• W tym tygodniu w wybranym przez siebie czasie poćwiczyć w ramach WF – można skorzystać z propozycji podanych w linkach podanych w załącznikach. 
  • Plastyka i technika – do 15 maja macie czas na wykonanie pracy malowanej farbami (ewentualnie kredkami) nt. Wiosna farbami malowana. Dokładna instrukcja w załączeniu.
  • W tym tygodniu wykonaj ćwiczenia z „Potyczek ortograficznych” str. 53 – 54 (sprawdzimy po powrocie do szkoły).

NASZA OJCZYZNA

Zadania na poniedziałek 4 maja.

MAJOWE ŚWIĘTA

Środowisko społeczno-przyrodnicze

 Przeczytaj tekst „Majowe świętowanie” oraz „Kto rządzi w Polsce?” (czytanka str. 18, 19).

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie do przyrody zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.

Temat: Polska- nasza ojczyzna.

  1. Przepisz do zeszytu notatkę:

1 maja – Święto Pracy

2 maja – Dzień Flagi Rzeczypospolitej Polskiej

3 maja – Święto Konstytucji 3 Maja

Zbiór najważniejszych praw w państwie to konstytucja.

Parlament Rzeczypospolitej Polskiej – dwuizbowy parlament, organ władzy ustawodawczej w Rzeczypospolitej Polskiej. W skład parlamentu wchodzą Sejm jako izba niższa oraz Senat jako izba wyższa. Posłowie tworzą prawa obowiązujące w państwie. Senatorowie mogą te prawa zatwierdzić, poprawić lub odrzucić.

Prezydentem, czyli przedstawicielem państwa polskiego i dowódcą armii obecnie w Polsce jest Andrzej Duda.

Premierem, czyli osobą tworzącą i kierującą pracą rządu jest Mateusz Morawiecki.

  1. Wykonaj ćwiczenia ze stron 14 i 15 (bez ćw.4 str. 15).

Uwaga: na temat z ćw. 3 str. 15 porozmawiaj z rodzicami.

Język polski

  1. Przeczytaj wiersz „Polska” (czytanka str. 20).
  2. Zapisz temat i datę w zeszycie do języka polskiego zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.

Temat: Polska – nasza ojczyzna.

  1. Wykonaj pisemnie w zeszycie na podstawie informacji zawartych w wierszu zadanie 1 str. 20.
  2. Wykonaj ćwiczenie 4 ze strony 15.
  3. Zapoznaj się z zadaniem 1 str. 21 i wykonaj pisemnie zadania 2 i 3 str. 21.
  4. Wykonaj pisemnie w zeszycie zadanie 4 str.20

CHĘTNI: zadanie 5 str. 20

Plan opisu miejsca:

I - wstęp (We wstępie napisz, co to za miejsce, gdzie się znajduje, jakie jest jego przeznaczenie)

II – rozwinięcie (W rozwinięciu: opisz cechy miejsca, określ jego wielkość i kształt, uwzględnij elementy tam występujące, przedstaw atmosferę tego miejsca).

III - zakończenie (napisz, czy podoba ci się to miejsce).

Wykonaną pracę prześlij do nas w programie Word. Praca będzie oceniona.


Zadania na wtorek 5 maja.

BŁĘKITNA PLANETA

W PARKU NARODOWYM

Środowisko społeczno-przyrodnicze 

  1. Przeczytaj tekst „Parki narodowe w Polsce” (czytanka str. 10, 11).
  2. Zapisz temat i datę w zeszycie do przyrody zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.

Temat: Parki narodowe.

  1. Wykonaj w zeszycie zadanie 1 str. 11.
  2. Wykonaj zadania 2, 3, 4 str. 11 ustnie na podstawie podręcznika. Jeżeli zainteresujesz się tematem, to poszukaj w Internecie więcej informacji.
  3. Wykonaj ćwiczenia ze strony 8 (bez ćw. 3).
  4. Zapoznaj się z filmem o parkach narodowych w Polsce.

Język polski

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie do języka polskiego zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.

Temat: Polecenia, prośby i rozkazy.

