Poniedziałek 4 V- Temat: „Co słychać wiosną u zwierząt?”
J. polski – podręcznik s. 74, 75 - Przeczytaj głośno wiersz W. Chotomskiej ,,Dlaczego cielę ogonem miele?”, naucz się pięknie czytać, pamiętaj: wykonując zadanie w zeszycie zawsze zapisuj datę (4 maja 2020 r. lub 04.05.2020 r. lub 4 V 2020 r.)
ćw. 1 - Poniżej masz wyjaśnienie niektórych wyrazów, które występują w wierszu,
seradela- roślina pastewna, którą rolnicy sieją, jest pokarmem dla zwierząt.
decybel – w decybelach mierzymy poziom hałasu
furtka – wąskie przejście w ogrodzeniu zamykane najczęściej drzwiczkami
cielętnik - obora, zagroda lub pastwisko dla cieląt
tojad wilcze ziele -najsilniej trującą roślinę w Polsce
ćw. 2 - Wymień i zapisz w zeszycie, jakie zwierzęta rozmawiały o zachowaniu cielęcia?
ćw. 3 - Odpowiedz ustnie na pytanie, które jest zawarte w tytule wiersza.
ćw. 4 - Wyszukaj w wierszu wyrazy rymujące się z wyrazem cielę i zapisz je w zeszycie.
- ćwiczenia s. 80 – wykonuj zadania dokładnie i starannie.
- Dla chętnych film o zwierzętach na wsi https://www.youtube.com/watch?v=5cT69xkHVh8
- Ćw. 5 z podręcznika - Podaj przykłady zabawnego zastosowania cielęcego ogona – narysuj wybrany pomysł.
Matematyka – podręcznik s. 31, zad. 1- przeczytaj polecenie, oblicz brakujące ceny, działania zapisz w zeszycie, do wybranej ilustracji ułóż treść zadania i zapisz w zeszycie, zad. 2 wykonaj ustnie, zad.3, 4 rozwiąż do zeszytu; ćwiczenia s. 43 – pracę w zeszycie i ćwiczeniach proszę sfotografować i przesłać na pocztę do wychowawcy.
WF – Ćwiczenia ogólnorozwojowe – wykonaj skłony do boku, zrób kilka przysiadów, potem przysiad podparty z wyskokiem, pajacyki, przysiad podparty z wyrzutem naprzemiennym nóg, leżenie na plecach i skłony do stóp. Pamiętaj podczas wykonywanie zadań rób przerwy na ćwiczenia.
Wtorek 5 V – „Chcę być mistrzem ortografii.”
J. polski – Aby zostać mistrzem ortografii musisz poznać dużo zasad pisowni wyrazów. Wiesz, że pisownię niektórych wyrazów trzeba zapamiętać, a niektóre można wyjaśnić. Dzisiaj będzie to zasada pisowni ,,rz” po spółgłoskach – takich spółgłosek jest dziewięć - p, b, d, t, g, k, j, ch, w. Powinniśmy znać tę zasadę, ponieważ wymawiając wyrazy słyszymy je inaczej niż piszemy. Sami sprawdźcie - powiedz: przebiśnieg, przejście, drzazga, trzepak, trzcina, drzwi; Poznaliśmy już pisownię wyrazów z dwiema spółgłoskami „b” i „p”. Dzisiaj zajmiemy się kolejnymi spółgłoskami, będą to: „d” i „t” – podręcznik s. 73, przeczytaj uważnie tekst, zapisz regułę i wykonaj ćw. 2 w zeszycie.
W zapamiętaniu różnych reguł pomagają wierszyki, przeczytaj poniższe wierszyki i
naucz się ich na pamięć:
- „Już nigdy więcej się nie troskaj, pisz ,,rz” po tych spółgłoskach: p, b, d, t, g, k, j, ch, w.
Lecz są wyjątki, nie tajemnica: pszczoła, kształt i pszenica.”
- ,,W mieście Pszczyna, na pszenicy siadła pszczoła.
- My jesteśmy wyjątkami! Zapamiętaj!- woła.”
Przepisz do zeszytu podane wyrazy, uzupełniając brakujące litery: b…eg, b…uch, b…oza, b…oskwinia, wyb…eże, p…yroda, p…ybory, p…edmiot, p…ebiśnieg, zap…ęg, d…ewo, d…emka, d…wi, d…azga, mod…ew, t…miel, t…ycina, t…ęsienie, t…onek, powiet…e,
- Dla chętnych – wybierz pięć wyrazów i ułóż z nimi zdania. Pamiętaj: wielka litera na początku zdania, kropka na końcu.
Matematyka – Zanim przejdziesz do kolejnego tematu obejrzyj film o czasie i zegarze, dzięki temu łatwiej Ci będzie wykonywać zadania:
https://www.youtube.com/watch?v=n_AlMYmWo18
podręcznik s. 32, wykonaj zad. 1 - zauważ, że może być 10 rano lub 10 wieczorem ( czyli 22.00); zad. 2 i 3 wykonaj ustnie przy wykorzystaniu kartonowego zegara.
Zapisz w zeszycie:
1godzina = 60 minut, 1godz. = 60min
pół godziny = 30 minut
ćwiczenia s. 44 zad. 1 przeczytaj uważnie treść zadania i nie zapomnij o dodaniu przerwy; w zad. 2 uważaj na słowa wcześniej i później; zad. 3 (możesz przedstawić rozwiązanie na narysowanych schematyczne 2 zegarach; zad. 4 wykonaj na kartonowym zegarze (pamiętaj najpierw zaznacz na zegarze godziny: 12.00, 3.00, 6.00, 9.00), a dopiero potem zapisz rozwiązanie w ćwiczeniach.
