Poniedziałek – 20.04.2020r.
Krąg tematyczny: RADOŚNIE I BEZPIECZNIE
Temat: Co zrobić, gdy zdarzy się wypadek?
- Praca inspirowana opowiadaniem Z. Staneckiej „Bardzo ważny telefon”.PZ s. 64–65
- Wzywamy pomoc! – zasady prowadzenia rozmowy telefonicznej. Z s. 71 ćw. 1
- Tworzymy zdania złożone – rola spójników w zdaniu. Z s. 71 ćw. 2
- Przypomnienie znaków interpunkcyjnych kończących zdania orzekające, pytające i
rozkazujące Z s. 71 ćw. 3
- Matematyka: Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100 PM s. 29
Dodawanie i odejmowanie liczb bez przekraczania progu dziesiątkowego, porównywanie sum i różnic. M ćw. s. 42 z. 1-4
- Plastyka - przygotowanie plakatu - wyklejanie numerów alarmowych -
wybór jednego numeru alarmowego, narysowanie konturów cyfr na kartce formatu A4 i
wyklejenie ich kolorowym papierem. Wklejenie numeru na plakacie.
Wtorek – 21.04.2020r.
Temat: Dzień odkrywców. Potrafimy udzielić pomocy
- Czym jest pierwsza pomoc? – wprowadzenie do tematu zajęć.
- Apteczka – zapoznanie z jej wyposażeniem.
Odkodowanie i zapisanie zaszyfrowanych nazw przedmiotów należących do koniecznego wyposażenia apteczki. Z s. 73 ćw. 3
- Spokojnie, to tylko wypadek! – praca z tekstem informacyjnym. PZ s. 66–67
- Wzywamy pomoc – praktyczne ćwiczenia w telefonicznym wzywaniu pomocy.Z s. 72 ćw. 1
Układanie wypowiedzi osoby dzwoniącej na pogotowie ratunkowe wg pytań: Jak się nazywasz? Co się stało? Jaki jest adres miejsca wypadku (gdzie to się stało)
- Jak unikać nieszczęśliwych wypadków? – kształtowanie właściwych postaw.
Swobodne wypowiadanie własnych sądów na temat bezpiecznych zachowań w różnych codzinnych sytuacjach.
Przypomnienie zasad dotyczących bezpieczeństwa i wskazanie sposobów radzenia sobie w sytuacjach, które zagrażają zdrowiu i życiu. Sformułowanie wniosku, np. Aby uniknąć nieszczęśliwych wypadków, należy zmienić zachowania, które mogą być ich przyczyną. Z s. 72 ćw. 2, 4
- Podsumowanie zajęć: kończenie zdań na temat udzielania pierwszej pomocy w
wybranych wypadkach: np. Gdy zobaczysz wypadek… Gdy krwawi nos…
Gdy ktoś skaleczy się w palec… Gdy kolega złamie nogę… Gdy się ktoś oparzy
Matematyka ZRZ - Dodawanie i odejmowanie w zakresie 100, obliczenia pieniężne.
Obliczenia pieniężne – obliczanie cen jednostkowych na podstawie ilustracji, stosowanie określeń o tyle więcej, o tyle mniej PM s. 30-31
Rozwiązywanie zadań tekstowych – M ćw. s. 43 z. 1-6
Wychowanie fizyczne - ćwiczenia gimnastyczne na dywanie: skoki, turlanie się, czołganie się, skłony tułowia w siadzie i z przysiadu, przeskakiwanie przez ławeczki, ćwiczenia przygotowujące do przewrotu
Środa – 22.04.2020
Krąg tematyczny: WIOSNA W PRZYRODZIE I W NAS
Temat: Najważniejszy jest uśmiech
- Praca inspirowana opowiadaniem E. Zarębskiej „Zosia i fiołkowy kapelusz”. PZ s. 68–69
Odpowiedzi na pytania, np. Dlaczego główna bohaterka była ciągle smutna?
Co dostała od babci? O czym musiała pamiętać? Z cz. 3 s. 74 ćw. 1
- Cudowna zmiana – uczucia bohaterki opowiadania i zmiana, jaka w nich zaszła.
przypomnienie emotikonów wyrażających uczucia (gniew, złość, smutek, zdziwienie, radość itp.). Dzieci wybierają dwa spośród nich. Jeden – wyrażający nastrój bohaterki opowiadania przed otrzymaniem kapelusza, a drugi – po jego założeniu.
Wokół emotikonu wyrażającego smutek dzieci gromadzą wyrazy określające cechy Zosi przed otrzymaniem kapelusza, a wokół emotikonu wyrażającego radość – wyrazy określające Zosię po zmianie, jaka w niej zaszła. Z cz. 3 s. 74 ćw. 2
Wypowiedzi dzieci na temat zmiany w zachowaniu bohaterki opowiadania, próba oceny.
Co jest najważniejsze? – kształtowanie prawidłowych postaw. Wyszukanie w opowiadaniu fragmentu, w którym babcia mówi, co jest najważniejsze.
Wypowiedzi na temat rozumienia odczytanego przesłania, wyciąganie wniosków dotyczących mocy dobroci i uśmiechu
- „Mój pogodny nastrój” – rysunek. Rysowanie autoportretu w pogodnym nastroju.
- Dobry nastrój mam, bo zasady znam! – ćwiczenia ortograficzne i interpunkcyjne.
Przypomnienie zasady pisowni rz po spółgłoskach b, p i zapisanie utworzonych wyrazów. Z s. 75 ćw. 3
Przypomnienie zasady stawiania przecinków przed spójnikami bo, ponieważ, więc, ale.
