Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

KLASA 5A

TEMAT 1: Świat wirtualny a świat rzeczywisty.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst “W komputerowym świecie (podręcznik s. 287) oraz “Uzależnieni od komputera” (s. 289).
  2. Odpowiedz pisemnie – zad. 1,3/289
  3. Zapoznaj się z definicją (s. 290)
  4. Wypełnij (w wyobraźni - nie pisz w podręczniku) ankietę ze s. 291, niech to będzie dla Ciebie materiał do przemyśleń.
  5. Uczniowie, którzy podczas lekcji piszą/ poprawiają pracę klasową z gramatyki, realizują powyższy materiał podczas samodzielnej pracy.

TEMAT 2: Okolicznik i dopełnienie - czyli określenia czasownika w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z definicjami okolicznika i dopełnienia (podręcznik s. 292).
  2. Przypomnij sobie ankietę, którą wypełniałeś podczas poprzedniej lekcji i na jej podstawie zapisz odpowiedzi do zad. 2a, b, 4/ 292
  3. Zapisz w zeszycie wymyślone zdania w postaci wykresów - zad. 6/293 (wyślij).

TEMAT 3: Okolicznik i dopełnienie - utrwalenie wiadomości.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. W zeszycie ćwiczeń zrób ćwiczenia dot. omawianego tematu (od s. 110).

KLASA 5C

TEMAT 1: Jak zbudować Kupścia? Instrukcja.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst Kupść” (podręcznik str. 244- 249) i ułóż pytania dotyczące jego treści- Kto...? Co...? Komu...? Z jakiej okazji...?
  2. Przeczytaj informacje o instrukcji- podręcznik str.249.
  3. Praca samodzielna – Wybierz jedną z propozycji i zredaguj humorystyczną instrukcję:

- wkładania butów

- chodzenia po schodach

- uśmiechania się

- zasypiania

TEMAT 2: Grupa podmiotu i grupa orzeczenia.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacjami na temat związku głównego i związków pobocznych (podręcznik str.255) oraz grupy podmiotu i grupy orzeczenia (str. 256).
  2. W ćwiczeniach wykonaj zad. 1 na str. 99, a na str. 100 zad. 2, 3, 4.

TEMAT 3: Wykres zdania pojedynczego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj wskazówki, jak narysować wykres zdania pojedynczego- podręcznik str. 260 i 261.
  2. W Ćwiczeniach wykonaj zad. 1, 2, 3 na str. 101 oraz zad. 4, 5 na str. 102.

KLASA 5D

TEMAT 1: Zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacją na temat zdań pojedynczych rozwiniętych i nierozwiniętych - podręcznik str. 228-229
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 91-92.

TEMAT 2: Współrzędne i podrzędne połączenia wyrazowe.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje na temat związków wyrazowych umieszczonych podręczniku na str. 239.
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - strony 94-95.

TEMAT 3: Co to jest szereg?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje na temat tego, czym w gramatyce jest szereg - podręcznik strona 240.
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - strony 96-97.

Czytaj dowolną książkę (jako lekturę nieobowiązkową) - termin 11 maja. Jeżeli nie masz pomysłu na tytuł, podpowiem podczas lekcji on-line.


KLASA 5E

TEMAT 1: Jaki kolor ma nastrój?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst s. 176, zastanów się nad frazeologią (zad. 2/177)
  2. 1/176 pomoże zrozumieć utwór.
  3. Do zeszytu wpisz zad. 2/178.

TEMAT 2: W trosce o wspólne dobro.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Sprawdź, czym jest plakat. Znalezioną definicję zapisz w zeszycie.
  2. Pomyśl, czym jest dobro.
  3. 2 B/187 (prześlij zdjęcie lub odeślij zadanie na Teams-przygotowane zadanie)

TEMAT 3: O częściach mowy, które nie zmieniają swych form. Wykrzyknik i partykuła.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnij sobie podział części mowy (jedne zmieniają formy, inne nie)
  2. Wypisz po jednym przykładzie odmiennych z jednym określeniem.
  3. 1/188 oraz zad.5 A/190 wykonaj w zeszycie.

KLASA 5F

TEMAT 1: Budowa zdania pojedynczego – sprawdzian.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Kliknij w link umieszczony na Teams i w wiadomościach na GPE. Rozwiąż sprawdzian.
  2. Masz na to 30 minut.
  3. Niczego nie zapisuj ani nie wysyłaj. Sprawdzian sam się zapisze.

