Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

KLASA 6A

TEMAT 1: Do boju z pieśnią na ustach

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst piosenki a następnie wysłuchaj jej korzystając np. ze strony

https://www.youtube.com/watch?v=LPPQI2Nr3wY

  1. Wykonaj polecenie 2 str. 284 praca na lekcji
  2. Zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania z polecenia 3 (praca samodzielna).

TEMAT 2: Do pełna dopełniam.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. . Przeczytaj, czym jest dopełnienie, wpisz do zeszytu stosowną informację, korzystając
    z podręcznika str.277-278 (praca samodzielna)
  2. Wykonaj ćwiczenia na stronie (praca na lekcji)

 https://www.youtube.com/watch?v=LPPQI2Nr3wY

  1. Wykonaj ćwiczenia 3 i 4 z podręcznika str. 278 praca samodzielna, jeżeli nie możesz być na lekcji online.

TEMAT 3: Interpunkcja zdania pojedynczego

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Korzystając z podręcznika str. 280 zrób notatkę na temat zasad interpunkcji w zdaniu pojedynczym
  2. Wykonaj ćwiczenia 2,3,4 str. 284
  3. Wykonaj ćwiczenia na stronie

https://epodreczniki.pl/a/zostan-mistrzem-interpunkcji/D3sh7jolH


KLASA 6B

TEMAT 1: Do boju z pieśnią na ustach.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst piosenki a następnie wysłuchaj jej korzystając np. ze strony

https://www.youtube.com/watch?v=LPPQI2Nr3wY

  1. Wykonaj polecenie 2 str. 284 praca na lekcji.
  2. Zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania z polecenia 3 (praca samodzielna).

TEMAT 2: Do pełna dopełniam.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj, czym jest dopełnienie, wpisz do zeszytu stosowną informację korzystając
    z podręcznika str.277-278 (praca samodzielna).
  2. Wykonaj ćwiczenia na stronie praca na lekcji.

 https://www.youtube.com/watch?v=LPPQI2Nr3wY

  1. Wykonaj ćwiczenia 3 i 4 z podręcznika str. 278 praca samodzielna, jeżeli nie możesz być na lekcji online.

TEMAT 3: Interpunkcja zdania pojedynczego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Korzystając z podręcznika str. 280 zrób notatkę na temat zasad interpunkcji w zdaniu pojedynczym.
  2. Wykonaj ćwiczenia 2,3,4 str. 281.
  3. Wykonaj ćwiczenia na stronie.

https://epodreczniki.pl/a/zostan-mistrzem-interpunkcji/D3sh7jolH

KLASA 6C

TEMAT 1: Wyrazy poza związkami w zdaniu.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj definicje (podręcznik str. 309).
  2. Zrób i wyślij do końca tygodnia zdjęcia (ćwiczenia s. 101).

TEMAT 2: Trudna droga do poznania samego siebie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst “Córka czarownic” (podręcznik str. 310).
  2. Zapisz zad. 1/314 i 2/315 oraz 4/315.
  3. Zdjęcie tematu wyślij do końca tygodnia (jak zawsze) w aplikacji MsTeams (6c – j. polski – zadania) lub mailem.
  4. Obejrzyj teledysk zespołu Hej „Moja i Twoja nadzieja” i zdjęcia z powodzi w 1997r.

TEMAT 3: O tym, jak w “Bajkach robotów” maszyna cyfrowa walczyła ze smokiem.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj bajkę, jeśli ją pamiętasz, to przeczytaj jeszcze raz (podręcznik str. 302).
  2. Zapisz w zeszycie cechy literatury fantastycznonaukowej i baśni i wyślij zdjęcie notatki (do końca tygodnia).

KLASA 6D

TEMAT 1: Eksperymenty wielkich naukowców.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst “Relacja staruszka” (podręcznik str. 264- 266).
  2. Napisz, jakie wynalazki lub idee mogą zrewolucjonizować świat w najbliższej i odległej przyszłości.
  3. lub (albo też dla chętnych) Opracuj krzyżówkę do hasła: naukowiec.

TEMAT 2: Okolicznik i sposoby jego wyrażania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje o okoliczniku- ramki w podręczniku str. 272 i 273.
  2. W ćwiczeniach na str. 88 wykonaj zad. 1, na str. 90 zad. 5, 6.

TEMAT 3: Powtarzamy wiedzę o słownictwie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykorzystując informacje z ramki (podręcznik str. 276), podaj przykłady wyrazów wieloznacznych (przynajmniej 5).
  2. W Ćwiczeniach wykonaj na str. 92 zad. 1, 2, 3, na str. 93 zad. 4, na str. 94 zad. 7.
  3. Dla chętnych - Przygotuj mema o szkole, nauce.

