Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.


KLASA 5A

TEMAT 1: W świecie greckich mitów – quiz.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wejdź na stronę com
  2. Odszukaj quizy z tematu „Mitolagia”.
  3. Sprawdź, czy znasz odpowiedzi na pytania w quizach (podczas lekcji robimy wspólnie online).

TEMAT 2: Co podpowiada wyobraźnia?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj wiersz Z. Herberta „Pudełko zwane wyobraźnią” (podręcznik s. 331).
  2. Przemyśl rozwiązanie schematu (zad. 1/332).
  3. Zapisz w zeszycie zad. 3/322 (wyślij).
  4. Dla chętnych: zad. 1/332 (nie w grupach tylko samodzielnie, min. 10 różnych dźwięków do zaprezentowania na lekcji w formie zagadki dla innych uczniów).

TEMAT 3: Rodzaje głosek.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnij sobie pojęcia: litera, głoska, sylaba, wyraz, zdanie (definicje - podręcznik, s. 339-34.
  2. Wybrane zadania ze stron 339-341 omówimy na lekcji i zapiszemy w zeszycie.
  3. Zrób ćwiczenia 1-5 119/120.

KLASA 5C

TEMAT 1: Co podpowiada wyobraźnia? - Z. Herbert “Pudełko zwane wyobraźnią”.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj wiersz Z. Herberta “Pudełko zwane wyobraźnią” - podręcznik str. 331.
  2. Ustal, co zobaczyła oczyma wyobraźni osoba mówiąca w wierszu i zapisz to. Wyjaśnij, jak rozumiesz tytuł wiersza.
  3. Jak wyglądałoby i co mieściłoby twoje “pudełko wyobraźni”? Napisz o tym w dowolnej formie lub wykonaj pracę plastyczną.

TEMAT 2: O różnych rodzajach głosek.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje na temat rodzajów głosek- podręcznik str. 340- 341.
  2. Wykonaj ustnie zad. 2 ze str. 339, zad.3, 4, 5 ze str. 340, zad. 7, 8 ze str. 341.
  3. W zeszycie wykonaj zad. 6 i 9 ze str. 341.

TEMAT 3: Jak powstaje film?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapisz w zeszycie podane sformułowania (wykorzystasz je w swojej pracy na podany dalej temat): film przygodowy, historyczny, fantastyczny, młodzieżowy, familijny, animowany, dokumentalny,  komedia, serial telewizyjny, efekty specjalne, triki, rola, akcja, scena, ujęcia, mimika, gra aktorska, dialogi, zabawny, poruszający, emocjonujący, pouczający.
  2. Napisz dłuższą wypowiedź (10- 15 zdań) na jeden z podanych tematów.
  3. * Mój ulubiony film.
  4. * Mój ulubiony aktor filmowy.
  5. * Moja ulubiona postać filmowa.
  6. * Film, w którym chciałbym zagrać.

KLASA 5D

TEMAT 1: Czym jest dopełnienie?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacją nt. dopełnienia - podręcznik str. 292.
  2. Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 – str. 110 zeszyt ćwiczeń (tylko to, co dotyczy dopełnienia).

TEMAT 2: Czym jest okolicznik?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacją nt. okolicznika - podręcznik str. 292.
  2. Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 – str. 110 zeszyt ćwiczeń (tylko to, co dotyczy okolicznika).

TEMAT 3: Dopełnienie i okolicznik – utrwalamy wiadomości.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Utrwal wiadomości o dopełnieniu i okoliczniku – wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str.111-113.

Jeżeli uczestniczysz w e-lekcjach, nie wykonuj powyższych zadań.


KLASA 5E

TEMAT 1: Jeśli zdarzenia ułożą się inaczej niż zaplanowaliśmy. Zdrobnienia.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Tekst w podręczniku znajduje się na str. 277-280.
  2. Do zeszytu wpisz rozwiązanie jednego wybranego zadania: 2, 3 lub 4/280.
  3. Po zapoznaniu się z utworem s. 236-237 zapisz rozwiązanie zad. 5a/137.

TEMAT 2: Znowu zapomnieli.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Ustnie wykonamy zad. 1 i 4/284.
  2. Do zeszytu wpiszesz rozwiązanie zad. 2 a i b/284.
  3. Tradycyjnie spotkamy się na lekcji zdalnej.

TEMAT 3: To nie tylko sprawa dorosłych.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Rozwiązanie zadania wstępnego (s. 285) oraz zad.4/287 zapisz w zeszycie.
  2. Zajrzyj na s. 238-240. Wykonaj zad. 2/239 oraz 4/240 i 5/240.
  3. Czekam, również na Ciebie, podczas lekcji zdalnej.

KLASA 5F

TEMAT 1: J. Twardowski “Który stwarzasz jagody” - pochwała prostoty i naturalności.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wiersz J. Twardowskiego znajduje się na stronie 39, podręcznik.
  2. Odczytaj wiersz, zastanów się nad jego treścią, określ kto jest adresatem wypowiedzi lirycznej.
  3. Wykonaj ćw. 3,4 s. 40.

TEMAT 2: Na czym polega szczęście “W biblijnym Edenie”?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z tekstem “Pierwotny stan szczęścia” s.36 -37
  2. Wykonaj ćw. 2, s.38
  3. Napisz opis ilustracji z wykorzystaniem zgromadzonego słownictwa., ćw. 3a/38

 

TEMAT 3: Pisownia wyrazów z rz, ż, ch, h.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapisujemy i utrwalamy zasady pisowni wyrazów z wymienionymi trudnościami ortograficznymi.
  2. Wykonaj ćw. 1 –6, s.85 - 87.

