Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

KLASA 4A

TEMAT 1: Polskie symbole narodowe.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Film animowany o polskich symbolach narodowych: https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c
  2. Notatka na podstawie filmu.
  3. Przeczytaj tekst polskiego hymnu – podręcznik, s. 263.
  4. Wysłuchaj hymnu: https://www.youtube.com/watch?v=MyLFTSUWRy8
  5. Podręcznik, s. 264, polec. 1, 2.
  6. Naucz się tekstu hymnu na pamięć.

TEMAT 2: Co wiemy o rzeczowniku, przymiotniku, czasowniku, przysłówku?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Praca z testem Forms. Link do testu będzie aktywny w aplikacji Teams w środę, 6 maja, od godz. 10.00 do godz. 10.30.

UWAGA! Jeśli masz problemy z wejściem do aplikacji Teams, link będzie dostępny również w wiadomości do Ciebie w dzienniku elektronicznym.

TEMAT 3: Kiedy w wyrazie stosujemy wielką, a kiedy małą literę?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 266, 267.
  2. Zeszyt ćwiczeń, s. 78, polec. 1, s. 80, polec. 8.
  3. Ćwiczenia interaktywne: https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera-zawsze-dobrze-wybieraj/D1DWZLsc5 Nie przepisuj do zeszytu.

KLASA 4B

TEMAT 1: Całym sercem w ojczyźnie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z tekstem s. 260-261.
  2. Wykonaj zad. 1/261 (w zeszycie).
  3. Narysuj, z czym kojarzy Ci się ojczyzna (w zeszycie).

TEMAT 2: Polskie legendy.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z poleceniami:

https://drive.google.com/open?id=1orCW88I6cYTp2Uqq49Qg_h8OgPoqx-Zh

  1. Posłuchaj:

 https://drive.google.com/open?id=1AiEISYyw4U53UxWpkwvEd750dSFhz-0a

  1. Już wszystko wiesz! Zapisz odpowiedzi do zeszytu.

TEMAT 3: Dodatkowe informacje przy czasowniku. O przysłówku.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapisz odpowiedzi na pytania: jak? gdzie? Kiedy?, myśląc o spacerze.
  2. 1.,2. i 3./255 wykonamy wspólnie.

KLASA 4C

TEMAT 1: Na turystycznym szlaku. Pisownia wielką literą i małą literą.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Korzystając z podręcznika (str.266-267) zrób w zeszycie notatkę dotyczącą zasad pisowni nazw geograficznych
  2. Wykonaj w zeszycie zadanie 6 str.267 oraz zadanie 10 str. 268
  3. Wykonaj ćwiczenia na stronie ( nie przepisuj do zeszytu)

https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera-zawsze-dobrze-wybieraj/D1DWZLsc5

TEMAT 2: Poetycko i żartobliwie o geografii Polski

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przygotuj na lekcję mapę Polski.
  2. Przeczytaj wiersz Jana Brzechwy “Globus” podręcznik str.268/269
  3. Wykonaj polecenie 2 str. 269
  4. Wskaż na mapie miejsca, o których mowa we wierszu.

TEMAT 3: Poznajemy legendy

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przygotuj się do opowiadania poznanych w klasach młodszych legend.
  2. Przeczytaj tekst z podręcznika str.271-276 (praca samodzielna w domu)
  3. Zastanów się czego dowiedziałeś z się z tekstu o Krakowie
  4. Sprawdź, czy masz w domu książki zawierające legendy gdańskie

KLASA 4D

TEMAT 1: Fantastyczna opowieść o początkach rodziny.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z tekstem J. Papuzińskiej - podręcznik s. 145
  2. Przypomnij cechy baśni i legendy – zapisz podobieństwa i różnice w formie tabeli.
  3. Skup się na omawianym utworze - wymień bohaterów, opowiedz wydarzenia, wskaż elementy fantastyczne i realistyczne.

TEMAT 2: O co można zapytać osobę mówiącą ze starej fotografii?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Odczytaj wiersz Jarosława Mikołajewskiego “Stara fotografia mojego taty” - podręcznik s. 147.
  2. Kim jest bohater wiersza? Różnica między bohaterem wiersza a osobą mówiącą w wierszu.
  3. Odszukaj zdjęcie rodziców lub dziadków z dzieciństwa. Zapisz kilka pytań, które chciałbyś/ chciałabyś zadać osobie utrwalonej na zdjęciu.

TEMAT 3: Piszemy własną legendę.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z umieszczonym na stronie szkoły załącznikiem.
  2. Zaplanuj napisanie własnej legendy na temat: Początki mojej rodziny.
  3. W legendzie zamieść co najmniej 10 wyrazów z trudnością ortograficzną “ż”, “rz”
  4. Swoją pracę zamieść w plikach na Teamsie lub wyślij na adres m.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl. Termin: 10.05.2020 r.
pliki do pobrania