Poniższe treści są realizowane podczas 2 jednostek lekcyjnych.

Temat: Rozbicie dzielnicowe 

  1. Przypomnij sobie:

a) Dlaczego powstał statut (testament) Bolesława Krzywoustego?

b) Na czym polegała zasada senioratu? 

  1. Zapoznaj się z mapą na s. 194 podręcznika i odpowiedz ustnie na pytania:

a) Jakie dzielnice otrzymali synowie Bolesława Krzywoustego?

b) Jakie ziemi wchodziły w skład dzielnicy senioralnej? 

  1. Przeczytaj wiadomości w podręczniku s. 192-197

Możesz też posłuchać czytanego tekstu https://www.youtube.com/watch?v=FV_QMZ6p2ik 

  1. Zapisz w zeszycie pod tematem definicję pojęcia rozbicie dzielnicowe 
  1. Rozwiąż zadania z załączonej karty pracy (możesz wydrukować lub przepisać odpowiedzi do zeszytu)

   Jeśli masz zeszyt ćwiczeń, rozwiąż zadania ze s. 106-107, a w zeszycie przedmiotowym wykonaj zad. 5 z karty pracy. 

  1. W celu utrwalenia wiadomości obejrzyj krótki film edukacyjny https://www.youtube.com/watch?v=Dby1lfV3ERo 

Jeśli możesz, weź udział w lekcji online lub konsultacjach zgodnie z planem. 

Dla zainteresowanych – filmy edukacyjne:

https://www.youtube.com/watch?v=TqTRSOwh8Aw 

https://www.youtube.com/watch?v=CuNO_C55jCI