Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
KLASA 6A
TEMAT 1: Do boju z pieśnią na ustach
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst piosenki a następnie wysłuchaj jej korzystając np. ze strony
https://www.youtube.com/watch?v=LPPQI2Nr3wY
- Wykonaj polecenie 2 str. 284 praca na lekcji
- Zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania z polecenia 3 (praca samodzielna).
TEMAT 2: Do pełna dopełniam.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- . Przeczytaj, czym jest dopełnienie, wpisz do zeszytu stosowną informację, korzystając
z podręcznika str.277-278 (praca samodzielna) - Wykonaj ćwiczenia na stronie (praca na lekcji)
https://www.youtube.com/watch?v=LPPQI2Nr3wY
- Wykonaj ćwiczenia 3 i 4 z podręcznika str. 278 praca samodzielna, jeżeli nie możesz być na lekcji online.
TEMAT 3: Interpunkcja zdania pojedynczego
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z podręcznika str. 280 zrób notatkę na temat zasad interpunkcji w zdaniu pojedynczym
- Wykonaj ćwiczenia 2,3,4 str. 284
- Wykonaj ćwiczenia na stronie
https://epodreczniki.pl/a/zostan-mistrzem-interpunkcji/D3sh7jolH
KLASA 6B
TEMAT 1: Do boju z pieśnią na ustach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst piosenki a następnie wysłuchaj jej korzystając np. ze strony
https://www.youtube.com/watch?v=LPPQI2Nr3wY
- Wykonaj polecenie 2 str. 284 praca na lekcji.
- Zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania z polecenia 3 (praca samodzielna).
TEMAT 2: Do pełna dopełniam.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj, czym jest dopełnienie, wpisz do zeszytu stosowną informację korzystając
z podręcznika str.277-278 (praca samodzielna). - Wykonaj ćwiczenia na stronie praca na lekcji.
https://www.youtube.com/watch?v=LPPQI2Nr3wY
- Wykonaj ćwiczenia 3 i 4 z podręcznika str. 278 praca samodzielna, jeżeli nie możesz być na lekcji online.
TEMAT 3: Interpunkcja zdania pojedynczego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Korzystając z podręcznika str. 280 zrób notatkę na temat zasad interpunkcji w zdaniu pojedynczym.
- Wykonaj ćwiczenia 2,3,4 str. 281.
- Wykonaj ćwiczenia na stronie.
https://epodreczniki.pl/a/zostan-mistrzem-interpunkcji/D3sh7jolH
KLASA 6C
TEMAT 1: Wyrazy poza związkami w zdaniu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj definicje (podręcznik str. 309).
- Zrób i wyślij do końca tygodnia zdjęcia (ćwiczenia s. 101).
TEMAT 2: Trudna droga do poznania samego siebie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “Córka czarownic” (podręcznik str. 310).
- Zapisz zad. 1/314 i 2/315 oraz 4/315.
- Zdjęcie tematu wyślij do końca tygodnia (jak zawsze) w aplikacji MsTeams (6c – j. polski – zadania) lub mailem.
- Obejrzyj teledysk zespołu Hej „Moja i Twoja nadzieja” i zdjęcia z powodzi w 1997r.
TEMAT 3: O tym, jak w “Bajkach robotów” maszyna cyfrowa walczyła ze smokiem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj bajkę, jeśli ją pamiętasz, to przeczytaj jeszcze raz (podręcznik str. 302).
- Zapisz w zeszycie cechy literatury fantastycznonaukowej i baśni i wyślij zdjęcie notatki (do końca tygodnia).
KLASA 6D
TEMAT 1: Eksperymenty wielkich naukowców.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “Relacja staruszka” (podręcznik str. 264- 266).
- Napisz, jakie wynalazki lub idee mogą zrewolucjonizować świat w najbliższej i odległej przyszłości.
- lub (albo też dla chętnych) Opracuj krzyżówkę do hasła: naukowiec.
TEMAT 2: Okolicznik i sposoby jego wyrażania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje o okoliczniku- ramki w podręczniku str. 272 i 273.
- W ćwiczeniach na str. 88 wykonaj zad. 1, na str. 90 zad. 5, 6.
TEMAT 3: Powtarzamy wiedzę o słownictwie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykorzystując informacje z ramki (podręcznik str. 276), podaj przykłady wyrazów wieloznacznych (przynajmniej 5).
- W Ćwiczeniach wykonaj na str. 92 zad. 1, 2, 3, na str. 93 zad. 4, na str. 94 zad. 7.
- Dla chętnych - Przygotuj mema o szkole, nauce.
