Poniedziałek – 20.04.2020r.

Krąg tematyczny: RADOŚNIE I BEZPIECZNIE

Temat: Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?

  1. Praca inspirowana opowiadaniem Z. Staneckiej „Bardzo ważny telefon”.PZ s. 64–65
  2. Wzywamy pomoc! – zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej. Z s. 71 ćw. 1
  3. Tworzymy zdania złożone – rola spójników w zdaniu. Z s. 71 ćw. 2
  4. Przypomnienie znaków interpunkcyjnych kończących zdania orzekające, pytające i

    rozkazujące  Z s. 71 ćw. 3

  1. Matematyka: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 PM s. 29

Dodawanie i odejmowanie liczb bez przekraczania progu dziesiątkowego, porównywanie sum i różnic. M ćw. s. 42 z. 1-4

  1. Plastyka - przygotowanie plakatu - wyklejanie numerów alarmowych -

    wybór jednego numeru alarmowego, narysowanie konturów cyfr na kartce formatu A4 i

    wyklejenie ich kolorowym papierem. Wklejenie numeru na plakacie.

 


Wtorek – 21.04.2020r.

Temat: Dzień odkrywców. Potrafimy udzielić pomocy

  1. Czym jest pierwsza pomoc? – wprowadzenie do tematu zajęć.
  2. Apteczka – zapoznanie z jej wyposażeniem.

Odkodowanie i zapisanie zaszyfrowanych nazw przedmiotów należących do koniecznego wyposażenia apteczki.  Z s. 73 ćw. 3

  1. Spokojnie, to tylko wypadek! – praca z tekstem informacyjnym. PZ s. 66–67
  2. Wzywamy pomoc – praktyczne ćwiczenia w telefonicznym wzywaniu pomocy.Z s. 72 ćw. 1

Układanie wypowiedzi osoby dzwoniącej na pogotowie ratunkowe wg pytań: Jak się nazywasz? Co się stało? Jaki jest adres miejsca wypadku (gdzie to się stało)

  1. Jak unikać nieszczęśliwych wypadków? – kształtowanie właściwych postaw.

Swobodne wypowiadanie własnych sądów na temat bezpiecznych zachowań w różnych codzinnych sytuacjach.

Przypomnienie zasad dotyczących bezpieczeństwa i wskazanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach, które zagrażają zdrowiu i życiu. Sformułowanie wniosku, np. Aby uniknąć nieszczęśliwych wypadków, należy zmienić zachowania, które mogą być ich przyczyną. Z s. 72 ćw. 2, 4

  1. Podsumowanie zajęć: kończenie zdań na temat udzielania pierwszej pomocy w

     wybranych wypadkach: np. Gdy zobaczysz wypadek… Gdy krwawi nos…

     Gdy ktoś skaleczy się w palec… Gdy kolega złamie nogę… Gdy się ktoś oparzy

Matematyka ZRZ - Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100, obliczenia pieniężne.

Obliczenia pieniężne – obliczanie cen jednostkowych na podstawie ilustracji, stosowanie określeń o tyle więcej, o tyle mniej PM s. 30-31

Rozwiązywanie zadań tekstowych – M ćw. s. 43 z. 1-6

Wychowanie fizyczne -  ćwiczenia gimnastyczne na dywanie: skoki, turlanie się, czołganie się, skłony tułowia w siadzie i z przysiadu, przeskakiwanie przez ławeczki, ćwiczenia przygotowujące do przewrotu


Środa – 22.04.2020

Krąg tematyczny: WIOSNA W PRZYRODZIE I W NAS

Temat: Najważniejszy jest uśmiech

  1. Praca inspirowana opowiadaniem E. Zarębskiej „Zosia i fiołkowy kapelusz”. PZ s. 68–69

Odpowiedzi na pytania, np. Dlaczego główna bohaterka była ciągle smutna?

Co dostała od babci? O czym musiała pamiętać?  Z cz. 3 s. 74 ćw. 1

  1. Cudowna zmiana – uczucia bohaterki opowiadania i zmiana, jaka w nich zaszła.

przypomnienie emotikonów wyrażających uczucia (gniew, złość, smutek, zdziwienie, radość itp.). Dzieci wybierają dwa spośród nich. Jeden – wyrażający nastrój bohaterki opowiadania przed otrzymaniem kapelusza, a drugi – po jego założeniu.

Wokół emotikonu wyrażającego smutek dzieci gromadzą wyrazy określające cechy Zosi przed otrzymaniem kapelusza, a wokół emotikonu wyrażającego radość – wyrazy określające Zosię po zmianie, jaka w niej zaszła.  Z cz. 3 s. 74 ćw. 2

Wypowiedzi dzieci na temat zmiany w zachowaniu bohaterki opowiadania, próba oceny.

Co jest najważniejsze? – kształtowanie prawidłowych postaw. Wyszukanie w opowiadaniu fragmentu, w którym babcia mówi, co jest najważniejsze.

Wypowiedzi na temat rozumienia odczytanego przesłania, wyciąganie wniosków dotyczących mocy dobroci i uśmiechu

  1. „Mój pogodny nastrój” – rysunek. Rysowanie autoportretu w pogodnym nastroju.
  2. Dobry nastrój mam, bo zasady znam! – ćwiczenia ortograficzne i interpunkcyjne.

Przypomnienie zasady pisowni rz po spółgłoskach b, p i zapisanie utworzonych wyrazów.  Z s. 75 ćw. 3

Przypomnienie zasady stawiania przecinków przed spójnikami bo, ponieważ, więc, ale.

