Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.


KLASA 6A

TEMAT 1:Sprawdź siebie

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj samodzielnie z podręcznika tekst “Skrzydlaci jeźdźcy” str.318.
  2. Wykonaj w zeszycie polecenia 1-9 str. 319
  3. Wykonane zadanie 10 prześlij na mój adres służbowy

TEMAT 2: Jak napisać dobre przemówienie?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Co to jest przemówienie?
  2. Słowo na zakończenie - co powinno się znajdować w przemówieniu na koniec roku.
  3. Zapoznaj się z materiałami na podanej stronie:

https://epodreczniki.pl/a/zanim-zabierzesz-glos-publicznie/DVMAPbsdY

  1. Napisz przemówienie na zakończenie roku, pamiętaj o właściwej kompozycji wypowiedzi

TEMAT 3: “Słowa są najpotężniejszą bronią, jaką ludzkość się posługuje”

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wpisz do zeszytu wskazówki dla przemawiających podręcznik str. 321
  2. Wygłoś swoje przemówienie, stosując się do podanych wskazówek.
  3. Wysłuchaj przemówień koleżanek i kolegów, zwróć uwagę na kompozycję i intonację wypowiedzi

KLASA 6B

TEMAT 1: Sprawdź siebie

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj samodzielnie z podręcznika tekst “Skrzydlaci jeźdźcy” str.318.
  2. Wykonaj w zeszycie polecenia 1-9 str. 319
  3. Wykonane zadanie 10 prześlij na mój adres służbowy

TEMAT 2: Jak napisać dobre przemówienie?

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. . Co to jest przemówienie?
  2. Słowo na zakończenie - co powinno się znajdować w przemówieniu na koniec roku.
  3. Zapoznaj się z materiałami na podanej stronie:

https://epodreczniki.pl/a/zanim-zabierzesz-glos-publicznie/DVMAPbsdY

  1. Napisz przemówienie na zakończenie roku, pamiętaj o właściwej kompozycji wypowiedzi

TEMAT 3: “Słowa są najpotężniejszą bronią, jaką włada ludzkość”

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wpisz do zeszytu wskazówki dla przemawiających podręcznik str. 321
  2. Wygłoś swoje przemówienie, stosując się do podanych wskazówek.
  3. Wysłuchaj przemówień koleżanek i kolegów, zwróć uwagę na kompozycję i intonację wypowiedzi

KLASA 6C

TEMAT 1: O tym, jak Czerwony Kapturek niósł babci kilogram śledzi matjasów.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj tekst „Czerwony Kapturek” (podręcznik s. 356).
  2. 1, 2/361 – omówienie podczas lekcji.
  3. Obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=ON8WoBgp8sI
  4. 3/362 zrób w zeszycie, wyślij (opisane i wyraźne zdjęcie).

TEMAT 2: Graficzne znaki spójności tekstu.

  1. Przeczytaj tekst o wytwórni Warner Bros (podręcznik s. 370).
  2. Zapoznaj się z definicjami ze str. 372-373.
  3. Ćwiczenia: zrób wszystkie ćwiczenia do rozdziału (od s. 114) - wyślij opisane i czytelne zdjęcie.

TEMAT 3: Jak pokonać Czarny Młyn?

  1. Przeczytaj (najlepiej przed lekcją) tekst “W sercu Czarnego Młyna” (podręcznik s. 377).
  2. Odpowiedz w zeszycie pełnymi i rozwiniętymi zdaniami na pytania z zad. 1/381 (wyślij).
  3. Wypełnij w zeszycie tabelkę z zad. 2c/382 (wyślij).

KLASA 6D

TEMAT 1: Budowa zdania złożonego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje o zdaniach złożonych- podręcznik str. 340- 341.
  2. W Ćwiczeniach wykonaj zad. 1, 2 na str. 107, zad. 3. na str. 108 i zad. 5 na str. 109..
  3. Możesz poćwiczyć i skorzystać z materiału (zadania zrób online)

https://epodreczniki.pl/a/pojedyncze-czy-zlozone---bez-problemu-okreslone/DF7lrPhlv

https://epodreczniki.pl/a/do-czego-sluzy-przecinek/DD6pLo7Ra

TEMAT 2: W krainie epiki- powtórzenie wiadomości.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wymień gatunki, które należą do epiki.
  2. Podaj cechy wymienionych gatunków, a następnie każdemu z nich przyporządkuj przykłady utworów. W tym celu wykonaj zad. 1, 2, 3, 4 na str. 110- 111 w Ćwiczeniach.
  3. Napisz:

- ogłoszenie w imieniu dowolnego bohatera przeczytanego utworu,

- instrukcję obsługi baśniowego przedmiotu.

