Wszystkie nagrania znajdziesz tutaj:

https://drive.google.com/open?id=1o4jydmMdeK2xlzPR6t2IhiUrxza2yfgF

Utrwal sobie poznane słownictwo korzystając z poniższego linku:

https://quizlet.com/pl/215598346/tiger-3-unit-5-flash-cards/

Przeczytaj zdania w tabelce poniżej. Przeanalizuj je. Czy zauważyłeś jak zmieniają się czasowniki?

I (ja)

He/She (on, ona)

I have lunch at midday.

He has lunch at one o’clock.

I get up at six o’clock.

She gets up at half past six.

I brush my teeth in the morning.

He brushes his teeth in the evening.

I go home in the afternoon.

She goes to bed at midnight.

I put on my pyjamas.

She puts on her pyjamas.

I like English.

He likes English too.

 

Jeśli osobą wykonującą czynność jest on lub ona do czasownika należy dodać s, w niektórych dodajemy es, have zamieniamy na has.

W zeszycie przerysuj poniższą tabelkę i uzupełnij ją czasownikami w odpowiedniej formie, wzorując się na zdaniach z poprzedniej tabelki. Zapamiętaj jak należy zmieniać poszczególne czasowniki.

I (ja)

He/She (on, ona)

get up

 

put

 

brush

 

go

 

have

 

 

Koniec notatki.

Wykonaj kartę pracy (karta pracy1) zamieszczoną w pliku z nagraniami. Jeśli nie możesz wydrukować, przepisz zdania do zeszytu.

Ćw. 1. Uzupełnij zdania odpowiednimi czasownikami.

Zwróć uwagę, kto wykonuje daną czynność, by wybrać czasownik w odpowiedniej formie.

Czasowniki wybieraj z ramki, którą przed chwilą uzupełniałeś w zeszycie.

Ćw.2 Ułóż pytania wzorując się na pierwszym przykładzie i odpowiedz na nie zgodnie z prawdą na swój temat.

Do you (czynność podana w przykładzie) at (godzina podana w przykładzie)?

Odpowiedzi:   Yes, I do.

                        No, I don’t.

every day – codziennie