Poniedziałek – 6.04.2020

Temat dnia: Lubimy żartować.

  1. Ćwiczenie rachunkowe:

Wyszukaj działania, które ktoś dla żartu wykonał błędnie. Skreśl je.

Wyniki pozostałych działań ułóż w kolejności rosnącej. Litery utworzą hasło.

A   2*7=14

P   2*0=0

I   6*4=24

P   2*9=16

A   3*4=12

R   4*4=16

I   3*6=18

R   1*3=3

P   3*5=15

L   3*7=21

I   2*3=6

T   4*6=22

M   2*5=10

Z   3*9=28

P   2*9=28

S   5*6=30

K   3*8=27

M   3*8=24

 

Rozwiązanie:..........................................................................................

 

  1. Wyjaśnienie, czym jest prima aprilis?
  2. Czy każdy żart jest zabawny? – ocena żartów primaaprilisowych.
  • Stworzenie listy primaaprilisowych żartów i ich ocena (czy kogoś zranią, sprawią przykrość). Z ćw. s. 66 ćw. 3
  • Wyjaśnienie powiedzeń: Jak ty komu, tak on tobie; Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe. Z ćw. s. 67 ćw. 4
  • Dobieranie przymiotników do rzeczowników, układanie z nimi zdań. Z ćw. s. 67 ćw. 5
  1. Teraz czas na wesołą gimnastykę
  • biegaj w miejscu przez minutkę
  • zrób 8 przysiadów
  • zrób 7 pajacyków
  • możesz chodzić jak kot na 4 łapkach
  1. Świat przedstawiony w wierszu J. Brzechwy „Prima aprilis”. P s. 57
  • Stworzenie listy opisanych w wierszu niezwykłych wydarzeń. Z ćw. s. 66 ćw. 1
  • Próba ustalenia, czy opisane historie mogły się dziać naprawdę. Wymyślanie innych nieprawdopodobnych zdarzeń. Z ćw. s. 66 ćw. 2
  • Rozwijanie zdań Z ćw. s. 66 ćw. 2
  • Ćwiczenia w głośnym, wyrazistym czytaniu wiersza.
  1. „Prima aprilis” – wykonanie ilustracji do wiersza J. Brzechwy
  • Praca plastyczna: wykonanie ilustracji do wybranego fragmentu wiersza J. Brzechwy
  1. Matematyka

Oblicz i sprawdź.

12 : 4 = ......                   bo .......

30 : 3 =.......                   bo ......

27 : 9 = ......                   bo ......

3 : 3 = ........                   bo ......

21 : 7 = .......                  bo .....

28 : 4 = ......                   bo .....

Zad.1 W środę do świetlicy dostarczono 30 śliwek. Każde dziecko ma dostać po 6 śliwek. Ile dzieci otrzyma śliwki?

Rysunek:

Obliczenie:.............................................................................

Odpowiedź:..............................................................................................

 


Wtorek – 7.04.2020r.

Temat: Tradycje wielkanocne

  1. Wielkanocne tradycje – słuchanie ze zrozumieniem opowiadania nauczyciela o

    tradycjach związanych z Wielkanocą

  1. Wkrótce będą święta – wypowiedzi na temat przygotowań do Wielkanocy.
  • opowiadanieo przygotowaniach do świąt w domach dzieci
  • zapisanie zdań, wykorzystując podane czasowniki i rzeczowniki Z ćw. s.84 ćw.3
  1. Praca z tekstem informacyjnym „Jaja pełne barw”. P s. 81
  • Ciche czytanie ze zrozumieniem informacji na temat sposobów zdobienia jajek wielkanocnych.
  • Kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat wielkanocnych jajek na podstawie przeczytanych informacji i własnych doświadczeń.
  1. "Kraszankowo" – rozwiązanie krzyżówki /Świerszczyk nr3 str.40/
  2. Moje wielkanocne jajko – ozdabianie wydmuszki wg własnego pomysłu.
  • Przypomnienie, czego symbolem jest jajko.
  • Oglądanie w dostępnych źródłach jaj ozdabianych różnymi technikami.
  • Omówienie wybranej techniki ozdabiania wydmuszek i przygotowanie potrzebnych materiałów.
  • Wykonanie pracy
  1. Matematyka - M ćw. s. 36 z. 1-4

  


Środa – 8.04.2020

Temat: Przygotowania do Świąt Wielkanocnych

  1. Praca inspirowana wierszem R. Plater „Wielkanoc”. P s. 80
  • Słuchanie wiersza czytanego przez dorosłego
  • Wypowiedzi na temat Wielkanocy przedstawionej w wierszu, zajęć dzieci i wymienionych potraw.
  • Wskazanie ciekawych metafor i porównań w opisie przyrody, np. Zieleń z łąk się podkrada pod domy. Brzozy leciutkie, jak mgiełki zielone, które wiatr nawiał na świerki za domem. Próba ich wyjaśnienia.
  • Zaznaczanie na rysunkach pisanek, o których jest mowa w wierszu. Z ćw.s. 84 ćw. 1
  • Zapisanie w zeszycie nazw przysmaków opisanych w utworze.
  1. Świąteczne smakołyki – krzyżówka /Świerszczyk nr 3 str. 41/
  2. Kartki z kalendarza – ćwiczenia wzbogacające wiedzę ogólną.
  • Wyszukanie w kalendarzu daty Wielkanocy w bieżącym roku. Zwrócenie uwagi na różne daty obchodzenia tych świąt w różnych latach.
  • Pisanie dat. Z ćw.s. 84 ćw. 2
  • Swobodne wypowiedzi dzieci na temat obchodów świąt w ich rodzinach.
  1. „Świąteczna kartka” – ćwiczenia w pisaniu życzeń.
  • Czytanie życzeń świątecznych, wskazanie i omówienie ich głównych elementów.Z ćw.s. 85 ćw. 4
  • Przypomnienie zasady pisowni nazw świąt i zwrotów skierowanych do adresata wielką literą.
  • Indywidualne pisanie życzeń dla wybranej osoby. Z ćw.s. 85 ćw. 5
  • Wykonanie i ozdabianie świątecznej kartki wg własnego pomysłu.
  1. Matematyka - M ćw. s. 37 z. 5-6