Poniedziałek 8 czerwca

Temat: Każdy z nas jest ważny.

j. polski- przeczytaj tekst „Każdy jest ważny”, podręcznik s. 41

  • zad. 1, 2, 3 ustnie
  • Przyjrzyj się ilustracjom podręcznik s. 42, ukryła się tam litera ó, powiedz co na nich widzisz (nie musisz układać historyjki), poznaj nową zasadę ortograficzną i zapisz ją w zeszycie – ó na zielono
  • Wykonaj do zeszytu zad. 1 – drugą kropkę oraz zad. 2
  • Wykonaj ćwiczenia s. 56, 57
  • dla chętnych kropka z zad. 1 

matematyka – rozwiązywanie zadań rozmaitych

  • Wykonaj ćwiczenia s. 63 i 64 

w-f -Zabawy w formie pląsów.

https://www.youtube.com/watch?v=mlDiGPcfTEo

 

Wtorek 9 czerwca

Temat: Piękna nasza Polska cała. Królowa naszych rzek.

j. polski – przeczytaj opowiadanie „O Wiśle” podręcznik s. 50, 51, zad.1 s. 51 wykonaj ustnie

  • podręcznik s. 52 poznaj kolejną zasadę ortograficzną – wielka litera w nazwach geograficznych - regułę przepisz do zeszytu na kolorowo
  • Wykonaj zad. 3 do zeszytu
  • Wykonaj ćwiczenia s. 64 – pamiętaj zdanie rozpoczynamy wielką literą, a kończymy kropką.

środowisko - podręcznik s. 53 przeczytaj tekst informacyjny „Od źródła do ujścia”; popracuj z mapą, zad. 1, 2 s. 53, zad. 2, 3 s. 51

  • Źródło – miejsce, gdzie zaczyna się rzeka
  • Ujście – miejsce, w którym rzeka się kończy wpadając do morza lub innej rzeki

matematyka –obliczanie długości, porównywanie różnicowe

  • podręcznik s. 54, 55 -przeczytaj uważnie wszystkie zadania, rozwiąż je w pamięci

Pamiętaj
100 centymetrów to 1 metr
100 cm=1m

  • Wykonaj ćwiczenia s. 65
  • Wykonaj zad. 1 s. 56 i 7 s. 57 podręcznik

muzyka/w-f - „Krakowiaczek jeden” – zabawa ruchowa przy nagraniu.

https://youtu.be/82EQeAVwSAo

 

Środa 10 czerwca

Temat: Z wizytą pod Wawelem.

j. polski - przeczytaj głośno wiersz „Czy to Kraków?”, podręcznik s. 54

  • zad. 1 (ustnie rozwiąż zagadki)
  • przeczytaj tekst informacyjny o ciekawych miejscach w Krakowie s. 55
  • Wykonaj ćwiczenia s. 65, 66, 67 – pamiętaj o wielkiej literze w nazwach geograficznych, sprawdź na mapie, gdzie leży Kraków.
  • Obejrzyj film https://www.youtube.com/watch?v=m1uTRmL9Eik

matematyka – poznajemy rozszerzenie zakresu liczbowego do 1000

  • podręcznik s. 58, 59 przeczytaj uważnie wszystkie zadania, rozwiąż je w pamięci, zwróć uwagę na poprawną pisownię wyrazów np. sto, dwieście, trzysta (to są liczebniki)
  • Wykonaj do zeszytu zad. 5 s. 59
  • ćwiczenia s. 68