Poniższe treści są realizowane podczas 2 jednostek lekcyjnych.

Temat: W pokoju nastolatka

  1. Wymień nazwy czynności, które najczęściej wykonujesz w swoim pokoju. Zapisz je w zeszycie. Jeżeli będziesz miał możliwość uczestniczenia w lekcji online na Microsoft Teams, porównamy Twoje wypowiedzi z wypowiedziami kolegów i koleżanek z klasy.
  2. Zapoznaj się z infografiką i tekstami na stronach 14-17.
  3. Wypisz w zeszycie nazwy elementów wyposażenia pokoju nastolatka, które powinny się znajdować w strefach odpoczynku, nauki oraz zabawy.

 STREFA ODPOCZYNKU                STREFA NAUKI                               STREFA ZABAWY

-                                                          -                                                          -

-                                                          -                                                          -

-                                                          -                                                          -

Notatka do zeszytu:

RENOWACJA – to odświeżanie lub odnawianie mebli.

KONSERWACJA – to zabiegi mające na celu utrzymanie mebli w dobrym stanie.

 

  1. Praca praktyczna na ocenę

 

MAM POMYSŁ str. 15  Zaprojektuj wnętrze pokoju swoich marzeń.

Możesz wykonać rysunek, dokleić meble z czasopism lub internetu, użyć tapet lub papieru kolorowego na ściany, tkaniny mogą być wykorzystane jako dywan i obicie mebli, pamiętaj o oknie i drzwiach do pokoju. Uwzględnij niezbędne elementy wyposażenia pokoju ucznia.

Możesz to zadanie wykonać komputerowo, wykorzystać klocki lego lub stary karton.     

 (Przykładowe pomysły w załączniku)

Zdjęcie pracy wyślij do swojego nauczyciela techniki do 17 maja.

W razie jakichkolwiek pytań lub problemów z wykonaniem/przesłaniem zdjęć prosimy o kontakt w dzienniku elektronicznym GPE, aplikacji Microsoft Teams lub mailowo na adres:

  1. Klasy 6a, 6b, 6c (A. Ponikiewska)  a.ponikiewska@sp19.edu.gdansk.pl
  2. Klasy 6d, 6e, 6f, 6g, 6h (A. Bętkowska)  a.betkowska@sp19.edu.gdansk.pl

DLA CHĘTNYCH:

Sprawdź, jak jest u Ciebie:

  • Zapoznaj się z tabelką ćw. 2 str. 15. Zmierz swoje biurko i krzesło. Sprawdź, czy wysokość tych mebli jest odpowiednia dla osób Twojego wzrostu.
  • Wieczorem wykonaj test: Zgaś górne światło w swoim pokoju i porównaj efekty oświetlenia stołu ze zbyt małej oraz zbyt dużej wysokości, a następnie z prawej i lewej strony. Które ułożenie lampki jest najlepsze, gdy piszesz w zeszycie?

 

Pomysły na pokój nastolatka:

https://www.youtube.com/watch?v=ytuFCYiHJz4

https://www.youtube.com/watch?v=rUSEvzHySH8

https://www.youtube.com/watch?v=uCmAHO4rC14

 

 

Jak odnowić stary mebel?

https://www.youtube.com/watch?v=3YVY2kYdzuM

https://www.youtube.com/watch?v=-1wjEtfTQg8&feature=emb_logo

pliki do pobrania