KLASA 6E
TEMAT 1: Życie Marii Skłodowskiej-Curie i Piotra Curie jako obraz poświęcenia się dla nauki.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “W szopie przy ulicy Lhomond” w podręczniku na str. 267.
- Tworzenie notatki o Marii i Piotrze Curie w dowolnej formie graficznej, np. 10 słów kluczy związanych z życiem Marii Curie; krzyżówka z hasłem: polon; artykuł “Niesamowite małżeństwo”. Praca w zeszycie.
- Wykonaj zadanie 3 str. 273 pisemnie w zeszycie.
TEMAT 2: Okolicznik i sposoby jego wyrażania. Rodzaje okoliczników.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytanie wiadomości o okolicznikach ze str. 272 i 273.
- Ćwiczenia w określaniu rodzajów okoliczników w zdaniach.
- Wykonywanie wykresów zdań pojedynczych.
TEMAT 3: Bohaterowie nauki - Mikołaj Kopernik.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Czytamy wiersz Władysława Broniewskiego “Kopernik”.
- Co jest potrzebne, aby dokonać ważnych odkryć? Cechy, które posiadał Mikołaj Kopernik.
- Omówienie obrazu Jana Matejki: “Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem”.
KLASA 6F
TEMAT 1: Eksperymenty wielkich naukowców.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “Relacja staruszka” - podręcznik str. 264- 266.
- Napisz, jakie wynalazki lub idee mogą zrewolucjonizować świat w najbliższej i odległej przyszłości.
- lub (albo też dla chętnych): Opracuj krzyżówkę do hasła: naukowiec.
TEMAT 2: Okolicznik i sposoby jego wyrażania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje o okoliczniku- ramki w podręczniku str.272 i 273.
- W Ćwiczeniach wykonaj na str. 88 zad. 1, na str. 90 zad. 5, 6.
TEMAT 3: Powtarzamy wiedzę o słownictwie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykorzystując informacje z ramki (podręcznik str. 276), podaj przykłady wyrazów wieloznacznych (przynajmniej 5).
- W Ćwiczeniach na str. 92 wykonaj zad. 1, 2, 3, na str. 93 zad. 4, na str. 94 zad. 7.
- Dla chętnych: Przygotuj mema o szkole, nauce.
KLASA 6G
TEMAT 1: Powtarzamy wiadomości o słownictwie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zeszyt ćwiczeń – s. 92-94.
- Ćwiczenia leksykalne: https://epodreczniki.pl/a/wszystkie-skarby-swiata/Dz2oWeE2Q Nie przepisuj do zeszytu.
TEMAT 2: Dopełnienie i sposoby jego wyrażania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- “Niebieska ramka” – podręcznik, s. 277.
- Podręcznik, s. 277, polec. 1.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 96, polec. 5.
- Ćwiczenia interaktywne: https://epodreczniki.pl/a/do-pelna-dopelniam---dopelnienie/DnG3TXcTA Nie przepisuj do zeszytu.
TEMAT 3: Do boju z pieśnią na ustach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj pieśń partyzancką “Rozszumiały się wierzby płaczące...” – podręcznik, s. 282. Możesz jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=o-wadsd77tI
- Przeczytaj pieśń partyzancką “Hej, chłopcy! Bagnet na broń!” – podręcznik, s. 283. Możesz jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=s5sKYuRWPx0
- Uzupełnij i zapisz w zeszycie schemat – podręcznik, s. 284, polec. 2.
- Znajdź w Internecie inne pieśni partyzanckie, żołnierskie. Posłuchaj je.
KLASA 6H
TEMAT 1: Husaria – duma Rzeczpospolitej Obojga Narodów - powtórzenie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “Skrzydlaci jeźdźcy (podręcznik s. 318.
- Zapisz rozwiązania zadań 1-9/319.
- Uczniowie piszący pracę klasową lub jej poprawę opracowują temat samodzielnie.
TEMAT 2: Nie bądź ludożercą!
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj “List do ludożerców” (podręcznik s. 316).
- Odpowiedzi na zad. 1,2,3a/317 zapisz w zeszycie.
- Napisz w zeszycie krótki (ok. 150 słów) list otwarty (do publicznej wiadomości), skierowany do ludzi: Nie bądźcie ludożercami! (wyślij na Teams).
TEMAT 3: Wskazówki dla przemawiającego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje z podręcznika s. 300/321 nt. zasad kompozycji przemówienia.
- Zaplanuj swój tekst przemówienia (na dowolny temat) wg schematu np. z zad. 2/321 (wyślij).
- Opracuj przemówienie i przygotuj się do jego wygłoszenia podczas lekcji w przyszłym tygodniu.