Obejrzyj filmik i powtarzaj zwroty https://www.youtube.com/watch?v=MdPkxn30vWU
Przepisz notatkę do zeszytu.
What time is it?
It’s six o’clock.
6:00 – six o’clock a.m.
18:00 - six o’clock p.m.
6:30 – half past six a.m.
18:30 - half past six p.m.
half past… – pół (godziny) po …
a.m. – godziny od 00:00 do 11:59
p.m. – godziny od 12:00 do 23:59
KONIEC NOTATKI
WYJAŚNIENIE
W języku angielskim godziny podawane są w trybie 12-godzinowym, nie 24-godzinowym, jak w Polsce. Dlatego do godzin 00:00-11:59 dodajemy skrót a.m., a do godzin od 12:00 do 23:59,dodajemy p.m. Nie zawsze jest to konieczne, gdyż zwykle w rozmowie domyślamy się czy chodzi o godziny przed czy popołudniowe. Zarówno godzina 4:00, jak i 16:00 brzmią tak samo, czyli four o’clock, NIE sixteen o’clock.
Podręcznik str. 45
Ćw. 3 Posłuchaj nagrania nr3 i łącz palcami podane godziny i ich zapisy słowne w podręczniku. Następnie zapisz je w zeszycie wg wzoru poniżej.
Ex. 3 p. 45
1:00 – one o’clock
1:30 - …
2:00
I tak dalej…
Przepisz godziny do zeszytu następnie zapisz je za pomocą cyfr.
Ex.1
1. three o’clock – 3:00
2. half past five - …
3. nine o’clock - …
4. eleven o’clock - …
5. half past eight
6. half past twelve
DLA CHĘTNYCH
Zapisz słownie w zeszycie godziny dodając a.m. i p.m.. Pamiętaj, że od 13:00 do 24:00 zapisywane są jako 1:00 do 12:00. Za każdym razem odejmujemy od nich 12 żeby poprawnie określić, która to godzina.
Czyli jeśli mamy 14:00 to 14-12=2 wiemy więc, że to 2:00 p.m.,
tak samo 23:00 to 23-12=11, czyli 11:00 p.m.
Zadanie
14:30 – half past two p.m.
10:00
23:30
17:00
7:30
19:30
8:00