Tworzenie zdań złożonych – samodzielne przepisywanie zdań ze zwróceniem uwagi na przecinek przed spójnikami bo, ponieważ, więc, ale.  Z s. 75 ćw. 4

Zabawy słowami – doskonalenie pisowni wyrazów z rz po spółgłoskach.

Muzyka:

nauka piosenki „Przyszła Pani Wiosna”

Wychowanie fizyczne -  ćwiczenia gimnastyczne na dywanie: skoki, turlanie się, czołganie się, skłony tułowia w siadzie i z przysiadu, przeskakiwanie przez ławeczki, ćwiczenia przygotowujące do przewrotu


 

Czwartek – 23.04.2020r.

Temat: Wiosna w sadzie

  1. Kwadrans – odczytywanie wskazań zegarów. PM s. 32 - 33

Ćwiczenia w odczytywaniu i wskazywaniu godzin i minut

Wprowadzenie pojęcia kwadrans.

Ustawianie i odczytywanie godzin na zegarze w systemie 24-godzinnym,

obliczanie, ile jest kwadransów w jednej godzinie.

Rozkład zajęć w ciągu dnia – obliczanie czasu trwania zajęć, zapisywanie godzin i minut oraz wskazywanie ich na tarczy zegara.  M ćw. s. 44 – 45

  1. Praca inspirowana wierszem D. Gellner „Sad rozkwita”. PZ s. 70

Wskazywanie w wierszu rymujących się wyrazów. Tworzenie własnych rymów i ich zapisywanie w zeszycie. Z s. 76 ćw.1

  1. „Kwitnące drzewa” – wykonanie pracy plastycznej techniką wyklejanki
  2. Od kwiatu do owocu – poznawanie etapów powstawania owocu. PZ s. 71

Omówienie etapów powstawania owocu: opisywanie ilustracji, uzupełnianie notatki, układanie zdań z rozsypanek wyrazowych i zapisywanie w zeszytach.Z s. 77–78 ćw. 4–6

  1. Ćwiczenia językowe – rozpoznawanie liczby rzeczowników, tworzenie rodzin wyrazów,

    pisownia wyrazu pszczoła

Odróżnianie rzeczowników w liczbie pojedynczej i mnogiej.  Z s. 76 ćw. 2

Tworzenie rodzin wyrazów kwiat, ogród, sad, owoc i ich zapisywanie.  Z s. 76 s. 3

Układanie zadań z wyrazami z rodziny wyrazu pszczoła

Wych. fizyczne -

Ćwiczenia kształtujące szybkość: bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan, slalom między rozłożonymi zabawkami, cwał bokiem po obwodzie kwadratu.

Zabawy i ćwiczenia kształtujące skoczność: skoki jednonóż, skoki obunóż w prawo i w lewo nad rozciągniętą skakanką, podskoki pajacyka.

Zabawy i gry kształtujące równowagę i koordynację: przejście po rozłożonej na ziemi skakance, przechodzenie przez szarfę /związane szliki/ sposobem od dołu i od góry

Zabawy ze skakanką: skoki w miejscu jednonóż i obunóż, skoki w biegu.

Ćwiczenie oddechowe - dzieci stoją z rozłożonymi na boki ramionami, na Raz – składają ręce na piersi, robiąc głęboki wdech, na Dwa – rozkładają ręce, machają nimi i wydychają powietrze, wydając jednocześnie dźwięk bzzzz… Ćwiczenie powtarzają kilka razy.

 


Piątek – 24.04.2020

Temat: Wiosna w polu i ogrodzie

  1. Co słychać w przyrodzie? – wprowadzenie do tematu zajęć.
  2. Rola i ogród – ćwiczenia wzbogacające język.

Definiowanie pojęć rola, ogród.

Tworzenie rodzin wyrazów rola i ogród (np. rolnictwo, rolnik, rolniczy, rolny, ogrodniczy, ogrodnik, ogródek, ogrodowy, ogrodnictwo).

  1. Wiosenne prace – poznawanie wiosennych praca na polu i w ogrodzie. PZ s.72 ćw. 1, Z s. 79 ćw. 1

Rozmowa na temat naturalnych sprzymierzeńców człowieka i szkodników w ogrodach.  Z s. 79 ćw. 2

Pisanie krótkiej notatki o wiosennych pracach w ogrodzie, wykorzystanie w niej podanych czasowników i rzeczowników.  Z s. 79 ćw. 3.

  1. Ćwiczenia w pisowni wyrazów z rz po spółgłoskach d, t. PZ s. 73 ćw. 1, 2
  2. Matematyka - PM s. 34 z. 1-6, M ćw. s. 46 z. 1-5

Dopełniamy, ujmujemy – ćwiczenia rachunkowe w zakresie 100.

Obliczenia kalendarzowe, zapisywanie w zeszycie daty wybranym sposobem.

Dodawanie i odejmowanie – obliczanie działań z wykorzystaniem kostki do gry

  1. Prawda czy fałsz? – ustalenie prawdziwości zdań podsumowujących zajęcia.

zdania nawiązujące do tematu zajęć, np. Rolnik najpierw obsiewa pole zbożem, a potem je bronuje. Rolnik wiosną orze pole, a potem je bronuje. Rolnik orze ziemię broną. Dżdżownice należy usuwać z ogrodu, ponieważ są szkodnikami. Po spółgłosce d piszemy rz. Kwadrans to 20 minut.