Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
KLASA 5A
TEMAT 1: W świecie greckich mitów – quiz.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wejdź na stronę com
- Odszukaj quizy z tematu „Mitolagia”.
- Sprawdź, czy znasz odpowiedzi na pytania w quizach (podczas lekcji robimy wspólnie online).
TEMAT 2: Co podpowiada wyobraźnia?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiersz Z. Herberta „Pudełko zwane wyobraźnią” (podręcznik s. 331).
- Przemyśl rozwiązanie schematu (zad. 1/332).
- Zapisz w zeszycie zad. 3/322 (wyślij).
- Dla chętnych: zad. 1/332 (nie w grupach tylko samodzielnie, min. 10 różnych dźwięków do zaprezentowania na lekcji w formie zagadki dla innych uczniów).
TEMAT 3: Rodzaje głosek.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij sobie pojęcia: litera, głoska, sylaba, wyraz, zdanie (definicje - podręcznik, s. 339-34.
- Wybrane zadania ze stron 339-341 omówimy na lekcji i zapiszemy w zeszycie.
- Zrób ćwiczenia 1-5 119/120.
KLASA 5C
TEMAT 1: Co podpowiada wyobraźnia? - Z. Herbert “Pudełko zwane wyobraźnią”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiersz Z. Herberta “Pudełko zwane wyobraźnią” - podręcznik str. 331.
- Ustal, co zobaczyła oczyma wyobraźni osoba mówiąca w wierszu i zapisz to. Wyjaśnij, jak rozumiesz tytuł wiersza.
- Jak wyglądałoby i co mieściłoby twoje “pudełko wyobraźni”? Napisz o tym w dowolnej formie lub wykonaj pracę plastyczną.
TEMAT 2: O różnych rodzajach głosek.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj informacje na temat rodzajów głosek- podręcznik str. 340- 341.
- Wykonaj ustnie zad. 2 ze str. 339, zad.3, 4, 5 ze str. 340, zad. 7, 8 ze str. 341.
- W zeszycie wykonaj zad. 6 i 9 ze str. 341.
TEMAT 3: Jak powstaje film?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapisz w zeszycie podane sformułowania (wykorzystasz je w swojej pracy na podany dalej temat): film przygodowy, historyczny, fantastyczny, młodzieżowy, familijny, animowany, dokumentalny, komedia, serial telewizyjny, efekty specjalne, triki, rola, akcja, scena, ujęcia, mimika, gra aktorska, dialogi, zabawny, poruszający, emocjonujący, pouczający.
- Napisz dłuższą wypowiedź (10- 15 zdań) na jeden z podanych tematów.
- * Mój ulubiony film.
- * Mój ulubiony aktor filmowy.
- * Moja ulubiona postać filmowa.
- * Film, w którym chciałbym zagrać.
KLASA 5D
TEMAT 1: Czym jest dopełnienie?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacją nt. dopełnienia - podręcznik str. 292.
- Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 – str. 110 zeszyt ćwiczeń (tylko to, co dotyczy dopełnienia).
TEMAT 2: Czym jest okolicznik?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z informacją nt. okolicznika - podręcznik str. 292.
- Wykonaj ćwiczenia 1 i 2 – str. 110 zeszyt ćwiczeń (tylko to, co dotyczy okolicznika).
TEMAT 3: Dopełnienie i okolicznik – utrwalamy wiadomości.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Utrwal wiadomości o dopełnieniu i okoliczniku – wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str.111-113.
Jeżeli uczestniczysz w e-lekcjach, nie wykonuj powyższych zadań.
KLASA 5E
TEMAT 1: Jeśli zdarzenia ułożą się inaczej niż zaplanowaliśmy. Zdrobnienia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Tekst w podręczniku znajduje się na str. 277-280.
- Do zeszytu wpisz rozwiązanie jednego wybranego zadania: 2, 3 lub 4/280.
- Po zapoznaniu się z utworem s. 236-237 zapisz rozwiązanie zad. 5a/137.
TEMAT 2: Znowu zapomnieli.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Ustnie wykonamy zad. 1 i 4/284.
- Do zeszytu wpiszesz rozwiązanie zad. 2 a i b/284.
- Tradycyjnie spotkamy się na lekcji zdalnej.
TEMAT 3: To nie tylko sprawa dorosłych.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Rozwiązanie zadania wstępnego (s. 285) oraz zad.4/287 zapisz w zeszycie.
- Zajrzyj na s. 238-240. Wykonaj zad. 2/239 oraz 4/240 i 5/240.
- Czekam, również na Ciebie, podczas lekcji zdalnej.
KLASA 5F
TEMAT 1: J. Twardowski “Który stwarzasz jagody” - pochwała prostoty i naturalności.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wiersz J. Twardowskiego znajduje się na stronie 39, podręcznik.
- Odczytaj wiersz, zastanów się nad jego treścią, określ kto jest adresatem wypowiedzi lirycznej.
- Wykonaj ćw. 3,4 s. 40.
TEMAT 2: Na czym polega szczęście “W biblijnym Edenie”?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z tekstem “Pierwotny stan szczęścia” s.36 -37
- Wykonaj ćw. 2, s.38
- Napisz opis ilustracji z wykorzystaniem zgromadzonego słownictwa., ćw. 3a/38
TEMAT 3: Pisownia wyrazów z rz, ż, ch, h.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapisujemy i utrwalamy zasady pisowni wyrazów z wymienionymi trudnościami ortograficznymi.
