8a 

TEMAT 1: Opowiadanie twórcze. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wypisz twórcze elementy wymagane w opowiadaniu twórczym (czas akcji, miejsce akcji, elementy opisu i charakterystyki, dialog, monologretrospekcja, zwrot akcji, punkt kulminacyjny i puenta) 
  1. http://victor.com.pl/2019/opowiadanie-tworcze-jak-napisac-wypracowanie-egzaminacyjne/ 
  1. Przeczytaj materiały, do których odsyła powyższy link .Zrób przydatne notatki. 

TEMAT 2: Opowiadanie twórcze na podstawie “Syzyfowych prac”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Temat opowiadania: Dalsze losy Andrzeja Radka. 
  1. Pamiętaj o uwzględnieniu elementów twórczych. 
  1. Gotowe opowiadanie wyślij na adresm.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl termin:15.04.2020 

Spotkania na teams: wtorek 07.04, środa 08.04.godz.9.50 - 10.35  


8b  

TEMAT 1: Powtórka przed egzaminem. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Rozwiąż jeden wybrany arkusz egzaminacyjny (zbiory własne lub ze strony CKE).  
  1. Jeżeli będziesz na lekcji we wtorek 7 kwietnia godz. 10.00, nie wykonuj punktu pierwszego. Podczas zajęć oline wspólnie rozwiążemy i omówimy zaproponowany przeze mnie arkusz (będziesz miał/miała go w plikach do wydruku lub wyświetlenia na swoim komputerze). 

TEMAT 2: Rozwiązujemy arkusz egzaminacyjny – wypracowanie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Napisz wypracowanie na wybrany temat z arkusza, który rozwiązywałeś podczas lekcji 1. 

Zdjęcia przesyłamy na TEAMS lub na r.wojnicz@sp19.edu.gdank.pl 


8c

TEMAT 1: Uczymy się pisać recenzję. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj przykładowe recenzje w podręczniku na str. 209 –210. 
  1. Sporządź w zeszycie notatkę; co to jest recenzja i zasady pisania recenzji (plan). 
  1. Uzupełnij zeszyt ćwiczeń, str. 86-89. Recenzja. 

TEMAT 2: Redagujemy recenzję. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Napisz w zeszycie recenzję, książki, którą ostatnio czytałeś/ czytałaś. Pamiętaj o podaniu informacji na temat: - gatunku literackiego, tematu i problematyki utworu, świata przedstawionego, charakterystycznych cech kompozycji, stylu, języka itp. 


8d  

TEMAT 1: Dlaczego Mały Książę twierdził, że dorośli są dziwni? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj ponownie notatkę z poprzedniej lekcji, przypomnij sobie, jakie zachowania dorosłych odwiedzanych na różnych planetach dziwiły głównego bohatera. Zastanów się nad tym, co o dorosłych mówił Mały Książę. Czy miał racjęPopierasz jego poglądy? 
  1. Wykonaj w zeszycie ćw. 1 z karty pracy Dorośli są dziwni 
  1. Napisz w zeszycie notatkę w postaci metaplanu (wykonaj ćw. 2 z karty pracy Dorośli są dziwni). 

TEMAT 2: O miłości Małego Księcia do róży.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeanalizuj zachowanie róży - uzupełnij tabelę (np. Na podstawie rozdz. 8, 9, 20, 21, 26): 

Zachowanie r/Róży 

przed rozkwitnięciem 

po rozkwitnięciu 

podczas rozstania 

  1. . 
  1. . 
  1. . 
  1. . 
  1. . 
  1. . 
  1. . 
  1. . 
  1. . 
  1. . 
  1. . 
  1. . 

 

 

 

Napisz w zeszycie, co myślisz o zachowaniu r/Róży. 

  1. Napisz w zeszycie, jakie uczucia wywołało pojawienie się Małego Księcia w ogrodzie z różami.  
  1. Odszukaj w utworze fragment rozmowy z pilotem na temat miłości głównego bohatera do r/Róży (rozdz. 8). Przeczytaj go ponownie. Napisz w zeszycie, z czego składa się miłość. 

Np. (MIŁÓŚĆ to - dokończ, dodaj inne elementy) 

 

  zrozumienie   ….….   MIŁOŚĆ —— czas …......... 

 


8e  

TEMAT 1: Zdrowie jako wartość “Człowiek i zdrowie” – bajka Ignacego Krasickiego 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj bajkę Krasickiego i porównaj z fraszką Kochanowskiego “Na zdrowie” 
  1. Wypisz metafory 
  1. Zrób tabelę, w której porównasz bajkę i fraszkę jako gatunek literacki  

TEMAT 2: O co walczy bohater powieści “Tetrus”? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst (podręcznik str. 107). 
  1. Wypisz cechy bohatera (zad.3 str.110). 
  1.  Zapoznaj się z materiałem http://niepelnosprawni.sggw.pl/MPIPS_Savoir_vivre.pdf  
  1. Zaprezentuj w dowolnej formie sylwetkę wybitnej osoby, której niepełnosprawność nie przeszkodziła w osiągnięciu celów 

Materiał dla klasy 8D znajduje się w załączniku na dole strony.