Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.

KLASA 7A

TEMAT 1: Pierwsze spotkanie z lekturą - “Oskar i pani Róża”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykonaj stronę tytułową w lekturowniku - część Lektury obowiązkowe.
  2. Opracuj elementy świata przedstawionego – czas i miejsce akcji, bohaterowie, plan wydarzeń.

TEMAT 2: Kalendarz Oskara.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Opracuj tzw. Legendę o 12 dniach z życia Oskara: wiek, doświadczenia.
  2. Co Oskar zyskał dzięki legendzie? - odpowiedzi zapisz w punktach

TEMAT 3: Jaki był Oskar? – charakterystyka.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zgromadź materiał do charakterystyki Oskara – przedstawienie postaci, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, ocena postaci.

KLASA 7B

TEMAT 1: Czy słowa szesnastowiecznego poety są wciąż aktualne? - Jan Kochanowski “Pieśń XIV”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Czytanie tekstu wraz z objaśnieniami, str. 235.
  2. Wskazanie adresata apostrofy rozpoczynającej utwór. Omówienie treści utworu. Jakimi zasadami powinni kierować się ludzie sprawujący władzę? Pieśń jako gatunek literacki.
  3. Rodzaje rymów - powtórzenie wiadomości, str. 236.

TEMAT 2: Budowa zdania pojedynczego – utrwalenie wiadomości.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Utrwalenie wiadomości o częściach zdania.
  2. Rozpoznawanie części zdania i sporządzanie wykresów zdania pojedynczego.
  3. Sprawdzian ze składni.

TEMAT 3: Powszechna deklaracja praw człowieka.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznanie się z tekstem na str. 231-233.
  2. Głośne czytanie fragmentów deklaracji na lekcji.
  3. Wykonanie zadania 4 b) str. 233.
  4. Praca samodzielna: zadanie 6 str. 233 (obowiązkowa).

KLASA 7C

TEMAT 1: Co powinniśmy wiedzieć o wyrazach złożonych oraz skrótach i skrótowcach?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje znajdujące się w podręczniku na str. 163 -164, na temat złożeń, zrostów i zestawień, skrótów i skrótowców. (możesz sporządzić sobie notatkę w zeszycie na temat tych zagadnień)
  2. Wykonaj samodzielnie zad.1,2,3,5 podręcznik str. 162-163.
  3. Zapoznaj się z informacją znajdującą się w podręczniku na str. 165, dotyczącej stosowania kropki w skrótach i podaj zasadę ortograficzną następujących skrótów (ustnie): - por.,itd.,dr, cd., wg, pt.

TEMAT 2: Wyrazy złożone i nazwy wielowyrazowe. Skróty i skrótowce - ćwiczenia.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 51- 56, Nazwy złożone. Pisownia skrótów i skrótowców. Wyrazy nacechowane ekspresywnie. Wyrazy nacechowane ekspresywnie. Zdrobnienia i zgrubienia.

TEMAT 3: Funkcja zdrobnienia i zgrubienia w tekście.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapisz w zeszycie wyjaśnienie słów: zdrobnienie i zgrubienie.
  2. Wykonaj ustnie polecenie 1a i 2 z podręcznika, str.169, natomiast zad.5 i 6 wykonaj w zeszycie.
  3. Napisz kilkuzdaniowy dialog między wymyślonymi przez ciebie bohaterami. Jedna wypowiedź niech zawiera zdrobnienia, a druga – zgrubienia. Pracę wyślij na teamsy lub na pocztę służbową - j.wrzaskowska@sp19.edu.gdansk.pl

KLASA 7D

TEMAT 1: Czy słowa szesnastowiecznego poety są wciąż aktualne? - Jan Kochanowski “Pieśń XIV”

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Czytanie tekstu wraz z objaśnieniami, str. 235.
  2. Wskazanie adresata apostrofy rozpoczynającej utwór. Omówienie treści utworu. Jakimi zasadami powinni kierować się ludzie sprawujący władzę? Pieśń jako gatunek literacki.
  3. Rodzaje rymów - powtórzenie wiadomości, str. 236.

TEMAT 2: Budowa zdania pojedynczego – utrwalenie wiadomości.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Utrwalenie wiadomości o częściach zdania.
  2. Rozpoznawanie części zdania i sporządzanie wykresów zdania pojedynczego.
  3. Sprawdzian ze składni.

TEMAT 3: Powszechna deklaracja praw człowieka.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznanie się z tekstem na str. 231-233.
  2. Głośne czytanie fragmentów deklaracji na lekcji.
  3. Wykonanie zadania 4 b) str. 233
  4. Praca samodzielna: zadanie 6 str. 233 (obowiązkowa).

KLASA 7E

TEMAT 1: Co powinniśmy wiedzieć o wyrazach złożonych oraz skrótach i skrótowcach?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje znajdujące się w podręczniku na str. 163 -164, na temat złożeń, zrostów i zestawień, skrótów i skrótowców. (możesz sporządzić sobie notatkę w zeszycie na temat tych zagadnień)
  2. Wykonaj samodzielnie zad.1,2,3,5 podręcznik str. 162-163.
  3. Zapoznaj się z informacją znajdującą się w podręczniku na str. 165, dotyczącej stosowania kropki w skrótach i podaj zasadę ortograficzną następujących skrótów (ustnie): - por.,itd., dr, cd., wg, pt.

TEMAT 2: Wyrazy złożone i nazwy wielowyrazowe. Skróty i skrótowce - ćwiczenia.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 51- 56, Nazwy złożone. Pisownia skrótów i skrótowców. Wyrazy nacechowane ekspresywnie. Wyrazy nacechowane ekspresywnie. Zdrobnienia i zgrubienia.

TEMAT 3: Funkcja zdrobnienia i zgrubienia w tekście.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapisz w zeszycie wyjaśnienie słów: zdrobnienie i zgrubienie.
  2. Wykonaj ustnie polecenie 1a i 2 z podręcznika, str.169, natomiast zad.5 i 6 wykonaj w zeszycie.
  3. Napisz kilkuzdaniowy dialog między wymyślonymi przez ciebie bohaterami. Jedna wypowiedź niech zawiera zdrobnienia, a druga – zgrubienia. Pracę wyślij na teamsy lub na pocztę służbową - j.wrzaskowska@sp19.edu.gdansk.pl