8a
TEMAT 1: Opowiadanie twórcze.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wypisz twórcze elementy wymagane w opowiadaniu twórczym (czas akcji, miejsce akcji, elementy opisu i charakterystyki, dialog, monolog, retrospekcja, zwrot akcji, punkt kulminacyjny i puenta)
- http://victor.com.pl/2019/opowiadanie-tworcze-jak-napisac-wypracowanie-egzaminacyjne/
- Przeczytaj materiały, do których odsyła powyższy link .Zrób przydatne notatki.
TEMAT 2: Opowiadanie twórcze na podstawie “Syzyfowych prac”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Temat opowiadania: Dalsze losy Andrzeja Radka.
- Pamiętaj o uwzględnieniu 6 elementów twórczych.
- Gotowe opowiadanie wyślij na adres: m.wojtowicz@sp19.edu.gdansk.pl termin:15.04.2020
Spotkania na teams: wtorek 07.04, środa 08.04.godz.9.50 - 10.35
8b
TEMAT 1: Powtórka przed egzaminem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Rozwiąż jeden wybrany arkusz egzaminacyjny (zbiory własne lub ze strony CKE).
- Jeżeli będziesz na lekcji we wtorek 7 kwietnia godz. 10.00, nie wykonuj punktu pierwszego. Podczas zajęć on - line wspólnie rozwiążemy i omówimy zaproponowany przeze mnie arkusz (będziesz miał/miała go w plikach do wydruku lub wyświetlenia na swoim komputerze).
TEMAT 2: Rozwiązujemy arkusz egzaminacyjny – wypracowanie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Napisz wypracowanie na wybrany temat z arkusza, który rozwiązywałeś podczas lekcji 1.
Zdjęcia przesyłamy na TEAMS lub na r.wojnicz@sp19.edu.gdank.pl
8c
TEMAT 1: Uczymy się pisać recenzję.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj przykładowe recenzje w podręczniku na str. 209 –210.
- Sporządź w zeszycie notatkę; co to jest recenzja i zasady pisania recenzji (plan).
- Uzupełnij zeszyt ćwiczeń, str. 86-89. Recenzja.
TEMAT 2: Redagujemy recenzję.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Napisz w zeszycie recenzję, książki, którą ostatnio czytałeś/ czytałaś. Pamiętaj o podaniu informacji na temat: - gatunku literackiego, tematu i problematyki utworu, świata przedstawionego, charakterystycznych cech kompozycji, stylu, języka itp.
8d
TEMAT 1: Dlaczego Mały Książę twierdził, że dorośli są dziwni?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj ponownie notatkę z poprzedniej lekcji, przypomnij sobie, jakie zachowania dorosłych odwiedzanych na różnych planetach dziwiły głównego bohatera. Zastanów się nad tym, co o dorosłych mówił Mały Książę. Czy miał rację? Popierasz jego poglądy?
- Wykonaj w zeszycie ćw. 1 z karty pracy Dorośli są dziwni.
- Napisz w zeszycie notatkę w postaci metaplanu (wykonaj ćw. 2 z karty pracy Dorośli są dziwni).
TEMAT 2: O miłości Małego Księcia do róży.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeanalizuj zachowanie róży - uzupełnij tabelę (np. Na podstawie rozdz. 8, 9, 20, 21, 26):
Zachowanie r/Róży
przed rozkwitnięciem |
po rozkwitnięciu |
podczas rozstania |
|
|
|
|
|
|
Napisz w zeszycie, co myślisz o zachowaniu r/Róży.
- Napisz w zeszycie, jakie uczucia wywołało pojawienie się Małego Księcia w ogrodzie z różami.
- Odszukaj w utworze fragment rozmowy z pilotem na temat miłości głównego bohatera do r/Róży (rozdz. 8). Przeczytaj go ponownie. Napisz w zeszycie, z czego składa się miłość.
Np. (MIŁÓŚĆ to - dokończ, dodaj inne elementy)
zrozumienie ….….. ——— MIŁOŚĆ ——— czas ….........
8e
TEMAT 1: Zdrowie jako wartość “Człowiek i zdrowie” – bajka Ignacego Krasickiego
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj bajkę Krasickiego i porównaj z fraszką Kochanowskiego “Na zdrowie”
- Wypisz metafory
- Zrób tabelę, w której porównasz bajkę i fraszkę jako gatunek literacki
TEMAT 2: O co walczy bohater powieści “Tetrus”?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst (podręcznik str. 107).
- Wypisz cechy bohatera (zad.3 str.110).
- Zapoznaj się z materiałem http://niepelnosprawni.sggw.pl/MPIPS_Savoir_vivre.pdf
- Zaprezentuj w dowolnej formie sylwetkę wybitnej osoby, której niepełnosprawność nie przeszkodziła w osiągnięciu celów.
Materiał dla klasy 8D znajduje się w załączniku na dole strony.