Lato/ Wakacje!
Edukacja przedszkolna
- Letnia pogoda. Wspomaganie umiejętności matematycznych rytmicznych poprzez stosowanie nazw dni tygodnia; tworzenie kalendarza letniej pogody- rozmowa z dziećmi o zjawiskach atmosferycznych, różnicach w pogodzie pomiędzy latem i innymi porami roku; doskonalenie umiejętności różnicowania samogłosek i spółgłosek.
- Lato w sztuce. Kształtowanie wrażliwości estetycznej poprzez kontakt z dziełami malarskim- charakteryzowanie krajobrazów na obrazach/ zdjęciach (np. morski, górski, las, łąka, jezioro, rzeka); doskonalenie umiejętności określenia kierunków na kartce papieru; rozwijanie kompetencji językowych poprzez analizę i syntezę głosek w słowach.
- W górach. Góry to…- zabawa w skojarzenia. Charakterystyka polskich gór- jak nazywają się góry w Polsce, jak one wyglądają, czym się od siebie różnią, co można robić w górach, jakie zwierzęta i rośliny można spotkać w górach. Utrwalenie zasad bezpieczeństwa- jak powinniśmy się zachowywać w górach, co wolno, a czego nie. Rozmowa o bezpiecznym poruszaniu się po szlakach górskich.
- Nad wodą. Określanie głosek w nagłosie i wygłosie słów związanych z morzem, tworzenie łańcucha skojarzeń językowych do słowa SŁOŃCE. Nad morzem- zapoznanie się z mapą Polski i obszarem Morza Bałtyckiego. Szukanie nazw Państw, które również znajdują się nad morzem. Szukanie na mapie nazw polskich rzek, które uchodzą do morza.
- Bezpieczne wakacje. Utrwalenie zasad bezpiecznego zachowania nad wodą, w lesie, w górach oraz przypomnienie numerów alarmowych i tego co trzeba powiedzieć dyspozytorowi, który odbierze od nas telefon. Wdrażanie do rozpoznawania symboli i znaków oraz podawania ich nazw- szukanie znaków, które informują nas co wolno robić lub czego zakazują podczas wykonywania różnych wakacyjnych czynności.
Zadania do wykonania:
- 41a, KP4.41b
- 42a, KP4.42b
- Praca plastyczna. Wsłuchując się w utwór „Lato” A. Vivaldiego, wyobraź sobie letni krajobraz i namaluj go za pomocą farb (najlepiej akwarelowych, ale można również użyć plakatowych).
- KP4.43a
- Praca plastyczna- górski pejzaż. Wykonaj dowolną metodą plastyczną górski pejzaż.
- KP4.44a, KP4.44b
- KP4.45a, KP4.45b, KP4.48
- KZ 82-83
- CZYTANIE - MINIMUM 15 MINUT DZIENNIE! ROZPOZNAWANIE POZNANYCH LITER, ŁĄCZNIEW SYLABY, CZYTANIE PROSTYCH SŁÓW/ CZYTANEK!
Język angielski
- Summer is coming! Zapoznanie się ze słownictwem związanym z latem i wakacjami.
- Summer is choming! Gry utrwalające nowe słownictwo.
Zadania do wykonania:
- Summer is coming! Obejrzyj filmik wprowadzający do zajęć i zgadnij o czym one będą: https://youtu.be/BoKUmFuV7iQ
- Za pomocą kart z obrazkami zapoznaj się z nowymi słowami, powtarzaj je, a następnie zagraj w MEMORY SUMMER.
- Przypomnij sobie słowa z poprzednich zajęć (dotyczące lata i wakacji), a następnie zagraj z rodziną w DOBBLE SUMMER.
Zajęcia umuzykalniające
Przypomnijcie sobie naszą muzyczną rozgrzewkę. https://youtu.be/OmAZquWgp9A
pliki do pobrania