TEMAT 2: “Zielono mi...” - poznajemy wiersz Kazimierza Śladewskiego pt. “Zieleń”

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zastanów się nad ćw. 1,2 s.176 - 177 (podręcznik)
  2. Przeczytaj wiersz “Zieleń” s. 177.
  3. Przygotuj opowiadanie ustne inspirowane wierszem.

TEMAT 3: Czy jestem w stanie zauważyć szczęście?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Odczytaj test “Ballada o szczęściu” s.210.
  2. Wynotuj bohaterów wiersza oraz zapisz, co dla nich było szczęściem.
  3. Zapisz przepis na codzienne szczęście (7 - 10 składników, sposób wykonania w formie równoważników zdań, używaj form rozkazujących czasowników). Wykonaj rysunek lub wklej zdjęcie. Prace wyślij do 09.05.2020 w plikach (Teams) lub na adres m.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl

Klasa 5G

TEMAT 1: Jaki kolor ma nastrój?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. . Przeczytaj tekst s. 176, zastanów się nad frazeologią (zad. 2/177)
  2. 1/176 pomoże zrozumieć utwór.
  3. Do zeszytu wpisz zad. 2/178.

TEMAT 2: W trosce o wspólne dobro.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. . Sprawdź, czym jest plakat. Znalezioną definicję zapisz w zeszycie.
  2. Pomyśl, czym jest dobro.
  3. 2 B/187 (prześlij zdjęcie lub odeślij zadanie na Teams-przygotowane zadanie)

TEMAT 3: O częściach mowy, które nie zmieniają swych form. Wykrzyknik i partykuła.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. . Przypomnij sobie podział części mowy (jedne zmieniają formy, inne nie)
  2. Wypisz po jednym przykładzie odmiennych z jednym określeniem.
  3. 1/188 oraz zad.5 A/190 wykonaj w zeszycie.

KLASA 5H

TEMAT 1: Grupa podmiotu i grupa orzeczenia. (Temat przeniesiony z ubiegłego tygodnia w związku z wolnym piątkiem – 1 maja.)

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 255, 256.
  2. Podręcznik, s. 256, polec. 4.
  3. Zeszyt ćwiczeń, s. 99/100, polec., 1, 2, 3.
  4. Dla chętnych – polecenia: 1, 2, 4, 5 na stronie: https://epodreczniki.pl/a/zwiazek-zwiazkowi-nierowny-tu-poboczny-a-tam-glowny/DrGE2NOan Nie przepisuj do zeszytu.

TEMAT 2: Uczymy się rysować wykres zdania pojedynczego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Podręcznik, s. 260, polec. 2.
  2. “Niebieska ramka” – podręcznik, s. 260.
  3. Przykładowa analiza składniowa zdania – “szara ramka”, podręcznik, s. 261.
  4. Podręcznik, s. 261, polec. 3.
  5. Dla chętnych – w zeszycie wykonaj polecenie 6 ze strony: https://epodreczniki.pl/a/zwiazek-zwiazkowi-nierowny-tu-poboczny-a-tam-glowny/DrGE2NOan Uwaga! Przepisz każde zdanie, a pod nim zrób wykres. Przyślij zdjęcie do poniedziałku (12 maja) na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl

TEMAT 3: Wykres zdania pojedynczego – ćwiczenia.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zeszyt ćwiczeń, s. 101/102.
  2. Praca samodzielna – napisz w zeszycie zdanie Długa łódź bezszelestnie płynęła wzdłuż brzegu porośniętego gęstym sitowiem. Wykonaj wykres zdania. Nie zapomnij o pytaniach na wykresie. Pamiętaj, aby wykres był czytelny. Przyślij zdjęcie do poniedziałku (12 maja) na adres: v.pielichowska@sp19.edu.gdansk.pl

KLASA 5I

TEMAT 1: www.pajączeknarowerze.pl - świat przedstawiony w powieści Ewy Nowak.

ZADANIA DLA UCZNIA:

Projektujemy według własnego pomysłu stronę internetową poświęconą lekturze.

  1. Zaprojektuj stronę główną utworu (autor, tytuł, rok wydania, tematyka utworu – bardzo ogólnie), dodaj rysunek, który odzwierciedli główne wydarzenia powieści.
  2. Zaprojektuj zakładki: Czas i miejsce akcji (umieść w niej informacje o czasie i miejscach, w których rozgrywają się wydarzenia), Bohaterowie (wymień bohaterów i zamieść krótkie informacje na ich temat), Wątki powieści (pamiętaj o wydzieleniu wątku głównego i wątków pobocznych).

