Przechodzimy do cz.4  podręcznika i ćwiczeń z j. polskiego

Poniedziałek 11 VTemat: Co jest przyjazne co szkodliwe?”

  1. J. polski – część 4, podręcznik s. 4, 5 przeczytaj uważnie, ze zrozumieniem opowiadanie „Tu mówi lisek”; przez chwilę stań się liskiem, który martwi się o swój dom i jego mieszkańców, pomyśl i wykonaj ustnie ćw.1, 3; w ćw. 2 wymień i zapisz w zeszycie nazwy zwierząt, które pojawiły się w opowiadaniu – pamiętaj nazwy zwierząt to rzeczownik; zapisz cztery prośby zwierząt skierowane do mieszkańców osiedla – ćw. 4 - pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny; ćwiczenia s. 4,  wykonaj ćw. 1 (inne określenia słowa szanować: cenić, podziwiać, doceniać) oraz ćw. 2 (przyjazne - dobre, szkodliwe - złe).

Środowisko – podręcznik s. 6, 7 przeczytaj uważnie tekst informacyjny o segregowaniu śmieci i zagrożeniach dla przyrody; Ekologia jest to dziedzina biologii zajmująca się badaniem zależności pomiędzy organizmami, a otaczającym je środowiskiem oraz organizmami między sobą.

  • Dla chętnych film https://www.youtube.com/watch?v=zleExE18fqQ

Zastanów się: Co robimy na rzecz środowiska?, Co powoduje zanieczyszczenie środowiska? Jak człowiek chroni przyrodę? i wykonaj z ćwiczeń s. 5, 6

- Pomnik przyrody- chroniony, cenny wytwór przyrody np. głaz, drzewo

- Park narodowy – chroniony, naturalny obszar przyrody, zachowany w stanie nienaruszonym przez człowieka

WF - Zabawy równoważne z wykorzystaniem wybranego sprzętu sportowego lub domowego (przejście po rozłożonej na ziemi skakance, przechodzenie przez szarfę sposobem od dołu i od góry). 


Wtorek 12 VTemat: „Jak pokonać siły natury?”

  1. J. polski/ środowisko – podręcznik s. 8, 9, przeczytaj uważnie tekst informacyjny „Cztery żywioły” (Żywioł to potężne, gwałtowne lub groźne zjawisko naturalne niezależne od naszej woli.); ćw. 1, 2 - zapisz w zeszycie odpowiedzi na pytania: W jaki sposób ludzie wykorzystują żywioły? Jakie są niebezpieczeństwa związane z żywiołami? (Pamiętaj: pisz pełnymi zdaniami); ćwiczenia s. 7, 8, (ćw. 1 - Zdania pytające rozpoczynamy od słów np. Jaką …..; Gdzie …; Co ….; Kiedy ……; Ile…, a kończymy „?”) - pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.

Matematyka – podręcznik s. 34, 35, najpierw wykonaj zadania, a później pograj w grę „Wyścig do 100, wyścig do 0” (zaproś do gry rodziców lub rodzeństwo).


 Środa 13 VTemat: „Dbamy o nasze otoczenie”.

  1. J. polski – podręcznik s. 11 przeczytaj z ramki co to jest uczciwość, następnie przeczytaj głośno opowiadanie „Dwa worki wstydu” i odpowiedz na pytanie: Czy Kuba i Antek, bohaterowie opowiadania, byli uczciwi?, na pytania w ćw. 1 - 4 pod tekstem napisz odpowiedzi w zeszycie; podręcznik s. 10 – poznaliście już zasadę pisowni ,,rz” po spółgłoskach p – b, d - t. Dziś czas na spółgłoski g – k; wypowiedz głośno wyrazy: Krzyś, grządki, skrzydła, Grześ – co zauważyliście?; zapisz zasadę do zeszytu i wykonaj polecenia (zaznacz kolorem ,,rz” oraz spółgłoski); ćwiczenia s. 9 ćw. 5 odczytaj zaszyfrowane wyrazy oraz uzupełnij nimi zdania: wykonaj też s. 10 (Przypomnijmy sobie, jak zbudowane jest opowiadanie - opowiadanie ma 3 części:

a)wstęp – Od czego to się zaczęło?

