Temat: Przegląd ptaków.
- Przeczytaj tekst z podręcznika ze str.125-128;
- Obejrzyj film, który znajdziesz w Internecie pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=S6GyIXuLukM
- Posłuchaj głosów ptaków żyjących nad rzeką – otwórz stronę w Internecie, którą znajdziesz pod linkiem: https://coneixelriu.museudelter.cat/en/birds.php (Po otworzeniu strony ustawiając kursor na wybranym zdjęciu ptaka, usłyszysz jego głos).
Polecenie dla klas: VI a,c,d,e,f,h
Dzioby ptaków różnią się wielkością i kształtem. Wygląd dzioba zależy od tego, jakim pokarmem żywi się ptak.
- Z tabeli poniżej wybierz odpowiednie określenia i utwórz właściwe pary: wygląd dzioba - rodzaj pokarmu. Zapisz je w zeszycie przedmiotowym.
- Skorzystaj z podręcznika i dobierz do każdej pary pasujący gatunek ptaka (zapisz go obok pary określeń).
Wygląd dzioba |
Krótki i hakowaty, długi i wąski, krótki i stożkowaty, szeroki i płaski |
Rodzaj pokarmu |
Nektar kwiatów, niewielkie ptaki, rośliny wodne, nasiona roślin |
Polecenie dla klas: VI b, g
- w zeszycie ćwiczeń, wykonaj zadania: 1,3,5 str. 102-104 (dla chętnych – ćwiczenie 2,4,6 str. 102-104).
Powyższe zadania należy wykonać do środy 8 kwietnia. Nie wysyłamy ich do nauczyciela.
Zadanie długoterminowe, na ocenę, obowiązuje wszystkich:
Wykonaj prezentację w programie PowerPoint (minimum 6 slajdów) lub plakat z informacjami na arkuszu papieru formatu A3 (jeśli masz kłopot z dostępem do komputera).
- temat pracy: Gatunek ptaka żyjący na obszarze Polski, który mnie zainteresował.
- termin wykonania: 20.04.2020 r.
- pracę (prezentację lub zdjęcie plakatu) należy przesłać do swojego nauczyciela biologii jako załącznik korzystając z czatu platformy Microsoft Teams lub na skrzynkę mailową nauczyciela na adres: m.zabik@sp19.edu.gdansk.pl lub m.czaja@sp19.edu.gdansk.pl
Przypominamy o konsultacjach na platformie Microsoft Teams. Nauczyciel czeka tam na uczniów danej klasy w czasie lekcji biologii, która odbywałaby się o godzinie i w dniu zgodnym z planem lekcji obowiązującym przed zawieszeniem zajęć.