Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
KLASA 7A
TEMAT 1: Pierwsze spotkanie z lekturą - “Oskar i pani Róża”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj stronę tytułową w lekturowniku - część Lektury obowiązkowe.
- Opracuj elementy świata przedstawionego – czas i miejsce akcji, bohaterowie, plan wydarzeń.
TEMAT 2: Kalendarz Oskara.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Opracuj tzw. Legendę o 12 dniach z życia Oskara: wiek, doświadczenia.
- Co Oskar zyskał dzięki legendzie? - odpowiedzi zapisz w punktach
TEMAT 3: Jaki był Oskar? – charakterystyka.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zgromadź materiał do charakterystyki Oskara – przedstawienie postaci, wygląd zewnętrzny, cechy charakteru, ocena postaci.
KLASA 7B
TEMAT 1: Czy słowa szesnastowiecznego poety są wciąż aktualne? - Jan Kochanowski “Pieśń XIV”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Czytanie tekstu wraz z objaśnieniami, str. 235.
- Wskazanie adresata apostrofy rozpoczynającej utwór. Omówienie treści utworu. Jakimi zasadami powinni kierować się ludzie sprawujący władzę? Pieśń jako gatunek literacki.
- Rodzaje rymów - powtórzenie wiadomości, str. 236.
TEMAT 2: Budowa zdania pojedynczego – utrwalenie wiadomości.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Utrwalenie wiadomości o częściach zdania.
- Rozpoznawanie części zdania i sporządzanie wykresów zdania pojedynczego.
- Sprawdzian ze składni.
TEMAT 3: Powszechna deklaracja praw człowieka.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznanie się z tekstem na str. 231-233.
- Głośne czytanie fragmentów deklaracji na lekcji.
- Wykonanie zadania 4 b) str. 233.
- Praca samodzielna: zadanie 6 str. 233 (obowiązkowa).
KLASA 7C
TEMAT 1: Co powinniśmy wiedzieć o wyrazach złożonych oraz skrótach i skrótowcach?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje znajdujące się w podręczniku na str. 163 -164, na temat złożeń, zrostów i zestawień, skrótów i skrótowców. (możesz sporządzić sobie notatkę w zeszycie na temat tych zagadnień)
- Wykonaj samodzielnie zad.1,2,3,5 podręcznik str. 162-163.
- Zapoznaj się z informacją znajdującą się w podręczniku na str. 165, dotyczącej stosowania kropki w skrótach i podaj zasadę ortograficzną następujących skrótów (ustnie): - por.,itd.,dr, cd., wg, pt.
TEMAT 2: Wyrazy złożone i nazwy wielowyrazowe. Skróty i skrótowce - ćwiczenia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 51- 56, Nazwy złożone. Pisownia skrótów i skrótowców. Wyrazy nacechowane ekspresywnie. Wyrazy nacechowane ekspresywnie. Zdrobnienia i zgrubienia.
TEMAT 3: Funkcja zdrobnienia i zgrubienia w tekście.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapisz w zeszycie wyjaśnienie słów: zdrobnienie i zgrubienie.
- Wykonaj ustnie polecenie 1a i 2 z podręcznika, str.169, natomiast zad.5 i 6 wykonaj w zeszycie.
- Napisz kilkuzdaniowy dialog między wymyślonymi przez ciebie bohaterami. Jedna wypowiedź niech zawiera zdrobnienia, a druga – zgrubienia. Pracę wyślij na teamsy lub na pocztę służbową - j.wrzaskowska@sp19.edu.gdansk.pl
KLASA 7D
TEMAT 1: Czy słowa szesnastowiecznego poety są wciąż aktualne? - Jan Kochanowski “Pieśń XIV”
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Czytanie tekstu wraz z objaśnieniami, str. 235.
- Wskazanie adresata apostrofy rozpoczynającej utwór. Omówienie treści utworu. Jakimi zasadami powinni kierować się ludzie sprawujący władzę? Pieśń jako gatunek literacki.
- Rodzaje rymów - powtórzenie wiadomości, str. 236.
TEMAT 2: Budowa zdania pojedynczego – utrwalenie wiadomości.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Utrwalenie wiadomości o częściach zdania.
- Rozpoznawanie części zdania i sporządzanie wykresów zdania pojedynczego.
- Sprawdzian ze składni.
TEMAT 3: Powszechna deklaracja praw człowieka.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznanie się z tekstem na str. 231-233.
- Głośne czytanie fragmentów deklaracji na lekcji.
- Wykonanie zadania 4 b) str. 233
- Praca samodzielna: zadanie 6 str. 233 (obowiązkowa).
KLASA 7E
TEMAT 1: Co powinniśmy wiedzieć o wyrazach złożonych oraz skrótach i skrótowcach?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje znajdujące się w podręczniku na str. 163 -164, na temat złożeń, zrostów i zestawień, skrótów i skrótowców. (możesz sporządzić sobie notatkę w zeszycie na temat tych zagadnień)
- Wykonaj samodzielnie zad.1,2,3,5 podręcznik str. 162-163.
- Zapoznaj się z informacją znajdującą się w podręczniku na str. 165, dotyczącej stosowania kropki w skrótach i podaj zasadę ortograficzną następujących skrótów (ustnie): - por.,itd., dr, cd., wg, pt.
TEMAT 2: Wyrazy złożone i nazwy wielowyrazowe. Skróty i skrótowce - ćwiczenia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń str. 51- 56, Nazwy złożone. Pisownia skrótów i skrótowców. Wyrazy nacechowane ekspresywnie. Wyrazy nacechowane ekspresywnie. Zdrobnienia i zgrubienia.
TEMAT 3: Funkcja zdrobnienia i zgrubienia w tekście.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapisz w zeszycie wyjaśnienie słów: zdrobnienie i zgrubienie.
- Wykonaj ustnie polecenie 1a i 2 z podręcznika, str.169, natomiast zad.5 i 6 wykonaj w zeszycie.
- Napisz kilkuzdaniowy dialog między wymyślonymi przez ciebie bohaterami. Jedna wypowiedź niech zawiera zdrobnienia, a druga – zgrubienia. Pracę wyślij na teamsy lub na pocztę służbową - j.wrzaskowska@sp19.edu.gdansk.pl