KLASA 4A
TEMAT 1: Zdanie i równoważnik zdania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 325/326.
- Ustnie – podręcznik, s. 326, polec. 3.
- W zeszycie – podręcznik, s. 326, polec. 4.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 92-94, polec. 1-5.
TEMAT 2: Jaki utwór nazywamy baśnią? Charles Perrault “Kopciuszek, czyli szklany pantofelek”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj baśń pt. “Kopciuszek, czyli szklany pantofelek” – podręcznik, s. 327-331.
- Ustnie – podręcznik, s. 332, polec. 1.
- W zeszycie – podręcznik, s. 332, polec. 2.
- Ustnie – podręcznik, s. 332, polec. 3, 4.
- Notatka na podstawie żółtej ramki – s. 332.
TEMAT 3: Zdanie pojedyncze i zdanie złożone.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 347-348.
- Ustnie – podręcznik, s. 346-347, polec. 2, 4.
- W zeszycie – podręcznik, s. 348, polec. 8.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 101-103, polec. 1, 3, 4, 5, 7.
KLASA 4B
TEMAT 1: Kto i kogo ukazuje na podwórku?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Poznaj tekst z podręcznika oraz zadanie wstępne s. 259. Porównaj (ustnie) własne doświadczenia z przedstawionymi w utworze.
- Obejrzyj pracę ukrytą pod linkiem:
https://view.genial.ly/5e95dbf136fb330dff3c205b/interactive-image-kaluzysci-d-wawilow - Wykonaj w zeszycie zadanie ukryte w prezentacji pod numerem 4, 5 i 8.
TEMAT 2: Poetycko i żartobliwie o geografii Polski. “Globus”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zastanów się, czy widziałeś/widziałaś mapę, globus? Poznaj utwór zapisany na stronie 269.
- W zeszycie powinno znaleźć się rozwiązanie zadań 2 a/270 oraz zad 4 d i e/270.
- Omówimy temat na lekcji.
TEMAT 3: Różne typy wypowiedzeń.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Będziemy pracować na stronach 310-311.
- Wykonamy do zeszytu zad. 1a, b oraz 2 umieszczone pod tym tematem.
- Przypomnimy sobie, wpisując przykłady/ znajdując ich cechy charakterystyczne, czym jest zdanie, a czym jego równoważnik.
KLASA 4C
TEMAT 1: Na planie filmowym
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytajcie tekst z podręcznika str. 318-321
- Wykonajcie w zeszycie polecenie 1.str. 321
- Wykonajcie w zeszycie polecenie 2.str. 322
- Prześlijcie na mój adres służbowy pracę pisemną - polecenie 5. str. 322
TEMAT 2: Zdanie i równoważnik zdania
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wpisz do zeszytu definicje: orzeczenia, zdania i równoważnika zdania str.325-326
- Wykonaj ćwiczenia 3,4,5 Zeszyt ćwiczeń str. 93-94
TEMAT 3: Jaki utwór nazywamy baśnią
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wpisz do zeszytu tytuły i autorów czterech ulubionych baśni.
- Wysłuchaj baśni, słuchając, uważnie śledź tekst podręcznik str.327-321
https://multipodreczniki.apps.gwo.pl/player/#/publication/1652145/304/action/329/0/1781. - Wpisz do zeszytu definicje baśni podręcznik str. 322
- Wykonaj w zeszycie polecenie 3.
KLASA 4D
TEMAT 1: ”Mikołajek i inne chłopaki” - świat przedstawiony pod lupą.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wypisz jakie są elementy świata przedstawionego - krótko ustnie scharakteryzuj je.
- Opisz elementy świata przedstawionego w lekturze.
- Zaprezentuj swoją pracę na forum klasy.
TEMAT 2: Opowiadamy zabawne przygody Mikołajka i jego kolegów.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wybierz przygodę bohaterów utworu, która najbardziej Cię rozbawiła, zastanowiła, utkwiła w pamięci
- Przygotuj się do opowiadania wybranej przygody: zgromadź słownictwo oznaczające następstwo czasu, czasowniki dynamizujące akcje, przymiotniki służące do opisów sytuacji, przygotuj plan swojej odpowiedzi.
- Zaprezentuj swoje opowiadanie przy innych uczestnikach lekcji.
TEMAT 3: “Mikołajek i inne chłopaki” - podsumowanie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Klasowy quiz – przygotuj krzyżówkę z hasłem, pytania otwarte i zamknięte, słowne kalambury.
- Znajdź parę, której przygotujesz swoja pracę.
- Klasowy
- Quiz odbędzie się na Teams.


