Edukacja przedszkolna
„W krainie muzyki”
- Szlakiem Wisły-utrwalenie nazw miast leżących nad Wisłą, w tym Krakowa. Wprowadzenie litery J,j. Analiza i synteza sylabowa oraz głoskowa słowa „jama”, przeliczanie sylab i głosek w słowie. Identyfikowanie głoski „j” w słowach. Pisanie litery J, j po śladzie. Czytanie wyrazów i zdań.
- Unia Europejska- utrwalenie informacji o Polsce jako kraju członkowskim Unii Europejskiej. Poznanie hymnu i flagi wspólnotowej . Kształtowanie umiejętności zapisywania działań.
- Instrumenty muzyczne. „H jak harfa”-identyfikowanie i zakreślanie litery H,h. Czytanie zdań metodą sylabową. Pisanie litery H,h i zdań po śladzie . Tworzenie zbiorów obiektów ze względu na określony cechy.
- Mała orkiestra-W jaki sposób można tworzyć muzykę? Czy można to robić bez umiejętności grania na instrumencie? Wyklaskiwanie sylab według wzoru. Łączenie sylab w wyrazy. Pisanie nazw instrumentów po śladzie. Czytanie wyrazów związanych z instrumentami, oglądanie ilustracji. Zapoznanie z instrumentami perkusyjnymi, dętymii strunowymi oraz ze sposobem wydobywania się
z nich dźwięku. - Muzyka wokół nas -rozwijanie zainteresowań dźwiękami wydawanymi przez przedmioty inne niż typowe instrumenty. Doskonalenie koordynacji ruchowo-słuchowej. Rozwijanie mięśni nadgarstka, dłoni i palców. Zapisywanie dodawania. Rozwijanie zdolności grafomotorycznej- pisanie po śladzie.
Zadania do wykonania:
- KP 4.14a,14b oraz KZ s.68-69
- Kropki i kreski-litera J,j
- Praca plastyczna- litera J (potrzebna pianka do golenia). Dzieci piszą literę J,j na powierzchni pokrytej pianką, pamiętając o zachowaniu właściwego kierunku pisania.
- KP 4.15a,15b
- zastanów się, dlaczego ten utwór nazywa się „Oda do radości”. https://www.youtube.com/watch?v=BiW4YNUmI5M
- KP 4.16a,16b oraz KP 4.20a
- Kropki i kreski- litera H,h
- „Walc kwiatów”-taniec ze wstążkami według pomysłów dzieci do utworu Piotra Czajkowskiego „ Walc kwiatów”.
https://www.youtube.com/watch?v=ClB8n3PT7UA
- KP 4.17a,17b
- KZ s. 70-71
- KP 4.18a,18b oraz KP 4.19a
- CZYTANIE- MINIMUM 15 MINUT DZIENNIE! ROZPOZNAWANIE POZNANYCH LITER, ŁĄCZNIE W SYLABY, CZYTANIE PROSTYCH SŁÓW/ CZYTANEK!
Język angielski
Vehicles
- Wprowadzenie słów: a bus, a plane, a car, a bike, a boat. Nauka piosenki i wymowy słówek.
https://www.youtube.com/watch?v=Ut-HbauKzDw
- Nauka piosenki „The wheels on the bus”
https://www.youtube.com/watch?v=ki_R_4FcFK0
- Praca z książką str. 50-51- Opowiadanie co jest na ilustracji. Używanie nazwy pojazdów i mówienie o ich kolorach.
- Praca plastyczna- Wyklej autobus plasteliną, bibułą, wydzierankami lub innymi dostępnymi materiałami, które posiadasz w domu. Pamiętaj o staranności i dokładności.
Zajęcia umuzykalniające
Posłuchaj muzycznej bajeczki o ptasich przygodach.
Zastanów się czy znasz instrumenty, których dźwięki usłyszysz.
https://youtu.be/st6OrfDZarw
pliki do pobrania