Poniedziałek – 6.04.2020
Temat dnia: Lubimy żartować.
- Ćwiczenie rachunkowe:
Wyszukaj działania, które ktoś dla żartu wykonał błędnie. Skreśl je.
Wyniki pozostałych działań ułóż w kolejności rosnącej. Litery utworzą hasło.
A 2*7=14 |
P 2*0=0 |
I 6*4=24 |
P 2*9=16 |
A 3*4=12 |
R 4*4=16 |
I 3*6=18 |
R 1*3=3 |
P 3*5=15 |
L 3*7=21 |
I 2*3=6 |
T 4*6=22 |
M 2*5=10 |
Z 3*9=28 |
P 2*9=28 |
S 5*6=30 |
K 3*8=27 |
M 3*8=24 |
Rozwiązanie:..........................................................................................
- Wyjaśnienie, czym jest prima aprilis?
- Czy każdy żart jest zabawny? – ocena żartów primaaprilisowych.
- Stworzenie listy primaaprilisowych żartów i ich ocena (czy kogoś zranią, sprawią przykrość). Z ćw. s. 66 ćw. 3
- Wyjaśnienie powiedzeń: Jak ty komu, tak on tobie; Nie czyń drugiemu, co tobie niemiłe. Z ćw. s. 67 ćw. 4
- Dobieranie przymiotników do rzeczowników, układanie z nimi zdań. Z ćw. s. 67 ćw. 5
- Teraz czas na wesołą gimnastykę
- biegaj w miejscu przez minutkę
- zrób 8 przysiadów
- zrób 7 pajacyków
- możesz chodzić jak kot na 4 łapkach
- Świat przedstawiony w wierszu J. Brzechwy „Prima aprilis”. P s. 57
- Stworzenie listy opisanych w wierszu niezwykłych wydarzeń. Z ćw. s. 66 ćw. 1
- Próba ustalenia, czy opisane historie mogły się dziać naprawdę. Wymyślanie innych nieprawdopodobnych zdarzeń. Z ćw. s. 66 ćw. 2
- Rozwijanie zdań Z ćw. s. 66 ćw. 2
- Ćwiczenia w głośnym, wyrazistym czytaniu wiersza.
- „Prima aprilis” – wykonanie ilustracji do wiersza J. Brzechwy
- Praca plastyczna: wykonanie ilustracji do wybranego fragmentu wiersza J. Brzechwy
- Matematyka
Oblicz i sprawdź.
12 : 4 = ...... bo .......
30 : 3 =....... bo ......
27 : 9 = ...... bo ......
3 : 3 = ........ bo ......
21 : 7 = ....... bo .....
28 : 4 = ...... bo .....
Zad.1 W środę do świetlicy dostarczono 30 śliwek. Każde dziecko ma dostać po 6 śliwek. Ile dzieci otrzyma śliwki?
Rysunek:
Obliczenie:.............................................................................
Odpowiedź:..............................................................................................
Wtorek – 7.04.2020r.
Temat: Tradycje wielkanocne
- Wielkanocne tradycje – słuchanie ze zrozumieniem opowiadania nauczyciela o
tradycjach związanych z Wielkanocą
- Wkrótce będą święta – wypowiedzi na temat przygotowań do Wielkanocy.
- opowiadanieo przygotowaniach do świąt w domach dzieci
- zapisanie zdań, wykorzystując podane czasowniki i rzeczowniki Z ćw. s.84 ćw.3
- Praca z tekstem informacyjnym „Jaja pełne barw”. P s. 81
- Ciche czytanie ze zrozumieniem informacji na temat sposobów zdobienia jajek wielkanocnych.
- Kilkuzdaniowe wypowiedzi na temat wielkanocnych jajek na podstawie przeczytanych informacji i własnych doświadczeń.
- "Kraszankowo" – rozwiązanie krzyżówki /Świerszczyk nr3 str.40/
- Moje wielkanocne jajko – ozdabianie wydmuszki wg własnego pomysłu.
- Przypomnienie, czego symbolem jest jajko.
- Oglądanie w dostępnych źródłach jaj ozdabianych różnymi technikami.
- Omówienie wybranej techniki ozdabiania wydmuszek i przygotowanie potrzebnych materiałów.
- Wykonanie pracy
- Matematyka - M ćw. s. 36 z. 1-4
Środa – 8.04.2020
Temat: Przygotowania do Świąt Wielkanocnych
- Praca inspirowana wierszem R. Plater „Wielkanoc”. P s. 80
- Słuchanie wiersza czytanego przez dorosłego
- Wypowiedzi na temat Wielkanocy przedstawionej w wierszu, zajęć dzieci i wymienionych potraw.
- Wskazanie ciekawych metafor i porównań w opisie przyrody, np. Zieleń z łąk się podkrada pod domy. Brzozy leciutkie, jak mgiełki zielone, które wiatr nawiał na świerki za domem. Próba ich wyjaśnienia.
- Zaznaczanie na rysunkach pisanek, o których jest mowa w wierszu. Z ćw.s. 84 ćw. 1
- Zapisanie w zeszycie nazw przysmaków opisanych w utworze.
- Świąteczne smakołyki – krzyżówka /Świerszczyk nr 3 str. 41/
- Kartki z kalendarza – ćwiczenia wzbogacające wiedzę ogólną.
- Wyszukanie w kalendarzu daty Wielkanocy w bieżącym roku. Zwrócenie uwagi na różne daty obchodzenia tych świąt w różnych latach.
- Pisanie dat. Z ćw.s. 84 ćw. 2
- Swobodne wypowiedzi dzieci na temat obchodów świąt w ich rodzinach.
- „Świąteczna kartka” – ćwiczenia w pisaniu życzeń.
- Czytanie życzeń świątecznych, wskazanie i omówienie ich głównych elementów.Z ćw.s. 85 ćw. 4
- Przypomnienie zasady pisowni nazw świąt i zwrotów skierowanych do adresata wielką literą.
- Indywidualne pisanie życzeń dla wybranej osoby. Z ćw.s. 85 ćw. 5
- Wykonanie i ozdabianie świątecznej kartki wg własnego pomysłu.
- Matematyka - M ćw. s. 37 z. 5-6