KLASA 6E

TEMAT 1: Życie Marii Skłodowskiej-Curie i Piotra Curie jako obraz poświęcenia się dla nauki.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst “W szopie przy ulicy Lhomond” w podręczniku na str. 267.
  2. Tworzenie notatki o Marii i Piotrze Curie w dowolnej formie graficznej, np. 10 słów kluczy związanych z życiem Marii Curie; krzyżówka z hasłem: polon; artykuł “Niesamowite małżeństwo”. Praca w zeszycie.
  3. Wykonaj zadanie 3 str. 273 pisemnie w zeszycie.

TEMAT 2: Okolicznik i sposoby jego wyrażania. Rodzaje okoliczników.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytanie wiadomości o okolicznikach ze str. 272 i 273.
  2. Ćwiczenia w określaniu rodzajów okoliczników w zdaniach.
  3. Wykonywanie wykresów zdań pojedynczych.

TEMAT 3: Bohaterowie nauki - Mikołaj Kopernik.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Czytamy wiersz Władysława Broniewskiego “Kopernik”.
  2. Co jest potrzebne, aby dokonać ważnych odkryć? Cechy, które posiadał Mikołaj Kopernik.
  3. Omówienie obrazu Jana Matejki: “Astronom Kopernik, czyli rozmowa z Bogiem”.

KLASA 6F

TEMAT 1: Eksperymenty wielkich naukowców.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst “Relacja staruszka” - podręcznik str. 264- 266.
  2. Napisz, jakie wynalazki lub idee mogą zrewolucjonizować świat w najbliższej i odległej przyszłości.
  3. lub (albo też dla chętnych): Opracuj krzyżówkę do hasła: naukowiec.

TEMAT 2: Okolicznik i sposoby jego wyrażania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje o okoliczniku- ramki w podręczniku str.272 i 273.
  2. W Ćwiczeniach wykonaj na str. 88 zad. 1, na str. 90 zad. 5, 6.

TEMAT 3: Powtarzamy wiedzę o słownictwie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykorzystując informacje z ramki (podręcznik str. 276), podaj przykłady wyrazów wieloznacznych (przynajmniej 5).
  2. W Ćwiczeniach na str. 92 wykonaj zad. 1, 2, 3, na str. 93 zad. 4, na str. 94 zad. 7.
  3. Dla chętnych: Przygotuj mema o szkole, nauce.

KLASA 6G

TEMAT 1: Powtarzamy wiadomości o słownictwie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zeszyt ćwiczeń – s. 92-94.
  2. Ćwiczenia leksykalne: https://epodreczniki.pl/a/wszystkie-skarby-swiata/Dz2oWeE2Q Nie przepisuj do zeszytu.

TEMAT 2: Dopełnienie i sposoby jego wyrażania.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. “Niebieska ramka” – podręcznik, s. 277.
  2. Podręcznik, s. 277, polec. 1.
  3. Zeszyt ćwiczeń, s. 96, polec. 5.
  4. Ćwiczenia interaktywne: https://epodreczniki.pl/a/do-pelna-dopelniam---dopelnienie/DnG3TXcTA Nie przepisuj do zeszytu.

TEMAT 3: Do boju z pieśnią na ustach.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj pieśń partyzancką “Rozszumiały się wierzby płaczące...” – podręcznik, s. 282. Możesz jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=o-wadsd77tI
  2. Przeczytaj pieśń partyzancką “Hej, chłopcy! Bagnet na broń!” – podręcznik, s. 283. Możesz jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=s5sKYuRWPx0
  3. Uzupełnij i zapisz w zeszycie schemat – podręcznik, s. 284, polec. 2.
  4. Znajdź w Internecie inne pieśni partyzanckie, żołnierskie. Posłuchaj je.

KLASA 6H

TEMAT 1: Husaria – duma Rzeczpospolitej Obojga Narodów - powtórzenie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst “Skrzydlaci jeźdźcy (podręcznik s. 318.
  2. Zapisz rozwiązania zadań 1-9/319.
  3. Uczniowie piszący pracę klasową lub jej poprawę opracowują temat samodzielnie.

TEMAT 2: Nie bądź ludożercą!

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj “List do ludożerców” (podręcznik s. 316).
  2. Odpowiedzi na zad. 1,2,3a/317 zapisz w zeszycie.
  3. Napisz w zeszycie krótki (ok. 150 słów) list otwarty (do publicznej wiadomości), skierowany do ludzi: Nie bądźcie ludożercami! (wyślij na Teams).

TEMAT 3: Wskazówki dla przemawiającego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje z podręcznika s. 300/321 nt. zasad kompozycji przemówienia.
  2. Zaplanuj swój tekst przemówienia (na dowolny temat) wg schematu np. z zad. 2/321 (wyślij).
  3. Opracuj przemówienie i przygotuj się do jego wygłoszenia podczas lekcji w przyszłym tygodniu.