Matematyka - klasa 7 - Graniastosłupy
Temat: Objętość prostopadłościanu. Zamiana jednostek objętości.
Przebieg pracy ucznia:
- Zapisz w zeszycie temat lekcji.
- Obejrzyj filmik:
https://pistacja.tv/film/mat00249-objetosc-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510
- Narysuj w zeszycie dowolny prostopadłościan. Oznacz długości jego krawędzi wychodzących z jednego wierzchołka literami a, b, c. Zapisz wzór na objętość tego prostopadłościanu. Następnie narysuj w zeszycie dowolny sześcian. Oznacz długość jego krawędzi literą a. Zapisz wzór na objętość tego sześcianu (wszystko jest na str. 274 w podręczniku).
- Wypisz w zeszycie najczęściej używane jednostki objętości (ramka na dole str. 274) – pamiętaj o litrach, mililitrach oraz centylitrach i hektolitrach (druga połowa str. 275).
- Wykonaj w zeszycie zad. 2 str. 276, zad. 4 i 7 str. 277 oraz zad.12 str. 278.
Temat: Objętość graniastosłupa.
Przebieg pracy ucznia:
- Zapisz w zeszycie temat lekcji.
- Obejrzyj filmiki:
https://www.youtube.com/watch?v=S8HrnvYJBN8
https://www.youtube.com/watch?v=5r4-Js1W8Xk
- Przeczytaj str. 279 i 278 w podręczniku.
- Zapisz w zeszycie wzór na obliczanie objętości graniastosłupa wraz z wyjaśnieniami użytych symboli.
- Wykonaj w zeszycie zad. 6 str. 277, zad. 1 i 2 str. 281 oraz zad. 9 str. 282.
- Temat: Graniastosłupy - powtórzenie.
Przebieg pracy ucznia:
- Zapisz w zeszycie temat lekcji.
- Wykonaj w zeszycie zad. z testu Przed klasówką ze str. 283.
- Wykonaj zad. zamknięte z czterech Sprawdź, czy umiesz ze str. 269, 273, 279 i 282.