  1. Wykonaj ustnie zadanie 1 str. 12.
  2. Wykonaj zadanie 2 str. 12 oraz ćw. 5 str. 9.

Matematyka

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie do matematyki zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.

Temat: Odejmujemy sposobem pisemnym w zakresie 1000.

  1. Wykonaj ustnie zadania 1 ze strony 40 z dokładną analizą.
  2. Wykonaj zadanie 2 według wzoru z zadania 1. Pamiętaj o dokładnym podpisywaniu cyfr (jedności pod jednościami, dziesiątki pod dziesiątkami i setki pod setkami), zgodnie z kratkami w zeszycie.
  3. Wykonaj zadania 2, 3, 4 i 5 str. 40 w zeszycie.
  4. Wykonaj ćwiczenia str. 54.

Uwaga: w ćw. 2 sprawdź odejmowanie za pomocą dodawania.


Zadania na środę 6 maja.

OPISUJEMY ŁOSIA

Język polski

  1. Zapoznaj się z planem opisu łosia (ćw. 4 str. 9).
  2. Napisz opis łosia według wzoru z ćw. 4 str. 9 w programie WORD i prześlij do nas w celu sprawdzenia. Praca będzie oceniona.
  3. Pamiętaj: wszystkie części opisu zaczynamy akapitem.

 Matematyka

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie do matematyki zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami. Temat: Odejmujemy sposobem pisemnym w zakresie 1000.
  2. Wykonaj ustnie zadania 1 ze strony 41 z dokładną analizą.
  3. Wykonaj zadanie 2 według wzoru z zadania 1. Pamiętaj o dokładnym podpisywaniu cyfr (jedności pod jednościami, dziesiątki pod dziesiątkami i setki pod setkami), zgodnie z kratkami w zeszycie. Sprawdź odejmowanie za pomocą dodawania.
  4. Wykonaj zadania 3 i 4 str. 41. Przypomnij sobie, co to jest suma i różnica.
  5. Wykonaj ćwiczenia ze strony 55. 

Zadania na czwartek 7 maja.

CHROŃMY TO, CO NAJCENNIEJSZE

Język polski

  1. Przeczytaj tekst ”Co to za księga?” (czytanka str. 13, 14).
  2. Zapisz temat i datę w zeszycie do języka polskiego zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.

Temat: Stopniujemy przymiotniki.

  1. Wykonaj ustnie zadania 1, 2, 3 ,4 str. 14
  2. Zapoznaj się z zadaniem 1 str. 15 – postaraj się zapamiętać informacje z ramki dotyczące stopniowania przymiotników. Wykonaj pisemnie zadania 2 i 3 str. 15.
  3. Wykonaj ćwiczenia ze stron 10 i 11.
  4. Polska czerwona księga zwierząt i roślin w załączniku.

 Matematyka

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie do matematyki zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami. Temat: Odejmujemy sposobem pisemnym w zakresie 1000.
  2. Wykonaj ustnie zadanie 1 ze strony 42 z dokładną analizą.
  3. Wykonaj zadania 2, 3 i 4 str. 42. Pamiętaj, że 1 km to 1000 m.
  4. Wykonaj ćwiczenia ze strony 56.

Zadania na piątek 8 maja.

CO NAS CZEKA W MAJU

Środowisko społeczno-przyrodnicze.

  1. Przeczytać tekst „Maj”  (czytanka str. 16, 17).
  2. Zapisać temat i datę w zeszycie do przyrody zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.

Temat: Zmiany w maju.

  1. Wypisać zmiany na podstawie informacji z podręcznika według wcześniejszych ustaleń (w świecie ludzi, w świecie roślin, zwierząt i astronomia).
  2. Wykonać ćwiczenia ze stron  12, 13.

Język polski

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie do języka polskiego zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.

Temat: Przysłowia związane z majem.

  1. Przepisz do zeszytu przysłowia oraz postaraj się wytłumaczyć jak je rozumiesz (czytanka str. 17).

Matematyka

  1. Zapisz temat i datę w zeszycie do matematyki zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami.

Temat: Pomyślę i rozwiążę.

  1. Wykonaj zadania 1 – 6 ze strony 43.
  2. Zadanie 7 str. 43 dla chętnych.