na pszenicy siadła pszczoła.

- My jesteśmy wyjątkami! Zapamiętaj!- woła.”

Przepisz do zeszytu podane wyrazy, uzupełniając brakujące litery: b…eg, b…uch, b…oza, b…oskwinia, wyb…eże, p…yroda, p…ybory, p…edmiot, p…ebiśnieg, zap…ęg, d…ewo, d…emka, d…wi, d…azga, mod…ew, t…miel, t…ycina, t…ęsienie, t…onek, powiet…e,

  • Dla chętnych – wybierz pięć wyrazów i ułóż z nimi zdania. Pamiętaj: wielka litera na początku zdania, kropka na końcu.

Matematyka – Zanim przejdziesz do kolejnego tematu obejrzyj film o czasie i zegarze, dzięki temu łatwiej Ci będzie wykonywać zadania:

https://www.youtube.com/watch?v=n_AlMYmWo18

podręcznik s. 32, wykonaj zad. 1 - zauważ, że może być 10 rano lub 10 wieczorem ( czyli 22.00); zad. 2 i 3 wykonaj ustnie przy wykorzystaniu kartonowego zegara.

Zapisz w zeszycie:

1godzina = 60 minut, 1godz. = 60min

pół godziny = 30 minut

ćwiczenia s. 44 zad. 1 przeczytaj uważnie treść zadania i nie zapomnij o dodaniu przerwy; w zad. 2 uważaj na słowa wcześniej i później; zad. 3 (możesz przedstawić rozwiązanie na narysowanych schematyczne 2 zegarach; zad. 4 wykonaj na kartonowym zegarze (pamiętaj najpierw zaznacz na zegarze godziny: 12.00, 3.00, 6.00, 9.00), a dopiero potem zapisz rozwiązanie w ćwiczeniach.

 


Środa 6 V – „Sprawdzam siebie. Zwierzęce rodziny.”

Środowisko – podręcznik s. 78, 79 przeczytaj uważnie tekst informacyjny o zwierzętach „Jak rozmnażają się zwierzęta?  

Obejrzyj filmiki:

„Jak z jajka powstaje kura” https://youtu.be/LsrRsxF0teE

Przypomnij sobie cechy ptaków i ssaków.

Ptaki: jajorodne; ciało pokryte pióram; jedzą̨ drobne owady, nasiona;mają dziób, skrzydła; mają dwie nogi zakończone pazurami

Ssaki: są żyworodne; ciało pokryte włosami, futrem, sierścią; ssą mleko matki; stałocieplne; maja kończyny – kopyta, racice, łapy

Ćwiczenia s. 81, wykonaj ćwiczenia 4 i 5 (bez kropki)

- pamiętasz jest taki ssak co wykluwa się z jaja to dziobak, kolczatka.

J. polski – ćwiczenia s. 82, 83 „Sprawdzam siebie”, uważnie czytaj polecenia (przy poprawnym wykonaniu wyjdzie hasło) – pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.

Matematyka – Co to jest kwadrans? Kwadrans to 15 minut.

2 kwadranse to 15min+15min=30min

3 kwadranse to 15min+15min+15min=45min

4 kwadranse to15min+1515min+15min=60min=1godz

podręcznik s. 33, zad.1, 2 wykonaj w zeszycie, zad. 3 ustaw odpowiednie godziny i odpowiedz na pytanie „Co zauważasz?”.

WF - Ćwiczenia ogólnorozwojowe - wykonaj skłony do boku, przysiady, pajacyki, rób ćwiczenia z „Domową lekcja wf-u – trening w domu  https://www.youtube.com/watch?v=RaE4KmAYZJw - ćwicz 15 minut codziennie


Czwartek  7 V  - „Piszemy opowiadanie”.     

J. polski – podręcznik s. 76 i 77 - dzisiaj znowu poćwiczymy pisanie opowiadania. Obejrzyj historyjkę obrazkową. Pamiętaj opowiadanie składa się z 3 części:

- wstęp: Kiedy i gdzie to się działo? (koro zielony)

- rozwinięcie: Co się wydarzyło?  (kolor żółty)

- zakończenie: Jak się skończyło? (kolor niebeski)

- wykonaj kropkę ze s. 77 (zapisz opowiadanie do zeszytu)dobierz po kolei zdania, tak, aby były odpowiedziami na pytania, zwróć uwagę, by zdania były układane po kolei (kolejność chronologiczna - zwróć uwagę na kolory), pamiętaj o akapitach (wcięcie w tekście; zadaniem akapitu jest wyraźne zaznaczenie nowej myśli w bieżącym wątku wypowiedzi  przy zapisie) – pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.

Plastyka/ technikawykonaj z plasteliny i kartki bloku A4 makietę podwórka (wykonaj zwierzęta z plasteliny)

Matematyka – ćwiczenia s. 45 zad. 1 uzupełnij, zad. 2 opisz szczegółowo, pisząc dokładny czas, jak wygląda Twój dzień, co robisz (dzień do wyboru) - pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.

WF - Ćwiczenia ogólnorozwojowe; skacz, turlaj się, rób przysiady, pajacyki, ćwicz z filmikiem https://www.youtube.com/watch?v=mlDiGPcfTEo

Zajęcia Rozwijające Zainteresowania (ZRZ) – dla uczniów zapisanych na zajęcia – Zegar (pomoc wysłana do wszystkich rodziców na pocztę) – wykonaj zadania ze s. 5

 


Piątek 8 VTemat: „W świecie lektur”.

J. polski – Przeczytaj baśń Jana Christiana Andersena pt. „Pięć ziarenek grochu”. Zastanów się czego potrzebują rośliny? Uzupełnij zeszyt lektur w następujący sposób:

  • autor
  • tytuł
  • ilustrator
  • postacie
  • treść (czyli o czym baśń opowiada)
  • ilustracja
  • wrażenia (co najbardziej mi się podobało)

Gotową pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny. Proszę przesłać do oceny również omówienie lektury „Oto jest Kasia”.

Muzyka – poznaj nową piosenkę „Świat woła o pomoc” – podręcznik z muzyki s. 76 ( jak nie macie podręcznika, to proszę wpisać do wyszukiwarki - nowa era muzyka klasa 2 pdf  / otworzy się wersja internetowa) oraz linki do piosenki (posłuchaj i śpiewaj)

https://www.youtube.com/watch?v=YOJUjCqrJ50

https://www.youtube.com/watch?v=Sm4DI2oUkqs

Wyklaszcz rytm piosenki (możesz wystukać, wytupać..), tańcz. Powtórz piosenkę „Podwórko pod chmurką”.