Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
KLASA 4A
TEMAT 1: Polskie symbole narodowe.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Film animowany o polskich symbolach narodowych: https://www.youtube.com/watch?v=DCwEJ9tHt5c
- Notatka na podstawie filmu.
- Przeczytaj tekst polskiego hymnu – podręcznik, s. 263.
- Wysłuchaj hymnu: https://www.youtube.com/watch?v=MyLFTSUWRy8
- Podręcznik, s. 264, polec. 1, 2.
- Naucz się tekstu hymnu na pamięć.
TEMAT 2: Co wiemy o rzeczowniku, przymiotniku, czasowniku, przysłówku?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Praca z testem Forms. Link do testu będzie aktywny w aplikacji Teams w środę, 6 maja, od godz. 10.00 do godz. 10.30.
UWAGA! Jeśli masz problemy z wejściem do aplikacji Teams, link będzie dostępny również w wiadomości do Ciebie w dzienniku elektronicznym.
TEMAT 3: Kiedy w wyrazie stosujemy wielką, a kiedy małą literę?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 266, 267.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 78, polec. 1, s. 80, polec. 8.
- Ćwiczenia interaktywne: https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera-zawsze-dobrze-wybieraj/D1DWZLsc5 Nie przepisuj do zeszytu.
KLASA 4B
TEMAT 1: Całym sercem w ojczyźnie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z tekstem s. 260-261.
- Wykonaj zad. 1/261 (w zeszycie).
- Narysuj, z czym kojarzy Ci się ojczyzna (w zeszycie).
TEMAT 2: Polskie legendy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z poleceniami:
https://drive.google.com/open?id=1orCW88I6cYTp2Uqq49Qg_h8OgPoqx-Zh
- Posłuchaj:
https://drive.google.com/open?id=1AiEISYyw4U53UxWpkwvEd750dSFhz-0a
- Już wszystko wiesz! Zapisz odpowiedzi do zeszytu.
TEMAT 3: Dodatkowe informacje przy czasowniku. O przysłówku.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapisz odpowiedzi na pytania: jak? gdzie? Kiedy?, myśląc o spacerze.
- 1.,2. i 3./255 wykonamy wspólnie.
KLASA 4C
TEMAT 1: Na turystycznym szlaku. Pisownia wielką literą i małą literą.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z podręcznika (str.266-267) zrób w zeszycie notatkę dotyczącą zasad pisowni nazw geograficznych
- Wykonaj w zeszycie zadanie 6 str.267 oraz zadanie 10 str. 268
- Wykonaj ćwiczenia na stronie ( nie przepisuj do zeszytu)
https://epodreczniki.pl/a/wielka-czy-mala-litera-zawsze-dobrze-wybieraj/D1DWZLsc5
TEMAT 2: Poetycko i żartobliwie o geografii Polski
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotuj na lekcję mapę Polski.
- Przeczytaj wiersz Jana Brzechwy “Globus” podręcznik str.268/269
- Wykonaj polecenie 2 str. 269
- Wskaż na mapie miejsca, o których mowa we wierszu.
TEMAT 3: Poznajemy legendy
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przygotuj się do opowiadania poznanych w klasach młodszych legend.
- Przeczytaj tekst z podręcznika str.271-276 (praca samodzielna w domu)
- Zastanów się czego dowiedziałeś z się z tekstu o Krakowie
- Sprawdź, czy masz w domu książki zawierające legendy gdańskie
KLASA 4D
TEMAT 1: Fantastyczna opowieść o początkach rodziny.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z tekstem J. Papuzińskiej - podręcznik s. 145
- Przypomnij cechy baśni i legendy – zapisz podobieństwa i różnice w formie tabeli.
- Skup się na omawianym utworze - wymień bohaterów, opowiedz wydarzenia, wskaż elementy fantastyczne i realistyczne.
TEMAT 2: O co można zapytać osobę mówiącą ze starej fotografii?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Odczytaj wiersz Jarosława Mikołajewskiego “Stara fotografia mojego taty” - podręcznik s. 147.
- Kim jest bohater wiersza? Różnica między bohaterem wiersza a osobą mówiącą w wierszu.
- Odszukaj zdjęcie rodziców lub dziadków z dzieciństwa. Zapisz kilka pytań, które chciałbyś/ chciałabyś zadać osobie utrwalonej na zdjęciu.
TEMAT 3: Piszemy własną legendę.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z umieszczonym na stronie szkoły załącznikiem.
- Zaplanuj napisanie własnej legendy na temat: Początki mojej rodziny.
- W legendzie zamieść co najmniej 10 wyrazów z trudnością ortograficzną “ż”, “rz”
- Swoją pracę zamieść w plikach na Teamsie lub wyślij na adres m.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl. Termin: 10.05.2020 r.