  1. b) rozwinięcie – Co się wydarzyło później?
  2. c) zakończenie – Jak się skończyła przygoda?)
  • Dla chętnych bajka „Nagroda za uczciwość” https://www.youtube.com/watch?v=OakxQd7NvZA

Plastyka - „Zielone osiedle” – wykonanie projektu osiedla - pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.

  • Jakie jest moje osiedle? – rozmowa na temat osiedli, na których mieszkają dzieci wspomagana pytaniami, np. Co się tam znajduje, czego brak? O co chciałbyś wzbogacić swoje osiedle?
  • Osiedle moich marzeń. Zachęcanie dzieci do poszukiwania pomysłów na najpiękniejsze i najwygodniejsze dla mieszkańców osiedle. Zwrócenie uwagi na projekty domów, place zabaw, zieleń miejską, sklepy i inne miejsca, gdzie mogliby spędzać czas młodsi i starsi mieszkańcy.
  • Wykonanie projektów wg własnych pomysłów.

Matematyka – podręcznik s. 36 w zad. 1 masz różne sposoby obliczania sum, czyli dodawania liczby jednocyfrowej do dwucyfrowej z przekroczeniem progu w zakresie 100 (wybierz sobie ten sposób, który uważasz za najłatwiejszy dla siebie);

Jacek - Liczbę dwucyfrową (38) rozłożył na dziesiątki (3 dziesiątki czyli 30 i jedności 8) , następnie dodał liczbę jedności (7) 38+7=30+8+7=30+15=45

Basia - Do liczby dwucyfrowej (38) dodała tyle (2), aby powstała pełna najbliższa dziesiątka (40) potem dodała resztę (5). 38+7=38+2+5=40+5=45,

Przypomnij sobie jak dodawaliśmy do 20 (Sposób Basi. Pamiętaj dopełniaj do najbliższej pełnej dziesiątki w górę.) 17+5=17+3+2=20+2=22; wykonaj zad. 2, 3 w zeszycie, oblicz wybranym sposobem; ćwiczenia s. 46, 47- pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.

WF – Ćwicz – wykorzystaj trzy zestawy ćwiczeń z filmu: https://wordwall.net/pl/resource/940834/wychowanie-fizyczne


Czwartek  14 V  - Temat: „Ze starego nowe”.

  1. J. polski/ środowisko – podręcznik s. 12, 13 - przeczytaj głośno wiersz „Marsz do kosza” (naucz się go pięknie czytać); ćw. 1, 2 wykonaj ustnie, ćw. 4 – hasło zapisz w zeszycie.

Wiele razy rozmawialiśmy na temat śmieci i odpadów. Czy pamiętasz; Co to są śmieci? Śmieci, odpady, to nieprzydatne, uciążliwe dla środowiska przedmioty oraz substancje stałe, powstające w wyniku działalności człowieka.

Czy wszystkie śmieci muszą trafić do kosza? A co z tymi, które można powtórnie wykorzystać? Recykling obejmuje odzyskiwanie surowców z produktów odpadowych i wykorzystywanie ich do produkcji nowych. Materiały, które nadają się do ponownego wykorzystania, bywają opatrzone specjalnym symbolem – trzy zielone strzałki (symbol znajdziesz w ćwiczeniach na s. 12).

Obejrzyj film „Segregujemy dla przyszłości”: https://www.youtube.com/watch?v=xU5dox9wVlQ 

Wykonaj ćwiczenia s. 11, 12, 13 – zwróć uwagę na ćw. 5, masz tu zapisane czasowniki z końcówką „- uje” (on) i z końcówką „- uję” (ja).

Muzyka – Posłuchaj piosenki „Cztery żywioły” https://youtu.be/nC2eTwD0MTA

oraz piosenki „Ziemia to wyspa zielona” https://youtu.be/-ZQTnkXpcCA

Piosenkę „Ziemia to wyspa zielona” naucz się na pamięć.