TEMAT 3: Polscy poeci wyróżnieni Nagrodą Nobla.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Znajdź w dostępnych źródłach informacje na temat W. Szymborskiej i Cz. Miłosza.
  2. Obejrzyj filmik o laureatce https://www.youtube.com/watch?v=M5XQYPfib1k
  3. Wysłuchaj piosenek, w których zostały wykorzystane teksty W. Szymborskiej (np. Maanam “Nic dwa razy”, Magda Umer “Buffo”, Zbigniew Zamachowski “Miłość od pierwszego wejrzenia”), Czesława Miłosza (np. Czesław Mozil “Czesław Śpiewa Miłosza”, Stanisław Soyka “Stanisław Soyka śpiewa 7 wierszy Czesława Miłosza”).

https://www.youtube.com/watch?v=q_sMmIXxkJw

https://www.youtube.com/watch?v=Sx97qjvIGjk

https://www.youtube.com/watch?v=4FnyEW8MHVO


KLASA 6E

TEMAT 1: Polscy poeci wyróżnieni Nagrodą Nobla.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Znajdź w dostępnych źródłach informacje na temat W. Szymborskiej i Cz. Miłosza.
  2. Obejrzyj filmik o laureatce https://www.youtube.com/watch?v=M5XQYPfib1k
  3. Wysłuchaj piosenek, w których zostały wykorzystane teksty W. Szymborskiej (np. Maanam “Nic dwa razy”, Magda Umer “Buffo”, Zbigniew Zamachowski “Miłość od pierwszego wejrzenia”), Czesława Miłosza (np. Czesław Mozil “Czesław Śpiewa Miłosza”, Stanisław Soyka “Stanisław Soyka śpiewa 7 wierszy Czesława Miłosza”). https://www.youtube.com/watch?v=q_sMmIXxkJw https://www.youtube.com/watch?v=Sx97qjvIGjk

TEMAT 2: Zdania złożone współrzędnie i podrzędnie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przypomnij sobie informacje o zdaniach złożonych- podręcznik str. 340- 341.
  2. Możesz poćwiczyć i skorzystać z materiału (zadania zrób online) https://epodreczniki.pl/a/pojedyncze-czy-zlozone---bez-problemu-okreslone/DF7lrPhlv
  3. Ćwiczenia gramatyczne z zakresu budowy zdania złożonego na lekcji on-line.

TEMAT 3: W krainie literatury - powtórzenie wiadomości.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Uważnie przyjrzyj się planszy “Świat epiki” str. 366 - 369.
  2. Wykonaj zadania ze str. 365. Ćwiczenia 1- 6 ustnie, ćw. 7 i 9 wykonaj pisemnie w zeszycie.

KLASA 6F

TEMAT 1: Budowa zdania złożonego.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przeczytaj informacje o zdaniach złożonych- podręcznik str. 340- 341.
  2. W Ćwiczeniach wykonaj zad. 1, 2 na str. 107, zad. 3. na str. 108 i zad. 5 na str. 109..
  3. Możesz poćwiczyć i skorzystać z materiału (zadania zrób online)

https://epodreczniki.pl/a/pojedyncze-czy-zlozone---bez-problemu-okreslone/DF7lrPhlv

https://epodreczniki.pl/a/do-czego-sluzy-przecinek/DD6pLo7Ra

TEMAT 2: W krainie epiki- powtórzenie wiadomości.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Wymień gatunki, które należą do epiki.
  2. Podaj cechy wymienionych gatunków, a następnie każdemu z nich przyporządkuj przykłady utworów. W tym celu wykonaj zad. 1, 2, 3, 4 na str. 110- 111 w Ćwiczeniach.
  3. Napisz:

- ogłoszenie w imieniu dowolnego bohatera przeczytanego utworu,

- instrukcję obsługi baśniowego przedmiotu.