 


KLASA 5G

TEMAT 1: Jeśli zdarzenia ułożą się inaczej niż zaplanowaliśmy. Zdrobnienia.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Tekst w podręczniku znajduje się na str. 277-280.
  2. Do zeszytu wpisz rozwiązanie jednego wybranego zadania: 2, 3 lub 4/280.
  3. Po zapoznaniu się z utworem s. 236-237 zapisz rozwiązanie zad. 5a/137

TEMAT 2: Znowu zapomnieli.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Ustnie wykonamy zad. 1 i 4/284.
  2. Do zeszytu wpiszesz rozwiązanie zad. 2 a i b/284.
  3. Tradycyjnie spotkamy się na lekcji zdalnej.

TEMAT 3: To nie tylko sprawa dorosłych.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Rozwiązanie zadania wstępnego (s. 285) oraz zad.4/287 zapisz w zeszycie.
  2. Zajrzyj na s. 238-240. Wykonaj zad. 2/239 oraz 4/240 i 5/240.
  3. Czekam, również na Ciebie, podczas lekcji zdalnej.

KLASA 5H

TEMAT 1: Rodzaje głosek.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnienie pojęć: litera, głoska, sylaba, wyraz, zdanie. Ćwiczenia: https://view.genial.ly/5e9a45453b26f10da5b91bde/game-litery-sylaby-gloski
  2. “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 339-341.
  3. Wybrane polecenia ze stron 339-341 zostaną omówione i zapisane w zeszycie.
  4. Zeszyt ćwiczeń, s. 119/120, polec. 1-5.

TEMAT 2: Jak mówić, by być dobrze zrozumianym? Akcent wyrazowy.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 345-347.
  2. Akcent w języku polskim: https://view.genial.ly/5a147a65f8582727a04c46f8/interactive-content-akcent
  3. Zeszyt ćwiczeń, s. 120/121, polec. 6-8.

TEMAT 3: Jak powstaje film?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst pt. “Jak powstaje film?” - podręcznik, s. 349
  2. Obejrzyj dwa krótkie filmy: https://epodreczniki.pl/a/jak-powstaje-film/D13tUqPlr
  3. W zeszycie – podręcznik, s. 351, polec. 1, 2. Możesz tu wykorzystać materiały z powyższej strony internetowej.
  4. Zeszyt ćwiczeń, s. 117/118, polec. 1, 2, 3, 5.

KLASA 5I

TEMAT 1: Wyrazy bliskoznaczne.

ZADANIA DLA UCZNIA:

Wykonując ćwiczenia korzystaj z książkowej (jeśli posiadasz) lub internetowej wersji

 https://sjp.pwn.pl/slowniki/Wielki  słownika wyrazów bliskoznacznych lub słownika synonimów.

  1. Przeczytaj z podręcznika i zapisz w zeszycie co to jest “wyraz bliskoznaczny”.
  2. Wykonaj ustnie zad. 2, str. 57 oraz w zeszycie zad. 3, str. 57.
  3. Ćwiczenia str. 23 – 24.

TEMAT 2: Jak streszczać tekst?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykonaj zadanie wstępne - podręcznik, str. 262.
  2. Zapoznaj się z informacjami z ramki na str. 256, a następnie przeczytaj tekst “Zadanie domowe”.
  3. Wykonaj ustnie zad. 1, str. 264, w zeszycie zad. 3 i 6, str. 265.

TEMAT 3: Kto, dla kogo i o czym śpiewa kołysankę?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z pojęciem “zdrobnienie”- podręcznik, str. 237 i wykonaj w ćwiczeniach zad. 1 i 2, str. 93.
  2. Przeczytaj z podręcznika (str. 236) tekst Agnieszki Osieckiej “Kołysanka dla Okruszka”, a następnie wysłuchaj utworu w wykonaniu Seweryna Krajewskiego:

            https://www.youtube.com/watch?v=MaSxeIjbKB8

  1. Wykonaj ustnie zad. 1, 2 i 3, str. 237, w zeszycie zad. 5 a, str. 237.

KLASA 5J

TEMAT 1: Co podpowiada wyobraźnia? (wiersz Z. Herberta pt. ,,Pudełko zwane wyobraźnią”)

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wykonaj w zeszycie zamieszczone w podręczniku ćwiczenia 1 lub 2 ze strony 330 (P 1 lub 2/330).
  2. Przeczytaj wiersz Z. Herberta pt. ,,Pudełko zwane wyobraźnią (P 331). Ustal kto mówi w tekście i do kogo kieruje swoją wypowiedź.
  3. Zapoznaj się z materiałem: https://view.genial.ly/5e8edccf124be30da50cd505/interactive-image-zbigniew-herbert-pudelko-zwane-wyobraznia
  4. Wypisz z wiersza epitet, przenośnię, ożywienie i porównanie.

TEMAT 2: Utrwalamy wiadomości o częściach zdania. 

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Powtórz wiadomości dotyczące zdania pojedynczego (P 227, 255, 259, 272, 291)
  2. Zapoznaj się z materiałem: https://www.youtube.com/watch?v=5g0DFmagrII
  3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 4-9/ 11-113 (Ć 4,5/111; 6/112; 7,8,9/113).

TEMAT 3: O różnych rodzajach głosek.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z materiałem: https://www.youtube.com/watch?v=fcd2A6iemxk
  2. Przeczytaj w podręczniku treść zawartą w niebieskich ramkach (P 339-341)
  3. Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania (Ć 1,2,3/119; 4,5,6/120; 7,8/129)