Temat: Przegląd ptaków.

 

  • Przeczytaj tekst z podręcznika ze str.125-128;
  • Obejrzyj film, który znajdziesz w Internecie pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=S6GyIXuLukM

  • Posłuchaj głosów ptaków żyjących nad rzeką – otwórz stronę w Internecie, którą znajdziesz pod linkiem: https://coneixelriu.museudelter.cat/en/birds.php (Po otworzeniu strony ustawiając kursor na wybranym zdjęciu ptaka, usłyszysz jego głos).

 

Polecenie dla klas: VI a,c,d,e,f,h

Dzioby ptaków różnią się wielkością i kształtem. Wygląd dzioba zależy od tego, jakim pokarmem żywi się ptak.

  • Z tabeli poniżej wybierz odpowiednie określenia i utwórz właściwe pary: wygląd dzioba - rodzaj pokarmu. Zapisz je w zeszycie przedmiotowym.
  • Skorzystaj z podręcznika i dobierz do każdej pary pasujący gatunek ptaka (zapisz go obok pary określeń).

 

Wygląd dzioba

Krótki i hakowaty, długi i wąski, krótki i stożkowaty, szeroki i płaski

Rodzaj pokarmu

Nektar kwiatów, niewielkie ptaki, rośliny wodne, nasiona roślin

 

Polecenie dla klas: VI b, g

  • w zeszycie ćwiczeń, wykonaj zadania: 1,3,5 str. 102-104 (dla chętnych – ćwiczenie 2,4,6 str. 102-104).

 

Powyższe zadania należy wykonać do środy 8 kwietnia. Nie wysyłamy ich do nauczyciela.

 

Zadanie długoterminowe, na ocenę, obowiązuje wszystkich:

Wykonaj prezentację w programie PowerPoint (minimum 6 slajdów) lub plakat z informacjami na arkuszu papieru formatu A3 (jeśli masz kłopot z dostępem do komputera).

  • temat pracy: Gatunek ptaka żyjący na obszarze Polski, który mnie zainteresował.
  • termin wykonania: 20.04.2020 r.
  • pracę (prezentację lub zdjęcie plakatu) należy przesłać do swojego nauczyciela biologii jako załącznik korzystając z czatu platformy Microsoft Teams lub na skrzynkę mailową nauczyciela na adres: m.zabik@sp19.edu.gdansk.pl lub m.czaja@sp19.edu.gdansk.pl

 

Przypominamy o konsultacjach na platformie Microsoft Teams. Nauczyciel czeka tam na uczniów danej klasy w czasie lekcji biologii, która odbywałaby się o godzinie i w dniu zgodnym z planem lekcji obowiązującym przed zawieszeniem zajęć.