Tworzenie zdań złożonych – samodzielne przepisywanie zdań ze zwróceniem uwagi na przecinek przed spójnikami bo, ponieważ, więc, ale. Z s. 75 ćw. 4
Zabawy słowami – doskonalenie pisowni wyrazów z rz po spółgłoskach.
Muzyka:
nauka piosenki „Przyszła Pani Wiosna”
Wychowanie fizyczne - ćwiczenia gimnastyczne na dywanie: skoki, turlanie się, czołganie się, skłony tułowia w siadzie i z przysiadu, przeskakiwanie przez ławeczki, ćwiczenia przygotowujące do przewrotu
Czwartek – 23.04.2020r.
Temat: Wiosna w sadzie
- Kwadrans – odczytywanie wskazań zegarów. PM s. 32 - 33
Ćwiczenia w odczytywaniu i wskazywaniu godzin i minut
Wprowadzenie pojęcia kwadrans.
Ustawianie i odczytywanie godzin na zegarze w systemie 24-godzinnym,
obliczanie, ile jest kwadransów w jednej godzinie.
Rozkład zajęć w ciągu dnia – obliczanie czasu trwania zajęć, zapisywanie godzin i minut oraz wskazywanie ich na tarczy zegara. M ćw. s. 44 – 45
- Praca inspirowana wierszem D. Gellner „Sad rozkwita”. PZ s. 70
Wskazywanie w wierszu rymujących się wyrazów. Tworzenie własnych rymów i ich zapisywanie w zeszycie. Z s. 76 ćw.1
- „Kwitnące drzewa” – wykonanie pracy plastycznej techniką wyklejanki
- Od kwiatu do owocu – poznawanie etapów powstawania owocu. PZ s. 71
Omówienie etapów powstawania owocu: opisywanie ilustracji, uzupełnianie notatki, układanie zdań z rozsypanek wyrazowych i zapisywanie w zeszytach.Z s. 77–78 ćw. 4–6
- Ćwiczenia językowe – rozpoznawanie liczby rzeczowników, tworzenie rodzin wyrazów,
pisownia wyrazu pszczoła.
Odróżnianie rzeczowników w liczbie pojedynczej i mnogiej. Z s. 76 ćw. 2
Tworzenie rodzin wyrazów kwiat, ogród, sad, owoc i ich zapisywanie. Z s. 76 s. 3
Układanie zadań z wyrazami z rodziny wyrazu pszczoła
Wych. fizyczne -
Ćwiczenia kształtujące szybkość: bieg w miejscu z wysokim unoszeniem kolan, slalom między rozłożonymi zabawkami, cwał bokiem po obwodzie kwadratu.
Zabawy i ćwiczenia kształtujące skoczność: skoki jednonóż, skoki obunóż w prawo i w lewo nad rozciągniętą skakanką, podskoki pajacyka.
Zabawy i gry kształtujące równowagę i koordynację: przejście po rozłożonej na ziemi skakance, przechodzenie przez szarfę /związane szliki/ sposobem od dołu i od góry
Zabawy ze skakanką: skoki w miejscu jednonóż i obunóż, skoki w biegu.
Ćwiczenie oddechowe - dzieci stoją z rozłożonymi na boki ramionami, na Raz – składają ręce na piersi, robiąc głęboki wdech, na Dwa – rozkładają ręce, machają nimi i wydychają powietrze, wydając jednocześnie dźwięk bzzzz… Ćwiczenie powtarzają kilka razy.
Piątek – 24.04.2020
Temat: Wiosna w polu i ogrodzie
- Co słychać w przyrodzie? – wprowadzenie do tematu zajęć.
- Rola i ogród – ćwiczenia wzbogacające język.
Definiowanie pojęć rola, ogród.
Tworzenie rodzin wyrazów rola i ogród (np. rolnictwo, rolnik, rolniczy, rolny, ogrodniczy, ogrodnik, ogródek, ogrodowy, ogrodnictwo).
- Wiosenne prace – poznawanie wiosennych praca na polu i w ogrodzie. PZ s.72 ćw. 1, Z s. 79 ćw. 1
Rozmowa na temat naturalnych sprzymierzeńców człowieka i szkodników w ogrodach. Z s. 79 ćw. 2
Pisanie krótkiej notatki o wiosennych pracach w ogrodzie, wykorzystanie w niej podanych czasowników i rzeczowników. Z s. 79 ćw. 3.
- Ćwiczenia w pisowni wyrazów z rz po spółgłoskach d, t. PZ s. 73 ćw. 1, 2
- Matematyka - PM s. 34 z. 1-6, M ćw. s. 46 z. 1-5
Dopełniamy, ujmujemy – ćwiczenia rachunkowe w zakresie 100.
Obliczenia kalendarzowe, zapisywanie w zeszycie daty wybranym sposobem.
Dodawanie i odejmowanie – obliczanie działań z wykorzystaniem kostki do gry
- Prawda czy fałsz? – ustalenie prawdziwości zdań podsumowujących zajęcia.
zdania nawiązujące do tematu zajęć, np. Rolnik najpierw obsiewa pole zbożem, a potem je bronuje. Rolnik wiosną orze pole, a potem je bronuje. Rolnik orze ziemię broną. Dżdżownice należy usuwać z ogrodu, ponieważ są szkodnikami. Po spółgłosce d piszemy rz. Kwadrans to 20 minut.