5a język polski
TEMAT 1: Zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj definicje ze stron 228 i 229 (podręcznik).
- Ze zdań z zad. 3a/228 wypisz podmioty i orzeczenia wg wzoru:(kto?) uczniowie (co robili?) czekali
- 4/229 - Rozbuduj podane zdania zgodnie z poleceniem i zapisz je w zeszycie.
TEMAT 2: Kto komu śpiewa kołysankę?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj “Kołysankę dla Okruszka” (podręcznik s. 236), możesz też jej posłuchać tutaj: https://www.youtube.com/watch?v=MaSxeIjbKB8
- Zapisz w zeszycie zad. 1,2,3,5a/236-237 (podręcznik)
- Zadanie na ocenę: zad. 5b/237 (8-10 zdań).
5c język polski
TEMAT 1: Zdarzenie, akcja, fabuła w utworze Olgi Tokarczuk “Loteria”. ……
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst Olgi Tokarczuk pt. ”Loteria” (podręcznik str.196- 200)..
- Wykonaj zad.2. ze str.200.
- Zapoznaj się z pojęciem “fabuła” (ramka str. 200) i zrób krótką notatkę w zeszycie.
TEMAT 2: Wyrazy naśladujące dźwięki...
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje zamieszczone w ramce na str.206 w podręczniku.
- Wykonaj zadania 7, 8 ze str.206.
- Wykonaj w Ćwiczeniach zadania 1- 3 na str. 76- 77.
5d język polski
TEMAT 1: Jak korzystać ze słownika wyrazów bliskoznacznych?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Weź książkową wersję słownika wyrazów bliskoznacznych lub słownik synonimów. W razie, gdybyś żadnej z wymienionych nie posiadał/nie posiadała, z korzystaj z internetowej wersji - https://sjp.pwn.pl/slowniki/Wielki
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str.23-24, korzystaj przy tym z dostępnego słownika.
Zdjęcia przesyłamy na TEAMS lub na r.wojnicz@sp19.edu.gdank.pl
TEMAT 2: Co to jest uosobienie?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uosobienie to inaczej nadanie przedmiotom, zjawiskom przyrody, zwierzętom cech ludzkich.
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str.32-33.
Zdjęcia przesyłamy na TEAMS lub na r.wojnicz@edu.gdansk.pl
5e język polski
TEMAT 1: Czym jest dobro? ”Bajka”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uważnie przeczytaj tekst s. 218.
- W zeszycie wykonaj zad. 1/219 oraz 6/220.
TEMAT 2: Aby żyć mądrze...Czas na bajkę.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj zawarte w podręczniku (s. 223-225) bajki.
- Definicję ze s. 226 przeczytaj, jednak do zeszytu wpisz swoją notatkę nt. przypomnianego gatunku literackiego (bajka).
- Wybierz jedną ze świeżo poznanych bajek i uczyń ją bohaterką zad. 1/226. Rozwiązanie zapisz w zeszycie.
5f język polski
TEMAT 1: "Ania z Zielonego Wzgórza" - plan wydarzeń.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- https://wordwall.net/pl/resource/302751/historia/historia-ani-z-zielonego-wzgórzaWynk)
- Wykonaj zadanie interaktywne (zadanie znajdziesz w powyższym linku).
- Przepisz historię Ani z osi czasu. Przypomnij sobie co to jest retrospekcja.
TEMAT 2: ”Ania z Zielonego Wzgórza” - rola wyobraźni.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- https://sjp.pwn.pl/szukaj/wyobraźnia.html Zapisz definicję słownikowa wyrazu wyobraźnia.
- Zaproponuj i zapisz własną definicję tego słowa.
- Napisz opowiadanie twórcze na temat: Gdy skończy się kwarantanna...”
Spotkania na teams: 07.04.2020, wtorek, godzina 8.55 - 9.40.
5g język polski
TEMAT 1: Czym jest dobro? ”Bajka”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Uważnie przeczytaj tekst s. 218.
- W zeszycie wykonaj zad. 1/219 oraz 6/220.
TEMAT 2: Aby żyć mądrze...Czas na bajkę.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj zawarte w podręczniku (s. 223-225) bajki.
