KLASA 7A 

TEMAT 1: “Żona modna” - powtarzamy. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zebranie i utrwalenie informacji na temat omówionej lektury – przeczytaj satyrę, przypomnij elementy świata przedstawionego, problematykę. 
  2. Streść satyrę. 

TEMAT 2: “Kamienie na szaniec” - powtarzamy. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zebranie i utrwalenie informacji na temat omówionej lektury –przypomnij elementy świata przedstawionego, problematykę. 
  2. Napisz krótkie streszczenie. 

TEMAT 3: “Stepy akermańskie” - powtarzamy. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Zebranie i utrwalenie informacji na temat omówionej lektury – podmiot liryczny, nastrój, problematyka, definicja sonetu. 
  2. Wypisze z utwory po dwa przykładu sześciu dowolnych środków artystycznych występujących w omawianym sonecie. 

Jeżeli uczestniczysz w e-lekcjach, nie wykonuj powyższych zadań. 

KLASA 7B 

TEMAT 1: Na czym polega uniwersalny charakter opowiadania “Lew” Sławomira Mrożka? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj opowiadanie Sławomira Mrożka “Lew”. Podręcznik, str. 354. 
  2. Przeczytaj fraszkę Jana Sztaudyngera “Chorągiewka”. 
  3. Zastanów się nad przesłaniem obu utworów. 
  4. Wykonaj pisemnie ćw. 2. str. 355. 

TEMAT 2: Między bezpieczeństwem a wolnością - poznajemy fragmenty utworu “Heban” Ryszarda Kapuścińskiego. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst “Dom Tuaregów” str. 343 w podręczniku. 
  2. Wykonaj pisemnie ćw. 3. str. 345. 
  3. Wykonaj pisemnie ćw. 4 str. 345. 
  4. Przygotuj informacje na temat ciekawych podróżników. 

TEMAT 3: Sprawdź siebie. Zadania sprawdzające umiejętność pracy z tekstem. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj wiersz Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego “Ballada o trzęsących się portkach” str. 362. 
  2. Wysłuchaj różnych interpretacji wiersza: https://www.youtube.com/watch?v=kWOLysGh5kQ      https://www.youtube.com/watch?v=_HE2FS1oYdM    https://www.facebook.com/tropicieletalentow/videos/recytacja-wiersza-ga%C5%82czy%C5%84skiego-ballada-o-trz%C4%99s%C4%85cych-si%C4%99-portkach/278325319967973/  
  3. Samodzielnie wykonaj wszystkie zadania 1-9 na str. 362-363. 

KLASA 7C 

TEMAT 1: Imiesłowy- ćwiczenia. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Narysuj w zeszycie schemat zawierający najważniejsze informacje o rodzajach imiesłowów. 
  2. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń, s. 101-105. 
  3. Pisownia partykuły nie z imiesłowami, ćw. 8. str. 285. 

TEMAT 2: Wypowiedzenie z imiesłowowym równoważnikiem zdania. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przypomnij sobie budowę zdania złożonego, a zwłaszcza sporządzanie wykresów (zdania złożone podrzędnie i współrzędnie). 
  2. Przeczytaj informacje, znajdujące się w podręczniku, str. 302 na temat imiesłowowego równoważnika zdania. 
  3. Wykonaj zad.2., podręcznik str.303. 

TEMAT 3: Wypowiedzenie z imiesłowowym równoważnikiem zdania - ćwiczenia. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj zadania znajdujące się w zeszycie ćwiczeń, str. 109 – 115.  
  2. Ćwiczenia sprawdzimy na lekcji online. 

KLASA 7D 

TEMAT 1: Na czym polega uniwersalny charakter opowiadania Lew” Sławomira Mrożka? 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj opowiadanie Sławomira Mrożka “Lew”. Podręcznik, str. 354. 
  2. Przeczytaj fraszkę Jana Sztaudyngera “Chorągiewka”. 
  3. Zastanów się nad przesłaniem obu utworów. 
  4. Wykonaj pisemnie ćw. 2. str. 355.  

TEMAT 2: Między bezpieczeństwem a wolnością - poznajemy fragmenty utworu “Heban” Ryszarda Kapuścińskiego. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj tekst “Dom Tuaregów” str. 343 w podręczniku. 
  2. Wykonaj pisemnie ćw. 3. str. 345. 
  3. Wykonaj pisemnie ćw. 4 str. 345. 
  4. Przygotuj informacje na temat ciekawych podróżników. 

TEMAT 3: Sprawdź siebie. Zadania sprawdzające umiejętność pracy z tekstem. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytaj wiersz Konstantego Ildefonsa Gałczyńskiego “Ballada o trzęsących się portkach”. 
  2. Wysłuchaj różnych interpretacji wiersza: https://www.youtube.com/watch?v=kWOLysGh5kQ      https://www.youtube.com/watch?v=_HE2FS1oYdM    https://www.facebook.com/tropicieletalentow/videos/recytacja-wiersza-ga%C5%82czy%C5%84skiego-ballada-o-trz%C4%99s%C4%85cych-si%C4%99-portkach/278325319967973/  
  3. Samodzielnie wykonaj wszystkie zadania 1-9 na str. 362-363. 

KLASA 7E 

TEMAT 1: Imiesłowy- ćwiczenia. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Narysuj w zeszycie schemat zawierający najważniejsze informacje o rodzajach imiesłowów. 
  2. Wykonaj zadania z zeszytu ćwiczeń, s. 101-105. 
  3. Pisownia partykuły nie z imiesłowami, ćw. 8. str. 285. 

TEMAT 2: Wypowiedzenie z imiesłowowym równoważnikiem zdania. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przypomnij sobie budowę zdania złożonego, a zwłaszcza sporządzanie wykresów (zdania złożone podrzędnie i współrzędnie). 
  2. Przeczytaj informacje, znajdujące się w podręczniku, str. 302 na temat imiesłowowego równoważnika zdania. 
  3. Wykonaj zad.2., podręcznik str.303. 

TEMAT 3: Wypowiedzenie z imiesłowowym równoważnikiem zdania - ćwiczenia. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj zadania znajdujące się w zeszycie ćwiczeń, str. 109 – 115.  
  2. Ćwiczenia sprawdzimy na lekcji online.