KLASA 7A
TEMAT 1: “Żona modna” - powtarzamy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zebranie i utrwalenie informacji na temat omówionej lektury – przeczytaj satyrę, przypomnij elementy świata przedstawionego, problematykę.
- Streść satyrę.
TEMAT 2: “Kamienie na szaniec” - powtarzamy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zebranie i utrwalenie informacji na temat omówionej lektury –przypomnij elementy świata przedstawionego, problematykę.
- Napisz krótkie streszczenie.
TEMAT 3: “Stepy akermańskie” - powtarzamy.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Zebranie i utrwalenie informacji na temat omówionej lektury – podmiot liryczny, nastrój, problematyka, definicja sonetu.
- Wypisze z utwory po dwa przykładu sześciu dowolnych środków artystycznych występujących w omawianym sonecie.
Jeżeli uczestniczysz w e-lekcjach, nie wykonuj powyższych zadań.
KLASA 7B
TEMAT 1: Na czym polega uniwersalny charakter opowiadania “Lew” Sławomira Mrożka?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj opowiadanie Sławomira Mrożka “Lew”. Podręcznik, str. 354.
- Przeczytaj fraszkę Jana Sztaudyngera “Chorągiewka”.
- Zastanów się nad przesłaniem obu utworów.
- Wykonaj pisemnie ćw. 2. str. 355.
TEMAT 2: Między bezpieczeństwem a wolnością - poznajemy fragmenty utworu “Heban” Ryszarda Kapuścińskiego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “Dom Tuaregów” str. 343 w podręczniku.
- Wykonaj pisemnie ćw. 3. str. 345.
- Wykonaj pisemnie ćw. 4 str. 345.
- Przygotuj informacje na temat ciekawych podróżników.
TEMAT 3: Sprawdź siebie. Zadania sprawdzające umiejętność pracy z tekstem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiersz Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego “Ballada o trzęsących się portkach” str. 362.
- Wysłuchaj różnych interpretacji wiersza: https://www.youtube.com/watch?v=kWOLysGh5kQ https://www.youtube.com/watch?v=_HE2FS1oYdM https://www.facebook.com/tropicieletalentow/videos/recytacja-wiersza-ga%C5%82czy%C5%84skiego-ballada-o-trz%C4%99s%C4%85cych-si%C4%99-portkach/278325319967973/
- Samodzielnie wykonaj wszystkie zadania 1-9 na str. 362-363.
KLASA 7C
TEMAT 1: Imiesłowy- ćwiczenia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Narysuj w zeszycie schemat zawierający najważniejsze informacje o rodzajach imiesłowów.
- Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń, s. 101-105.
- Pisownia partykuły nie z imiesłowami, ćw. 8. str. 285.
TEMAT 2: Wypowiedzenie z imiesłowowym równoważnikiem zdania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij sobie budowę zdania złożonego, a zwłaszcza sporządzanie wykresów (zdania złożone podrzędnie i współrzędnie).
- Przeczytaj informacje, znajdujące się w podręczniku, str. 302 na temat imiesłowowego równoważnika zdania.
- Wykonaj zad.2., podręcznik str.303.
TEMAT 3: Wypowiedzenie z imiesłowowym równoważnikiem zdania - ćwiczenia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj zadania znajdujące się w zeszycie ćwiczeń, str. 109 – 115.
- Ćwiczenia sprawdzimy na lekcji online.
KLASA 7D
TEMAT 1: Na czym polega uniwersalny charakter opowiadania “Lew” Sławomira Mrożka?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj opowiadanie Sławomira Mrożka “Lew”. Podręcznik, str. 354.
- Przeczytaj fraszkę Jana Sztaudyngera “Chorągiewka”.
- Zastanów się nad przesłaniem obu utworów.
- Wykonaj pisemnie ćw. 2. str. 355.
TEMAT 2: Między bezpieczeństwem a wolnością - poznajemy fragmenty utworu “Heban” Ryszarda Kapuścińskiego.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst “Dom Tuaregów” str. 343 w podręczniku.
- Wykonaj pisemnie ćw. 3. str. 345.
- Wykonaj pisemnie ćw. 4 str. 345.
- Przygotuj informacje na temat ciekawych podróżników.
TEMAT 3: Sprawdź siebie. Zadania sprawdzające umiejętność pracy z tekstem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj wiersz Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego “Ballada o trzęsących się portkach”.
- Wysłuchaj różnych interpretacji wiersza: https://www.youtube.com/watch?v=kWOLysGh5kQ https://www.youtube.com/watch?v=_HE2FS1oYdM https://www.facebook.com/tropicieletalentow/videos/recytacja-wiersza-ga%C5%82czy%C5%84skiego-ballada-o-trz%C4%99s%C4%85cych-si%C4%99-portkach/278325319967973/
- Samodzielnie wykonaj wszystkie zadania 1-9 na str. 362-363.
KLASA 7E
TEMAT 1: Imiesłowy- ćwiczenia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Narysuj w zeszycie schemat zawierający najważniejsze informacje o rodzajach imiesłowów.
- Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń, s. 101-105.
- Pisownia partykuły nie z imiesłowami, ćw. 8. str. 285.
TEMAT 2: Wypowiedzenie z imiesłowowym równoważnikiem zdania.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij sobie budowę zdania złożonego, a zwłaszcza sporządzanie wykresów (zdania złożone podrzędnie i współrzędnie).
- Przeczytaj informacje, znajdujące się w podręczniku, str. 302 na temat imiesłowowego równoważnika zdania.
- Wykonaj zad.2., podręcznik str.303.
TEMAT 3: Wypowiedzenie z imiesłowowym równoważnikiem zdania - ćwiczenia.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj zadania znajdujące się w zeszycie ćwiczeń, str. 109 – 115.
- Ćwiczenia sprawdzimy na lekcji online.