Tekst piosenki:

„Nie warto mieszkać na Marsie, 
nie warto mieszkać na Venus. 
Na Ziemi jest życie ciekawsze, 
powtarzam to każdemu . 

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
wśród innych dalekich planet. 
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
więc musi być bardzo zadbany. 

Chcę poznać życie delfinów 
i wiedzieć co piszczy w trawie.
Zachwycać się lotem motyla 
i z kotem móc się bawić. 

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
wśród innych dalekich planet. 
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
więc musi być bardzo zadbany. 

Posadźmy kwiatów tysiące. 
Posadźmy krzewy i drzewa, 
niech z nieba uśmiecha się słońce, 
pozwólmy ptakom śpiewać. 

Ref.
Bo Ziemia to wyspa , to wyspa zielona, 
wśród innych dalekich planet. 
To dom dla ludzi, dla ludzi i zwierząt, 
więc musi być bardzo zadbany.”

 

Matematyka – podręcznik s. 37, wykonując zadania pamiętaj, aby działania rozpisywać (wybranym sposobem) - pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny:

48+5=48+2+3=50+3=53

48+5=40+8+5=40+13=53

ćwiczenia s. 48, zad. 2 wykonaj w pamięci.

WF – Tańcz do piosenek. Pamiętaj, że ruch to zdrowie.

 


Piątek 15 VTemat: „Dzień odkrywców. Dzień Ziemi.”

  1. polski – 22 kwietnia obchodziliśmy Światowy Dzień Ziemi. Zastanówcie się „Dlaczego obchodzimy Światowy Dzień Ziemi? Dlaczego Święto Ziemi jest potrzebne?

podręcznik s. 14,15 przeczytaj inscenizację M. Strzałkowskiej „Niewielki, ale śliczny Wiosenny Teatrzyk Ekologiczny”; ćw. 1 - poniżej masz wyjaśnienie niektórych wyrazów, które występują w inscenizacji:

Ukulele – hawajska gitara.

Ekologia – nauka zajmująca się żywymi istotami i ich naturalnym środowiskiem. Ekosystem

– wyodrębniony obszar, np. las, łąka, jezioro, pole, staw, ze wszystkimi znajdującymi się tam

elementami przyrody nieożywionej (kamienie, piasek, woda, ziemia) i ożywionej (rośliny, zwierzęta, grzyby). Dbanie o ekosystem jest bardzo ważne, bo zniszczenie jednego elementu może spowodować zniszczenie całego ekosystemu, np. wyschnięcie stawu spowoduje śmierć żyjących tam ryb i żab, a wtedy bociany nie będą miały czym się odżywiać, zniszczenie owadów na łące spowoduje, że ptaki nie będą miały co jeść.

Dziura ozonowa – zjawisko polegające na zmniejszaniu się ilości ozonu w górnej warstwie

atmosfery (w powietrzu otaczającym Ziemię). Ozon pochłania szkodliwe promieniowanie ultrafioletowe docierające ze Słońca na Ziemię.

Ściółka leśna – warstwa podłoża leśnego utworzona z opadłych liści, igliwia, gałązek, owoców, nasion itp.

Transparent – duża tablica lub pas materiału na drążkach z widocznym z daleka napisem.

Ćwiczenia s. 14,15 „Dzień odkrywców”, wykonaj ćwiczenia i dbaj o naszą Ziemię!

Matematyka – podręcznik s. 40, pokazano tu sposób obliczania różnicy, czyli odejmowania liczby jednocyfrowej od dwucyfrowej z przekroczeniem progu w zakresie 100; robiliśmy już podobne działania; przypomnij sobie jak odejmowaliśmy od 20 z rozpisywaniem:

14-6=14-4-2=10-2=8

Teraz liczysz tak samo tylko na większych liczbach:

64-6=64-4-2=60-2=58

Wykonaj do zeszytu zadania z podręcznika s. 41, działania rozpisuj - pracę proszę sfotografować i przesłać do oceny.

Ćwiczenia s. 49, zad.1 wykonaj w pamięci.