Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.


KLASA 8A 

TEMAT 1: Tematyka i problematyka utworu M. Wańkowicza pt. “Ziele na kraterze”. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. https://www.youtube.com/watch?v=r33h_BcfESk 
  2. Wysłuchajcie materiału z linku. 
  3. Wynotujcie najważniejsze informacje: biografia autora, problematyka utworu, bohaterowie, wydarzenia. motywy utworu, przesłanie lektury. 
  4. Wykonaj trzy karty pracy zamieszczone na stronie szkoły. 

TEMAT 2: M. Wańkowicz, “Tędy i owędy” 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. .https://eszkola.pl/jezyk-polski/tedy-i-owedy-9711.html 
  2. Plan wydarzeń, problematyka, bohaterowie, gatunek utworu. 
  3. Wynotujcie najważniejsze informacje, odczytajcie fragmenty tekstu. 

TEMAT 3: Składnia -powtórzenie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. https://view.genial.ly/5e95894982c07e0d858ca98c/interactive-content-zdania-zlozone. 
  2. https://padlet.com/andzelika_baranska/74et7dbn7xuh?fbclid=IwAR1vfBJw-4WHY07xq5H4nDQ_ku4ZxuC6Gih2T5VJuYgTrZexo_a1UhwOBTM 
  3. Przeanalizuj podane materiały. Zanotuj, utrwal, zapamiętaj , przećwicz wszystkie zagadnienia składniowe, które jeszcze sprawiają Ci trudności. 


KLASA 8B
 

TEMAT 1: Powtórka przed egzaminem. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj zadania z dowolnego arkusza egzaminacyjnego. 


TEMAT 2:
Piszemy rozprawkę. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Napisz rozprawkę na temat zaproponowany w dowolnym arkuszu egzaminacyjnym. 


TEMAT 3:
Interpretujemy i analizujemy wiersz W. Szymborskiej. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Weź dowolny wiersz W. Szymborskiej (może być z podręcznika) i przeczytaj go uważnie. 
  2. Odpowiedz na pytania: kim jest podmiot liryczny, jaki nastrój panuje w wierszu, o czym opowiada podmiot liryczny, jaki jest to typ liryki.  
  3. Przeanalizuj budowę wiersza (wiersz stroficzny - ciągły, układ wymów, rodzaje rymów, środki artystyczne – podaj po 2 przykłady pięciu różnych). 


KLASA 8C
 

TEMAT 1: Krótkie formy wypowiedzi pisemnej - powtórzenie wiadomości. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Powtórz informacje dotyczące redagowania ogłoszeń, zaproszeń i pisania dedykacji: 
  2. Ogłoszenie: https://eszkola.pl/jezyk-polski/ogloszenie-8924.html. 
  3. Zaproszenie: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-zaproszenie/ 
  4. Dedykacja: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-dedykacje/ 


TEMAT 2:
Długie formy wypowiedzi pisemnej - powtórzenie. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Powtórz informacje dotyczące redagowania: przemówienia, opowiadania, rozprawki, sprawozdania, listu (oficjalny, otwarty, prywatny). Przypomnienie zasad redagowania oraz budowę tych form wypowiedzi pisemnej omówimy na lekcji. 


TEMAT 3:
Długie formy wypowiedzi pisemnej – cd. 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Powtórz informacje dotyczące redagowania: opisu, opisu dzieła sztuki, opisu przeżyć wewnętrznych, recenzji, artykułu. 
  2.  Przypomnienie zasad redagowania oraz budowę tych form wypowiedzi pisemnej omówimy na lekcji (online). 


KLASA
8D 

TEMATY 1 i 2: Powtórzenie - fleksja 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Powtórz wiadomości umieszczone w podręczniku dotyczące części mowy (P 338-345). 
  2. Wykonaj zadania z karty pracy 8D język polski Części mowy - powtórzenie. 
  3. Możesz skorzystać z dodatkowych ćwiczeń 

 

TEMAT 3: Utrwalenie wiadomości z zakresu E8.  

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Wykonaj zadania z karty pracy 8D język polski E8 powtórzenie.  


KLASA
8E 

TEMAT 1: W świecie kiczu 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Przeczytajcie tekst z podręcznika str.330-331 
  2. Zapiszcie w zeszytach definicję kiczu 
  3. Wykonajcie polecenie 5. str. 332 
  4. Odpowiedz na pytanie: Co to znaczy, że kicz ma charakter relatywny, podaj przykłady z dziedziny malarstwa, potwierdzające twoją opinię 

TEMAT 2: Ćwiczenia redakcyjne - krótkie formy wypowiedzi pisemnej 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1.  Powtórz informacje dotyczące redagowania ogłoszeń, zaproszeń i pisania dedykacji: 
  2. Ogłoszenie: https://eszkola.pl/jezyk-polski/ogloszenie-8924.html. 
  3. Zaproszenie: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-zaproszenie/ 
  4. Dedykacja: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-dedykacje/ 

 

TEMAT 3: Ćwiczenia redakcyjne - długie formy wypowiedzi pisemnej 

ZADANIA DLA UCZNIA: 

  1. Powtórz informacje dotyczące redagowania: tekstów argumentacyjnych w różnej formie, opisów, opowiadania. 
  2. Powtórz zasady zapisu dialogu.  
  3. Podaj przykłady poprawnej argumentacji.