Poniedziałek – 30.03.2020
Temat: Odpoczynek jest ważny
- Powitanie
- Praca inspirowana tekstem T. Plebańskiego „Dużo na głowie”. P. s. 44
- Tak odpoczywam – zgadywanka pantomimiczna
- Dlaczego warto wypoczywać?
- Rozmowa zainspirowana tekstem, ilustracją i własnymi doświadczeniami o planowaniu różnych aktywności z przerwami na odpoczynek. s. 45 ćw. 1
- Omówienie różnych sposobów odpoczywania, wskazanie zdrowych form odpoczynku i skutków niewłaściwego wypoczynku.
- Tworzenie zdań złożonych za pomocą podanych spójników. Rola przecinka w zdaniach złożonych. P. s. 45 ćw. 1, 2
- Porządkowanie nazw czynności związanych z formami ruchu i wypoczynkiem. Wpisz w odpowiednie miejsce w tabeli: /spacer, słuchanie muzyki, drzemka, basen, gra na komputerze, oglądanie telewizji, gruntowne sprzątanie, słuchanie głośnej muzyki, jazda na rowerze, gra w piłkę/
Dobry wypoczynek |
Niewłaściwy wypoczynek |
|
|
- Pisanie wypowiedzi o tym, co jest ważne dla zdrowia. - Z ćw. s. 55 ćw. 1
- Jak to zapisać? – utrwalenie pisowni głosek miękkich w liczebnikach i zakończeniach
rzeczowników. Z ćw. s. 55 ćw. 2
- Układanie haseł zachęcających do aktywnego wypoczynku – zpisanie w zeszytach
- „Aktywnie odpoczywamy” – wykonanie plakatu
- Matematyka -
- Sprawdzam siebie – rozwiązywanie zadań. s. 21 z. 1 – 4
- rozwiązywanie zadań wymagających mnożenia i dzielenia w zakresie 30 oraz
obliczeń pieniężnych i obliczeń pojemności. M ćw. s. 30. z. 1-5
Wtorek – 31.03.2020
Temat: Dzień odkrywców. Mój najbardziej niezwykły sen
- Nasze sny – próba zdefiniowania pojęcia sen.
- Jaki sen ma ten kolor? – ćwiczenie rozwijające kreatywne myślenie - wymyślanie, o czym może
być sen w wylosowanym kolorze
- Jakie jeszcze mogą być sny? – ćwiczenie w opowiadaniu snów - tworzenie listy określeń snów
mapa myśli – np. niezwykłe, magiczne, fantastyczne, kolorowe, koszmarne, straszne. Z ćw. s. 56 ćw. 1
- Utrwalanie pisowni czasowników z zakończeniem -uje. Z ćw. s. 56 ćw. 2
- Ćwiczenie spostrzegawczości – wyszukiwanie na ilustracji dwóch takich samych elementów - Z ćw. s. 57 ćw. 4
- Idziemy spać – zabawa czynnościowo-naśladowcza - Z ćw. s. 57 ćw. 3
- Praca inspirowana opowiadaniem A. Onichimowskiej „Zasypianka z lustrem” - słuchanie opowiadania czytanego przez nauczyciela /Źródło: Anna Onichimowska, „Zasypianki na każdy dzień miesiąca”, Wyd. Literatura, Łódź 2005, s. 32–33/
- Rozmowa na temat bohaterki tekstu oraz miejsca i czasu akcji opowiadania.
- Rozważania o tym, jak człowiek postrzega otoczenie nocą: Czy nocą postrzegamy otoczenie tak samo jak w dzień? Czy nocą wszystko wydaje się takie jak w dzień, czy inne? Jeśli inne, to dlaczego tak się dzieje?
- Opowiadanie przez chętne dzieci zasypianki, którą Emilka opowiedziała misiowi
- Lubię śnić o… – kończenie zdania na podsumowanie zajęć.
- Matematyka - rozwiązywanie zadań wymagających mnożenia i dzielenia w zakresie 30 oraz
obliczeń pieniężnych i obliczeń pojemności. M ćw. s. 31. z.1-5
Środa – 1.04.2020
Przyroda budzi się do życia
Temat: Witaj, wiosno!
