Poniższe treści są realizowane podczas 2 jednostek lekcyjnych.
Temat: Rozbicie dzielnicowe
- Przypomnij sobie:
a) Dlaczego powstał statut (testament) Bolesława Krzywoustego?
b) Na czym polegała zasada senioratu?
- Zapoznaj się z mapą na s. 194 podręcznika i odpowiedz ustnie na pytania:
a) Jakie dzielnice otrzymali synowie Bolesława Krzywoustego?
b) Jakie ziemi wchodziły w skład dzielnicy senioralnej?
- Przeczytaj wiadomości w podręczniku s. 192-197
Możesz też posłuchać czytanego tekstu https://www.youtube.com/watch?v=FV_QMZ6p2ik
- Zapisz w zeszycie pod tematem definicję pojęcia rozbicie dzielnicowe
- Rozwiąż zadania z załączonej karty pracy (możesz wydrukować lub przepisać odpowiedzi do zeszytu)
Jeśli masz zeszyt ćwiczeń, rozwiąż zadania ze s. 106-107, a w zeszycie przedmiotowym wykonaj zad. 5 z karty pracy.
- W celu utrwalenia wiadomości obejrzyj krótki film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=Dby1lfV3ERo
Jeśli możesz, weź udział w lekcji online lub konsultacjach zgodnie z planem.
Dla zainteresowanych – filmy edukacyjne:
https://www.youtube.com/watch?v=TqTRSOwh8Aw
https://www.youtube.com/watch?v=CuNO_C55jCI
pliki do pobrania