Poniższe treści są realizowane podczas 5 jednostek lekcyjnych.
KLASA 8A
TEMAT 1: Tematyka i problematyka utworu M. Wańkowicza pt. “Ziele na kraterze”.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- https://www.youtube.com/watch?v=r33h_BcfESk
- Wysłuchajcie materiału z linku.
- Wynotujcie najważniejsze informacje: biografia autora, problematyka utworu, bohaterowie, wydarzenia. motywy utworu, przesłanie lektury.
- Wykonaj trzy karty pracy zamieszczone na stronie szkoły.
TEMAT 2: M. Wańkowicz, “Tędy i owędy”
ZADANIA DLA UCZNIA:
- .https://eszkola.pl/jezyk-polski/tedy-i-owedy-9711.html
- Plan wydarzeń, problematyka, bohaterowie, gatunek utworu.
- Wynotujcie najważniejsze informacje, odczytajcie fragmenty tekstu.
TEMAT 3: Składnia -powtórzenie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- https://view.genial.ly/5e95894982c07e0d858ca98c/interactive-content-zdania-zlozone.
- https://padlet.com/andzelika_baranska/74et7dbn7xuh?fbclid=IwAR1vfBJw-4WHY07xq5H4nDQ_ku4ZxuC6Gih2T5VJuYgTrZexo_a1UhwOBTM
- Przeanalizuj podane materiały. Zanotuj, utrwal, zapamiętaj , przećwicz wszystkie zagadnienia składniowe, które jeszcze sprawiają Ci trudności.
KLASA 8B
TEMAT 1: Powtórka przed egzaminem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj zadania z dowolnego arkusza egzaminacyjnego.
TEMAT 2: Piszemy rozprawkę.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Napisz rozprawkę na temat zaproponowany w dowolnym arkuszu egzaminacyjnym.
TEMAT 3: Interpretujemy i analizujemy wiersz W. Szymborskiej.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Weź dowolny wiersz W. Szymborskiej (może być z podręcznika) i przeczytaj go uważnie.
- Odpowiedz na pytania: kim jest podmiot liryczny, jaki nastrój panuje w wierszu, o czym opowiada podmiot liryczny, jaki jest to typ liryki.
- Przeanalizuj budowę wiersza (wiersz stroficzny - ciągły, układ wymów, rodzaje rymów, środki artystyczne – podaj po 2 przykłady pięciu różnych).
KLASA 8C
TEMAT 1: Krótkie formy wypowiedzi pisemnej - powtórzenie wiadomości.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Powtórz informacje dotyczące redagowania ogłoszeń, zaproszeń i pisania dedykacji:
- Ogłoszenie: https://eszkola.pl/jezyk-polski/ogloszenie-8924.html.
- Zaproszenie: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-zaproszenie/
- Dedykacja: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-dedykacje/
TEMAT 2: Długie formy wypowiedzi pisemnej - powtórzenie.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Powtórz informacje dotyczące redagowania: przemówienia, opowiadania, rozprawki, sprawozdania, listu (oficjalny, otwarty, prywatny). Przypomnienie zasad redagowania oraz budowę tych form wypowiedzi pisemnej omówimy na lekcji.
TEMAT 3: Długie formy wypowiedzi pisemnej – cd.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Powtórz informacje dotyczące redagowania: opisu, opisu dzieła sztuki, opisu przeżyć wewnętrznych, recenzji, artykułu.
- Przypomnienie zasad redagowania oraz budowę tych form wypowiedzi pisemnej omówimy na lekcji (online).
KLASA 8D
TEMATY 1 i 2: Powtórzenie - fleksja.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Powtórz wiadomości umieszczone w podręczniku dotyczące części mowy (P 338-345).
- Wykonaj zadania z karty pracy 8D język polski Części mowy - powtórzenie.
- Możesz skorzystać z dodatkowych ćwiczeń:
- Test: https://www.memorizer.pl/test/7567/czesci-mowy-/
- Fiszki: https://fiszkoteka.pl/zestaw/6114-test-czesci-mowy#
TEMAT 3: Utrwalenie wiadomości z zakresu E8.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj zadania z karty pracy 8D język polski E8 powtórzenie.
KLASA 8E
TEMAT 1: W świecie kiczu.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytajcie tekst z podręcznika str.330-331
- Zapiszcie w zeszytach definicję kiczu
- Wykonajcie polecenie 5. str. 332
- Odpowiedz na pytanie: Co to znaczy, że kicz ma charakter relatywny, podaj przykłady z dziedziny malarstwa, potwierdzające twoją opinię
TEMAT 2: Ćwiczenia redakcyjne - krótkie formy wypowiedzi pisemnej
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Powtórz informacje dotyczące redagowania ogłoszeń, zaproszeń i pisania dedykacji:
- Ogłoszenie: https://eszkola.pl/jezyk-polski/ogloszenie-8924.html.
- Zaproszenie: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-zaproszenie/
- Dedykacja: http://www.jaknapisac.com/jak-napisac-dedykacje/
TEMAT 3: Ćwiczenia redakcyjne - długie formy wypowiedzi pisemnej
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Powtórz informacje dotyczące redagowania: tekstów argumentacyjnych w różnej formie, opisów, opowiadania.
- Powtórz zasady zapisu dialogu.
- Podaj przykłady poprawnej argumentacji.