- „Wiosenne skojarzenia" – burza mózgów
- Praca inspirowana wierszem N. Usenko „Pobudka” P. s. 46
- głośne indywidualne czytanie wiersza przez wybrane dzieci
- wypowiedzi na temat wiersza
- opisywanie wiosennego poranka z zastosowaniem przymiotników, zapisanie w punktach wiosennych zmian w przyrodzie przedstawionych w utworze. Z ćw. s. 58 ćw. 1, 2
- Wyrazy z utratą dźwięczności – ćwiczenia ortograficzne - Z ćw. s. 58 ćw. 3, 4
- Wiosna w świecie zwierząt – rozwijanie wiedzy przyrodniczej – P. s. 47
- Czytanie informacji i oglądanie ilustracji. - s. 47
- Rozpoznawanie na zdjęciach zwierząt, które wiosną przylatują z ciepłych krajów, budują gniazda, budzą się ze snu zimowego, składają jaja, rodzą młode. Wyszukiwanie wśród nich tych zwierząt, które można zobaczyć w najbliższym otoczeniu Z ćw. s. 59 ćw. 5
- Wiosenne zwyczaje zwierząt
- rozmowa na podstawie ilustracji i własnej wiedzy dotycząca zachowania i zmiany wyglądu różnych zwierząt wiosną – Z ćw. s. 59 ćw. 5
- Wiosenne przebudzenie” – zabawa ruchowo - pantomimiczna
- Matematyka:
- Sprawdzam siebie – samodzielne wykonywanie zadań utrwalających wiedzę i umiejętności z zakresu: znajomości pojęcia para i etapowego rozwiązywania zadań złożonych, obliczania ilorazów i sprawdzania poprawności wyników za pomocą mnożenia, uzupełniania liczb w okienkach przy podanych iloczynach lub ilorazach; rozwiązywanie zadań wymagających obliczeń pieniężnych i obliczania pojemności z zastosowaniem miar litr, pół litra, ćwierć litra. M ćw. s. 32–33 z. 1–7
Dla chętnych:
- Ptaki, ssaki, owady – klasyfikacja zwierząt.
- uzupełnij tabelę wg podanych kategorii – wpisz nazwy zwierząt poznanych na lekcji,
a także inne, zgodnie z własną wiedzą.
Ptaki |
Ssaki |
Owady |
|
|
|
- Wiosenne przysłowia i powiedzenia – wyjaśnienie wybranych przysłów o wiośnie /ustnie/.
- samodzielnie postaraj się odkryć znaczenie przysłów, przepisz do zeszytu wybrane 2 przysłowia:
- A po lutym marzec spieszy, koniec zimy wszystkich cieszy.
- W marcu śnieżek sieje, a czasem słonko grzeje.
- Święty Józef Oblubieniec otwiera wiośnie gościniec.
- Skowronka pieśń to o wiośnie wieść.
- Jak przygrzeje słonko, przyjdzie kwiecień łąką.
- Kwiecień plecień, bo przeplata trochę zimy, trochę lata.
- Jedna jaskółka wiosny nie czyni.
- Jaskółka i pszczółka lata, znakiem to wiosny dla świata.
Czwartek – 2.04.2020
Temat: Czy już widać wiosnę w lesie?
- „Wiosenny spacer” – zabawa wprowadzająca.
- Wiosna w świecie roślin – poznawanie kwiatów kwitnących wczesną wiosną.
- Czytanie informacji na temat wiosennych kwiatów. P s. 49,
- Rozmowa o ochronie roślin.
- Wskazanie na zdjęciach kwiatów chronionych. Z ćw. s. 61 ćw. 3
- Praca inspirowana wierszem H. Szayerowej „Pierwsze kwiatki”. P. s. 48
- Głośne czytanie wiersza
- Rozmowa na temat wiersza kierowana pytaniami
- Podawanie nazw kwiatów wymienionych w wierszu i innych znanych dzieciom gatunków.
