KLASA 4A  

TEMAT 1: Zdanie i równoważnik zdania. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 325/326. 
  2. Ustnie – podręcznik, s. 326, polec. 3. 
  3. W zeszycie – podręcznik, s. 326, polec. 4. 
  4. Zeszyt ćwiczeń, s. 92-94, polec. 1-5. 

TEMAT 2: Jaki utwór nazywamy baśnią? Charles Perrault “Kopciuszek, czyli szklany pantofelek”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj baśń pt. “Kopciuszek, czyli szklany pantofelek – podręcznik, s. 327-331. 
  2. Ustnie – podręcznik, s. 332, polec. 1. 
  3. W zeszycie – podręcznik, s. 332, polec. 2. 
  4. Ustnie – podręcznik, s. 332, polec. 3, 4. 
  5. Notatka na podstawie żółtej ramki – s. 332. 

TEMAT 3: Zdanie pojedyncze i zdanie złożone. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 347-348. 
  2. Ustnie  podręcznik, s. 346-347, polec. 2, 4. 
  3. W zeszycie  podręcznik, s. 348, polec. 8. 
  4. Zeszyt ćwiczeńs. 101-103, polec. 1, 3, 4, 5, 7. 

KLASA 4B 

TEMAT 1: Kto i kogo ukazuje na podwórku? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Poznaj tekst z podręcznika oraz zadanie wstępne s. 259. Porównaj (ustnie) własne doświadczenia z przedstawionymi w utworze. 
  2. Obejrzyj pracę ukrytą pod linkiem:  
    https://view.genial.ly/5e95dbf136fb330dff3c205b/interactive-image-kaluzysci-d-wawilow 
  3. Wykonaj w zeszycie zadanie ukryte w prezentacji pod numerem 4, 5 i 8. 

TEMAT 2: Poetycko i żartobliwie o geografii Polski. “Globus”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zastanów się, czy widziałeś/widziałaś mapę, globus? Poznaj utwór zapisany na stronie 269. 
  2. W zeszycie powinno znaleźć się rozwiązanie zadań 2 a/270 oraz zad 4 d i e/270. 
  3. Omówimy temat na lekcji. 

TEMAT 3: Różne typy wypowiedzeń. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Będziemy pracować na stronach 310-311. 
  2. Wykonamy do zeszytu zad. 1a, b oraz 2 umieszczone pod tym tematem. 
  3. Przypomnimy sobie, wpisując przykłady/ znajdując ich cechy charakterystyczne, czym jest zdanie, a czym jego równoważnik. 

KLASA 4C  

TEMAT 1: Na planie filmowym 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytajcie tekst z podręcznika str. 318-321 
  2. Wykonajcie w zeszycie polecenie 1.str. 321  
  3. Wykonajcie w zeszycie polecenie 2.str. 322 
  4. Prześlijcie na mój adres służbowy pracę pisemną - polecenie 5. str. 322 

TEMAT 2: Zdanie i równoważnik zdania 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wpisz do zeszytu definicje: orzeczenia, zdania i równoważnika zdania str.325-326 
  2. Wykonaj ćwiczenia 3,4,5 Zeszyt ćwiczeń str. 93-94  

TEMAT 3: Jaki utwór nazywamy baśnią 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wpisz do zeszytu tytuły i autorów czterech ulubionych baśni. 
  2. Wysłuchaj baśni, słuchając, uważnie śledź tekst podręcznik str.327-321
    https://multipodreczniki.apps.gwo.pl/player/#/publication/1652145/304/action/329/0/1781. 
  3. Wpisz do zeszytu definicje baśni podręcznik str. 322 
  4. Wykonaj w zeszycie polecenie 3. 

KLASA 4D 

TEMAT 1: Mikołajek i inne chłopaki” -  świat przedstawiony pod lupą. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wypisz jakie są elementy świata przedstawionego - krótko ustnie scharakteryzuj je. 
  2. Opisz elementy świata przedstawionego w lekturze. 
  3. Zaprezentuj swoją pracę na forum klasy. 

TEMAT 2: Opowiadamy zabawne przygody Mikołajka i jego kolegów. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wybierz przygodę bohaterów utworu, która najbardziej Cię rozbawiła, zastanowiła, utkwiła w pamięci
  2. Przygotuj się do opowiadania wybranej przygody: zgromadź słownictwo oznaczające następstwo czasu, czasowniki dynamizujące akcje, przymiotniki służące do opisów sytuacji, przygotuj plan swojej odpowiedzi. 
  3. Zaprezentuj swoje opowiadanie przy innych uczestnikach lekcji. 

TEMAT 3: “Mikołajek i inne chłopaki” - podsumowanie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Klasowy quiz – przygotuj krzyżówkę z hasłem, pytania otwarte i zamknięte, słowne kalambury. 
  2. Znajdź parę, której przygotujesz swoja pracę. 
  3. Klasowy  
  4. Quiz odbędzie się na Teams.