Pracę możesz wykonać na przykład na kartce z bloku.

Zdjęcie gotowego projektu wyślij na adres: e.fierke@sp19.edu.gdansk.pl (do 11 maja).

TEMAT 2: Relacje rodzinne głównych bohaterów powieści.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnij sobie sytuację rodzinną głównych bohaterów, a następnie zapisz w postaci słoneczka skojarzeniowego członków rodziny Oli i Łukasza (oddzielnie).
  2. Opisz krótko relacje łączące bohaterów z członkami rodziny. Załącznik do tego polecenia znajduje się w plikach pod tematami (szukaj swojej klasy) oraz w plikach zespołu - Teams.
  3. Zastanów się i zapisz trzy powody, dla których warto się starać zrozumieć drugą osobę.

TEMAT 3: Przyjrzyjmy się bliżej Oli i Łukaszowi - charakteryzujemy bohaterów.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją znajdź w utworze i zaznacz fragmenty opisujące wygląd, zachowanie i cechy Oli i Łukasza.
  2. Odnalezione informacje uporządkuj w następującej kolejności: przedstawienie postaci - wygląd zewnętrzny - cechy charakteru i usposobienie – zainteresowania. Na końcu dokonaj krótkiej oceny postaci
  3. Wykorzystując informacje z zadania 2 napisz dłuższą wypowiedź, w której przedstawisz Olę lub Łukasza.

KLASA 5J

TEMAT 1: Laboratorium teatru.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zaplanuj w tygodniu jeden wieczór teatralny. Przygotuj się do obejrzenia przedstawienia. Ubierz elegancką koszulę - koniecznie z muszką (wersja może dla chłopców?) lub gustowną sukienkę (dla dziewcząt). Możesz zaprosić rodzeństwo i rodziców do salonu. Obejrzyjcie razem spektakl: https://youtu.be/O4__MqKWTvY
  2. Pod tematem lekcji stwórz słownik pojęć związanych z teatrem (najpierw wypisz wyrazy związane z teatrem i dziełami teatralnymi, ułóż je w kolejności alfabetycznej, wpisz słowa do zeszytu i wyjaśnij ich znaczenia. Pamiętaj, aby Twój słownik był rozbudowany i ciekawy (niektóre elementy można narysować). Możesz skorzystać z planszy w podręczniku na stronie 342, ale pamiętaj, że konieczne jest wyjaśnienie haseł do Twojego słownika teatralnego. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 1, 2,3 ze strony 117.
  3. *Spróbuj ocenić spektakl - bądź krytyczny i wyrozumiały. Swoją opinię wpisz do zadań na Temsie klasy (zad. dod.).

TEMAT 2: Przygotowanie scenariusza sztuki teatralnej (prace wstępne).

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wybierz dowolną bajkę (UWAGA - NIE BAŚN!). Możesz skorzystać z tekstów w podręczniku (P 223-225)
  2. Dokładnie przeanalizuj treść - wypisz bohaterów, zredaguj plan wydarzeń (zapisz wydarzenia w punktach).
  3. Zapoznaj się z tekstem w podręczniku (P 250) pt. Znikająca trampolina. Zwróć uwagę na zapis dialogów, informacje dotyczące zachowania bohaterów, okoliczności zdarzeń.

TEMAT 3: Sztuka zapraszania.  

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zaplanowanie wstępnych czynności przed napisaniem scenariusza sztuki – wpisz do wyszukiwarki hasło: afisz teatralny (zaznacz GRAFIKĘ) i obejrzyj różne projekty.
  2. Otwórz link: https://epodreczniki.pl/a/zaproszenie-dla-czarownicy/D1AjHHkMU . Wykonaj ćw. 3, przeczytaj treść zaproszenia, wykonaj ćw. 7 i 8. Zapoznaj się z informacjami dotyczącymi zaproszeń zamieszczonymi w podręczniku (P 338).
  3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń na str. 116 zadania związane z redagowaniem zaproszeń (Ć 1, 2/116).
  4. Zredaguj zaproszenie dla dowolnej osoby na przygotowywane przez Ciebie przedstawienie. Umieść je w zadaniach na Temsie Twojej klasy. Możesz także je przesłać na adres: a.sliwinska@sp19.edu.gdansk.pl do piątku 08 05 2020 r.
pliki do pobrania