5a język polski  

TEMAT 1: Zdanie pojedyncze rozwinięte i nierozwinięte. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj definicje ze stron 228 i 229 (podręcznik). 
  2. Ze zdań z zad. 3a/228 wypisz podmioty i orzeczenia wg wzoru:(kto?) uczniowie (co robili?) czekali 
  3. 4/229 - Rozbuduj podane zdania zgodnie z poleceniem i zapisz je w zeszycie. 

TEMAT 2: Kto komu śpiewa kołysankę? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj “Kołysankę dla Okruszka” (podręcznik s. 236), możesz też jej posłuchać tutaj:  https://www.youtube.com/watch?v=MaSxeIjbKB8
  2. Zapisz w zeszycie zad. 1,2,3,5a/236-237 (podręcznik) 
  3. Zadanie na ocenę: zad. 5b/237 (8-10 zdań). 

5c język polski  

TEMAT 1: Zdarzenie, akcja, fabuła w utworze Olgi Tokarczuk “Loteria”. …… 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst Olgi Tokarczuk pt.  ”Loteria” (podręcznik str.196- 200).. 
  2. Wykonaj zad.2. ze str.200. 
  3. Zapoznaj się z pojęciem “fabuła” (ramka str. 200) i zrób krótką notatkę w zeszycie. 

TEMAT 2: Wyrazy naśladujące dźwięki...  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj informacje zamieszczone w ramce na str.206 w podręczniku. 
  2. Wykonaj zadania 7, 8 ze str.206. 
  3. Wykonaj w Ćwiczeniach zadania 1- 3 na str. 76- 77. 

5d język polski  

TEMAT 1: Jak korzystać ze słownika wyrazów bliskoznacznych? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Weź książkową wersję słownika wyrazów bliskoznacznych lub słownik synonimów. W razie, gdybyś żadnej z wymienionych nie posiadał/nie posiadała, z korzystaj z internetowej wersji - https://sjp.pwn.pl/slowniki/Wielki 
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str.23-24, korzystaj przy tym z dostępnego słownika. 

Zdjęcia przesyłamy na TEAMS lub na r.wojnicz@sp19.edu.gdank.pl  

TEMAT 2: Co to jest uosobienie? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Uosobienie to inaczej nadanie przedmiotom, zjawiskom przyrody, zwierzętom cech ludzkich. 
  2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str.32-33. 

Zdjęcia przesyłamy na TEAMS lub na r.wojnicz@edu.gdansk.pl 


5e język polski  

TEMAT 1: Czym jest dobro? ”Bajka”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Uważnie przeczytaj tekst s. 218. 
  2. W zeszycie wykonaj zad. 1/219 oraz 6/220. 

TEMAT 2: Aby żyć mądrze...Czas na bajkę. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj zawarte w podręczniku (s. 223-225) bajki. 
  2. Definicję ze s. 226 przeczytaj, jednak do zeszytu wpisz swoją notatkę nt. przypomnianego gatunku literackiego (bajka)
  3. Wybierz jedną ze świeżo poznanych bajek i uczyń ją bohaterką zad. 1/226. Rozwiązanie zapisz w zeszycie. 

5f język polski 

TEMAT 1: "Ania z Zielonego Wzgórza"   - plan wydarzeń. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. https://wordwall.net/pl/resource/302751/historia/historia-ani-z-zielonego-wzgórzaWynk) 
  2. Wykonaj zadanie interaktywne (zadanie znajdziesz w powyższym linku). 
  3. Przepisz historię Ani z osi czasu. Przypomnij sobie co to jest retrospekcja. 

TEMAT 2: ”Ania z Zielonego Wzgórza” - rola wyobraźni. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. https://sjp.pwn.pl/szukaj/wyobraźnia.html Zapisz definicję słownikowa wyrazu wyobraźnia.
  2. Zaproponuj i zapisz własną definicję tego słowa. 
  3. Napisz opowiadanie twórcze na temat: Gdy skończy się kwarantanna...” 

Spotkania na teams: 07.04.2020, wtorek, godzina 8.55 - 9.40. 


5g język polski  

TEMAT 1: Czym jest dobro? ”Bajka”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Uważnie przeczytaj tekst s. 218. 
  2. W zeszycie wykonaj zad. 1/219 oraz 6/220. 