Środa 6 V – „Sprawdzam siebie. Zwierzęce rodziny.”
Środowisko – podręcznik s. 78, 79 przeczytaj uważnie tekst informacyjny o zwierzętach „Jak rozmnażają się zwierzęta?
Obejrzyj filmiki:
- Film edukacyjny dla dzieci o żabach https://www.youtube.com/watch?v=gfKhRnQu-PU
- Filmy „Kurczak wykluwa się z jajka” https://youtu.be/fICZcVccDv4
„Jak z jajka powstaje kura” https://youtu.be/LsrRsxF0teE
- Film o ssakach https://slideplayer.pl/slide/441037/
- Film „Cud narodzin... motyla” https://youtu.be/3HvR0aETxOA
Przypomnij sobie cechy ptaków i ssaków.
Ptaki: jajorodne; ciało pokryte pióram; jedzą̨ drobne owady, nasiona;mają dziób, skrzydła; mają dwie nogi zakończone pazurami
Ssaki: są żyworodne; ciało pokryte włosami, futrem, sierścią; ssą mleko matki; stałocieplne; maja kończyny – kopyta, racice, łapy
Ćwiczenia s. 81, wykonaj ćwiczenia 4 i 5 (bez kropki)
- pamiętasz jest taki ssak co wykluwa się z jaja to dziobak, kolczatka.
J. polski – ćwiczenia s. 82, 83 „Sprawdzam siebie”, uważnie czytaj polecenia (przy poprawnym wykonaniu wyjdzie hasło) – pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.
Matematyka – Co to jest kwadrans? Kwadrans to 15 minut.
2 kwadranse to 15min+15min=30min
3 kwadranse to 15min+15min+15min=45min
4 kwadranse to15min+1515min+15min=60min=1godz
podręcznik s. 33, zad.1, 2 wykonaj w zeszycie, zad. 3 ustaw odpowiednie godziny i odpowiedz na pytanie „Co zauważasz?”.
WF - Ćwiczenia ogólnorozwojowe - wykonaj skłony do boku, przysiady, pajacyki, rób ćwiczenia z „Domową lekcja wf-u – trening w domu https://www.youtube.com/watch?v=RaE4KmAYZJw - ćwicz 15 minut codziennie
Czwartek 7 V - „Piszemy opowiadanie”.
J. polski – podręcznik s. 76 i 77 - dzisiaj znowu poćwiczymy pisanie opowiadania. Obejrzyj historyjkę obrazkową. Pamiętaj opowiadanie składa się z 3 części:
- wstęp: Kiedy i gdzie to się działo? (koro zielony)
- rozwinięcie: Co się wydarzyło? (kolor żółty)
- zakończenie: Jak się skończyło? (kolor niebeski)
- wykonaj kropkę ze s. 77 (zapisz opowiadanie do zeszytu) – dobierz po kolei zdania, tak, aby były odpowiedziami na pytania, zwróć uwagę, by zdania były układane po kolei (kolejność chronologiczna - zwróć uwagę na kolory), pamiętaj o akapitach (wcięcie w tekście; zadaniem akapitu jest wyraźne zaznaczenie nowej myśli w bieżącym wątku wypowiedzi przy zapisie) – pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.
Plastyka/ technika – wykonaj z plasteliny i kartki bloku A4 makietę podwórka (wykonaj zwierzęta z plasteliny)
Matematyka – ćwiczenia s. 45 zad. 1 uzupełnij, zad. 2 opisz szczegółowo, pisząc dokładny czas, jak wygląda Twój dzień, co robisz (dzień do wyboru) - pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.
WF - Ćwiczenia ogólnorozwojowe; skacz, turlaj się, rób przysiady, pajacyki, ćwicz z filmikiem https://www.youtube.com/watch?v=mlDiGPcfTEo
Zajęcia Rozwijające Zainteresowania (ZRZ) – dla uczniów zapisanych na zajęcia – Zegar (pomoc wysłana do wszystkich rodziców na pocztę) – wykonaj zadania ze s. 5
Piątek 8 V – Temat: „W świecie lektur”.
J. polski – Przeczytaj baśń Jana Christiana Andersena pt. „Pięć ziarenek grochu”. Zastanów się czego potrzebują rośliny? Uzupełnij zeszyt lektur w następujący sposób:
- autor
- tytuł
- ilustrator
- postacie
- treść (czyli o czym baśń opowiada)
- ilustracja
- wrażenia (co najbardziej mi się podobało)
Gotową pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny. Proszę przesłać do oceny również omówienie lektury „Oto jest Kasia”.
Muzyka – poznaj nową piosenkę „Świat woła o pomoc” – podręcznik z muzyki s. 76 ( jak nie macie podręcznika, to proszę wpisać do wyszukiwarki - nowa era muzyka klasa 2 pdf / otworzy się wersja internetowa) oraz linki do piosenki (posłuchaj i śpiewaj)
https://www.youtube.com/watch?v=YOJUjCqrJ50
https://www.youtube.com/watch?v=Sm4DI2oUkqs
Wyklaszcz rytm piosenki (możesz wystukać, wytupać..), tańcz. Powtórz piosenkę „Podwórko pod chmurką”.