- Odczytanie ostatniej zwrotki wiersza, podawanie skojarzeń związanych z zapachami wiosny.
- Opisujemy wygląd przebiśniegu – ćwiczenia językowe. Z. ćw. s. 60 ćw. 1
- Zapisywanie nazw kwiatów i odszukiwanie ukrytych w nich wyrazów, podkreślanie nazw kwiatów kwitnących wczesną wiosną i nazw, które występują w liczbie pojedynczej.
- Gromadzenie słownictwa: określanie części przebiśniegu za pomocą przymiotników
i pisemne opisywanie przebiśniegu P s. 50 ćw. 1,2
- Doskonalenie pisowni wyrazów z utratą dźwięczności. Potyczki ort. s. 54 ćw. 5, s. 57 ćw. 3,
- Układanie rymowanek z wybranymi wyrazami Z ćw. s. 60 ćw. 2
ZAPAMIĘTAJ:
Najważniejsze cechy roślin:
Określanie różnic i podobieństw między drzewem, krzewem, kwiatem i trawą:
Jakie jest drzewo? – wysokie, potężne, ma korzenie, pień, konary, gałęzie, liście, kwiaty, owoce, nasiona.
Jaki jest krzew? – niewysoki, ma korzenie, gałęzie, liście, kwiaty, owoce, nasiona.
Jaki jest kwiat? – niski, ma korzenie, łodygę, liście, kwiaty, nasiona.
Jaka jest trawa? – niska, ma korzenie, liście, kwitnie, wydaje nasiona.
- „Wiosenny kolaż” – praca plastyczna (kolaż).
- Wykonanie pracy zgodnie z podaną instrukcją:
- Przygotuj: kredki świecowe lub pastele, nożyczki, kartki, klej, farby.
- Na białej kartce narysuj różne wzory kredkami, a potem pomaluj kartkę wybranym
kolorem farby.
- Kiedy farba wyschnie, wytnij z kartki różne kształty – kółka, listki, prostokąty i inne
elementy twojego obrazka.
- Ułóż na kartce i przyklej swoją wiosenną kompozycję, np. wiosenny pejzaż, łąkę.
- Na koniec dorysuj szczegóły.
- Liczymy po dziesięć – rozszerzenie zakresu liczbowego: PM s. 22 ćw. 2,
- Nazywanie kolejnych pełnych dziesiątek w zakresie 100, analiza zapisu liczebników słowami. M ćw. 34 z. 2
- Rozwiązywanie zagadek matematycznych. ćw. s. 34 z. 1
- Porównywanie liczb, stosowanie znaków >, <, =. ćw. s. 34 z. 4, 5
- Obliczenia pieniężne: układanie i przeliczanie kwot z wykorzystaniem banknotów o różnych
nominałach, sumowanie wartości banknotów 10 zł, 20 zł, 50 zł, dopełnianie do 100 zł. M. ćw. s. 35 z. 6–8
- Rozwiązywanie zadań tekstowych: obliczenia kalendarzowe, etapowe rozwiązanie złożonego M ćw. s. 34–35 z. 3, 9
Dla chętnych:
- Ułóż wiersz o wiośnie:
- w utworze może być mowa o pogodzie, roślinach, ptakach i innych zwierzętach, o różnych miejscach (np. łąka, las, ogród, wieś, jezioro, rzeka).
- gotowe wiersze zapisać na ozdobionych wiosennie kartkach i przesłać w Teamsie
Piątek – 3.04.2020r.
Temat: Nasze wiosenne porządki
- Porządek wokół nas – wprowadzenie do tematu.
- Praca inspirowana opowiadaniem R. Witka „Szafka skarbów”. P. s. 51
- Robimy porządki – stosowanie dwukropka i przecinków w wyliczaniu.
- Zapamiętanie i wyliczenie przedmiotów z szafki Dawida. Z ćw. s. 62 ćw. 1
- Swobodne wypowiedzi dzieci o ich udziale w domowych porządkach.
- Indywidualne pisanie wypowiedzi o zawartości szafek lub szuflad. Z ćw. s. 2
- Co można i należy zrobić z niepotrzebnymi i nieprzydatnymi rzeczami? – burza mózgów – zapisanie propozycji w zeszytach
- Co ja robię? – zgadywanka czynnościowo-naśladowcza.
