Obejrzyj filmik i powtarzaj zwroty https://www.youtube.com/watch?v=MdPkxn30vWU

Przepisz notatkę do zeszytu.

What time is it?

It’s six o’clock.

6:00 – six o’clock a.m.

18:00 - six o’clock p.m.

6:30 – half past six a.m.

18:30 - half past six p.m.

half past… – pół (godziny) po …

a.m. – godziny od 00:00 do 11:59

p.m. – godziny od 12:00 do 23:59

KONIEC NOTATKI

WYJAŚNIENIE

W języku angielskim godziny podawane są w trybie 12-godzinowym, nie 24-godzinowym, jak w Polsce. Dlatego do godzin 00:00-11:59 dodajemy skrót a.m., a do godzin od 12:00 do 23:59,dodajemy p.m. Nie zawsze jest to konieczne, gdyż zwykle w rozmowie domyślamy się czy chodzi o godziny przed czy popołudniowe. Zarówno godzina 4:00, jak i 16:00 brzmią tak samo, czyli four o’clock, NIE sixteen o’clock.

Podręcznik str. 45

Ćw. 3 Posłuchaj nagrania nr3 i łącz palcami podane godziny i ich zapisy słowne w podręczniku. Następnie zapisz je w zeszycie wg wzoru poniżej.

Ex. 3 p. 45

1:00 – one o’clock

1:30 - …

2:00

I tak dalej…

Przepisz godziny do zeszytu następnie zapisz je za pomocą cyfr.

Ex.1

1. three o’clock – 3:00

2. half past five - …

3. nine o’clock - …

4. eleven o’clock - …

5. half past eight

6. half past twelve

DLA CHĘTNYCH

Zapisz słownie w zeszycie godziny dodając a.m. i p.m.. Pamiętaj, że od 13:00 do 24:00 zapisywane są jako 1:00 do 12:00. Za każdym razem odejmujemy od nich 12 żeby poprawnie określić, która to godzina.

Czyli jeśli mamy 14:00 to 14-12=2 wiemy więc, że to 2:00 p.m.,

tak samo 23:00 to 23-12=11, czyli 11:00 p.m.

Zadanie

14:30 – half past two p.m.

10:00

23:30

17:00

7:30

19:30

8:00