- Definicję ze s. 226 przeczytaj, jednak do zeszytu wpisz swoją notatkę nt. przypomnianego gatunku literackiego (bajka).
- Wybierz jedną ze świeżo poznanych bajek i uczyń ją bohaterką zad. 1/226. Rozwiązanie zapisz w zeszycie.
5h język polski
TEMAT 1: Poznajemy inne reguły pisowni wyrazów z “rz”, “ż”, “ch”, “h”.
ZADANIA DLA UCZNIA
- Przeczytaj “niebieskie ramki” - podręcznik, s. 221, 222.
- USTNIE - podręcznik, s. 221, polec. 1
- Pisemnie w zeszycie - podręcznik, s. 222, polec. 4a). Nie wysyłaj zdjęcia, wyrazy odczytamy podczas spotkania w aplikacji Teams.
TEMAT 2: Poznajemy bajki Ignacego Krasickiego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj bajki Ignacego Krasickiego, Adama Mickiewicza i Ezopa - podręcznik, s. 223-225.
- Przeczytaj “żółte ramki” - podręcznik, s. 226.
- W zeszycie przygotuj tabelkę - podręcznik, s. 226.Nie wypełniaj jej! Zrobimy to razem podczas spotkania w aplikacji Teams. Kto nie może być obecny, wypełnia samodzielnie. Proszę nie przysyłać zdjęcia.
5i język polski
TEMAT 1: Wyrazy naśladujące dźwięk.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj (podręcznik s. 206 - żółta ramka) i zapisz w zeszycie wyjaśnienie pojęcia “wyraz dźwiękonaśladowczy”, następnie wykonaj polecenie 7, s. 206 (ustnie).
- Przeczytaj komiks s. 201-204 i wykonaj w zeszycie polecenie 6, s. 206.
- Stwórz w zeszycie własny komiks (5-8 klatek) przedstawiający dowolną sytuację domową. Użyj w nim wyrazy dźwiękonaśladowcze. (Zadanie 3 wyślij na adres: e.fierke@sp19.edu.gdansk.pl do 8. 04).
TEMAT 2: W trosce o wspólne dobro.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przyjrzyj się plakatowi, który znajduje się w podręczniku na s. 186.
- Wykonaj polecenie 2, s. 187 (a – ustnie, b – w zeszycie) oraz polecenie 3 w zeszycie.
- Dla chętnych - polecenie 4.
5j język polski
TEMAT 1: O polskich tradycjach i zwyczajach.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj (głośno, uważnie, dwukrotnie) fragmenty ,,Pana Tadeusza” A. Mickiewicza. Zapoznaj się z przypisami. P 241-243
- Opisz w zeszycie przedstawione w tekście zwyczaje (kilka zdań o każdym zwyczaju).
- Księga 1: ....................
- Księga 4: …................
- Księga 12: ..................
TEMAT 2: Zwyczaje wielkanocne.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- *Obejrzyj materiał filmowy: https://www.youtube.com/watch?v=hWVwbiJw2g8
- Wymień (zredaguj notatkę w punktach) polskie zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocy. Wyjaśnij, na czym polegał każdy z nich.
- Napisz, co to jest obrzęd. Możesz skorzystać ze słownika: https://sjp.pwn.pl/sjp/obrzed;2492010.html
ZAPROSZENIE DO KONKURUS KLASOWEGO (dla 5J): Co wiesz o wypowiedzeniach? Nagrodą są dobre oceny lub herkulesiki. Zaloguj się do GPE (wskazane, ale nie jest to konieczne), skopiuj podany link, wklej w odpowiednie pole w wyszukiwarce, w formularzu wskaż prawidłowe odpowiedzi. NIE ZAPOMNIJ WYSŁAĆ 😊. Powodzenia!
UWAGA! Konkurs jest aktywny w dniach: 07.04.2020 (od godz. 8.00) do 08.04.2020 (do godz. 23.30). Konkurs nie jest obowiązkowy. Link do konkursu: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=6zGqNOOHU0GupDlPdP2LmLYIvU53PIJChfwZ-P_PgINUQVI2MUgwS1dWOUdRWjhHOVlXU0RYTFdXMS4u