- Pora na zrobienie porządku z kurzem – rodziny wyrazów.
- Tworzenie rodzin wyrazów kurz, porządek, sprzątać. Zwrócenie uwagi na pisownię tych wyrazów. Porządkowanie słów należących do rodziny wyrazów wg alfabetu i ich zapisanie w zeszycie.
- Ćwiczenia w rozwijaniu zdań. ćw.. 3 s. 52
- Dodawanie i odejmowanie pełnymi dziesiątkami – obliczenia w zakresie 100. M ćw. s. 36 z. 2
- Odczytywanie i zapisywanie liczb, odróżnianie cyfr dziesiątek i jedności, liczenie po 1 kolejno do stu od wskazanej liczby do przodu i do tyłu. PM cz. 2 s. 23 z. 1–3, M ćw. s. 36 z. 1
- Obliczenia pieniężne, porównywanie kwot. s. 23 z. 4
- Rozwiązywanie zadań tekstowych – dodawanie, obliczenia pieniężne: poznawanie siły nabywczej pieniądza, obliczanie cen po obniżce, etapowe rozwiązywanie zadań tekstowych z wykorzystaniem ilustracji. M ćw. 36–37 z. 3–6
- Ćwiczenia gimnastyczne na dywanie:
- Cztery krzesła ustawione obok siebie tworzą tunel - czołganie się pod krzesłami
- Wałkowanie – ćwiczenia w parach na dywanie: jedna osoba turla drugą
- Przeciąganie w parach w siadzie rozkrocznym / osoby siedzą naprzeciwko siebie w siadzie rozkrocznym, dotykając się stopami i trzymając się za ręce. Wahadłowo przyciągają się, wykonując na zmianę skłony w przód (głową do dywanu) i w tył (do leżenia na plecach)/
- Kołyska z siadu prostego – próby dosięgnięcia stopami do podłogi za głową
- Kołyska z siadu skrzyżnego: siedząc w siadzie skrzyżnym, dzieci chwytają się za stopy i kołyszą się do tyłu (do leżenia na plecach) i z powrotem (do siadu).
- Przetaczanie się do tyłu z przysiadu podpartego (ręce podtrzymują uda)
- Wciąganie na plecy - /osoby siedzą plecami do siebie w siadzie prostym. Trzymają się za ręce ponad głowami. Jedna z nich wykonuje skłon do przodu, jednocześnie wciągając na plecy partnera, który (opierając się piętami o materac) prostuje tułów, podnosi pośladki i opiera się o plecy współćwiczącego./
- Wstawanie z pozycji leżącej na plecach przy pomocy partnera: partner stoi przodem do leżącego, chwyta go za ręce i unosi, opiera przy tym stopy o stopy leżącego, który ma nogi zgięte w kolanach.
- Jednoczesne wstawanie w parach z pozycji siedzącej: partnerzy opierają się o siebie plecami i w tej pozycji jednocześnie wstają.
- Ćwiczenia oddechowe w leżeniu na plecach na materacu, ręce wzdłuż tułowia – na raz, przenosimy proste ręce za głowę, jednocześnie nabierając dużo powietrza nosem,
- na dwa, przenosimy proste ręce z powrotem do pozycji wyjściowej, wypuszczając powoli powietrze ustami
- „Pobudka jeża” – przestrzenna praca plastyczna zgodnie z podaną instrukcją:
- Przygotuj: flamaster, nożyczki, tekturę, klej i starą gazetę.
- Wytnij z tektury tułów jeża i dwie łapki (każda w kształcie małego półkola).
- Natnij tułów jeża w dolnej części w miejscach łapek, a każdą łapkę w górnej części półkola.
- Gazetę potnij na wąskie trójkąty i przyklej je do tułowia.
- Flamastrem dorysuj jeżowi buzię, oczy i pazurki.
- Wsuń „łapki” w nacięcia w tułowiu.
- Gotową pracę prześlij Teamsem