Edukacja przedszkolna

„W krainie muzyki”

  • Szlakiem Wisły-utrwalenie nazw miast leżących nad Wisłą, w tym Krakowa. Wprowadzenie litery J,j. Analiza i synteza sylabowa oraz głoskowa słowa „jama”, przeliczanie sylab i głosek w słowie. Identyfikowanie głoski „j” w słowach. Pisanie litery J, j po śladzie. Czytanie wyrazów i zdań.
  • Unia Europejska- utrwalenie informacji o Polsce jako kraju członkowskim Unii Europejskiej. Poznanie hymnu i flagi wspólnotowej . Kształtowanie umiejętności zapisywania działań.
  • Instrumenty muzyczne. „H jak harfa”-identyfikowanie i zakreślanie litery H,h. Czytanie zdań metodą sylabową. Pisanie litery H,h i zdań po śladzie . Tworzenie zbiorów obiektów ze względu na określony cechy.
  • Mała orkiestra-W jaki sposób można tworzyć muzykę? Czy można to robić bez umiejętności grania na instrumencie? Wyklaskiwanie sylab według wzoru. Łączenie sylab w wyrazy. Pisanie nazw instrumentów po śladzie. Czytanie wyrazów związanych z instrumentami, oglądanie ilustracji. Zapoznanie z instrumentami perkusyjnymi, dętymii strunowymi oraz ze sposobem wydobywania się
    z nich dźwięku.
  • Muzyka wokół nas -rozwijanie zainteresowań dźwiękami wydawanymi przez przedmioty inne niż typowe instrumenty. Doskonalenie koordynacji ruchowo-słuchowej. Rozwijanie mięśni nadgarstka, dłoni i palców. Zapisywanie dodawania. Rozwijanie zdolności grafomotorycznej- pisanie po śladzie. 

Zadania do wykonania: 

  • KP 4.14a,14b oraz KZ s.68-69
  • Kropki i kreski-litera J,j
  • Praca plastyczna- litera J (potrzebna pianka do golenia). Dzieci piszą literę J,j na powierzchni pokrytej pianką, pamiętając o zachowaniu właściwego kierunku pisania.
  • KP 4.15a,15b
  • zastanów się, dlaczego ten utwór nazywa się „Oda do radości”. https://www.youtube.com/watch?v=BiW4YNUmI5M
  • KP 4.16a,16b oraz KP 4.20a
  • Kropki i kreski- litera H,h
  • „Walc kwiatów”-taniec ze wstążkami według pomysłów dzieci do utworu Piotra Czajkowskiego „ Walc kwiatów”.

https://www.youtube.com/watch?v=ClB8n3PT7UA 

  • KP 4.17a,17b
  • KZ s. 70-71
  • KP 4.18a,18b oraz KP 4.19a
  • CZYTANIE- MINIMUM 15 MINUT DZIENNIE! ROZPOZNAWANIE POZNANYCH LITER, ŁĄCZNIE W SYLABY, CZYTANIE PROSTYCH SŁÓW/ CZYTANEK! 

Język angielski

 Vehicles

  • Wprowadzenie słów: a bus, a plane, a car, a bike, a boat. Nauka piosenki i wymowy słówek.

https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw

  • Nauka piosenki „The wheels on the bus”

https://www.youtube.com/watch?v=ki_R_4FcFK0

  • Praca z książką str. 50-51- Opowiadanie co jest na ilustracji. Używanie nazwy pojazdów i mówienie o ich kolorach.
  • Praca plastyczna- Wyklej autobus plasteliną, bibułą, wydzierankami lub innymi dostępnymi materiałami, które posiadasz w domu. Pamiętaj o staranności i dokładności.

Zajęcia umuzykalniające

Posłuchaj muzycznej bajeczki o ptasich przygodach.

Zastanów się czy znasz instrumenty, których dźwięki usłyszysz.

https://youtu.be/st6OrfDZarw

pliki do pobrania