Wszystkie nagrania znajdziesz tutaj:
https://drive.google.com/open?id=1o4jydmMdeK2xlzPR6t2IhiUrxza2yfgF
Utrwal sobie poznane słownictwo korzystając z poniższego linku:
https://quizlet.com/pl/215598346/tiger-3-unit-5-flash-cards/
Przeczytaj zdania w tabelce poniżej. Przeanalizuj je. Czy zauważyłeś jak zmieniają się czasowniki?
I (ja) |
He/She (on, ona) |
I have lunch at midday. |
He has lunch at one o’clock. |
I get up at six o’clock. |
She gets up at half past six. |
I brush my teeth in the morning. |
He brushes his teeth in the evening. |
I go home in the afternoon. |
She goes to bed at midnight. |
I put on my pyjamas. |
She puts on her pyjamas. |
I like English. |
He likes English too. |
Jeśli osobą wykonującą czynność jest on lub ona do czasownika należy dodać s, w niektórych dodajemy es, have zamieniamy na has.
W zeszycie przerysuj poniższą tabelkę i uzupełnij ją czasownikami w odpowiedniej formie, wzorując się na zdaniach z poprzedniej tabelki. Zapamiętaj jak należy zmieniać poszczególne czasowniki.
I (ja) |
He/She (on, ona) |
get up |
|
put |
|
brush |
|
go |
|
have |
|
Koniec notatki.
Wykonaj kartę pracy (karta pracy1) zamieszczoną w pliku z nagraniami. Jeśli nie możesz wydrukować, przepisz zdania do zeszytu.
Ćw. 1. Uzupełnij zdania odpowiednimi czasownikami.
Zwróć uwagę, kto wykonuje daną czynność, by wybrać czasownik w odpowiedniej formie.
Czasowniki wybieraj z ramki, którą przed chwilą uzupełniałeś w zeszycie.
Ćw.2 Ułóż pytania wzorując się na pierwszym przykładzie i odpowiedz na nie zgodnie z prawdą na swój temat.
Do you (czynność podana w przykładzie) at (godzina podana w przykładzie)?
Odpowiedzi: Yes, I do.
No, I don’t.
every day – codziennie