- Wykonaj ćw. 1 –6, s.85 - 87.
KLASA 5G
TEMAT 1: Jeśli zdarzenia ułożą się inaczej niż zaplanowaliśmy. Zdrobnienia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Tekst w podręczniku znajduje się na str. 277-280.
- Do zeszytu wpisz rozwiązanie jednego wybranego zadania: 2, 3 lub 4/280.
- Po zapoznaniu się z utworem s. 236-237 zapisz rozwiązanie zad. 5a/137
TEMAT 2: Znowu zapomnieli.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Ustnie wykonamy zad. 1 i 4/284.
- Do zeszytu wpiszesz rozwiązanie zad. 2 a i b/284.
- Tradycyjnie spotkamy się na lekcji zdalnej.
TEMAT 3: To nie tylko sprawa dorosłych.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Rozwiązanie zadania wstępnego (s. 285) oraz zad.4/287 zapisz w zeszycie.
- Zajrzyj na s. 238-240. Wykonaj zad. 2/239 oraz 4/240 i 5/240.
- Czekam, również na Ciebie, podczas lekcji zdalnej.
KLASA 5H
TEMAT 1: Rodzaje głosek.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnienie pojęć: litera, głoska, sylaba, wyraz, zdanie. Ćwiczenia: https://view.genial.ly/5e9a45453b26f10da5b91bde/game-litery-sylaby-gloski
- “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 339-341.
- Wybrane polecenia ze stron 339-341 zostaną omówione i zapisane w zeszycie.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 119/120, polec. 1-5.
TEMAT 2: Jak mówić, by być dobrze zrozumianym? Akcent wyrazowy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- “Niebieskie ramki” – podręcznik, s. 345-347.
- Akcent w języku polskim: https://view.genial.ly/5a147a65f8582727a04c46f8/interactive-content-akcent
- Zeszyt ćwiczeń, s. 120/121, polec. 6-8.
TEMAT 3: Jak powstaje film?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst pt. “Jak powstaje film?” - podręcznik, s. 349
- Obejrzyj dwa krótkie filmy: https://epodreczniki.pl/a/jak-powstaje-film/D13tUqPlr
- W zeszycie – podręcznik, s. 351, polec. 1, 2. Możesz tu wykorzystać materiały z powyższej strony internetowej.
- Zeszyt ćwiczeń, s. 117/118, polec. 1, 2, 3, 5.
KLASA 5I
TEMAT 1: Wyrazy bliskoznaczne.
ZADANIA DLA UCZNIA:
Wykonując ćwiczenia korzystaj z książkowej (jeśli posiadasz) lub internetowej wersji
https://sjp.pwn.pl/slowniki/Wielki słownika wyrazów bliskoznacznych lub słownika synonimów.
- Przeczytaj z podręcznika i zapisz w zeszycie co to jest “wyraz bliskoznaczny”.
- Wykonaj ustnie zad. 2, str. 57 oraz w zeszycie zad. 3, str. 57.
- Ćwiczenia str. 23 – 24.
TEMAT 2: Jak streszczać tekst?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj zadanie wstępne - podręcznik, str. 262.
- Zapoznaj się z informacjami z ramki na str. 256, a następnie przeczytaj tekst “Zadanie domowe”.
- Wykonaj ustnie zad. 1, str. 264, w zeszycie zad. 3 i 6, str. 265.
TEMAT 3: Kto, dla kogo i o czym śpiewa kołysankę?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z pojęciem “zdrobnienie”- podręcznik, str. 237 i wykonaj w ćwiczeniach zad. 1 i 2, str. 93.
- Przeczytaj z podręcznika (str. 236) tekst Agnieszki Osieckiej “Kołysanka dla Okruszka”, a następnie wysłuchaj utworu w wykonaniu Seweryna Krajewskiego:
https://www.youtube.com/watch?v=MaSxeIjbKB8
- Wykonaj ustnie zad. 1, 2 i 3, str. 237, w zeszycie zad. 5 a, str. 237.
KLASA 5J
TEMAT 1: Co podpowiada wyobraźnia? (wiersz Z. Herberta pt. ,,Pudełko zwane wyobraźnią”)
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj w zeszycie zamieszczone w podręczniku ćwiczenia 1 lub 2 ze strony 330 (P 1 lub 2/330).
- Przeczytaj wiersz Z. Herberta pt. ,,Pudełko zwane wyobraźnią (P 331). Ustal kto mówi w tekście i do kogo kieruje swoją wypowiedź.
- Zapoznaj się z materiałem: https://view.genial.ly/5e8edccf124be30da50cd505/interactive-image-zbigniew-herbert-pudelko-zwane-wyobraznia
- Wypisz z wiersza epitet, przenośnię, ożywienie i porównanie.
TEMAT 2: Utrwalamy wiadomości o częściach zdania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Powtórz wiadomości dotyczące zdania pojedynczego (P 227, 255, 259, 272, 291)
- Zapoznaj się z materiałem: https://www.youtube.com/watch?v=5g0DFmagrII
- Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania 4-9/ 11-113 (Ć 4,5/111; 6/112; 7,8,9/113).
TEMAT 3: O różnych rodzajach głosek.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zapoznaj się z materiałem: https://www.youtube.com/watch?v=fcd2A6iemxk
- Przeczytaj w podręczniku treść zawartą w niebieskich ramkach (P 339-341)
- Wykonaj w zeszycie ćwiczeń zadania (Ć 1,2,3/119; 4,5,6/120; 7,8/129)