TEMAT 3: Polscy poeci wyróżnieni Nagrodą Nobla.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Znajdź w dostępnych źródłach informacje na temat W. Szymborskiej i Cz. Miłosza.
  2. Obejrzyj filmik o laureatce https://www.youtube.com/watch?v=M5XQYPfib1k
  3. Wysłuchaj piosenek, w których zostały wykorzystane teksty W. Szymborskiej (np. Maanam “Nic dwa razy”, Magda Umer “Buffo”, Zbigniew Zamachowski “Miłość od pierwszego wejrzenia”), Czesława Miłosza (np. Czesław Mozil “Czesław Śpiewa Miłosza”, Stanisław Soyka “Stanisław Soyka śpiewa 7 wierszy Czesława Miłosza”).

https://www.youtube.com/watch?v=q_sMmIXxkJw

https://www.youtube.com/watch?v=Sx97qjvIGjk

https://www.youtube.com/watch?v=4FnyEW8MHVO


KLASA 6G

TEMAT 1: Polscy poeci wyróżnieni Nagrodą Nobla.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się z informacjami na temat Wisławy Szymborskiej i Czesława Miłosza – podręcznik, s. 343, 344.
  2. Obejrzyj film o Wisławie Szymborskiej: https://www.youtube.com/watch?v=M5XQYPfib1k
  3. Wysłuchaj opowieści o Czesławie Miłoszu: https://www.youtube.com/watch?v=OcsonRAQ-Og
  4. W zeszycie – ułóż pytania dotyczące faktów z życia poetów (po 5 pytań do każdego poety).
  5. Przeczytaj wiersze – podręcznik, s. 345, 346.
  6. W zeszycie – wybierz jeden z przeczytanych wierszy i odpowiedz na poniższe pytania.
    • Kim może być podmiot liryczny?
    • O czym mówi, co chce przekazać odbiorcy?
    • Jaką budowę ma utwór: czy jest podzielony na strofy, czy ma rymy, czy jest wierszem białym?
    • Jakie wrażenie wywołał na tobie wiersz, co ci się w nim podobało/nie podobało, co cię zaskoczyło, zaintrygowało?

TEMAT 2: O tym, jak Czerwony Kapturek niósł babci kilogram śledzi matjasów.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Przed lekcją przypomnij sobie bajkę o Czerwonym Kapturku:

a) audio: https://www.youtube.com/watch?v=UtvXdfyRsjUb_

b) lub kreskówka: https://www.youtube.com/watch?v=LpTAMwoA5Vw

  1. Przeczytaj tekst pt. “Czerwony Kapturek” – podręcznik, s. 356.
  2. Ustnie – podręcznik, s. 361, polec. 1, 2.
  3. Obejrzyj: https://www.youtube.com/watch?v=ON8WoBgp8sI
  4. W zeszycie – podaj przykłady utworów literackich, filmów, reklam, w których pojawiają się bohaterowie, wątki lub elementy znane ci z innych tekstów kultury.

TEMAT 3: W krainie literatury. Powtórzenie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zeszyt ćwiczeń, s. 110-113.

KLASA 6H

TEMAT 1: W krainie literatury - powtórzenie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Zapoznaj się (przed lekcją!) z zadaniami ze str. 365 podręcznik). Czy umiesz odpowiedzieć na zwarte w nich pytania?
  2. Ćwiczenia: s. 110-113.

TEMAT 2: Sprawdź siebie.

ZADANIA DLA UCZNIA:

  1. Ćwiczenia: s. 117-120 (wyślij tylko czytelne i opisane zdjęcia ze str. 119-120 - na ocenę)

TEMAT 3: Graficzne znaki spójności tekstu.

  1. Przeczytaj tekst o wytwórni Warner Bros (podręcznik s. 370).
  2. Zapoznaj się z definicjami ze str. 372-373.
  3. Ćwiczenia: zrób wszystkie ćwiczenia do rozdziału (od s. 114) - wyślij opisane i czytelne zdjęcie.