7a język polski
TEMAT 1: Jak opisać obraz?
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przypomnij kompozycję opisu obraz. (Wstęp - informacje ogólne nt. dzieła, Rozwinięcie - szczegółowy opis, zaczynamy od pierwszego planu, a kończymy na tle, Zakończenie - ocena, opinia własna)
- Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń - str. 6-8
TEMAT 2: Opisujemy obraz.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Kontynuacja wykonywania ćwiczeń wskazanych w temacie 1.
Zdjęcia przesyłamy na TEAMS lub na r.wojnicz@sp19.edu.gdank.pl
7b język polski
TEMAT 1: Kultura wypowiedzi. Etyka słowa.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst z podręcznika (s.195 - Kultura wypowiedzi. Etyka słowa.
- Wykonaj ćwiczenie 1. i 2. ze str. 196 oraz 5. ze str. 198 (ustnie, nie musisz zapisywać)
- Wpisz w wyszukiwarkę: Hejt w Internecie, co o nim myślimy?
https://wyborcza.pl/10,82983,19049960,hejt-w-internecie-co-o-nim-myslimy.html?disableRedirects=true. W kilku zdaniach odpowiedz na pytanie w zeszycie
- Praca dla chętnych: Czy, Waszym zdaniem, da się powstrzymać mowę nienawiści? Napisz rozprawkę na ten temat. Podaję link do bardzo ciekawej prezentacji na ten temat. http://www.lo12.szczecin.pl/pdf/2017/stophejtowi2017.pdf
TEMAT 2: Sprawdź siebie – czytanie ze zrozumieniem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst w podręczniku str. 204 –205.
- Samodzielnie wykonaj zadania od1-4, znajdujące się pod tekstem, odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie.
- Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1. a), b) ze str. 202. Powtórzenie.
Uwaga: Prace wykonujemy w zeszycie, nie trzeba ich wysyłać. Proszę tylko o wysłanie rozprawki, jeżeli ktoś z Was zdecyduje się ją napisać.
7c język polski
TEMAT 1: Felieton jako pretekst do rozmowy o zabawach i lekturach z dzieciństwa.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Porozmawiaj z rodzicami lub rodzeństwem o ulubionych zabawkach z dzieciństwa.
- Przeczytaj tekst Umberto Eco “Jakże cudownie było bawić się pluszowym misiem”, podręcznik, str. 126-127.
- Wyjaśnij w zeszycie słowa: publicystyka i felieton oraz ustnie wykonaj ćwiczenie 1 w podr., str. 127.
TEMAT 2: Uczymy się pisać felieton.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń 1-4 str. 35-37. Felieton.
- Na podstawie tekstu Umberta Eco podr., str. 126 napisz w zeszycie pracę, w której przedstawisz swoją ulubioną książkę z dzieciństwa.
7d język polski
TEMAT 1: Kultura wypowiedzi. Etyka słowa.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst z podręcznika (s.195 - Kultura wypowiedzi. Etyka słowa.
- Wykonaj ćwiczenie 1. i 2. ze str. 196 oraz 5. ze str. 198 (ustnie, nie musisz zapisywać).
- Wpisz w wyszukiwarkę: Hejt w Internecie, co o nim myślimy? https://wyborcza.pl/10,82983,19049960,hejt-w-internecie-co-o-nim-myslimy.html?disableRedirects=true. W kilku zdaniach odpowiedz na pytanie w zeszycie.
- Praca dla chętnych: Czy, Waszym zdaniem, da się powstrzymać mowę nienawiści? Napisz rozprawkę na ten temat. Podaję link do bardzo ciekawej prezentacji na ten temat. http://www.lo12.szczecin.pl/pdf/2017/stophejtowi2017.pdf
TEMAT 2: Sprawdź siebie – czytanie ze zrozumieniem.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Przeczytaj tekst w podręczniku str. 204 –205.
- Samodzielnie wykonaj zadania od 1-4, znajdujące się pod tekstem, odpowiedzi do zadań zapisz w zeszycie.
- Wykonaj w zeszycie ćwiczenie 1. a), b) ze str. 202. Powtórzenie.
Uwaga: Prace wykonujemy w zeszycie, nie trzeba ich wysyłać. Proszę tylko o wysłanie rozprawki, jeżeli ktoś z Was zdecyduje się ją napisać.
7e język polski
TEMAT 1: Felieton jako pretekst do rozmowy o zabawach i lekturach z dzieciństwa.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Porozmawiaj z rodzicami lub rodzeństwem o ulubionych zabawkach z dzieciństwa.
- Przeczytaj tekst Umberto Eco “Jakże cudownie było bawić się pluszowym misiem”, podręcznik, str. 126-127.
- Wyjaśnij w zeszycie słowa: publicystyka i felieton oraz ustnie wykonaj ćwiczenie 1 w podr., str. 127.
TEMAT 2: Uczymy się pisać felieton.
ZADANIA DLA UCZNIA:
- Wykonaj zadania w zeszycie ćwiczeń 1-4 str. 35-37. Felieton.
- Na podstawie tekstu Umberta Eco podr., str. 126 napisz w zeszycie pracę, w której przedstawisz swoją ulubioną książkę z dzieciństwa.