Temat: Zależności pokarmowe. 

  • Przeczytaj tekst z podręcznika ze str.121-122;
  • Jako ciekawostkę obejrzyj film, który znajdziesz w Internecie pod linkiem:

https://www.youtube.com/watch?v=O9-rQ0pz7Gg . Otrzymasz odpowiedź na pytanie: Dlaczego rośliny – producenci, bywają owadożerne?

  • W zeszycie przedmiotowym zapisz wyjaśnienia pojęć:

- poziom troficzny;

- sieć troficzna (pokarmowa);

- destruent. 

  • W zeszycie ćwiczeń, który pobrałeś wcześniej wykonaj ćwiczenia 1,2 str. 73-74 (Określone strony, wybierając z paska narzędzi drukarkę, można zapisać w PDF i nadają się one do edycji. Można więc uzupełnić ćwiczenia niczego nie drukując). 

Powyższe zadania należy wykonać do środy 8 kwietnia. Nie wysyłamy ich do nauczyciela. 

Zadanie długoterminowe, na ocenę, obowiązuje wszystkich:

Wykonaj prezentację w programie PowerPoint (minimum 10 slajdów) lub plakat z informacjami na arkuszu papieru formatu A3 (jeśli masz kłopot z dostępem do komputera). 

  • temat pracy: Co wiem o wirusie COVID-19?
  • w pracy można wykorzystać wiedzę ze szkoły na temat wirusów oraz wiadomości znalezione w Internecie lub prasie.
  • termin wykonania: 20.04.2020 r.
  • pracę (prezentację lub zdjęcie plakatu) należy przesłać do swojego nauczyciela biologii jako załącznik korzystając z czatu platformy Microsoft Teams lub na skrzynkę mailową nauczyciela na adres: m.zabik@sp19.edu.gdansk.pl lub m.czaja@sp19.edu.gdansk.pl

 Przypominamy o konsultacjach na platformie Microsoft Teams. Nauczyciel czeka tam na uczniów danej klasy w czasie lekcji biologii, która odbywałaby się o godzinie i w dniu zgodnym z planem lekcji obowiązującym przed zawieszeniem zajęć.