TEMAT 2: Aby żyć mądrze...Czas na bajkę. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj zawarte w podręczniku (s. 223-225) bajki. 
  2. Definicję ze s. 226 przeczytaj, jednak do zeszytu wpisz swoją notatkę nt. przypomnianego gatunku literackiego (bajka). 
  3. Wybierz jedną ze świeżo poznanych bajek i uczyń ją bohaterką zad. 1/226. Rozwiązanie zapisz w zeszycie. 


5h język polski  

TEMAT 1: Poznajemy inne reguły pisowni wyrazów z “rz”, “ż”, “ch”, “h”. 

ZADANIA DLA UCZNIA 

  1. Przeczytaj “niebieskie ramki” - podręcznik, s. 221, 222. 
  2. USTNIE - podręcznik, s. 221, polec. 1 
  3. Pisemnie w zeszycie - podręcznik, s. 222, polec. 4a). Nie wysyłaj zdjęcia, wyrazy odczytamy podczas spotkania w aplikacji Teams.  

TEMAT 2: Poznajemy bajki Ignacego Krasickiego. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj bajki Ignacego Krasickiego, Adama Mickiewicza i Ezopa - podręcznik, s. 223-225. 
  2. Przeczytaj “żółte ramki” - podręcznik, s. 226. 
  3. W zeszycie przygotuj tabelkę - podręcznik, s. 226.Nie wypełniaj jej! Zrobimy to razem podczas spotkania w aplikacji Teams. Kto nie może być obecny, wypełnia samodzielnie. Proszę nie przysyłać zdjęcia. 

5i język polski  

TEMAT 1: Wyrazy naśladujące dźwięk. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj (podręcznik s. 206 - żółta ramka) i zapisz w zeszycie wyjaśnienie pojęcia “wyraz dźwiękonaśladowczy”, następnie wykonaj polecenie 7, s. 206 (ustnie). 
  2. Przeczytaj komiks s. 201-204 i wykonaj w zeszycie polecenie 6, s. 206. 
  3. Stwórz w zeszycie własny komiks (5-8 klatek) przedstawiający dowolną sytuację domową. Użyj w nim wyrazy dźwiękonaśladowcze. (Zadanie 3 wyślij na adres: e.fierke@sp19.edu.gdansk.pl do 8. 04). 

TEMAT 2: W trosce o wspólne dobro. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przyjrzyj się plakatowi, który znajduje się w podręczniku na s. 186. 
  2. Wykonaj polecenie 2, s. 187 (a – ustnie, b – w zeszycie) oraz polecenie 3 w zeszycie. 
  3. Dla chętnych - polecenie 4.  

5j język polski  

TEMAT 1: O polskich tradycjach i zwyczajach.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj (głośno, uważnie, dwukrotnie) fragmenty ,,Pana Tadeusza” A. Mickiewicza. Zapoznaj się z przypisami. P 241-243 
  2. Opisz w zeszycie przedstawione w tekście zwyczaje (kilka zdań o każdym zwyczaju). 
  • Księga 1: .................... 
  • Księga 4: …................ 
  • Księga 12: .................. 

TEMAT 2: Zwyczaje wielkanocne.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. *Obejrzyj materiał filmowy: https://www.youtube.com/watch?v=hWVwbiJw2g8
  2. Wymień (zredaguj notatkę w punktach) polskie zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocy. Wyjaśnij, na czym polegał każdy z nich.  
  3. Napisz, co to jest obrzęd. Możesz skorzystać ze słownika: https://sjp.pwn.pl/sjp/obrzed;2492010.html

ZAPROSZENIE DO KONKURUS KLASOWEGO (dla 5J): Co wiesz o wypowiedzeniach? Nagrodą są dobre oceny lub herkulesiki. Zaloguj się do GPE (wskazane, ale nie jest to konieczne), skopiuj podany link, wklej w odpowiednie pole w wyszukiwarce, w formularzu wskaż prawidłowe odpowiedzi. NIE ZAPOMNIJ WYSŁAĆ 😊. Powodzenia! 

UWAGA! Konkurs jest aktywny w dniach: 07.04.2020 (od godz. 8.00) do 08.04.2020 (do godz. 23.30). Konkurs nie jest obowiązkowy. Link do konkursu: https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=6zGqNOOHU0GupDlPdP2LmLYIvU53PIJChfwZ-P_PgINUQVI2MUgwS1dWOUdRWjhHOVlXU0RYTFdXMS4u